Brasserie Het Paleis

Boterdiep 113 9712 Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Het Paleis

Aan het Boterdiep knalt het rood uit het cultureel woon- en werkcomplex Het Paleis. Die culturele inslag is terug te zien in het spraakmakende decor. De aangesloten brasserie is alle dagen geopend voor ontbijt tot ver na het diner. In de keuken wordt gewerkt met veelal biologische producten uit de streek, alles is huisgemaakt en vers. In de zomer is er een barbecue op de binnenplein!

Meer informatie over restaurant Brasserie Het Paleis

Met de bus zeer goed bereikbaar

Maandag en dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag t/m vrijdag 08:00 - 22:00
Zaterdag 09:00 - 22:00

9,2
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk eten (vooral de proeverij van het voor- en nagerecht is een aanrader) en een goede bediening. Wel een aanrader.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Verrassende gerechten. Gezellige uitstraling en zeer vriendelijke bediening.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. We hadden zowel de proeverij van voor- als nagerechten. We hebben genoten van de verschillende smaken. De wijntjes die geadviseerd werden bij de gerechten waren erg fijn. Echt een aanrader.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad. Hadden zowel een proeverij van voor- als nagerechten en daar hebben we van genoten. De hapjes waren zeer gevarieerd. We kregen advies over een goed passende wijn erbij. Was allemaal erg smakelijk. Zeker een aanrader.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Voor het eerst gegeten in Brasserie Het Paleis. Het eten was erg lekker en ook de presentatie hiervan was heel goed zeker gezien het prijsniveau. De entourage kon beter. Op zich een aanrader.
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het eten was goed en voldoende, de bediening komt wat onzeker over. bij het uitserveren van de gerechten was het "eet smakelijk"en zo snel mogelijk weer weg. Het is wel zo fijn om even uit te leggen als je een proeverij hebt besteld wat er allemaal op je bord ligt. De bediening is wel heel vriendelijk maar mag wat professioneler en zekerder overkomen. Al met al een prima avond met goede wijn.
bram R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Best aardig gegeten, maar het was de hoge rating op iens niet waard.
Renate O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Mooi en sfeervol restaurant. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam.
Het eten is echt heerlijk. Super goede kwaliteit.
Wij hadden een proeverij bij het voor en nagerecht. En gewoon subliem wat je dan allemaal krijgt. Hoofdrecht bestond uit lekker mals rundvlees.
Kortom hier ga ik vaker naartoe.
Janny D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Erg sfeervol en vriendelijk personeel en het eten was ook heel lekker voor herhaling vatbaar tot de volgende keer .
Shariselle P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Ik heb hier nu twee keer gegeten. Beide keren erg smakelijk, o.a. vers gebakken brood en heel mals rundvlees. Daarnaast een hele fijne bediening. Goede uitleg bij de gerechten. En er werd gevraagd of we het op prijs stelden als er wat meer tijd tussen de 3 gangen zou zitten. Super!
Vera A.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wij hebben hier ontzettend lekker gegeten met de AH restaurant actie! Er is duidelijk aandacht besteed aan alle gerechten. We werden hartelijk ontvangen en de service was ontzettend goed, we werden erg vriendelijk geholpen. Kom hier graag nog een keer terug!
Reanne T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Met de ah actie hier gegeten. We kregen een goede uitleg van de chef zelf. Voorgerecht en nagerecht waren een proeverij, beide erg smakelijk. Bij het hoofdgerecht had je keuze, gekozen voor het rundvlees wat erg lekker was. Kortom een aanrader! Wij gaan in ieder geval nog eens heen.
Arjan T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij hebben met 4 personen gegeten bij Het Paleis met de restaurantactie van de AH. We hebben een heerlijke avond gehad met voortreffelijk eten! Vooraf een proeverij van enkele voorgerechten en als hoofdgerecht keuze uit snoekbaarsfilet, gnocci (vegetarisch) of steak. Ze waren alle drie subliem! Als toetje wederom een proeverij, heerlijk. Ook de bediening was erg attent en vriendelijk. Een aanrader in Groningen!
Geertt D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een heerlijke voorproeverij met gerechtjes die je anders niet zo snel gaat kiezen. Het hoofdgerecht was ruim voldoende (en ook lekker) en ook de proeverij met toetjes was heerlijk. Wij hebben er zeer goed en gezellig gegeten. Een aanrader. Vriendelijke behulpzame bediening.
Sabrina B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Verwonderlijk lekker gegeten! Mooi opgemaakte gerechten en goede combinaties van smaak, kleur en textuur.
Doordat je een proeverij krijgt van voorgerechten en de nagerechten proef je gerechten die je anders niet zo snel zou kiezen. Erg leuk concept, een absolute aanrader!
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Lekkere vegetarische voor en hoofdgerechten alleen een toetje was echt een afknapper. Ook jammer dat de appelmoes die bij de friet geserveerd werd veel te zoet was. Wel leuk dat het personeel erg kindvriendelijk was en er leuke boekjes en speeltje waren, alleen zouden ze misschien nog een extra kinderstoel kunnen aanschaffen.
janenbarbaracoster1 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten, werden vriendelijk ontvangen en er werd heel goed rekening gehouden met het feit dat één gast vegetarisch at en één gast veganistisch, echt super!
Wat ons betreft kan het qua inrichting nog wel wat gezelliger worden gemaakt.
Marta S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren gebruik gemaakt van de Albert Hein actie bij restaurant Het Paleis. We kregen hier een drie gangen verrassingsmenu met als starter, een proeverij van alle voorgerechtjes, hoofd gerecht met keuze uit vis,vlees of vegetarisch en nagerecht wederom een proeverij. Alle 3 gerechten waren fantastisch. Goede porties, prima combinaties van ingredienten, zeer vers en heerlijk van smaak. We hebben in veel restaurants gegeten maar dit is echt een verrassende topper. De wijnen worden per glas geserveerd en zijn goed gekozen. De bediening is betrokken en geeft enthousiast uitleg over de verschillende gangen. Enig minpuntje is dat de aankleding van het restaurant wat warmer mag maar wij komen zeker terug.
Heleen K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Afgelopen vrijdagavond heerlijk gegeten bij Brasserie Het Paleis. Gereserveerd via de AH restaurantactie. Ik had er nog nooit gegeten en werd echt verrast. Het was mooi weer en konden fijn buiten eten. Voorgerecht een proeverij van van alles. Stuk voor stuk verrukkelijk. Het hoofdgerecht koos ik voor de vegetarische gnocchi. De smaken waren super al was het me wat teveel. Er had wat meer groente bij gemogen en dit heb ik ook gezegd. Werd heel positief op gereageerd. De friet en bijbehorende salade....jummie. En dan het dessert, ook een proeverij. Het lychee-ijs....wow!! Nou ja kortom gewoon een keer heengaan zeg ik! Echt een aanrader.
Dag Heleen,

Wat heerlijk om zo'n positieve review te lezen. Hartelijk dank hiervoor!
Bij deze bieden we je dan ook een gratis drankje aan bij je volgende bezoek.
Als je dan je naam noemt en zegt dat je een review op Iens hebt achtergelaten, wordt het drankje van de rekening afgehaald.

Hartelijke groeten,

Het Paleis team
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
De AH-actie (en het Takeroot-festival in de Oosterpoort) bracht ons hier. We hebben het ons niet beklaagd. Goede, vriendelijke, snelle bediening! En niet bekibbeld op het menu. Het voorgerecht was een heerlijke proeverij van de voorgerechten op de kaart. De schol en de ribeye die we bestelden als voorgerecht was prima en ook het nagerecht was een proeverij van wat op de kaart stond. De begeleidende wijn die erbij werd geschonken was prima. Zowel het restaurant als slapen in het gelijknamige hotel: van harte aanbevolen!