Brasserie het Nieuwe Jachthuis

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie het Nieuwe Jachthuis

GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Er is blijkbaar iets mis gegaan bij mijn recensie. Er stond dat jullie contact gingen zoeken met de eigenaar. Is niet nodig! Alles was goed!! Ik heb de cijfers daarom even opnieuw gedaan. Graag deze cijfers en vorige recensietekst samenvoegen.
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Heerlijk wild gegeten ( hert en parelhoenderfilet ), was allebei bijzonder goed bereid. Heel leuk en aardig bediend door Amber!! Locatie is heel sfeervol ( binnen en buiten: bos, wild, kerst, sneeuw ). Als we weer eens in de buurt zijn, komen we zeker weer eten!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Sfeerrijk restaurant met lekkere gerechten en een top-gastheer!! Laat allerlei drankjes proeven en straalt in alles klantvriendelijkheid uit.
Ingrid A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ik ben daar met mijn schoonzusje geweest.Het was voor ons een geweldige ervaring. Voor mij de eerste keer! Zeer vriendelijk en terzake kundig personeel. De wachttijd heb ik niet ingevuld. Die was perfect. Niet te snel en niet te langzaam. Ik vind dat geen van de blokjes hier recht aan doet. Nadat wij het kaasplankje al leeg hadden gegeten kregen wij op ons verzoek nog uitleg over welke kaasjes het geweest waren. Kortom een grandioze ervaring. Aan iedereen aan te bevelen.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Op een septemberavond hier op het terras (het kon nog!) beland voor een diner. De bediening was attent en vlot. Alleen duurde het wat langer voor de drankjes kwamen. Deze waren wel voorzien van nooties en de zoete (voor mij te zoet, voor mijn partner niet) olijven. Na het doorgeven van de bestelling kregen we de amuses. Voor een amuse een beetje groot. De hoofdgerechten, zeebaarsfilet en eendenborst waren beide prima gegaard. Ook voorzien van een passende garnituur. Ook de frites waren prima (portie voor 2, bij de zeebaars zat al tagliatelle dus dat waren er ruim genoeg). De nagerechten, framboos&viool en hollandse aardbeien waren ook prima. Alleen was de smaak van viol wat zwak in de bavarois. Al met al prima! Vlotte bediening, mooi terras.
aart D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
We hadden geluk dat het mooi weer was en we op het fraaie terras konden lunchen. De ligging van de brasserie is geweldig, de sfeer ook. Voor de lunch genoten wij een uitstekende aspergesoep en een zgn. twaalfuurtje, uitstekend 'gemeubileerd'. De jongedame van de bediening had alles goed onder controle en was zeer accuraat. Toplocatie!
Wico V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Gisteren weer een bezoek gebracht aan deze brasserie. We hebben zowel de lunch daar gebruikt en ook 's-avonds gedineerd. De lokatie is uitstekend. Zeker met een zonnetje op het terras. Het kaasplateau en de soep van de chef smaakten tussen de middag uitstekend. De bediening was uiterst vriendelijk.
's-Avonds kalfssukade en lamsrack gegeten. We hebben genoten. Naar de bijpassende wijn werd gezocht en werd gevonden. Compliment.
We komen graag terug.
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Wij lunchen hier zakelijk met een vast groepje 2 à 3 keer per jaar. Dat is altijd heerlijk! Goed verzorgd, goede smaken, vriendelijke bediening.

December 2016 hier ook gedineerd met hetzelfde gezelschap. De menukaart is uitstekend. Er is duidelijk zorg en aandacht besteed aan de gerechten. Ze zijn uitstekend van smaak, goede cuison en origineel.
Ambiance in het restaurant is gezellig, de omgeving rond het restaurant schilderachtig!
Myrthe S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we hier romantisch gedineerd met zijn tweeën. De wildgerechten en Italiaanse wijn waren voortreffelijk en de ambiance meer dan gezellig. We komen hier sinds twee jaar - soms samen, soms met een groep - en we zijn nog nooit teleurgesteld. Het Nieuwe Jachthuis is aan absolute aanrader voor een heerlijke lunch of diner op een prachtige locatie in hartje Veluwe.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prachtige locatie en uitstekende bediening. Producten vers en smaakvol geserveerd. Elk seizoen een fijne locatie om terug te komen.
Raimond F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Regelmatig eten wij hier, op een prachtige locatie in Hoog Soeren. Uitstekende bediening, en een prachtige kaart met heerlijke wild gerechten. Tot gauw.

raimond
Maria Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een mooie plek in het bos, fraai en groot terras, prachtig uitzicht. Op de bediening is weinig aan te merken, en als je om kraanwater vraagt krijg je kraanwater in een kannetje met een schijfje citroen, dat is mooi. We dronken een zeer redelijke witte wijn voor een redelijke prijs.
Maar ik begrijp werkelijk niet waarom er negens en tienen gegeven worden voor het eten van Het Nieuwe Jachthuis. Het begint al verkeerd met zoete (ja, zoete) olijven bij het apéritif. Het obligate amuse-hapje (in ons geval een "mousse" van geitenkaas) is veel te zwaar en ook zoetig, het voorgerecht van drie (!) gebakken gamba's blijkt gegarneerd met een zoete saus. Mijn gast waardeerde het niet dat de gamba's niet gepeld waren en dat de koppen er nog aan zaten. Er kwam gelukkig een vingerkommetje bij. Wat er ook bij kwam : héél véél vliegen. Het andere voorgerecht, "mousse van kippenlever", had een vreemde structuur die nauwelijks mousse te noemen was, en jawel : er zat een zoetige dressing bij.
Hoofdgerecht eendenborst was allesbehalve krokant gebakken en kwam met een saus van passievruchten die niet zoetzuur maar zoet was. De vegetarische strudel, het andere hoofdgerecht, had evenmin iets knapperigs en had een zompige vulling van te gare champignons met een of andere nondescripte kaas (zeker geen Parmezaan). De Oosterse sesamdressing heb ik niet kunnen ontdekken, misschien maar goed ook want ik vrees dat hij zoetig geweest zou zijn. Garnituur op alle borden hetzelfde : schijfjes courgette, sliertjes wortel, een enkele sugar snap - fantasieloos. De sla had bruine randjes.
Kortom niets klopte en we hebben maar afgezien van een dessert. Voor ons absoluut geen aanrader. De kok moet eerst leren om de suikerpot te laten staan.
ChrisBH .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Leuk restaurant in een prachtige omgeving. Ook niet geheel onbelangrijk: ze kunnen er heerlijk koken! Degene(n) die gewoon goed wil(len) eten moet(en) dit restaurant zeker aandoen. De prijs-kwaliteitverhouding is mooi in balans. Voor een zeer schappelijke prijs (wij waren zo'n 40 euro p.p. kwijt) heb je een voor- en hoofdgerecht, drankjes en een kopje koffie met wat lekkernijen.

Het decor is wat je mag verwachten in een 'jachthuis'. Het is netjes doch knus ingericht met voldoende opgezette dieren die je eraan herinneren dat het restaurant weet wat een lekker stukje vlees inhoudt.

Absolute aanrader.
cor V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Diner met 2 personen. Helaas binnen ivm regen. Prachtig terras dus pech! Mooie inrichting en zeer vriendelijk personeel. Zelfs de huiswijn mag eerst worden geproefd. Vitello en trio zalm vooraf. Prima en mooie borden. Daarna boerderijeend. Heerlijk, gesneden. Mooie groenten erbij en hete frietjes. De frisse saus van passievrucht was voor ons wel te zoet bij de eendenborstfilet. Maar ja. Smaken verschillen. Koffie met lekkers en tevreden de nota van €90 betaald.
Ralph G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren hier voor het eerst gegeten. Je maakt het niet vaak mee, maar alles klopte! Het eten, de bediening en de ambiance. We hebben hier een zeer geslaagde avond gehad.

Om een paar voorbeelden te noemen: de stoelen zaten uitermate comfortabel, dus je hebt niet na een uur het gevoel dat je moet gaan afronden. Bediening is vriendelijk en zeer attent. Sfeer is ongedwongen maar niet té informeel. Vraagt bijvoorbeeld op precies de juiste momenten of het smaakt of gesmaakt heeft. En dat alles in een sfeervol en gezellige decor.

Wij aten daar;
- Carpaccio van ossenhaas
- Mosterdsoep met gerookte zalm
- Boerderijeend
- Tournedos
- Mango parfait
- Cheesecake

Zelden zo’n malse en smaakvolle tournedos gegeten. En ik heb vaak cheesecake gegeten, maar voor deze rij ik graag enkele tientallen kilometers om. De borden waren schitterend opgemaakt (het oog wil ook wat). Alles klopte tot in de details.

Tot slot: de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Hartelijk dank voor de geslaagde avond. We komen hier zeker terug!
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Sfeervolle ambiance. Zaak zat helemaal vol, zonder dat het druk voelde. Eten was goed. Kaart niet bijzonder spannend. Bediening was heel goed op de hoogte van recepten. Ook met allergieën werd adequaat rekening gehouden tot de koffie aan toe.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gelunched met 3 personen, vitello tonato, champignons dordogne, gamba's en een cesar salad.
De vitello tonato was te dik gesneden en lag op een bedje van sla. Kappertjes? Tonijnmayonaise? De champignons Dordogne een klassieker, maar de smaak was vlak en de champignons volgezogen met vet, de bij geserveerde saus maakte het gerecht niet af. De gamba's qua garing net iets te ver en dreven in de olie. De cesar salad in elkaar geflanst en met tonijn uit blik. Erg jammer. Het terras is mooi een nadeel is dat er veel " wielrenners" het terras aan doen en nagenoeg het terras op fietsen. De bediening is aardig maar mag attenter zijn, alvorens onze bestelling werd opgenomen duurde het behoorlijk lang.
De locatie is het een aanrader, de lunch viel qua eten tegen.
Ciska K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
High tea gereserveerd. Bewust hier omdat je er buiten kunt zitten. Bij aankomst was het al moeilijk moeilijk omdat we graag buiten wilden zitten maar de serveerster vond het te koud buiten en had binnen gedekt. Uiteindelijk mochten we wel buiten zitten maar toen ze de thee kwam brengen werd er alsnog een opmerking gemaakt dat we even moesten wachten op de kopjes en bordjes omdat dit binnen klaarstond. Toch jammer nog zo'n opmerking na helemaal omdat alle 4 de bordjes en bestek binnen 2 minuten gewoon buiten stond.
Van tevoren gereserveerd onder vermelding dat er iemand zwanger was. Bij uitserveren van de high tea werd er gewoon voor 4 personen sandwich carpaccio geserveerd en hierbij werd vermeld dat de zwangere die niet mocht maar dus geen alternatief. En ook werd er een sandwich gerookte zalm geserveerd met de vermelding dat de zwangere dit wel mocht eten. Vervolgens in discussie dat gerookte zalm dus niet mag ivm vacuümverpakking toch algemeen bekend volgens mij. Serveerster gaat weg en komt 5 minuten later terug dat de kok van mening is dat gerookte zalm wel mag maar als ik het weiger te eten en omdat ze geen zin in een discussie had dus zouden ze een alternatief brengen. 5 minuten later kwamen er 2 sandwiches met geitenkaas. Zo ingewikkeld was het dus niet? Drukt toch wel een beetje de sfeer. Rest van de high tea was ok. Wel veel zoet en de theepot was voor 4 personen best klein dus vaak leeg.
Achteraf nog een mail gestuurd met de meest events voedingsadviezen vanuit het ziekenhuis maar niets op terug gehoord dus feedback word blijkbaar ook niet gewaardeerd. Sindsdien ook zwanger bij diverse andere restaurants geweest maar dit nog nooit meegemaakt gelukkig. Niks zo vervelend dat je het gevoel krijgt een overdreven zeurend zwanger mens te zijn terwijl ik denk dat het grootste gedeelte van de zwangeren zich gewoon aan de adviezen wil houden.
Geachte Ciska,

het is ons duidelijk dat wij, als team, die dag steken hebben laten vallen, wat wij zeer betreuren. Hiervoor bieden wij u dan ook onze oprechte excuses aan.

Wij streven ernaar om het al onze gasten naar wens te maken. Ook omdat wij ons er van bewust zijn dat recensies zoals de uwe niet bijdragen aan een positieve reclame en onze goede reputatie.
Over een mail is bij ons echter niets bekend en wij hadden er dan ook de voorkeur aangegeven als u telefonisch contact met ons had gezocht.
Mocht u hier alsnog toe bereid zijn dan sta ik u graag te woord ( wij hebben helaas geen contactgegevens van u anders zou ik contact met u hebben opgenomen).

Met vriendelijke groet,

Niko Hooijer
Team Brasserie het Nieuwe Jachthuis

Reactie van proever:

Goedendag,
Ik heb de email van 24-4-2016 nogmaals met bijlage verzonden naar info@brasseriehetnieuwejachthuis.nl. Telefonisch contact zag ik dan weer het nut niet van in helemaal voor het geval ik mezelf weer moest verdedigen. Daar had ik de buik al wel vol van.

Mvg ciska
Marie-Louise D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Wat een hartelijke ontvangst en heerlijk eten. Alles (maar dan ook echt alles) opgegeten, ook de garnituren lekker vers en smakelijk. Fijne ambiance en prima prijs kwaliteit verhouding. Enige minpuntje is de picwickthee. Liever een echt lekkere thee gedronken, maar voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met z'n drieën hier gegeten. En temidden van de Veluwse bossen moest het wel wild worden: hertenbiefstuk en hertensukade. Alles klopte: de biefstuk perfect gegaard, de sukade, aan één stuk dus niet als stoofpotje, was boterzacht. Alles goed op smaak. Mooie, warme groente en superlekkere frietjes als garnituur. Een mooie Rhonewijn werd aanbevolen bij dit wild: een goede keuze. Niet te zwaar maar goed opgewassen tegen de sterke wildsmaken. Als dessert de huisgemaakte tiramisu (en die was echt heel goed: niet te fluffy van teveel room maar voldoende stevig). Ikzelf nam de crème brulée. Ook hier werd getoond dat men de kunst verstaat. Een heerlijke, aangeklede koffie als slotakkoord. Vriendelijke en efficiënte bediening, sfeervol ingericht, niet te rumoerig (we waren er met onze 89-jarige moeder!). En de rekening was een aangename verrassing: echt een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik zou er een stukje voor omrijden om hier nogmaals te gaan eten....