Brasserie-Hotel Antje van de Statie

Stationsplein 1 6001 CH Weert Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie-Hotel Antje van de Statie

Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij Brasserie Antje van de Statie. De sfeer in het restaurant is heel warm en gezellig. Het is mooi ingericht met een knipoog naar 'het station' en 'vlaaitjes', die Antje vroeger verkocht op het station van Weert aan voorbijkomende reizigers.
We werden hartelijk ontvangen en de verdere bediening was uitstekend! We hebben genoten van het drie gangen menu van de chef, voor een hele redelijke prijs (29,50). Het zijn prima porties, lekkere smaakcombinaties en een lust voor het oog (en de mond). Vooral het nagerecht was verrukkelijk, om je vingers bij op te eten! We werden ook goed geadviseerd met betrekking tot de drankjes, we hadden een lekker aperitief (Limoncello met Prosecco) en bij de gerechten passende wijnen. Al met al is dit restaurant een absolute aanraden en een aanwinst voor Weert.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eindelijk een zaak in Weert die van deze tijd is en niet zou misstaan in een moderne en levendige stad. Mooi en sfeervol interieur, perfecte steak tartaar en erg leuk uitgeserveerd. Goede service, vriendelijke bediening en hele redelijke prijzen; voor Amsterdamse begrippen zelfs laag.
JosselinedeGruijter .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Brasserie-Hotel Antje van de Statie

Sinds 26 augustus heeft Weert er een spiksplinternieuw hotel bij en wel Brasserie-Hotel Antje van de Statie.

In de brasserie kun je genieten van klassieke, betaalbare gerechten van hoge kwaliteit. Gerechten met een Franse inslag, in een modern jasje. Een hotel met 10 uiterst comfortabele kamers met badkamers waar het zeer aangenaam vertoeven is. De vergaderruimten zijn voorzien van alle denkbare, ultramoderne faciliteiten. Ruime, stijlvolle zalen voor feesten en bruiloften. Een gezellige bar en een groot terras aan de voorzijde. De inrichting is waanzinnig gedaan door DutchConcept. Een side plate is een bakvormpje voor een Weerter vlaaitje maar ook een waanzinnige kroonluchter en een Berkel snijmachine uit 1938. Een echte oldtimer in concoursstaat. Daar word ik hebberig van! Ze hebben authentieke en moderne elementen op een prachtige manier met elkaar verenigd met een knipoog naar de uitstraling van het station aan de overzijde. Het station waar Antje vroeger Weerter vlaaitjes verkocht aan de treinreizigers en het Weerter vlaaitje op de kaart zette. Uiteraard kan men hier ook terecht voor een lekker kopje koffie en het beroemde Weerter vlaaitje.

Eerste kerstdag heb ik met mijn gezin gedineerd en overnacht bij Antje. We hebben genoten van een heerlijk kerstdiner. Een bavarois van ganzenlever met brioche, 5 spices en een compote van kweeperen. Vervolgens gebakken coquilles met een crème van bloemkool, zoetzure bloemkool en kaviaar en/of Grietbotfilet met een ragout van peelslakjes uit Ospel, amandel, beukenzwam en schuim van truffel! Daar komt het hoofdgerecht. Hertenrugfilet met baby artisjok, pastinaak, koningsoesterzwam en gekarameliseerde meloesuitjes met een saus van Limburgse appelstroop. Het ziet er zo lekker uit dat ik helemaal vergeet een foto te maken en gelijk begin met de aanval. Als zoete afsluiter een mousse van Valrhona chocolade met heerlijk amarene kersen. De naam doet het nagerecht tekort. Het was namelijk een hemels nagerecht. De Prijs? Een 4 gangenmenu € 52,50 inclusief wijn € 85,-- en een 5 gangenmenu € 59,50 inclusief wijn € 97,50.

Ze boffen hier maar met chef Remco Peeters en zijn brigade in de keuken. Dat geldt uiteraard ook voor de zwarte brigade. Ik kan niet anders concluderen dat Brasserie-Hotel Antje een aanwinst is voor Weert. Antje zou eens moeten weten. Ze zou glimmen van trots. Dat weet ik zeker!