Brasserie Joia

Havenstraat 1 3421 BS Oudewater Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Joia

Al het moois uit Italië

In het Groene Hart ommuurt door een historisch rijksmonument vind je Joia. Met de naam (Latijn: vrolijk) dragen ze uit te staan voor de mooie dingen van het leven. En dan vooral al het moois uit Italië. Natuurlijke tinten en grote bossen bloemen geven je zeker weten een fijn gevoel! Schuif je aan voor een zakelijke lunch, borrel of uitgebreid diner?

Meer informatie over restaurant Brasserie Joia

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Joia

Iris D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Eten is prima. Wijnen zijn zeer matig. Zonde! Ook heb ik een paar keer mee gemaakt dat het personeel op elkaar liep te kibbelen, wat niet ten goede kwam tot de sfeer.
Sita D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Creatieve gerechten , mooie combinaties, goed op smaak in een gezellige ambiance.
cornelisgerardus .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
met vrienden NIET hartelijk ontvangen. Een bazige dame die de kaart niet geeft .En aan de bar afgewimpeld worden als je om deze kaart vraagt ,,,met de opmerking ,,,mijn collega komt zo.
Eten was lekker.Maar ons zien ze niet meer.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Wij komen regelmatig bij Joia, en dat is niet verwonderlijk. Als altijd zijn de gerechten weer creatief en vooral erg smaakvol. Heerlijk.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving
Rieky S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk gegeten,!
Richard A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijk gegeten ter ere mijn verjaardag met 6 personen. We besloten om 2 kleine voorgerechtjes en 1 klein hoofdgerecht te nemen. We waren blij dat we deze beslissing hadden genomen want het was meer dan voldoende. Het dessert was als de slagroom op de taart. Bij het eten witte en rode wijn, ook deze waren van zeer goede kwaliteit. De bediening maakte de avond compleet met hub goede service.
Sjanet D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Wij aten hier vanavond. We werden verrast met een lekkere amuse van het huis.
Het stoofvlees was heerlijk mals en de zuurkool daarbij was passend.
Het menu trick and mix had jammergenoeg weinig te mixen omdat er geen groenten of andere hapjes bij geserveerd werden dan een stukje vis. Het bakje friet was erg gewoontjes en zou origineler opgediend kunnen worden.
Het dessert was een glas met ijsbollen. Ook dit was weinig creatief en meer passend bij de Chinees dan bij een Brasserie als deze.
Natascha S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Geweldige kaart. Je kunt kleine of grotere porties nemen. Goede smaakcombinaties. Ik zou aanbevelen om ook rijst aan te bieden ipv alleen dikke friet. De gerechten zijn te mooi en lekker om er patat bij te serveren.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Het is goed toeven bij Joia, plezierige bediening
Bas F.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gaan hier zeker terug uit stekend
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten hier. Vriendelijke bediening, goed bereidde gerechten en lekkere bijpassende wijnen. Een aanrader!
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Dit is gewoon geweldig eten, alles is lekker PUNT!.
Goede sfeer en fijne bediening maakte ons bezoek tot een extra leuk feestje, omdat we net een huis gekocht hadden.

We komen hier echt vaker terug!!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heel verrassend . Heerlijk gegeten . Wij hadden de tijd , maar de bediening mag wel iets sneller .
Rene M. V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Brasserie Joia ligt op een prachtige plek in Oudewater. Gezellige brasserie, leuke sfeer. We hadden de soep van de dag, mosterd soep en daarna een salade. Alles was OK maar niet echt bijzonder. Gewoon goede lunch . De bij geserveerde wijn , een chardonay was van goede kwaliteit. De bediening was correct en plezierig.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Super gezellig en lekker restaurant!
J.s S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijke lunch lekkere chardonnay .
Geen koekje of zoetigheidje bij de koffie en thee...jammer
Buiten gezeten i.v.m. aardig weer.
Ziet er binnen wel leuk uit...recent verbouwd
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Op basis van de goede recensies hier gaan eten. Gekozen voor 3-gangen keuzemenu Pick & Mix. Bij de voorgerechten was het geitenkaasje prima. De Iberico ribeye is gewoon een verkleind hoofdgerecht. Te vet om mee te beginnen, zeker in combinatie met de eendenborst als hoofdgerecht. Het andere hoofdgerecht de kabeljauw werd lauw geserveerd. Na het opwarmen liet de temperatuur nog te wensen over. Dat maar laten zitten omdat zowel de frites als het andere hoofdgerecht dan ook koud zouden zijn of de een het hoofdgerecht zou hebben beëindigd als de ander zou gaan beginnen. Beide hoofdgerechten met weinig groenten. Nagerecht was goed. Tegen de achterwand staat een lange zitbank. De tafeltjes staan daar met de poten tegen aan. Wil je gaan zitten op de bank, dan moet eerst het tafeltje worden teruggetrokken om vervolgens weer te worden teruggeschoven. Op dat soort gedoe zit zeker een wat oudere gast niet te wachten. De tafeltjes aan het raam staan erg dicht op elkaar. Bij wat levendige mede-gasten moet je zelf ook luider gaan praten om elkaar te verstaan. Kortom, we hadden iets anders verwacht.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
In het kader van de Jumbo actie - die ons al aardig wat pareltjes én absolute afraders heeft opgeleverd - bij Joia gedineerd. Laat ik beginnen met de conclusie: dit is een pareltje!
Het begon met een warme ontvangst, die we gezien het weer erg goed konden gebruiken. De jassen werden keurig aangenomen en weggehangen. Het was een niet drukke donderdagavond en we mochten in het restaurant een tafeltje bij het raam uitkiezen. Deze avond zijn we steeds verzorgd, bedienen klinkt zo nederig, door dezelfde serveerster, dat is heel prettig. Ze verstaat haar vak en gaf af en toe een kundig advies.
Eerst een goed glas witte huiswijn; een mooie stuivende sauvignon. De kaart heeft geen traditionele indeling in voor- en hoofdgerechten maar heeft gerechten die desgewenst in het formaat "klein"of "groot" besteld kunnen worden. Een hel prettig concept omdat het voor mij als kleine eter de mogelijkheid geeft om verschillende gerechten te kiezen.
Mijn partner koos voor de geitenkaas met dukkah en granaatappel en ik voor de gebakken schol met mosselen en venkel in een jus van bouillabaisse, beiden in de kleine portie.
Zowel de opmaak van de gerechten als de smaak waren boven alle verwachting. Het geitenkaasgerecht had veel smaken, die wonderwel gecombineerd zeer uitgebalanceerd bleken te zijn. De schol was perfect gebakken: knapperig van buiten en heerlijk zacht van binnen. Dit vaak onderschatte visje was echt een culinair topstukje! Erbij een stelletje heerlijk gegaarde mosselen en dit alles in een fantastische "jus" die ik heerlijk als soepje kon oppeuzelen doordat de attente serveerster me van een lepel voorzag. Wat in deze gerechten, maar ook in die nog zouden volgen erg opviel, was dat niet de zoutpot als smaakmaker werd gebruikt, maar dat de smaak van de ingrediënten en de mooie bereiding afkomstig was. Hulde hiervoor!
Als ronde twee koos mijn partner voor de ossenstaart met rode kool en bataatchips. Ik was heel benieuwd naar dit gerecht want ik dacht "wat maak je nou voor lekkers van ossenstaart?" Wat mij betreft mag Joia alle ossenstaarten uit de provincie Utrecht gaan verwerken: wat een heerlijk gerecht was dit! Zalig mals gegaard draadjesvlees, mooi op smaak gemaakt met specerijen en gecombineerd met lekkere rode kool. Opgediend als taartje en belegd met knapperige chips van bataat (zoete aardappel)
Voor mij was er 2x kalf: een filet Americain en zwezerik van het kalf op bleekselderij. Een gerechtje met een koude en een warme component (de zwezerik) Het gerechtje - ik had de kleine portie - werd geserveerd in een diepe kom; dat stond prachtig, maar was wat onhandig eten voor met name de zwezerik. Die wil je in mooie plakjes kunnen snijden om zo langzaam te kunnen genieten van de fantastische smaak. Want fantastisch was de smaak van de zwezerik zeker. Evenals die van de filet Americain. In niets doet dit denken aan de prut die je in supermarkten krijgt onder deze naam. De filet was kruidig, krachtig en toch zacht van smaak: een absolute aanrader.
Voor erbij hadden we de dikke frieten met huisgemaakte mayonaise en een groene salade gevraagd. De frieten waren erg lekker; knapperig gebakken en zacht en smakelijk (echte aardappelsmaak) van binnen. De mayo goed op smaak en gelukkig was ook hier de zoutpot weer in toom gehouden. De salade was heerlijk, zorgvuldig opgemaakt en voorzien van een heerlijke dressing met een lekker pittig zuurtje.
De rij sloten we af met een kaasbordje, dat we samen deelden. Fijn dat we beiden bestek kregen om er optimaal van te genieten. Een serie mooie kazen, zowel uit de streek als uit Frankrijk met wat Kletzenbrot, appelstroop en een soort chutney; ik heb even gemist wat het precies was, het was in ieder geval lekker.
Een kopje koffie met zoet lekkers was echte afsluiter van een heerlijke avond.
Deze kennismaking met Joia is ons erg goed bevallen waarmee deze zaak hoog in onze "favo-top-tien" binnenkomt! Dus een echte aanrader wat ons betreft!
Bob M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een gezellige ontvangst bij dit restaurant, je voelt je gelijk welkom. Hele vriendelijke en gastvrije bediening.
Weliswaar een wat vreemde menukaart maar je kan alle gerechten in een kleine of grote versie bestellen. Er is geen scheiding tussen voorgerecht of hoofdgerecht. Theoretisch kan je dus een grote soep voor €22,- bestellen.
Mijn vrouw en ik vonden het wel prettig want normaliter nemen wij alleen een hoofdgerecht omdat we kleine eters zijn maar nu hadden we een kleine carpaccio die we samen deelden en ik had een kleine Diamanthaas die perfect gebakken was. Als aanvulling hadden we wel frites en salade genomen, de frites waren heerlijk knapperig en totaal niet vet. Erbij dronken we de uitstekend smakende rode Merlot huiswijn , die je in een karaf van een 1/2 liter kon krijgen.
Vermeldenswaard is nog het feit dat je gewoon een fles gekoeld leidingwater kan vragen, gratis uiteraard.
Het enige negatieve vonden we de broodjes die we als voorafje besteld hadden, die waren te lang in de oven geweest en waren meer als toast dan als lekker knapperig broodje.