Over het restaurant Brasserie Joia

Al het moois uit Italië

In het Groene Hart ommuurt door een historisch rijksmonument vind je Joia. Met de naam (Latijn: vrolijk) dragen ze uit te staan voor de mooie dingen van het leven. En dan vooral al het moois uit Italië. Natuurlijke tinten en grote bossen bloemen geven je zeker weten een fijn gevoel! Schuif je aan voor een zakelijke lunch, borrel of uitgebreid diner?

Meer informatie over restaurant Brasserie Joia

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Joia

Sjanet D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Wij aten hier vanavond. We werden verrast met een lekkere amuse van het huis.
Het stoofvlees was heerlijk mals en de zuurkool daarbij was passend.
Het menu trick and mix had jammergenoeg weinig te mixen omdat er geen groenten of andere hapjes bij geserveerd werden dan een stukje vis. Het bakje friet was erg gewoontjes en zou origineler opgediend kunnen worden.
Het dessert was een glas met ijsbollen. Ook dit was weinig creatief en meer passend bij de Chinees dan bij een Brasserie als deze.
Natascha S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Geweldige kaart. Je kunt kleine of grotere porties nemen. Goede smaakcombinaties. Ik zou aanbevelen om ook rijst aan te bieden ipv alleen dikke friet. De gerechten zijn te mooi en lekker om er patat bij te serveren.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Het is goed toeven bij Joia, plezierige bediening
Bas F.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gaan hier zeker terug uit stekend
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten hier. Vriendelijke bediening, goed bereidde gerechten en lekkere bijpassende wijnen. Een aanrader!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Dit is gewoon geweldig eten, alles is lekker PUNT!.
Goede sfeer en fijne bediening maakte ons bezoek tot een extra leuk feestje, omdat we net een huis gekocht hadden.

We komen hier echt vaker terug!!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heel verrassend . Heerlijk gegeten . Wij hadden de tijd , maar de bediening mag wel iets sneller .
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Brasserie Joia ligt op een prachtige plek in Oudewater. Gezellige brasserie, leuke sfeer. We hadden de soep van de dag, mosterd soep en daarna een salade. Alles was OK maar niet echt bijzonder. Gewoon goede lunch . De bij geserveerde wijn , een chardonay was van goede kwaliteit. De bediening was correct en plezierig.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Super gezellig en lekker restaurant!
J.s S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijke lunch lekkere chardonnay .
Geen koekje of zoetigheidje bij de koffie en thee...jammer
Buiten gezeten i.v.m. aardig weer.
Ziet er binnen wel leuk uit...recent verbouwd
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Op basis van de goede recensies hier gaan eten. Gekozen voor 3-gangen keuzemenu Pick & Mix. Bij de voorgerechten was het geitenkaasje prima. De Iberico ribeye is gewoon een verkleind hoofdgerecht. Te vet om mee te beginnen, zeker in combinatie met de eendenborst als hoofdgerecht. Het andere hoofdgerecht de kabeljauw werd lauw geserveerd. Na het opwarmen liet de temperatuur nog te wensen over. Dat maar laten zitten omdat zowel de frites als het andere hoofdgerecht dan ook koud zouden zijn of de een het hoofdgerecht zou hebben beëindigd als de ander zou gaan beginnen. Beide hoofdgerechten met weinig groenten. Nagerecht was goed. Tegen de achterwand staat een lange zitbank. De tafeltjes staan daar met de poten tegen aan. Wil je gaan zitten op de bank, dan moet eerst het tafeltje worden teruggetrokken om vervolgens weer te worden teruggeschoven. Op dat soort gedoe zit zeker een wat oudere gast niet te wachten. De tafeltjes aan het raam staan erg dicht op elkaar. Bij wat levendige mede-gasten moet je zelf ook luider gaan praten om elkaar te verstaan. Kortom, we hadden iets anders verwacht.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
In het kader van de Jumbo actie - die ons al aardig wat pareltjes én absolute afraders heeft opgeleverd - bij Joia gedineerd. Laat ik beginnen met de conclusie: dit is een pareltje!
Het begon met een warme ontvangst, die we gezien het weer erg goed konden gebruiken. De jassen werden keurig aangenomen en weggehangen. Het was een niet drukke donderdagavond en we mochten in het restaurant een tafeltje bij het raam uitkiezen. Deze avond zijn we steeds verzorgd, bedienen klinkt zo nederig, door dezelfde serveerster, dat is heel prettig. Ze verstaat haar vak en gaf af en toe een kundig advies.
Eerst een goed glas witte huiswijn; een mooie stuivende sauvignon. De kaart heeft geen traditionele indeling in voor- en hoofdgerechten maar heeft gerechten die desgewenst in het formaat "klein"of "groot" besteld kunnen worden. Een hel prettig concept omdat het voor mij als kleine eter de mogelijkheid geeft om verschillende gerechten te kiezen.
Mijn partner koos voor de geitenkaas met dukkah en granaatappel en ik voor de gebakken schol met mosselen en venkel in een jus van bouillabaisse, beiden in de kleine portie.
Zowel de opmaak van de gerechten als de smaak waren boven alle verwachting. Het geitenkaasgerecht had veel smaken, die wonderwel gecombineerd zeer uitgebalanceerd bleken te zijn. De schol was perfect gebakken: knapperig van buiten en heerlijk zacht van binnen. Dit vaak onderschatte visje was echt een culinair topstukje! Erbij een stelletje heerlijk gegaarde mosselen en dit alles in een fantastische "jus" die ik heerlijk als soepje kon oppeuzelen doordat de attente serveerster me van een lepel voorzag. Wat in deze gerechten, maar ook in die nog zouden volgen erg opviel, was dat niet de zoutpot als smaakmaker werd gebruikt, maar dat de smaak van de ingrediënten en de mooie bereiding afkomstig was. Hulde hiervoor!
Als ronde twee koos mijn partner voor de ossenstaart met rode kool en bataatchips. Ik was heel benieuwd naar dit gerecht want ik dacht "wat maak je nou voor lekkers van ossenstaart?" Wat mij betreft mag Joia alle ossenstaarten uit de provincie Utrecht gaan verwerken: wat een heerlijk gerecht was dit! Zalig mals gegaard draadjesvlees, mooi op smaak gemaakt met specerijen en gecombineerd met lekkere rode kool. Opgediend als taartje en belegd met knapperige chips van bataat (zoete aardappel)
Voor mij was er 2x kalf: een filet Americain en zwezerik van het kalf op bleekselderij. Een gerechtje met een koude en een warme component (de zwezerik) Het gerechtje - ik had de kleine portie - werd geserveerd in een diepe kom; dat stond prachtig, maar was wat onhandig eten voor met name de zwezerik. Die wil je in mooie plakjes kunnen snijden om zo langzaam te kunnen genieten van de fantastische smaak. Want fantastisch was de smaak van de zwezerik zeker. Evenals die van de filet Americain. In niets doet dit denken aan de prut die je in supermarkten krijgt onder deze naam. De filet was kruidig, krachtig en toch zacht van smaak: een absolute aanrader.
Voor erbij hadden we de dikke frieten met huisgemaakte mayonaise en een groene salade gevraagd. De frieten waren erg lekker; knapperig gebakken en zacht en smakelijk (echte aardappelsmaak) van binnen. De mayo goed op smaak en gelukkig was ook hier de zoutpot weer in toom gehouden. De salade was heerlijk, zorgvuldig opgemaakt en voorzien van een heerlijke dressing met een lekker pittig zuurtje.
De rij sloten we af met een kaasbordje, dat we samen deelden. Fijn dat we beiden bestek kregen om er optimaal van te genieten. Een serie mooie kazen, zowel uit de streek als uit Frankrijk met wat Kletzenbrot, appelstroop en een soort chutney; ik heb even gemist wat het precies was, het was in ieder geval lekker.
Een kopje koffie met zoet lekkers was echte afsluiter van een heerlijke avond.
Deze kennismaking met Joia is ons erg goed bevallen waarmee deze zaak hoog in onze "favo-top-tien" binnenkomt! Dus een echte aanrader wat ons betreft!
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een gezellige ontvangst bij dit restaurant, je voelt je gelijk welkom. Hele vriendelijke en gastvrije bediening.
Weliswaar een wat vreemde menukaart maar je kan alle gerechten in een kleine of grote versie bestellen. Er is geen scheiding tussen voorgerecht of hoofdgerecht. Theoretisch kan je dus een grote soep voor €22,- bestellen.
Mijn vrouw en ik vonden het wel prettig want normaliter nemen wij alleen een hoofdgerecht omdat we kleine eters zijn maar nu hadden we een kleine carpaccio die we samen deelden en ik had een kleine Diamanthaas die perfect gebakken was. Als aanvulling hadden we wel frites en salade genomen, de frites waren heerlijk knapperig en totaal niet vet. Erbij dronken we de uitstekend smakende rode Merlot huiswijn , die je in een karaf van een 1/2 liter kon krijgen.
Vermeldenswaard is nog het feit dat je gewoon een fles gekoeld leidingwater kan vragen, gratis uiteraard.
Het enige negatieve vonden we de broodjes die we als voorafje besteld hadden, die waren te lang in de oven geweest en waren meer als toast dan als lekker knapperig broodje.
Beate1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Toevallig tijdens een lange wandeling hier zonder hoge verwachting beland. We gingen uit van een uitsmijter oid voor lunch maar niks daarvan, we konden kiezen uit allerlei heerlijke lunch gerechten in mooie samenstellingen. Bijna tot onze stadse snobby verbazing, bleek de kwaliteit van deze gerechten ook nog heel goed, het was vergelijkbaar met voorgerechtjes in een echt goed restaurant. Voor een tientje voor de 'kleine' variant van het gerecht (een heel bord vol) meer dan een positieve verrassing. Daarbij gratis heerlijk vers warm brood. Fijne wijn. Hete koffie toe. We zaten heerlijk op een pittoresk plekje op een smal bruggetje middenin het historisch centrum van Oudewater, en lekker rustig vergeleken met de drukke andere grotere brug en de drukke terrassen daar. Volgende keer rijden we om voor een lunch hier.
dolfbvk .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Voor het eerst gedineerd bij Joia. Een bijzonder vriendelijke bediening. Het eten is zeer goed. Koken is liefde en hier proef je de liefde. Prettig, dat je alle gerechten in voorgerecht-vorm en ook als hoofdgerecht kan bestellen. Dat voorkomt je eeuwige dilemma of je die vis of dat aanlokkelijke vleesgerecht zal nemen. Nu neem je ze gewoon allebei. Zo trokken bij ons zes uitstekende gerechtjes voorbij, waarbij vooral de heerlijke carpaccio opviel (ja, wat kan je daar nou eigenlijk verkeerd aan doen? Niets maar hoe kan je die nou bijzonder laten zijn! Bestel hem maar als je dat wilt weten). Bij de prima griet werd een inktvis risotto geserveerd. Wat een smaaksensatie. Kortom alle redenen om terug te komen. Maar probeer wel wat aan de akoestiek te doen, want door de houten vloer en "kale wanden en plafond" resoneert het geluid(te) erg.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooie locatie en ook binnen hangt een gezellige atmosfeer. Hadden een leuke tafel. De bediening was vriendelijk en professioneel. Leuke menukaart waaruit je de keuze van je gerecht als voorgerecht of als hoofdgerecht wilt hebben. Het eten was erg lekker en voldoende. De risotto met truffels was overheerlijk.
Maxime V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Brasserie Joia is gesitueerd in het centrum van het pittoreske Oudewater, een ruim opgezette brasserie met eigentijdse aankleding. Jong personeel dat zich van hun beste kant laat zien, vlot, beleefd en prettig in de omgang. De kaart is verrassend en heel fijn, je kunt kleine en grote porties bestellen. Wij hadden ieder 2 kleine gerechten en een klein gerecht samen. Zelfs dit kleine gerecht werd keurig op 2 borden geserveerd. Het eten is niet alleen verrassend maar ook verrukkelijk en prachtig gepresenteerd. Echt klasse. We hebben zalig gegeten. Enige minpuntje was de akoestiek. De ruimte is vrij hoog en als er meerdere tafels bezet zijn, heb je echt last van de overige gasten qua geluid. Maar dat is ook echt het enige. Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker langs. Pluim!
Han B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Goed gegeten bij Joia. Heel origineel dat alle gerechten in hele en halve porties zijn te bestellen. Een aanrader als het concept "klein maar fijn" je aanspreekt. Tevens biedt het de mogelijkheid om er een soort "amuse diner" van te maken. De kalfszwezerik was uitstekend. Typisch een gerecht dat als halve portie goed tot zijn recht komt. De kwaliteit van de garnituur toont aan dat de kok op belangrijke details let. Zelden zulke smakelijke dikke frites gegeten. Precies goed; krokant van buiten en zacht van binnen. Ook een verademing dat bij het lekkere brood niet van die ranzige kruidenboter wordt geserveerd. In downtown Rotterdam zou deze brasserie op iedere vrijdagavond vol zitten.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vanwege de opening van een expositie in galerie Sille het aangename met het noodzakelijke combineren door daarvoor te gaan eten bij Joia. Op aanraden hier terecht gekomen, wat goed is bevallen.
Mooi rustig ingerichte zaak, ruim opgezet ook. Vriendelijke bediening, vooral lekker enthousiaste dame die ons bediende. Voorgerecht en hoofdgerecht bevielen goed, en er stonden nog wel meer gerechten op de kaart die aanlokkelijk klonken. Lekkere wijn erbij gedronken. Verder stond er meteen een karaf op tafel met kraanwater (ipv uit natuurbronnen opgepompt en daarna verscheept), ook een pluspunt.
Helaas zat het tempo er niet genoeg in om een nagerecht te eten. Wellicht een andere keer tijdens een bezoek aan het leuke plaatsje Oudewater.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Vooraf carpaccio van biet met geitenkaas. Heerlijk van smaak
Hoofdgerecht gegrilde tonijn met pompoen en kerrie hollandaise, lekker en mooie prestatie. Jammer dat er weinig klanten waren, het werd rond 21h echt leeg.
Goede vriendelijke service