Brasserie het Nieuwe Jachthuis

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Myrthe S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we hier romantisch gedineerd met zijn tweeën. De wildgerechten en Italiaanse wijn waren voortreffelijk en de ambiance meer dan gezellig. We komen hier sinds twee jaar - soms samen, soms met een groep - en we zijn nog nooit teleurgesteld. Het Nieuwe Jachthuis is aan absolute aanrader voor een heerlijke lunch of diner op een prachtige locatie in hartje Veluwe.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prachtige locatie en uitstekende bediening. Producten vers en smaakvol geserveerd. Elk seizoen een fijne locatie om terug te komen.
Raimond F.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Regelmatig eten wij hier, op een prachtige locatie in Hoog Soeren. Uitstekende bediening, en een prachtige kaart met heerlijke wild gerechten. Tot gauw.

raimond
Maria Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een mooie plek in het bos, fraai en groot terras, prachtig uitzicht. Op de bediening is weinig aan te merken, en als je om kraanwater vraagt krijg je kraanwater in een kannetje met een schijfje citroen, dat is mooi. We dronken een zeer redelijke witte wijn voor een redelijke prijs.
Maar ik begrijp werkelijk niet waarom er negens en tienen gegeven worden voor het eten van Het Nieuwe Jachthuis. Het begint al verkeerd met zoete (ja, zoete) olijven bij het apéritif. Het obligate amuse-hapje (in ons geval een "mousse" van geitenkaas) is veel te zwaar en ook zoetig, het voorgerecht van drie (!) gebakken gamba's blijkt gegarneerd met een zoete saus. Mijn gast waardeerde het niet dat de gamba's niet gepeld waren en dat de koppen er nog aan zaten. Er kwam gelukkig een vingerkommetje bij. Wat er ook bij kwam : héél véél vliegen. Het andere voorgerecht, "mousse van kippenlever", had een vreemde structuur die nauwelijks mousse te noemen was, en jawel : er zat een zoetige dressing bij.
Hoofdgerecht eendenborst was allesbehalve krokant gebakken en kwam met een saus van passievruchten die niet zoetzuur maar zoet was. De vegetarische strudel, het andere hoofdgerecht, had evenmin iets knapperigs en had een zompige vulling van te gare champignons met een of andere nondescripte kaas (zeker geen Parmezaan). De Oosterse sesamdressing heb ik niet kunnen ontdekken, misschien maar goed ook want ik vrees dat hij zoetig geweest zou zijn. Garnituur op alle borden hetzelfde : schijfjes courgette, sliertjes wortel, een enkele sugar snap - fantasieloos. De sla had bruine randjes.
Kortom niets klopte en we hebben maar afgezien van een dessert. Voor ons absoluut geen aanrader. De kok moet eerst leren om de suikerpot te laten staan.
ChrisBH .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Leuk restaurant in een prachtige omgeving. Ook niet geheel onbelangrijk: ze kunnen er heerlijk koken! Degene(n) die gewoon goed wil(len) eten moet(en) dit restaurant zeker aandoen. De prijs-kwaliteitverhouding is mooi in balans. Voor een zeer schappelijke prijs (wij waren zo'n 40 euro p.p. kwijt) heb je een voor- en hoofdgerecht, drankjes en een kopje koffie met wat lekkernijen.

Het decor is wat je mag verwachten in een 'jachthuis'. Het is netjes doch knus ingericht met voldoende opgezette dieren die je eraan herinneren dat het restaurant weet wat een lekker stukje vlees inhoudt.

Absolute aanrader.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Diner met 2 personen. Helaas binnen ivm regen. Prachtig terras dus pech! Mooie inrichting en zeer vriendelijk personeel. Zelfs de huiswijn mag eerst worden geproefd. Vitello en trio zalm vooraf. Prima en mooie borden. Daarna boerderijeend. Heerlijk, gesneden. Mooie groenten erbij en hete frietjes. De frisse saus van passievrucht was voor ons wel te zoet bij de eendenborstfilet. Maar ja. Smaken verschillen. Koffie met lekkers en tevreden de nota van €90 betaald.
Ralph G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren hier voor het eerst gegeten. Je maakt het niet vaak mee, maar alles klopte! Het eten, de bediening en de ambiance. We hebben hier een zeer geslaagde avond gehad.

Om een paar voorbeelden te noemen: de stoelen zaten uitermate comfortabel, dus je hebt niet na een uur het gevoel dat je moet gaan afronden. Bediening is vriendelijk en zeer attent. Sfeer is ongedwongen maar niet té informeel. Vraagt bijvoorbeeld op precies de juiste momenten of het smaakt of gesmaakt heeft. En dat alles in een sfeervol en gezellige decor.

Wij aten daar;
- Carpaccio van ossenhaas
- Mosterdsoep met gerookte zalm
- Boerderijeend
- Tournedos
- Mango parfait
- Cheesecake

Zelden zo’n malse en smaakvolle tournedos gegeten. En ik heb vaak cheesecake gegeten, maar voor deze rij ik graag enkele tientallen kilometers om. De borden waren schitterend opgemaakt (het oog wil ook wat). Alles klopte tot in de details.

Tot slot: de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Hartelijk dank voor de geslaagde avond. We komen hier zeker terug!
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Sfeervolle ambiance. Zaak zat helemaal vol, zonder dat het druk voelde. Eten was goed. Kaart niet bijzonder spannend. Bediening was heel goed op de hoogte van recepten. Ook met allergieën werd adequaat rekening gehouden tot de koffie aan toe.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gelunched met 3 personen, vitello tonato, champignons dordogne, gamba's en een cesar salad.
De vitello tonato was te dik gesneden en lag op een bedje van sla. Kappertjes? Tonijnmayonaise? De champignons Dordogne een klassieker, maar de smaak was vlak en de champignons volgezogen met vet, de bij geserveerde saus maakte het gerecht niet af. De gamba's qua garing net iets te ver en dreven in de olie. De cesar salad in elkaar geflanst en met tonijn uit blik. Erg jammer. Het terras is mooi een nadeel is dat er veel " wielrenners" het terras aan doen en nagenoeg het terras op fietsen. De bediening is aardig maar mag attenter zijn, alvorens onze bestelling werd opgenomen duurde het behoorlijk lang.
De locatie is het een aanrader, de lunch viel qua eten tegen.
Ciska K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
High tea gereserveerd. Bewust hier omdat je er buiten kunt zitten. Bij aankomst was het al moeilijk moeilijk omdat we graag buiten wilden zitten maar de serveerster vond het te koud buiten en had binnen gedekt. Uiteindelijk mochten we wel buiten zitten maar toen ze de thee kwam brengen werd er alsnog een opmerking gemaakt dat we even moesten wachten op de kopjes en bordjes omdat dit binnen klaarstond. Toch jammer nog zo'n opmerking na helemaal omdat alle 4 de bordjes en bestek binnen 2 minuten gewoon buiten stond.
Van tevoren gereserveerd onder vermelding dat er iemand zwanger was. Bij uitserveren van de high tea werd er gewoon voor 4 personen sandwich carpaccio geserveerd en hierbij werd vermeld dat de zwangere die niet mocht maar dus geen alternatief. En ook werd er een sandwich gerookte zalm geserveerd met de vermelding dat de zwangere dit wel mocht eten. Vervolgens in discussie dat gerookte zalm dus niet mag ivm vacuümverpakking toch algemeen bekend volgens mij. Serveerster gaat weg en komt 5 minuten later terug dat de kok van mening is dat gerookte zalm wel mag maar als ik het weiger te eten en omdat ze geen zin in een discussie had dus zouden ze een alternatief brengen. 5 minuten later kwamen er 2 sandwiches met geitenkaas. Zo ingewikkeld was het dus niet? Drukt toch wel een beetje de sfeer. Rest van de high tea was ok. Wel veel zoet en de theepot was voor 4 personen best klein dus vaak leeg.
Achteraf nog een mail gestuurd met de meest events voedingsadviezen vanuit het ziekenhuis maar niets op terug gehoord dus feedback word blijkbaar ook niet gewaardeerd. Sindsdien ook zwanger bij diverse andere restaurants geweest maar dit nog nooit meegemaakt gelukkig. Niks zo vervelend dat je het gevoel krijgt een overdreven zeurend zwanger mens te zijn terwijl ik denk dat het grootste gedeelte van de zwangeren zich gewoon aan de adviezen wil houden.
Geachte Ciska,

het is ons duidelijk dat wij, als team, die dag steken hebben laten vallen, wat wij zeer betreuren. Hiervoor bieden wij u dan ook onze oprechte excuses aan.

Wij streven ernaar om het al onze gasten naar wens te maken. Ook omdat wij ons er van bewust zijn dat recensies zoals de uwe niet bijdragen aan een positieve reclame en onze goede reputatie.
Over een mail is bij ons echter niets bekend en wij hadden er dan ook de voorkeur aangegeven als u telefonisch contact met ons had gezocht.
Mocht u hier alsnog toe bereid zijn dan sta ik u graag te woord ( wij hebben helaas geen contactgegevens van u anders zou ik contact met u hebben opgenomen).

Met vriendelijke groet,

Niko Hooijer
Team Brasserie het Nieuwe Jachthuis

Reactie van proever:

Goedendag,
Ik heb de email van 24-4-2016 nogmaals met bijlage verzonden naar info@brasseriehetnieuwejachthuis.nl. Telefonisch contact zag ik dan weer het nut niet van in helemaal voor het geval ik mezelf weer moest verdedigen. Daar had ik de buik al wel vol van.

Mvg ciska
Marie-Louise D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Wat een hartelijke ontvangst en heerlijk eten. Alles (maar dan ook echt alles) opgegeten, ook de garnituren lekker vers en smakelijk. Fijne ambiance en prima prijs kwaliteit verhouding. Enige minpuntje is de picwickthee. Liever een echt lekkere thee gedronken, maar voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met z'n drieën hier gegeten. En temidden van de Veluwse bossen moest het wel wild worden: hertenbiefstuk en hertensukade. Alles klopte: de biefstuk perfect gegaard, de sukade, aan één stuk dus niet als stoofpotje, was boterzacht. Alles goed op smaak. Mooie, warme groente en superlekkere frietjes als garnituur. Een mooie Rhonewijn werd aanbevolen bij dit wild: een goede keuze. Niet te zwaar maar goed opgewassen tegen de sterke wildsmaken. Als dessert de huisgemaakte tiramisu (en die was echt heel goed: niet te fluffy van teveel room maar voldoende stevig). Ikzelf nam de crème brulée. Ook hier werd getoond dat men de kunst verstaat. Een heerlijke, aangeklede koffie als slotakkoord. Vriendelijke en efficiënte bediening, sfeervol ingericht, niet te rumoerig (we waren er met onze 89-jarige moeder!). En de rekening was een aangename verrassing: echt een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik zou er een stukje voor omrijden om hier nogmaals te gaan eten....
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Zalig gegeten! Als vooraf de pate van wild, hoofdgerecht de combinatie vannwild zwijn en hert samen met de rode huiswijn een heerlijk diner in een goede ambiance, aanrader en we komen dan ook graag nogmaals
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Zoals eerder was ook deze avond het eten weer geweldig. Niets te klagen en voor ons nog altijd de plek om wild te eten. Echter, qua service viel het ons deze keer erg tegen.
Wellicht had men moeite met de drukte, maar tussen het voor- en hoofdgerecht mochten we bijna een uur wachten. Daarnaast was de soep vooraf erg zout en verstrekte de keuken ook nog de verkeerde bijgerechten. Erg rommelig allemaal. We komen vast nog eens terug aangezien het eten verder prima is, maar hopelijk wel met wat betere service.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Voor een lunch bij het Nieuwe jachthuis geweest. De locatie is prachtig in het authentieke dorpje Hoog Soeren. Het 12-uurtje van vis was erg lekker. Garnalenkroket, tonijnsalade en zalm. Lekker wijntje er bij en genieten!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Na een emotioneel bezoek aan oudere vrienden even bijkomen in een mooie omgeving. Aanbevolen door derden! Reserveren is hier zeker gewenst op een zomerse dag als iedereen buiten wil zitten. Maar gelukkig nog een tafeltje vrij voor 3 personen. Een aardig ingerichte zaak. De vis van de dag klinkt veelbelovend.
Dat het personeel niet bij de les was had een belletje moeten laten rinkelen!
Na opgeven van 1x parelhoen en 2x vis van de dag werd er op een zowaar katoenen servet een steakmes en vork neergelegd. (...)
Een frisse kokossoep vooraf. Tom kha kai (meestal meer pittig dan fris). Deze was echt voor de Nederlander op smaak gebracht zonder koriander en pepertje, maar met een bosuitje. Grappig voor een keer.
Op verwarmde mooi borden het hoofdgerecht. Het parelhoen pootje op een bedje van risotto met enkele groente sporen en een verfijnde jus er omheen.(7)
De vis (wij dacht drie stukken) vandaag een mootje zalm met huid en een witvis gebakken op de huid. Dit op een bedje van wel heel fijn gesneden soepgroenten. De zalm smaakte goed. Was de 'zeebaars' vers of toch uit de diepvries? We vonden hem slap en waterig. Niet echt smakelijk. (5)
Eerlijkheid gebied te zeggen dat nog net op tijd het steakbestek werd vervangen voor gewoon bestek inclusief vismes!

Voor € 20,50 eigenlijk een wat karig maal.
"En heeft het u gesmaakt"; vroeg een medewerker. 'Light!!' zei ik. Maar tegenwoordig zijn er meer en meer gerechten zonder aardappel of pasta. (...)!
Maar heeft u geen bijpassend garnituur gehad dan? Een blik op de tafel had deze vraag kunnen voorkomen. Bordje patat en groente na, was ook niet meer een goedmaker.

U krijgt koffie van het huis en ons excuus!

Met een glas verse jus, jonge jenever en glas Sauvignon Blanc voor € 91,75 in Hoog Soeren gegeten.
Jammer dat we de laatste regel op de menukaart niet eerder hadden gelezen. Met bijpassend garnituur.
TIP: Ga met een 'leeg hoofd' eerst de menukaart goed lezen!

RMdeBurger .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Een goede kaart met ruime en afwisselende keuze. Fantastisch terras met een prettige sfeer!
Het eten (vissoep en kabeljauw) was vers en goed bereid. De soep was rijk gevuld met mossel, kabeljauw, zalm en garnaal, heerlijk!
Prijs-kwaliteit prima in balans, aanrader!
Renburgh .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na een sportieve fietstocht hebben we genoten van de Ossenhaas puntjes en als 2e menu Mosselen met diverse sauzen in de mooie ambiance van Brasserie het Nieuwe Jachthuis. De bediening is professioneel en vriendelijk. Menu's worden geserveerd met een smaakvol groentegarnituur en verse salade. Kortom een geslaagd culinair avontuur. We komen hier graag nog eens terug!
Von V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Dit is echt een super restaurant ! Nou hadden we erg mooi weer dus konden we heerlijk op het terras zitten. En wat voor terras prachtig, mooie ligging midden in hoog soeren . Prijs kwaliteit is hier ook prima in balans. En heel prettige bediening . Kortom een aanrader . Ik kom hier zeker terug.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Dinsdag avond hebben we met z’n tweeën bij het Nieuwe Jachthuis gegeten. Het was prachtig weer, dus we hebben de hele avond buiten gezeten. Het terras loopt aan drie kanten langs het restaurant. Als voorgerecht hadden we carpaccio en gefrituurde champignons met aioli. De carpaccio was goed, opgemaakt met pesto, stukjes noot en kaas. De champignons waren 7 kleine champignons met alleen de aioli. Voor EUR 7,50 wel aan de dure kant. 1 euro per champignon. Daar hadden ze wel wat meer van kunnen maken. Als hoofdgerecht hadden we vis van de dag, zalm en zeewolf en saté. Goed van smaak. Het nagerecht was dame-blanche met een kletskop. Alles smaakte goed. Binnen ziet het restaurant er gezellig uit. Het personeel is vriendelijk en relaxed. Wij hadden er een prima avond.