Brasserie Het Paleis

Boterdiep 113 9712 Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Het Paleis

Aan het Boterdiep knalt het rood uit het cultureel woon- en werkcomplex Het Paleis. Die culturele inslag is terug te zien in het spraakmakende decor. De aangesloten brasserie is alle dagen geopend voor ontbijt tot ver na het diner. In de keuken wordt gewerkt met veelal biologische producten uit de streek, alles is huisgemaakt en vers. In de zomer is er een barbecue op de binnenplein!

Meer informatie over restaurant Brasserie Het Paleis

Met de bus zeer goed bereikbaar

Maandag en dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag t/m vrijdag 08:00 - 22:00
Zaterdag 09:00 - 22:00

Voordelig
Reanne T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Met de ah actie hier gegeten. We kregen een goede uitleg van de chef zelf. Voorgerecht en nagerecht waren een proeverij, beide erg smakelijk. Bij het hoofdgerecht had je keuze, gekozen voor het rundvlees wat erg lekker was. Kortom een aanrader! Wij gaan in ieder geval nog eens heen.
Arjan T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij hebben met 4 personen gegeten bij Het Paleis met de restaurantactie van de AH. We hebben een heerlijke avond gehad met voortreffelijk eten! Vooraf een proeverij van enkele voorgerechten en als hoofdgerecht keuze uit snoekbaarsfilet, gnocci (vegetarisch) of steak. Ze waren alle drie subliem! Als toetje wederom een proeverij, heerlijk. Ook de bediening was erg attent en vriendelijk. Een aanrader in Groningen!
Geertt D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een heerlijke voorproeverij met gerechtjes die je anders niet zo snel gaat kiezen. Het hoofdgerecht was ruim voldoende (en ook lekker) en ook de proeverij met toetjes was heerlijk. Wij hebben er zeer goed en gezellig gegeten. Een aanrader. Vriendelijke behulpzame bediening.
Sabrina B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Verwonderlijk lekker gegeten! Mooi opgemaakte gerechten en goede combinaties van smaak, kleur en textuur.
Doordat je een proeverij krijgt van voorgerechten en de nagerechten proef je gerechten die je anders niet zo snel zou kiezen. Erg leuk concept, een absolute aanrader!
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Lekkere vegetarische voor en hoofdgerechten alleen een toetje was echt een afknapper. Ook jammer dat de appelmoes die bij de friet geserveerd werd veel te zoet was. Wel leuk dat het personeel erg kindvriendelijk was en er leuke boekjes en speeltje waren, alleen zouden ze misschien nog een extra kinderstoel kunnen aanschaffen.
Janenbarbaracoster1 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten, werden vriendelijk ontvangen en er werd heel goed rekening gehouden met het feit dat één gast vegetarisch at en één gast veganistisch, echt super!
Wat ons betreft kan het qua inrichting nog wel wat gezelliger worden gemaakt.
Marta S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren gebruik gemaakt van de Albert Hein actie bij restaurant Het Paleis. We kregen hier een drie gangen verrassingsmenu met als starter, een proeverij van alle voorgerechtjes, hoofd gerecht met keuze uit vis,vlees of vegetarisch en nagerecht wederom een proeverij. Alle 3 gerechten waren fantastisch. Goede porties, prima combinaties van ingredienten, zeer vers en heerlijk van smaak. We hebben in veel restaurants gegeten maar dit is echt een verrassende topper. De wijnen worden per glas geserveerd en zijn goed gekozen. De bediening is betrokken en geeft enthousiast uitleg over de verschillende gangen. Enig minpuntje is dat de aankleding van het restaurant wat warmer mag maar wij komen zeker terug.
Heleen K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Afgelopen vrijdagavond heerlijk gegeten bij Brasserie Het Paleis. Gereserveerd via de AH restaurantactie. Ik had er nog nooit gegeten en werd echt verrast. Het was mooi weer en konden fijn buiten eten. Voorgerecht een proeverij van van alles. Stuk voor stuk verrukkelijk. Het hoofdgerecht koos ik voor de vegetarische gnocchi. De smaken waren super al was het me wat teveel. Er had wat meer groente bij gemogen en dit heb ik ook gezegd. Werd heel positief op gereageerd. De friet en bijbehorende salade....jummie. En dan het dessert, ook een proeverij. Het lychee-ijs....wow!! Nou ja kortom gewoon een keer heengaan zeg ik! Echt een aanrader.
Dag Heleen,

Wat heerlijk om zo'n positieve review te lezen. Hartelijk dank hiervoor!
Bij deze bieden we je dan ook een gratis drankje aan bij je volgende bezoek.
Als je dan je naam noemt en zegt dat je een review op Iens hebt achtergelaten, wordt het drankje van de rekening afgehaald.

Hartelijke groeten,

Het Paleis team
Halucobo .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
De AH-actie (en het Takeroot-festival in de Oosterpoort) bracht ons hier. We hebben het ons niet beklaagd. Goede, vriendelijke, snelle bediening! En niet bekibbeld op het menu. Het voorgerecht was een heerlijke proeverij van de voorgerechten op de kaart. De schol en de ribeye die we bestelden als voorgerecht was prima en ook het nagerecht was een proeverij van wat op de kaart stond. De begeleidende wijn die erbij werd geschonken was prima. Zowel het restaurant als slapen in het gelijknamige hotel: van harte aanbevolen!
Ronaldensandra .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vanuit de AH-actie gegeten bij Brasserie het Paleis. We kregen een verrassingsmenu voorgeschoteld. Het voor- en nagerecht was een proeverij van gerechten die op de kaart staan. Er was keuze uit 3 hoofdgerechten. De ribeye was zeer maals en smakelijk. Het verrassingsmenu heeft ons op positieve manier verrast. De gerechten zijn gemaakt van verse producten en je merkt dat de kok plezier beleeft aan zijn/haar vak. Ook de bediening is zeer vriendelijk. De inrichting is strak en kunstzinnig en zou wat ons betreft wel iets gezelliger mogen. Al met al is eten bij het Pakeis wat ons betreft een aanrader.
Martti .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Drie-gangen-menu gegeten van de nieuwe kaart. Leuke kaart met keuze uit vlees, vis en vegetarisch. Ook niet te veel keuzes maar precies goed. De gerechten worden prachtig gepresenteerd met verrassende bij-gerechtjes. Zo had ik bij de tataki van zalmfilet heerlijke kimchi. Het is allemaal net even anders dan je gewend bent. De bediening heet je welkom en is accuraat en vriendelijk.
Het restaurant is gezellig en ruim opgezet met voldoende ruimte rond de hip gekleurde tafels.
Misschien nog niet zo bekend maar een echte aanrader!
Arent D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Even lekker gegeten bij Het paleis. Ik heb gekozen voor Lende van groninger weiderund met kruidenboter. Het vlees was lekker sappig. De bijgerechten waren: warme groente en een lekkere salade (met een lekkere dressing, die ik niet herken). Grote patatten. Al met al een goede maaltijd; niet opzienbarend, maar zeer smakelijk. De bediening is correct. Alles voor de prijs van €16,50.
Krieno H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Onlangs meerdere keren bij het Paleis gegeten , mooie kleine en wisselende kaart. Wat een verbetering sinds de leiding in andere handen is, ik denk nu ongeveer een jaar. Moderne ambiance, gastvrij ontvangst, prima bediening, keuze uit vlees, vis en vegetarisch, tevens een wisselend dagmenu, alles prima. Goed geportioneerd, komt met groenten, prachtige frieten en lekkere salade. Prijs en kwaliteit in balans. Zeker een aanrader!
Ralph .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
In deze brasserie met een kleine overzichtelijke kaart kwam heel aardig en betaalbaar eten op tafel. De populaire Paleisburger met huisgemaakte dikke frieten smaakten prima en we kijken al uit naar ons volgende bezoek waar we de vegetarische variant willen proberen. Jammer is dat het gebruikte bolletje zo'n slap supermarktkadetje was. Dit kan echt mooier! De verhollandste tabouleh schotel met falafel kon er net mee door en smaakte wat slapjes. We misten de lekkere kruiden die er doorheen horen zoals munt, peterselie en wellicht ook wat koriander. Verder had de falafel een buitengewone zachte en structuurloze consistentie maar smaakte verder redelijk.