Brasserie het Wapen van Rhoon

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Lang
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Dit was niet voor herhaling vatbaar. Lang wachten op bediening, zelf een aantal keren moeten vragen of we alsjeblieft nog wat mochten drinken. Rode wijn krijgen als je wit vraagt. Bediening kon niet vertellen wat het dagmenu was, het leek wel of iedereen voor het eerst was. Als het voor een zakelijk iets geweest zou zijn had ik me rotgeschaamd. Het kwam totaal niet professioneel over. Eten was prima. Niet bijzonder maar prima.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
We hebben vanavond heerlijk gegeten .
De avond begon wat minder omdat er eenmisverstand was rondom de reservering en daarbij zaten we ook nog bij de deur , op de tocht
Maar na het voorgerecht kregen we een andere tafel aangeboden en dat maakte alles weer goed.
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was goed zeker volgend jaar weer
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wij hebben lekker gegeten, de runderhamburger is aan te raden.
Wel was het jammer dat de toetjes niet tegelijk aankwamen, de koffie kwam namelijk een stuk eerder dan de ijstoetjes.
De lampen boven ons hoofd knipperden, wat wel wat hinderlijk was.
De sfeer was daarentegen wel fijn en iedereen was heel hartelijk.

Al met al een gezellige avond met lekker eten, ondanks de kleine op-/aanmerkingen.
ienekeb64 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten zoals altijd, snel even een hoofdgerecht gegeten.
Heerlijke runderentrecote van de grill met verse bearnaisesaus en de altijd heerlijke salade carpaccio met een lekker flesje huiswijn erbij en altijd snelle en vriendelijke bediening.
En dit alles met een schone en verzorgde omgeving maakt het dat wij hier graag komen en blijven komen.
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vandaag tijdens de brocante fair hier bij rhn42 een lunch gebruikt. Het was bar en boos. Zelfs op drank 3 kwartier gewacht. Bediening wist niet welke bestelling van welke tafel was. Er was echt te weinig personeel. Het eten duurde ruim een uur en dat was aangebrand en de sla was bedorven. Met een klacht werd de schuld afgeschoven op de keuken en dat was het dan. Bij betaling zelf op noemen wat er was gegeten en gedronken. Kortom, erg jammer, te meer daar de locatie zelf er wel gezellig uit zag.
elisag .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
waardeloze bediening: bijna een uur moeten wachten op n uitsmijter en n broodje kroket. De keuken krijgt de schuld, maar als t eten eindelijk arriveert heeft t overduidelijk te lang in de keuken staan wachten om uitgeserveerd te worden: drie eidooiers zijn hard en gestold, kroket is weer lauw. En voor n lullig plakje ham en kaas bij de uitsmijter betalen we de hoofdprijs. Jammer hoor, ons zien ze hier niet meer.
wimzeen .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vanavond hebben wij in een sfeervolle ambiance mogen genieten van een overheerlijke maaltijdsalade met o.a. geitenkaas en gerookte kipfilet. Ook het brood was van ongekende kwaliteit. Bediening was correct. Wij komen zeker nog een keer terug om één van de andere gerechten te proberen. Een aanrader dus!
paulusp33 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
wat een ommekeer na de vorige keer dat we hier hebben gegeten, we werden netjes welkom geheten en naar een mooi tafeltje gewezen, zag er allemaal netjes en schoon uit.
heerlijk genoten van de 3 gangen turning table en op de vraag of 1 keer turning table alleen vlees kon zijn word niet moeilijk gedaan, we hebben heerlijk gegeten en gedronken (goede huiswijn)en de bediening was top. voor herhaling vatbaar.

H.A. M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We komen hier vaker eten, de bediening was top en de turning table was heerlijk.
Het bestond deze keer uit verschillende voorgerechtjes van vis. salade van garnaaltjes, gerookte forelfilet met mosterd kerriesaus, gerookte zalm, meloen met ham.
Hoofdgerechten o.a. stukjes biefstuk, varkenshaas, zalmfilet, ratatouille, geb. aardappeltjes, tempuragarnalen, peultjes en sperziebonen.
Grand dessert, vanille-ijs, chocolademousse, cakeje van frambozen en cakeje van mango
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vanavond blij verrast met een prima bereide entrecote en kogelbiefstuk ...mooi gepresenteerd met kleurrijke begeleidende tomaat /courgette/aubergine en asperge. Het voorverwarmende leistenen plateau waarop het gerecht werd gepresenteerd maakte het geheel compleet. Goed verzorgd nagerecht bestaande uit ijs met crunchcaramel en zeezout en een cremebrulee aangevuld met ijs en slagroom... De bediening gaf ons een warm welkom en heeft ons uitstekend bediend. Het buitenentree van het restaurant vraagt nog een beetje aandacht...een leuke aankleding buiten met, als de wind het toelaat, een open entree...nodigt meer uit voor passanten. Al met al een aanrader!
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Weer eens neergestreken in Rhoon bij Brasserie het Wapen van Rhoon.
De gezellige bistro / brasserie is een mooi decor voor een heerlijke avond.
Chefs menu waar we weer van genoten hebben was een salade van gemarineerde tonijn met zeewier. Als hoofdgerecht een perfect gebakken biefstuk gepresenteerd op een leisteen met asperges en verse groenten garnituur. En een dessert van zomerfruit met yoghurt ijs. Ook de gastheer was gezellig met een praatje.
Een volgende keer gaan we voor het terras... (Laten we hopen op goed weer)
nelletje .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
afgelopen woensdag heerlijk op het terras gezeten in de zon, het eten was goed en de pulled pork en de carpaccio zijn echt een aanrader. Als hoofdgerecht de sliptong en de biefstuk (welke goed gegaard was) is niks op aan te merken, en op de vraag een beetje extra friet en saus werd snel op gereageerd en stond binnen een paar minuten op tafel. bediening is erg spontaan en vriendelijk en onze glazen werden snel weer bijgevuld als deze leeg waren.
wij komen zeker weer terug.
Devrieshenk .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met moederdag gegeten bij het Wapen van Rhoon. Vooraf gereserveerd voor het terras, hetgeen achteraf niet nodig was geweest want er zat bijna niemand. Jammer want het is een mooi plekje zo in de zon.

In het verleden hebben we hier goed gegeten, maar vandaag was alles anders. De menukaart voor het terras was een bijzondere. Voor-en hoofgerechten waren moeilijk te combineren. De uiteindelijke bestelling viel ronduit tegen. Hamburger (van Albert Heijn??) van een fijngemalen soort gehakt. Schnitzel met een beetje sla en wat gebakken aardappeltjes. Niets bijzonders en gewoon niet goed. Biefstuk was op zich wel redelijk. Het garnituur werd duidelijk op beknibbeld. Een heel klein bakje sla, een zak friet (na vragen) en wat gebakken aardappeltjes.

Bediening was zo.. zo... ondanks dat er bijna niemand op het terras zat was de bediening niet in staat om niet keer op keer te vragen of we iets wilden drinken, terwijl de collega net een bestelling had opgenomen.

Voor ons een absolute tegenvaller die een gemiddeld cafetaria niet overstijgt. Ondanks het leuke terras gaan we hier nooit meer naar toe!
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Al meerdere malen bij het wapen gegeten en altijd heerlijk eten. Vooral de turning table vind ik een aanrader met allerlei lekkere hapjes. Let op dat je nog ruimte overhoudt voor het dessert, een variatie aan ijs, taartjes en de beste wentelteefjes. En dit alles voor een prima prijs. De bediening is vlot en correct en met mooi weer zit je heerlijk op het terras. Oftewel absoluut een aanrader.
Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Turning tables is mijn favoriet bij het wapen van Rhoon , maar met Valentijnsdag viel dit erg tegen. Veel grote hoofdgerechten waardoor juist het concept van kleine hapjes wegviel. Voorgerechtjes waren prima, hoofdgerechten te groot en niet bijzonder, nagerechten veel van hetzelfde ... Normaliter een dikke vette negen en nu maar een zesje... Jammer !! Bediening was uitstekend .
j.c.de.korte .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Prettier Sfeer, goede bediening, een aanrader. Ruime parkeergelegenheid.
Schone toilet ten, rokersruimte buiten. .prettige stoelen
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De mooi ingerichte Brasserie en het aangrenzende (eet)Café (in hetzelfde pand)zijn netjes van elkaar gescheiden. Voor elk wat wils op de kaart, maar wij kozen voor een verrassend concept, genaamd: Turning Tables. Drie-gangen uitgestald op ronde draaiplateaus. Allemaal best lekker, maar ook niet echt spectaculair.
Diverse voorgerechtjes; Zalm, wraps, rauwe ham, olijven, mini loempia’s. Bij het hoofdgerecht wel erg veel aardappelkroketjes en in verhouding weinig vlees. Ook miste ik wel iets van groenten, in de vorm van bv wat rauwkost.
Het dessert: soesjes, aardbeienijs, mini mangotaartjes en een mini-suikerspin zag er erg leuk uit!
Het had wat mij betreft allemaal wat spannender gemogen, waardoor de Turning Tables mij wellicht hadden uitgenodigd om nog eens langs te komen.
AndrevdWilt .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met vriendin een turning table in de brasserie bestelt. Dit zijn kleine gerechtjes die worden opgediend op een draaischijf.
Ons werd netjes gevraagd of we iets niet lusten of dat we ergens allergisch voor waren.
Wij gaven aan dat alles geserveerd kon worden.
Vooraf kregen we 5 kleine gerechtjes waarvan 4 koud. 2 maal vlees en 2 maal vis.
Het hoofdgerecht bestond eveneens uit 5 gerechtjes allen warm. Ook 2 maal vlees en 2 maal vis. Nagerecht was een bolletje mango ijs en 2 kleine stukjes taart.
Het eten was ruim voldoende maar het was niet bijzonder.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
We waren er zondag jl. grote ruimte en maar 3 tafeltjes bezet. Altijd minder gezellig.
Op de vraag aan de ober welke rosé er is antwoordt hij: "roze" flauw.
Het eten vonden we redelijk . Toen we weg gingen was de ober nergens te bekennen. Raar hoor als je een restaurant verlaat en niemand die je groet.....
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gewoon een topzaak. We zaten in de Brasserie en hebben mosselen en Zeebaars met wilde spinazie gegeten. Keurige bediening! En zeer betaalbaar.