Het kan maar zo zijn dat je de afgelopen 8 jaar met enige regelmaat aan dit restaurant in de haven van Scheveningen voorbij bent gelopen. Ik raad je met klem aan een volgende keer naar binnen te lopen en te genieten van de verrassende gerechten die uit de open keuken komen.
Hier eet je 7 prachtige gangen voor slechts € 35 en een wijnarrangement daarbij kost je nog geen drie tientjes. Maandelijks verandert het menu, dat wordt vooraf gegaan door een Proefkonijnenmenu. Gasten die op de 1e dinsdag van de maand komen eten worden uitgenodigd het nieuwe menu, voor een gereduceerd tarief, te proeven en becommentariëren. Alles om de kwaliteit van het menu van die maand te waarborgen én verbeteren. Geweldig!
Dit proefkonijn mocht al proeven van de inventiviteit van de chef en is onder de indruk. Tel daar de 400 soorten wijn in de kelder bij op en het feit dat alles – van brood tot ijs – huisgemaakt is en je weet waar je de volgende keer wilt gaan eten.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl

INSIDER tip

Tip: Tijdens de lunch wordt er gekookt met wat die dag vers gekocht is, dat levert ongekend spannende en wisselende gerechten op. In het seizoen is lunch mogelijk van woensdag tot en met zondag. Bij mooi weer kun je op het terras eten, met uitzicht op de haven.

Over het restaurant Brasserie Het Gouden Kalf

Genieten met uitzicht op de Scheveningse haven!

Genieten van kookkunst en gastvrijheid met uitzicht op de boten in de Scheveningse haven, dat kan bij Het Gouden Kalf! Hier draait alles om verse seizoensproducten, een hartelijke sfeer en bijpassende wijnen. Vers is bij dit restaurant ook écht dagvers. De chef maakt elke ochtend een keuze uit de producten van onze leveranciers en op de visafslag. Ze vormen de basis van het 3- , 4- ,5- en 6-gangenmenu en de à la carte gerechten die ze naar wens voor je bereiden. Vlees van de week, vis van de dag of vegetarisch: we zetten voor iedereen iets bijzonders op tafel. Binnen of op het mooiste terras aan de haven. Ook voor de lunch!

Warme gastvrijheid is bij Het Gouden Kalf net zo belangrijk als lekker koken. Zij willen het restaurant zijn waar je gaat eten met de mensen van wie je houdt: je vriend of vriendin, je familie, of al je collega’s. Voel je welkom bij Het Gouden Kalf. Tot gauw bij Het Gouden Kalf!

Glas champagne

Reijer S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Onze eerste ervaring met dit restaurant: na enig aandringen (het terras was nog bijna leeg) mochten we op het buitenterras aan de balustrade zitten; een zeer aangename plek aan de haven in de late zon met een aangename temperatuur. Het terras, vierkant, doet denken aan mediterrane terrassen met goed verzorgde planten. Men heeft er veel aandacht aan besteed. Mooi gedekte tafels.
Wij bestelden een glas champagne met ieder 2 oesters, daarna kwam een nogal onhandige jongeman ons het 'concept' van het Gouden Kalf uitleggen. Er is geen menu zei hij maar een 7-gangendiner (kleine gerechtjes) en dat was nou juist waar we geen trek in hadden. Na enig aandringen ' mochten' wij van hem een 3-gangendiner (normale porties) bestellen. Niet zo leuk om zo te beginnen want later bleek dat het 3-gangenmenu een normale gang van zaken is. 7 Gangen kost 35 euro, 3 gangen 29 euro, hetgeen wij trouwens niet duur vinden. De maaltijd was erg goed en er werden ons mooi opgemaakte borden gebracht. Ook goede timing tussen de gerechten ondanks dat het terras bijna vol liep. Vooraf hadden we de keuze uit paling en tonijn, beide goed en vers.
Hoofdgerecht: vlees of een prachtig stuk kabeljauw met een korst bovenop van kruiden en parmezaanse kaas. De vis viel prachtig in schubben uiteen. Erg lekker evenals de bijgerechtjes op het bord. Er volgde een smakelijk toetje van kersen/ en kersenijs.
Wij hebben genoten van deze maaltijd, van de wijnen, de prijzen! Goed dat we dit restaurant hebben ontdekt!
Rolf G.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vandaag van het 5 gangen zondag lunch menu genoten.
Ieder gerecht was een plaatje en een streling voor de tong.
Smaken waren perfect op elkaar afgestemd.
De bediening is alert en zeer vriendelijk.
Een aanrader voor mensen die kunnen genieten van gerechten van een creatieve kok.
S W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk gegeten bij het gouden kalf, lekker buiten kunnen zitten en vriendelijk ontvangen. Wij komen zeker nog een keer terug om de andere gerechtjes van de kaart te proeven!
Seline R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Zeer goed gegeten! kwalitatief erg hoog met perfectie in de smaken.
Service vlot en de locatie is prachtig.
Bij het nieuwe maand menu (7 gangen) zijn wij er weer bij.
susan D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Ik kom hier elke maand met 2 vriendinnen al ruim een jaar. Omdat wij veel te bespreken hebben is het heerlijk dat het restaurant 7 gangen serveert, zonder dat wij ons ergens over hoeven te bekommeren. Ze schatten precies de tijd tussen de gangen in, zodat we de hele avond hebben.
Bij elke gang wordt uitgelegd wat we gaan eten. Omdat wij allemaal viseters zijn, wordt er niet moeilijk gedaan over een aangepast menu. Zelfs een keer met mijn dochter gegeten. Ze is vegetarisch. Een fantastisch gevarieerd menu. Met groentes waar we nog nooit van gehoord hadden. Complimenten.
Dus zoals je leest, ga er eten en je hebt een fantastische avond.
Marjon T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Super restaurant. Ik kom hier regelmatig en iedere keer is het eten heerlijk. Toplocatie en de medewerkers zijn zeer vriendelijk en gastvrij. In de haven van Scheveningen mijn favoriete restaurant.
Reinhard S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Heerlijke sauzen met verrassende kruiden combinaties. Lekkere wijnen, vooral de cabernet sauvignon uit Chili. Heerlijke vis, vlees en/of groente gerechten. Mooi uitzicht over de Scheveningse haven, waar de boten die avond speciaal verlicht waren voor de Scheveningse light walk. In de winter kan het bij tafels aan de ramen fris aanvoelen en enkele lichtspotjes zijn aan de felle kant. Dit wordt meer dan gecompenseerd door de flexibele en vriendelijke bediening, die echt inspeelt op jouw eettempo en wensen. Voor een echt avondje uit raad ik je dit restaurant ten zeerste aan.
Rees T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Tja, wat moet ik zeggen als je de eerdere recensies leest. Wij hebben hier vanmiddag met z'n drietjes heerlijk geluncht. Alles was heerlijk en mooi opgemaakt en vooraf bespreekbaar. Verse vis geen kweek!! Een Top Chef waarmee je kunt praten en de dame die ons bediende was een schat. Ons ga je zeker terugzien.
Heel veel dank....
Rees Terpstra
ronneke .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Op 17 juni genoten van het 7-gangen menu. Wij waren met 6 personen. Her weer was geweldig en als een zomerse dag is wordt er uitsluitend buiten geserveerd. Het 'buiten' is net zo comfortabel als binnen en een groot gedeelte van het buitengebeuren is afgedekt met grote zeilen dus probleemloos. Wij konden kiezen voor een gereserveerde tafel in- of uit de zon. Goed over nagedacht door de mensen van Het Gouden kalf. Het 7-gangen menu is een combinatie van diverse, zalige, niet al te kolossale schilderijtjes. Fraai opgemaakte borden met deskundige uitleg. Om maar wat op te noemen: de kabeljauw met kokkels en waterkerssoep, kalfsentrecote met truffel. Allemaal voortreffelijk en een dikke pluim voor de keukenbrigade Een super avond gehad en het ging al aardig richting kleine uurtjes toen wij voldaan Het Gouden Kalf verlieten. Een aanrader!
eter-pro77 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Naar aanleiding van mijn verjaardag gisteren 18 juni 2017 met de familie gegeten. Een week ervoor al afspraken gemaakt over dieetwensen. in 1 woord: geweldig! Vriendelijke ontvangst, mooie tafel, persoonlijke benadering, gerechten waar je U tegen zegt. We hadden het 7 gangen menu en van gang 1 tot gang 7 was het een feest. Supersmaken, mooie combinaties, topkwaliteit. vandaag : the day after) werden de gerechten nog eens besproken en iedereen was het er over eens....hier komen we zeker terug! Aanrader! bedankt crew van het Gouden Kalf!
Bill S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gisteren 14-04-2017 met mijn dochter en zoon erg goed gegeten en aan alle wensen is voldaan.Ik ben diabeties 2 en kan alleen zacht voedsel eten. Prima verzorgt, 2 oesters, eendelever en een gebakken visje van de dag met water en alchohol vrij bier. Mijn zoon en dochter, een dozijn oesters met proseco gevolgd door eendelever, biologisch rood vlees voor twee personen, grote portie met een fantastiese smaak afgesloten dor koffie. Als dranken 1 fles Chablis van de speciale lijst en twee glazen zeer goede rode wijn. De voorlichting was perfect en de service navenant. Kortom fantastisch
Avdiest .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gisteren 13 april 2017 het 7-gangenmenu gegeten bij Brasserie het Gouden Kalf, het was werkelijk heeeeel lekker, prijs/kwaliteitsverhouding uitstekend
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Super gegeten. Vooral de steak tartare (gewéldig op smaak) en de rivierkreeft (mooie saus) waren top.

We vonden de bediening wat traag en afwezig (vergeten de bestelde wijn in te schenken - maar wel op de rekening), maar vinden dat je daar niet teveel over moet klagen voor de prijs die wij betaalden. Wij komen zeker terug.
Philip E.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ik ben hier samen met mijn moeder van 70 gaan eten. Ze hadden een speciaal 7 gangen menu. De zaak zat helemaal vol. Bediening is zeer gastvrij. Bij elke gang werd verteld wat er werd geserveerd. Er worden diverse wijnen geserveerd en er is een zeer rijke collectie wijnen beschikbaar. De gerechten waren heerlijk. Goed gegaard, lekker op smaak en (verse!) ingrediënten goed in balans. De tafels waren netjes gedekt en de zaak zag er schoon uit. Koks kun je zien werken. De heren en dame in de keuken verstaan hun vak. Alle gerechtjes zijn met zorg gemaakt en een lust voor het oog. Is een aanrader voor mensen die culinair een etage hoger willen dan een doorsnee restaurant. Ga zo door !
monique D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
In de zoektocht naar een restaurantje
toevallig binnengelopen. Er bleek een actie van 7-gangen voor 25 euro.
Werkelijk geen moment spijt gehad, heerlijk gegeten. Mooie verfijnde gerechtjes en vriendelijke bediening!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Vanaf het binnentreden in het restaurant tot het (laat) weer weggaan was alles uit de kunst. Een heel leuk 7-gangenmenu voor een zeer schappelijke prijs met verrassende gerechten en mooie opmaak. Prettige en jonge, vriendelijke bediening die ook alle componenten van de gerechten wist te vermelden. Het tempo was goed, de sfeer is heel aangenaam. Vertrokken tegen 12 uur en werden zelfs toen nog door de charmante dame in de jassen geholpen, waarbij in de meeste restaurants het personeel al lang huiswaarts is gekeerd. Zeker een aanrader!
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisterenavond hier genoten van het 7 gangenjubileummenu. Ik kan er kort over zijn: alles was zoals altijd hier geweldig lekker. Mooie hoeveelheden, goede kwaliteit en goed klaargemaakt. Bediening is top, heel vriendelijk en attent en de wijnkaart is geweldig. Prachtige wijnen voor een heel betaalbare prijs. Een aanrader!
Mirella V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Onverwachts uit eten en dan tref je het wel, het was nml de eerste avond van het speciale 7 gangen menu! Werkelijk subliem eten. Mooie verse ingrediënten, prachtig opgediend, heerlijke wijnen erbij en erg vriendelijke bediening. En dat voor een mega belachelijke lage prijs! We komen snelllllll weer terug.

Mirella van Dalen
Thalassa V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit is toch wel mijn favoriete restaurant in Den Haag voor 'speciale' avonden. Nu 3x geweest en elke keer weer een verrassend menu, de ene gang nog verrukkelijker dan de ander. Lekkere wijnen erbij vriendelijk personeel. Mooie locatie ook!