Brasserie In de Witte Dame

Pastoor Vullinghsplein 14 5971 CB Grubbenvorst Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie In de Witte Dame

Een brasserie zoals het hoort

Om de hoek van de Maas in het noorden van Limburg ligt In de Witte Dame, een brasserie zoals die hoort te zijn. De menukaart reikt van de bewezen klassiekers naar enkele bijzondere gerechten. Dat maakt het een fijne plek voor elke gelegenheid.

Meer informatie over restaurant Brasserie In de Witte Dame

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 22:30
- Bar 16:00 - 23:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:00
- Bar 16:00 - 23:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De brasserie richt zich op een chiquer segment dan het naastgelegen steakhouse. De menukaart zelf is door iemand opgesteld die het chique bedoeld, maar door kleine foutjes etc. net de plank misslaat. (wat dacht je van een varkensrack in cherry (sherry?) saus, Chateau Briand (chateaubriand) of gefrituurde gambastaarten (doorgaans niet het lekkerste deel van de gamba...)
Maar laat je hier vooral niet door afschrikken, want de prijs/kwaliteitsverhouding is stukken beter dan die van menig trendy eettent in de Randstad. Ik koos voor de chateaubriand en hij was top. Goed gegrild, lekker veel groente erbij en een heerlijke salade als side dish. Het personeel is uitermate vriendelijk en attent; iets wat beide elders nogal eens ontbeert. Kortom een aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na een dag gefietst te hebben door het lommerrijke Noord-Limburgse landschap besloten we te dineren bij In de Witte Dame, een hotel met een brasserie en met een fraai en groot terras gelegen aan een charmant pleintje. De service was zoals je dat mag verwachten van een brasserie. We hadden de broccolisoep met paling en bosui en de pastramisalade met mosterddressing en een chutney van rode ui, spek, balsamico en rode port vooraf. Daarbij werd lekker brood, kruidenboter en een rode salsa geserveerd. Twee prima voorgerechten! Als hoofdgerecht hadden we de sliptongetjes met een remoulade- en ansjovissaus en het duo van rodemulfilet en coquilles geserveerd met gegrilde groene asperges en cherrytomaatjes en een safraansaus. Hierbij werden gebakken aardappeltjes, friet en een salade geserveerd. Het waren geen hoogstaande gerechten maar wel smakelijk. Minder waren de coquilles die veel te veel zout hadden gehad. Jammer voor zo'n delicaat spiertje.
Vlekkie .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ze hadden net een nieuwe kaart en er waren een paar kleine verbeterpuntjes, maar dat zat hem meer in de wijze van serveren, dan in de smaak. Ik had roodbaars met coquilles en mijn partner had lever. We hebben allebei lekker gegeten. Er worden lekkere gebakken krieltjes en goeie patat bij geserveerd. Vooraf krijg je een heerlijk broodje met erg lekkere tomatentapenade. Voor herhaling vatbaar!
Bertje57 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Vandaag een WOW deal menu gegeten bij de Witte Dame in Grubbenvorst. Na een hartelijke ontvangst ontvingen we de (beperkte) kaart. Er werd vlot bediend en kregen als voorafje warm brood met 2 sausjes. Het eerste gerechtje was goed verwarmd, hartig maar smakelijk. Het hoofdgerecht bestond uit een mooi getrancheerd prima bereid stuk vlees met ruim saus en ietwat weinig groente. Als bijgerecht werden frites en helaas twee gegratineerde groenten gepresenteerd. Een was wel voldoende geweest. Bij het gerecht werd een prima passende rode wijn geschonken. Tot slot kregen we een lekker dessert voorgeschoteld van chocolademousse met slagroom en een bolletje ijs. De maaltijd werd gecompleteerd met een lekker sterke espresso. Prima gegeten dus in een ontspannen sfeer.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
We reserveerden via IENS voor 8 personen, hetgeen per email (automatisch?) bevestigd werd. Echter bij aankomst bleek men van geen reservering te weten, maar er was nog plaats. De menukaart ter plekke bleek flink anders dan die bij Iens op Internet (de voor ons positieve afwijkingen waren dat er nu vele wildgerechten waren; NB de volgende dag rechtstreeks bij de restaurant-site gekeken: daar staat het menu wel zoals ter plekke! Kortom, de IENS-site is verouderd !!); de wijnkaart was wel identiek.
Verdere verwarring: Er staat (op beide sites) o.a. aangegeven, “3-gangen menu 34.50”, en “Onze gastheer zal u graag adviseren bij uw keuze over de samenstelling van dit menu”, ter plekke bleek daarmee niet bedoeld dan men uit de menu-kaart 3 gangen kan kiezen, maar dat er een vastgesteld chef’s menu is voor deze prijs!
Omdat we het chef’s menu niet wensten, kozen we voor individuele gangen, waarbij het “Trio van wild , wildsoepje, kroketje en brioche van paddenstoelen met wildzwijn ham en preiselbeeren € 11,95 goed gevonden werd, zij het dat het wildsoepje een dominerende kruidnagelsmaak had en vrij zout was. Het hoofdgerecht, De Hertenrug filet, rosé gebakken met gekarameliseerde kastanjes en
portsaus met meloes uitjes. € 23,50 was een uitstekend stuk goed klaargemaaakt hertevlees
met veel zilveruitjes en 2 kastanjes. Een van ons nam de “Australische black Angus steak € 21,95
met fondante aardappels en een truffeljus”; echter de aardappels hiervan waren totaal verkookt en bovendien duidelijk niet vers, dwz ‘opgewarmd’. Het grand dessert (“Proeverij In de Witte Dame -3 zoete lekkernijen van de dag) viel nogal klein uit (bolletje vanilla-ijs,brokje harde wafel met theelepeltje cranberry-jam (?), en bol chocolade-mousse en kostte 8.50 i.p.v. de bij IENS vermelde 7.50 (achteraf geconstateerd dat dit op de restaurant-website wel als 8.50 staat)
De bediening was weliswaar vriendelijke maar wat afzijdig, weinig actief en niet goed ge-informeerd, deels onervaren?
Dit verhaal zou te lang worden om alles te melden; Echter aperitief, gepresenteerde gerechten en wijnen (..), maakten dit diner niet tot het hoogtepunt waarnaar we hadden uitgezien.
Mhw.peeters .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We werden. Hartelijk ontvangen in het restaurant. We hadden gereserveerd en mochten een tafel naar keuze uitzoeken. Het menu werd duidelijk en uitgebreid uitgelegd.
We kozen als hoofdgerecht de australische black angus steak. Deze werd aangeraden door de gastheer. Ook gaf hij uitleg over waar het vlees vandaan kwam etc etc.
De steak was over heerlijk mals en de smaak van het vlees en de jus die erbij werd geserveerd was zeer smakelijk. Netjes opgediend een groente, aardappeltjes en frites. Wat mij betreft had een tweede soort groente het geheel helemaal afgemaakt, maar dat is een detail.
Zeer zeker aan zte raden en wij weten het zeker. Hier gaan we vaker eten. Dikke pluim.
Wiljanderuijter .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Heerlijk gegeten, het 7-gangen surprise menu. Elke gang was gewoon heerlijk smaakvol. Daarbij kregen we mooie bijpassende wijnen. Wijnen met karakter. Goede uitleg bij alles, dus was top! Zeker een aanrader.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Fantastisch eten, zeer verrassend (proeverij in de witte dame) in een hele leuke mooie omgeving. Zeer sfeervol met een hele vriendelijke bediening. Echt een aanrader. Het blijkt dat ze ook kamers hebben, superleuk voor een weekendje weg.
Dinand W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We hadden geruime tijd geleden al een paar keer hier gedineerd, waarbij alles ruim voldoende was. Na de herstart van dit restaurant zijn we er opnieuw gaan eten. We kozen voor de "preuverie", dat hield een 7gangen verrassingssmenue in. Vooraf kregen we lekker warm stokbrood met kruidendokter en tapenade. Daarna kregen we 4 voorgerechten/tussengerechten gevolgd door 2 hoofdgerechten. (1 hoofdgerecht vis en 1 vlees.) als afsluiting een heerlijk nagerecht. In verband met het prachtige weer kregen we een mooi tafeltje op het terras met zicht op het dorpsplein. De bediening was uitstekend, het personeel was erg enthousiast en zeer kundig. De gerechten waren stuk voor stuk erg lekker en de opmaak was steeds een plaatje. De hoeveelheden waren prima. We hebben een heel gezellige avond gehad en van het eten genoten. We gaan beslist vaker naar In De Witte Dame voor zo'n lekker en zeker niet te duur diner.
Verhaagh .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Prima gegeten, goeie bediening goede keuze. Vooral het 3 gangen menu is voortreffelijk en alles redelijk betaalbaar. Daarbij is het buiten, met een oude brouwketel in de midden, geweldig toeven.
Pielhaas .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Ondanks dat we een WOW-deal arrangement hadden werden we gastvrij ontvangen.
Uit het keuze menu dat hiervoor was samengesteld hadden we als voorgerecht 'n kiprollade met salade en een toast met champignons als hoofdgerecht 'n Black Agnus steak die boter-mals was en met voldoende garnituur het nagerecht bestond uit 'n hemelse modder en dame blanche.
Alle gerechten waren van een goede kwaliteit en lekker!
Dit is zeker 'n restaurant om terug te komen