Over het restaurant Brasserie Het Gouden Kalf

Genieten met uitzicht op de Scheveningse haven!

Genieten van kookkunst en gastvrijheid met uitzicht op de boten in de Scheveningse haven, dat kan bij Het Gouden Kalf! Hier draait alles om verse seizoensproducten, een hartelijke sfeer en bijpassende wijnen. Vers is bij dit restaurant ook écht dagvers. De chef maakt elke ochtend een keuze uit de producten van onze leveranciers en op de visafslag. Ze vormen de basis van het 3- , 4- ,5- en 6-gangenmenu en de à la carte gerechten die ze naar wens voor je bereiden. Vlees van de week, vis van de dag of vegetarisch: we zetten voor iedereen iets bijzonders op tafel. Binnen of op het mooiste terras aan de haven. Ook voor de lunch!

Warme gastvrijheid is bij Het Gouden Kalf net zo belangrijk als lekker koken. Zij willen het restaurant zijn waar je gaat eten met de mensen van wie je houdt: je vriend of vriendin, je familie, of al je collega’s. Voel je welkom bij Het Gouden Kalf. Tot gauw bij Het Gouden Kalf!

Glas champagne

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Het Gouden Kalf

Rees T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Tja, wat moet ik zeggen als je de eerdere recensies leest. Wij hebben hier vanmiddag met z'n drietjes heerlijk geluncht. Alles was heerlijk en mooi opgemaakt en vooraf bespreekbaar. Verse vis geen kweek!! Een Top Chef waarmee je kunt praten en de dame die ons bediende was een schat. Ons ga je zeker terugzien.
Heel veel dank....
Rees Terpstra
ronneke .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Op 17 juni genoten van het 7-gangen menu. Wij waren met 6 personen. Her weer was geweldig en als een zomerse dag is wordt er uitsluitend buiten geserveerd. Het 'buiten' is net zo comfortabel als binnen en een groot gedeelte van het buitengebeuren is afgedekt met grote zeilen dus probleemloos. Wij konden kiezen voor een gereserveerde tafel in- of uit de zon. Goed over nagedacht door de mensen van Het Gouden kalf. Het 7-gangen menu is een combinatie van diverse, zalige, niet al te kolossale schilderijtjes. Fraai opgemaakte borden met deskundige uitleg. Om maar wat op te noemen: de kabeljauw met kokkels en waterkerssoep, kalfsentrecote met truffel. Allemaal voortreffelijk en een dikke pluim voor de keukenbrigade Een super avond gehad en het ging al aardig richting kleine uurtjes toen wij voldaan Het Gouden Kalf verlieten. Een aanrader!
eter-pro77 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Naar aanleiding van mijn verjaardag gisteren 18 juni 2017 met de familie gegeten. Een week ervoor al afspraken gemaakt over dieetwensen. in 1 woord: geweldig! Vriendelijke ontvangst, mooie tafel, persoonlijke benadering, gerechten waar je U tegen zegt. We hadden het 7 gangen menu en van gang 1 tot gang 7 was het een feest. Supersmaken, mooie combinaties, topkwaliteit. vandaag : the day after) werden de gerechten nog eens besproken en iedereen was het er over eens....hier komen we zeker terug! Aanrader! bedankt crew van het Gouden Kalf!
Bill S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gisteren 14-04-2017 met mijn dochter en zoon erg goed gegeten en aan alle wensen is voldaan.Ik ben diabeties 2 en kan alleen zacht voedsel eten. Prima verzorgt, 2 oesters, eendelever en een gebakken visje van de dag met water en alchohol vrij bier. Mijn zoon en dochter, een dozijn oesters met proseco gevolgd door eendelever, biologisch rood vlees voor twee personen, grote portie met een fantastiese smaak afgesloten dor koffie. Als dranken 1 fles Chablis van de speciale lijst en twee glazen zeer goede rode wijn. De voorlichting was perfect en de service navenant. Kortom fantastisch
avdiest .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gisteren 13 april 2017 het 7-gangenmenu gegeten bij Brasserie het Gouden Kalf, het was werkelijk heeeeel lekker, prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Super gegeten. Vooral de steak tartare (gewéldig op smaak) en de rivierkreeft (mooie saus) waren top.

We vonden de bediening wat traag en afwezig (vergeten de bestelde wijn in te schenken - maar wel op de rekening), maar vinden dat je daar niet teveel over moet klagen voor de prijs die wij betaalden. Wij komen zeker terug.
Philip E.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ik ben hier samen met mijn moeder van 70 gaan eten. Ze hadden een speciaal 7 gangen menu. De zaak zat helemaal vol. Bediening is zeer gastvrij. Bij elke gang werd verteld wat er werd geserveerd. Er worden diverse wijnen geserveerd en er is een zeer rijke collectie wijnen beschikbaar. De gerechten waren heerlijk. Goed gegaard, lekker op smaak en (verse!) ingrediënten goed in balans. De tafels waren netjes gedekt en de zaak zag er schoon uit. Koks kun je zien werken. De heren en dame in de keuken verstaan hun vak. Alle gerechtjes zijn met zorg gemaakt en een lust voor het oog. Is een aanrader voor mensen die culinair een etage hoger willen dan een doorsnee restaurant. Ga zo door !
monique D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
In de zoektocht naar een restaurantje
toevallig binnengelopen. Er bleek een actie van 7-gangen voor 25 euro.
Werkelijk geen moment spijt gehad, heerlijk gegeten. Mooie verfijnde gerechtjes en vriendelijke bediening!
Frankscever .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Vanaf het binnentreden in het restaurant tot het (laat) weer weggaan was alles uit de kunst. Een heel leuk 7-gangenmenu voor een zeer schappelijke prijs met verrassende gerechten en mooie opmaak. Prettige en jonge, vriendelijke bediening die ook alle componenten van de gerechten wist te vermelden. Het tempo was goed, de sfeer is heel aangenaam. Vertrokken tegen 12 uur en werden zelfs toen nog door de charmante dame in de jassen geholpen, waarbij in de meeste restaurants het personeel al lang huiswaarts is gekeerd. Zeker een aanrader!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisterenavond hier genoten van het 7 gangenjubileummenu. Ik kan er kort over zijn: alles was zoals altijd hier geweldig lekker. Mooie hoeveelheden, goede kwaliteit en goed klaargemaakt. Bediening is top, heel vriendelijk en attent en de wijnkaart is geweldig. Prachtige wijnen voor een heel betaalbare prijs. Een aanrader!
Mirella V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Onverwachts uit eten en dan tref je het wel, het was nml de eerste avond van het speciale 7 gangen menu! Werkelijk subliem eten. Mooie verse ingrediënten, prachtig opgediend, heerlijke wijnen erbij en erg vriendelijke bediening. En dat voor een mega belachelijke lage prijs! We komen snelllllll weer terug.

Mirella van Dalen
Thalassa V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit is toch wel mijn favoriete restaurant in Den Haag voor 'speciale' avonden. Nu 3x geweest en elke keer weer een verrassend menu, de ene gang nog verrukkelijker dan de ander. Lekkere wijnen erbij vriendelijk personeel. Mooie locatie ook!
Han T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vanavond bij brasserie Het Gouden Kalf gegeten. Alles was redelijk maar niet meer dan dat en daarvoor dan te duur, met uitzondering van het goed, gul geschonken glas rode wijn (uit Uruguay). De smaken op het bord combineerden slecht, de kleuren evenmin. Zo wordt een flauw flensje met kabeljauw ernstig in de weg gezeten door het bijna chemisch aandoende aroma van wortel en het pompoensoepje eromheen. Sombere kleuren in het hoofdgerecht overheersten, net zoals in het toetje, versterkt door het gebruik van op zich mooi, maar donker servies. De bediening is adequaat en vriendelijk, maar het aanwijzen van de verschillende componenten op het bord op twee centimeter afstand is storend. Al met al niet voor herhaling vatbaar...
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Dit was m'n eerste bezoek en wij zijn zeer onder de indruk geen haast met de gangen je hebt alle tijd om te genieten van het heerlijke eten wat geserveerd wordt. Een hele kleine opmerking is over het kasplankje de kaas ligt op een servet wat mooi staat enige nadeel is dat als het te lang ligt het servet aan de kaas vast plakt en je er een stukje vanaf moet snijden. Maar verder een super heerlijke avond gehad!
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Na wat vervelende ervaringen in de buurt, hier laat neer gestreken om nog te lunchen. Op de kaart zagen we dat het eigenlijk niet kon, hier niets van gemerkt en heerlijk geluncht met vriendelijke bediening in een mooie omgeving. Een aanrader, heb het eten als goed beoordeeld, het was verrukkelijk, had alleen iets warmer gemogen.
Mjlkuling .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Afgelopen zondag met vriendin geluncht en genoten van het 3-gangen restaurantweek menu. Wat is dit toch een fantastisch restaurant. Topbediening (weet helaas haar naam niet), Niels en Wendy zorgde voor een heerlijk menu, waarbij vooral het hele aparte dessert eruit sprong! Lange vinger, mango/geitenkaas crême, sinaasappel cremeux, zoethoutschuim, pruim/gember/tandorigel, citroenijs, popcorn! Wat een fantastische combinatie, door Wendy gecreëerd! We hebben gesmuld. Dit blijft mijn favoriete restaurant in Scheveningen. Madeleine
Syllie64 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op zondag tussen 17.00-18.00 uur Early bird-menu 2=1 actie.
Een leuke actie voor een 3-gangenmenu.
De entree was wat vreemd, aangezien de serveerster ons ontving met de vraag: wat kan ik voor u doen?
Maar uiteindelijk allervriendelijkst kregen wij een leuke plek aan het raam.
Een witte Sauvignon Blanc uit Zuid-Afrika voor mij en een glas Rosé voor mijn partner.
Inmiddels een tweede dame in de bediening, die bleek, de ander dame had vervangen. Prima natuurlijk. Ik had alleen daar even melding van gemaakt, door diegenen, die je geplaceerd hebt, te melden, dat de andere dame jouw dienst overneemt en ons een prettige avond wensen.
Toen ik mijn tweede glas wijn wilde bestellen, werd er aan mij gevraagd welke wijn ik dronk. Ik zei de Sauvignon Blanc en wederom werd mij gevraagd, welke SBL. Vervolgens werd er een restje ingeschonken en uit een andere fles die al openstond nog een restje en toen was het glas nog niet vol genoeg en zou er nog een 3e fles aan te pas gaan komen.
Het voorgerecht, een Carpaccio van Rund, werd ingezet.
Je kent het wel: helemaal doorgeslagen, kurkdroog. De rest van de smaken waren wel ok, maar de lol is er vanaf. Het gerecht had mooi rosé moeten zijn, lekker mals en sappig.
Het hoofdgerecht was ok en de dame die ons bediende was verder allervriendelijkst en heeft ervoor gezorgd dat wij een heerlijke kaasplank kregen als afsluiter. Dat was de derde gang, maar zij had er wat meer van gemaakt.
Zij voelde ook wel aan, dat we een beetje pech hadden bij onze eerste kennismaking.
Wij hadden het samen gezellig, hadden ons er wat meer van voorgesteld, bediening kan nog wel wat begeleiding gebruiken op sommige vlakken. De ambiance is gezellig en wij gaan het nog een keer een 2e kans geven.
Bill S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Prima tafel op terras, een warme september avond. Het verrassings menu was vol met verrassingen, prima verse produkten, met een mooie presentatie. De wijnkaart was uitgebreid en goed gepresenteerd. De bediening was erg gastvrij en vriendelijk. Wij hebben een fijne avond gehad en komen hier beslist terug.
Gerrie N.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk buiten gezeten, helaas niet aan de railing, met uitzicht op de haven.
Goed gegeten, de gerechten waren smaakvol en zagen er mooi uit.
Bediening is alert en reageert goed op reacties, keuze wijn enzo.
Verrassingsmenu is erg aan de prijs.
mgoesvaneeden G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
zelfs bij het bestellen van een bij hun onbekende coctail ging dit de bediening vlekkeloos af na de nodige aanwijzing onzerzijds.