Brasserie Katoen

Meer informatie over restaurant Brasserie Katoen

Duur
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben buiten gezeten op het terras die er prachtig uitziet. Service was snel maar niet overdreven vriendelijk. Menukaart vond ik heel goed eruit zien, maar de gerechten waren voor die prijs toch een beetje teleurstellend. Ik had een gerecht waar bearnaise saus bij geserveerd werd en deze was werkelijk totaal mislukt: hij was volledig geschift, smaakte niet naar dragon en er was ook nog te weinig van. Overal ziet het er beduidend beter uit dan dat het smaakt.
TanjaH700 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gaan lunchen met mijn moeder en allebei de ravioli besteld. Zéér kleine porties en duidelijk uit een pakje. Er overheen zat één cherry tomaatje, keurig gevierendeeld. Het geheel werd afgemaakt met 4 mini stukjes witlof. Geen salade, geen brood.
En dat voor 12.50 p.persoon.
Laatste keer dat ik daar ga lunchen!
Hvdve .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De entourage is prachtig, sfeervol terras. De kwaliteit van het voorgerecht (soepen) zijn goed, kreeft in de bisque te vinden. Helaas laat de kwaliteit van de hoofdgerechten te wensen over. Pasta te lang gekookt en daardoor hard en kleverig. De gamba's waren matig op smaak. De lamskoteletten waren rosé gebakken maar de andere stukjes op het bord droog en doorbakken. Kortom, vooral de kwaliteit van de hoofdgerechten verdienen veel meer aandacht van de keuken, is ook af te lezen uit andere recensies. Jammer, want de entourage en de sfeer is perfect!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Op een lekker rustig plein staat een prachtig hotel met een enorm terras. Dat lonkt wel. Als het zonnetje schijnt kun je hier rustig een hapje eten. We zijn hier al vaker geweest en het eten is altijd prima.

Dit keer komen we om te lunchen. Ik neem een Caesarsalade, mooi klassiek en altijd lekker. De salade is ook daadwerkelijk erg lekker. Er had wel wat meer dressing op gekund, maar dat is een klein detail. Waar ik wel last van had, was het bord. Ja... Hoort er bij, maar dit was een houten kom. Je moest je handen (en armen) dusdanig krom draaien dat ik mijn tafelgenootje meerdere keren bijna een blauwe plek bezorgde.

Bediening was vriendelijk, is alleen niet heel oplettend als het gaat om mensen die willen bestellen. Lege glazen worden niet of nauwelijks bijgevuld en dat wordt op een bepaald moment wat vervelend. Maar je zit daarentegen wel op een heerlijk terras, waar je geniet van elke seconde zon.
Eef1986 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Met een vriendin gegeten bij Katoen maar ik vond het erg slecht. De krabsalade die ik vooraf kreeg leek op een prakje Johma-salade uit een bakje. De biefstuk was draderig en de champignonsaus smaakte in de verte naar champignons maar was een jus met champignonsmaak. Ik had al gehoord dat je geen groente krijgt bij je hoofdgerecht dus vroeg ik om een salade die het meisje braaf noteerde maar die helaas nooit is gekomen. De frietjes waren prima en de locatie is prima maar voor een eindbedrag van 86 euro ga ik de volgende keer liever ergens anders eten.
Pwvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wat een fijne avond moest worden is vakkundig (dat dan weer wel) om zeep geholpen door onervaren of niet geïnteresseerd personeel en een slecht georganiseerde keuken.
Als het erg druk is hoeft dat niet met smoezen en flauwekulverhalen goed gemaakt te worden. Als je om zes uur aanwezig bent en het duurt tot 8 uur voordat je het hoofdgerecht krijgt, en als het theewater wel komt maar het theezakje niet, dan wil je wel iets melden. Het antwoord de thee is besteld en komt er aan (de doos stond op de balie) is flauwekul. Waarom een andere groep die 1 1/2 uur later kwamen dan toch binnen 45 minuten de bestelling op tafel heeft is een raadsel. Misschien omdat ze vrienden van de zaak of het personeel zijn? Op de vraag waarom dat zo is wordt geantwoord: "die hebben een voorgerecht".. ja ja zo'n voorgerecht wil ik ook wel. Ben je gelijk klaar met eten. En geloof me wij waren niet de enigen die klaagden. Zeker drie tafels om ons heen maakten opmerkingen.
Het eten is niet bijzonder. Zelf ben ik nu nog op zoek naar de lauriersaus die bij de zeebaars hoort (oeps ook vergeten?).

Als dan als compensatie een kopje koffie en later zelfs een fles wijn van de zaak aangeboden wordt is dat fijn. Het effect is wel direct weg als de koffie toch op de rekening staat...
Katoen is een restaurant met kapsones en dat straalt het ook uit. Dat kan, maar dan moet je het ook waarmaken en dat lukt niet. Er zijn meer en betere restaurants in Goes. Maar ja, die zijn op zondag dicht en dat pleit dan weer voor Katoen.
Bernard K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vlotte zaak voor Zeeuwse begrippen . Mooi gemaakt ook . Veelal ervaren personeel probeert hectiek van hotel met lunch, dineer in goede banen te leiden. Ik at er lekker, maar niet bijzonder en op de hype van groente en gezond gaat men hier nog niet in. Voor mij prijs kwaliteit op randje.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag geluncht bij katoen en heerlijk gegeten en fantastisch geholpen. We waren met twee kleine kinderen en hier werd heel goed op ingespeeld. Ik bestelde een gebakken ei en een tosti voor de kinderen, waarop de gastheer vroeg of het om te delen was en hij ervoor zorgde dat het alvast verdeeld op de borden kwam. Ook kwam hij zelf met twee kinderstoelen aan en kregen de kinderen na afloop een ijsje van hem. Soms voel je je een beetje bezwaard als je met kinderen op het terras zit, maar hier werden ze ook echt als gastjes behandeld. Kortom, wat een geweldige service!
848616 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Brasserie Katoen. Moderne zaak, vlotte bediening ondanks dat alle tafels bezet waren. Met drie personen gegeten, mijn keuze voor lam was erg geslaagd. Ook de gebietste gamba van mijn tafelgenoot was erg lekker.
Mooie aankleding van de borden, servies en andere aankleding niet traditioneel, wel heel stijlvol.
Enige min puntje is dat er weinig groenten werd geserveerd.
Aanrader, we komen zeker terug als we in Goes zijn!
PaulBocuse .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Lekker geluncht met collega en het eten was erg lekker, de zaak is mooi ingericht met veel details en een mooie open keuken, waar je de koks aan het werk kan zien. De bediening is goed er vriendelijk. En de prijs kwaliteit is prima
Kaareel .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Vanavond lekker gegeten bij Katoen. Het restaurant ziet er zeer sfeervol uit en zat zelfs op deze dinsdagavond bijna vol. Als voorgerecht krabsalade met citroenvinaigrette. Verrassend fris. Biefstuk van ossenhaas was gewoon prima. Persoonlijk vond ik het jammer dat er weinig groenten bij werden geserveerd. Het nagerecht, aardbeien met peperijs, was heerlijk.

De prijzen zijn aan de hoge kant, maar passen bij de kwaliteit en originaliteit van de gerechten.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het eten was prima, mooi geserveerd en goede smaken. Bediening was oke. Ondanks dat er een aantal fouten werden gemaakt over de wijn die we hadden besteld, was het een leuke avond.
Karlijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Een aangename verrassing op deze druilerige zondagmiddag in een mooi pand aan een rustig pleintje niet ver van de Grote Markt. We namen het 12-uurtje met vis: een mooi opgemaakt bord met een kopje aspergesoep, salade, twee heerlijke dikke boterhammen waarvan één met makreelsalade en één met een garnalenkroket. Onze zoon was erg tevreden met zijn gebakken eieren met spek, kleurmateriaal en Zeeuwse boterbabbelaars. Zeer vriendelijke en ongedwongen bediening. Katoen is bovendien mooi en sfeervol ingericht. Dranken misschien ietwat aan de prijzige kant, lunchgerechten daarentegen zeer betaalbaar.
Egbert P.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
We namen een aperitiefje en wijn bij het eten. Maar dan dat gebakkelei over kraanwater, dat we uiteindelijk niet kregen! Elders in Goes bleek dat geen probleem. Verder was het personeel vriendelijk en het eten lekker. Alleen de groentegarnituur bij het hoofdgerecht bleek meer uit decoratie dan uit groente te bestaan.
Lauran G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Erg mooi restaurant in Goes. Als voorgerecht de bouillabaisse, een heerlijke soep met diverse vis en schelpdieren. Heel smakelijk. Het hoofdgerecht de scampi's en inktvis met couscous. Heerlijk van smaak, scampi's keurig schoongemaakt en inktvis niet taai. Dessert (diverse bereidingen van de patissier) vond ik persoonlijk het minst. Soms niet zoet genoeg en een aantal vreemde smaakcombi's. Zeker niet vies natuurlijk, maar van alle gerechten de minste. Al met al een geslaagde avond.
Carla E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De brasserie is gezellig en sfeervol ingericht, het was er ook erg druk. We begonnen de avond met als voorgerecht een proeverij Katoen, een proeverij uit de verschillende voorgerechten van deze brasserie. Het begon goed, de pompoensoep was overheerlijk en goed op smaak.... helaas gold dat niet voor de rest van het (toch wel erg dure) plateau. Weinig op smaak gold eigenlijk voor alle elementen op dit plateau, de opmaak was wel erg leuk! Als hoofdgerecht koos ik voor de couscous met inktvis en scampi. Netjes geserveerd in een tajine zag er leuk uit. De Couscous was smaakvol maar erg nat en klef, de inktvis en scampi hadden ze voor mij achterwege mogen laten, weeïg en smakeloos. Helaas werd hier verder totaal niets aan groenten geserveerd. Mijn partner koos voor kip van de bbq, hij kreeg een kippenpoot (van bereiding op de BBQ is niets terug te vinden). Helaas ook geserveerd met weinig groenten. De kip bleek duidelijk rauw aan de binnenzijde, dus terug naar de keuken. Hier kwam hij op de zelfde manier en net zo snel weer terug vandaan met de mededeling dat het kippenvlees rood dooraderd was. Mijn partner was inmiddels om "te spetteren". Wederom terug naar de keuken waar een nieuwe kippenpoot werd bereid. Tot onze enorme verbazing en teleurstelling was deze net zo rauw. Als regelmatige restaurantgangers hebben wij dit echt nog nooit meegemaakt!
Wij hadden het inmiddels al helemaal gehad hier en hebben het nagerecht en de koffie elders genuttigd. De bediening heeft eea opgelost met een hoop excuses en een correctie op de rekening. Onze avond is teleurstellend verlopen en wij zullen hier zeker niet meer gaan eten.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Maandagavond is niet de meest geschikte avond om uit eten te gaan, maar als je iets te vieren hebt op maandag, moet je dat gewoon doen. Gelukkig was er een zestal tafels bezet, dus dat maakte het al aantrekkelijker om naar binnen te gaan. De ontvangst was hartelijk. Onze traditionele kir was lekker. De tomatensoep smaakte prima, maar mijn Soep van Katoen, dit keer een pompoenensoep, was een ware traktatie. De manier van uitserveren aan tafel, in een diep bord met wat beetgare groentjes, was een verrassing.; de smaak met tinten kerrie en sereh een streling voor de tong. Aan tafel was voor drie verschillende hoofdgerechten gekozen : biefstuk van ossenhaas, Katoen’s Stroganoff en Kabeljauw. De malse ossenhaas was mooi saignant gebakken,de groene compote van sjalot en sesam lekker fris en zelfs de frieten waren heerlijk. De Australische rode Mc Laren Shottesbrook was een goede begeleider. De Stroganoff bestond uit een heerlijk goedgevulde stoofpot van draadjesvlees. Een Chileense Santa Alvara Merlot smaakte er goed bij. De kabeljauw lag in een mooi opgemaakt bord en zo smaakte het ook; heel fijntjes. De andere borden waren overigens ook fraai vorm gegeven. Voor een uitgebreid dessert was er geen ruimte meer, maar toch wilden we bij de koffie iets aan zoetigheids hebben. De oplossing was één Katoen desserts, bestaande uit een plankje met cr?me brulée, pannacotta, ijs, diverse chocoladevariaties en nog wat zoetigheidjes : verrukkulluk. Dat was voor één persoon bedoeld, maar er was voldoende voor drie. We hadden met z’n drieën een prima avond, ook omdat de bediening persoonlijk en attent was. De prijs/kwaliteitverhouding was zonder meer in orde.
Jacqiev .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Weinig groenten als bijgerecht.........weinig vegetarische gerechten. Flesje kraanwater voor 4.50? Denkt eigenaar eerder aan geld dan aan service? Couscous met garnalen en inktvis ( 2 piepkleine ringetejs inktvis) was erg droog en fantasieloos. Kortom: veel geld voor kwakje eten. Jammer..... Trendy tent met veel bejaarde bezoekers!!
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Vanavond gegeten in de brasserie bij hotel Katoen. Fijne ambiance, gezellig druk. Prettige bediening, niet opdringerig, maar ontspannen en niet te formeel. Prima diner om het samen te vatten. Als voorgerecht bisque, een zeesleper en tonijn. Beiden hertenfilet als hoofdgerecht, smaakvol opgediend. Dessert: dame blanche op niveau opgediend zoals je dat van een betere eetgelegenheid mag verwachten en sereh ( citroengras) met kokos en sinaasappelsorbet, een uitdagende, maar heerlijke uitdaging. In totaliteit een prima eetervaringen. Voor herhaling vatbaar.
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Vandaag geluncht bij Katoen, mooie zaak , goede cappuccino, lekkere wijn.
Mijn man gekozen voor een uitsmijter met spek dit wordt geserveerd met 2 sneetjes dik gesneden brood en een beetje salade.
Ik heb de Ceasarsalade genomen met kip en gedroogde ham, moet zeggen was lekker.
Binnenkort eens terug voor het diner.