Over restaurant Brasserie Het Gouden Kalf

Genieten met uitzicht op de Scheveningse haven!

Genieten van kookkunst en gastvrijheid met uitzicht op de boten in de Scheveningse haven, dat kan bij Het Gouden Kalf! Hier draait alles om verse seizoensproducten, een hartelijke sfeer en bijpassende wijnen. Vers is bij dit restaurant ook écht dagvers. De chef maakt elke ochtend een keuze uit de producten van onze leveranciers en op de visafslag. Ze vormen de basis van het 3- , 4- ,5- en 6-gangenmenu en de à la carte gerechten die ze naar wens voor je bereiden. Vlees van de week, vis van de dag of vegetarisch: we zetten voor iedereen iets bijzonders op tafel. Binnen of op het mooiste terras aan de haven. Ook voor de lunch!

Warme gastvrijheid is bij Het Gouden Kalf net zo belangrijk als lekker koken. Zij willen het restaurant zijn waar je gaat eten met de mensen van wie je houdt: je vriend of vriendin, je familie, of al je collega’s. Voel je welkom bij Het Gouden Kalf. Tot gauw bij Het Gouden Kalf!

Glas champagne

Zaterdag & Zondag
- Diner vanaf 17:00

Carla V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisterenavond hier genoten van het 7 gangenjubileummenu. Ik kan er kort over zijn: alles was zoals altijd hier geweldig lekker. Mooie hoeveelheden, goede kwaliteit en goed klaargemaakt. Bediening is top, heel vriendelijk en attent en de wijnkaart is geweldig. Prachtige wijnen voor een heel betaalbare prijs. Een aanrader!
Mirella V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Onverwachts uit eten en dan tref je het wel, het was nml de eerste avond van het speciale 7 gangen menu! Werkelijk subliem eten. Mooie verse ingrediënten, prachtig opgediend, heerlijke wijnen erbij en erg vriendelijke bediening. En dat voor een mega belachelijke lage prijs! We komen snelllllll weer terug.

Mirella van Dalen
Thalassa V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit is toch wel mijn favoriete restaurant in Den Haag voor 'speciale' avonden. Nu 3x geweest en elke keer weer een verrassend menu, de ene gang nog verrukkelijker dan de ander. Lekkere wijnen erbij vriendelijk personeel. Mooie locatie ook!
Hantol .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vanavond bij brasserie Het Gouden Kalf gegeten. Alles was redelijk maar niet meer dan dat en daarvoor dan te duur, met uitzondering van het goed, gul geschonken glas rode wijn (uit Uruguay). De smaken op het bord combineerden slecht, de kleuren evenmin. Zo wordt een flauw flensje met kabeljauw ernstig in de weg gezeten door het bijna chemisch aandoende aroma van wortel en het pompoensoepje eromheen. Sombere kleuren in het hoofdgerecht overheersten, net zoals in het toetje, versterkt door het gebruik van op zich mooi, maar donker servies. De bediening is adequaat en vriendelijk, maar het aanwijzen van de verschillende componenten op het bord op twee centimeter afstand is storend. Al met al niet voor herhaling vatbaar...
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Dit was m'n eerste bezoek en wij zijn zeer onder de indruk geen haast met de gangen je hebt alle tijd om te genieten van het heerlijke eten wat geserveerd wordt. Een hele kleine opmerking is over het kasplankje de kaas ligt op een servet wat mooi staat enige nadeel is dat als het te lang ligt het servet aan de kaas vast plakt en je er een stukje vanaf moet snijden. Maar verder een super heerlijke avond gehad!
LaBlanche .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Na wat vervelende ervaringen in de buurt, hier laat neer gestreken om nog te lunchen. Op de kaart zagen we dat het eigenlijk niet kon, hier niets van gemerkt en heerlijk geluncht met vriendelijke bediening in een mooie omgeving. Een aanrader, heb het eten als goed beoordeeld, het was verrukkelijk, had alleen iets warmer gemogen.
Mjlkuling .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Afgelopen zondag met vriendin geluncht en genoten van het 3-gangen restaurantweek menu. Wat is dit toch een fantastisch restaurant. Topbediening (weet helaas haar naam niet), Niels en Wendy zorgde voor een heerlijk menu, waarbij vooral het hele aparte dessert eruit sprong! Lange vinger, mango/geitenkaas crême, sinaasappel cremeux, zoethoutschuim, pruim/gember/tandorigel, citroenijs, popcorn! Wat een fantastische combinatie, door Wendy gecreëerd! We hebben gesmuld. Dit blijft mijn favoriete restaurant in Scheveningen. Madeleine
Syllie64 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op zondag tussen 17.00-18.00 uur Early bird-menu 2=1 actie.
Een leuke actie voor een 3-gangenmenu.
De entree was wat vreemd, aangezien de serveerster ons ontving met de vraag: wat kan ik voor u doen?
Maar uiteindelijk allervriendelijkst kregen wij een leuke plek aan het raam.
Een witte Sauvignon Blanc uit Zuid-Afrika voor mij en een glas Rosé voor mijn partner.
Inmiddels een tweede dame in de bediening, die bleek, de ander dame had vervangen. Prima natuurlijk. Ik had alleen daar even melding van gemaakt, door diegenen, die je geplaceerd hebt, te melden, dat de andere dame jouw dienst overneemt en ons een prettige avond wensen.
Toen ik mijn tweede glas wijn wilde bestellen, werd er aan mij gevraagd welke wijn ik dronk. Ik zei de Sauvignon Blanc en wederom werd mij gevraagd, welke SBL. Vervolgens werd er een restje ingeschonken en uit een andere fles die al openstond nog een restje en toen was het glas nog niet vol genoeg en zou er nog een 3e fles aan te pas gaan komen.
Het voorgerecht, een Carpaccio van Rund, werd ingezet.
Je kent het wel: helemaal doorgeslagen, kurkdroog. De rest van de smaken waren wel ok, maar de lol is er vanaf. Het gerecht had mooi rosé moeten zijn, lekker mals en sappig.
Het hoofdgerecht was ok en de dame die ons bediende was verder allervriendelijkst en heeft ervoor gezorgd dat wij een heerlijke kaasplank kregen als afsluiter. Dat was de derde gang, maar zij had er wat meer van gemaakt.
Zij voelde ook wel aan, dat we een beetje pech hadden bij onze eerste kennismaking.
Wij hadden het samen gezellig, hadden ons er wat meer van voorgesteld, bediening kan nog wel wat begeleiding gebruiken op sommige vlakken. De ambiance is gezellig en wij gaan het nog een keer een 2e kans geven.
Bill S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Prima tafel op terras, een warme september avond. Het verrassings menu was vol met verrassingen, prima verse produkten, met een mooie presentatie. De wijnkaart was uitgebreid en goed gepresenteerd. De bediening was erg gastvrij en vriendelijk. Wij hebben een fijne avond gehad en komen hier beslist terug.
Gerrie N.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk buiten gezeten, helaas niet aan de railing, met uitzicht op de haven.
Goed gegeten, de gerechten waren smaakvol en zagen er mooi uit.
Bediening is alert en reageert goed op reacties, keuze wijn enzo.
Verrassingsmenu is erg aan de prijs.
Mgoesvaneeden .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
zelfs bij het bestellen van een bij hun onbekende coctail ging dit de bediening vlekkeloos af na de nodige aanwijzing onzerzijds.
Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Op zondagmiddag geluncht met 6 personen. Jammer genoeg was het niet zo goed weer, dus moesten we binnen. Maar dat was geen probleem. Zeer vriendelijke ontvangst en erg behulpzame bediening bij het maken van de keuzes. Iedereen een menu met vis (Schol) maar twee gasten wilden iets anders wat geen probleem was. Het voorgerecht van trio van eend was heel smakelijk. De aanbevolen wijn paste er uitstekend erbij. De Schol met Coquilles bleek uitstekend bereid en mijn vervanger in de vorm van Zeebaars deed er niet voor onder. Het dessert was verrassend: een combinatie van frambozen met ijs krokante aanvulling. Al met al een heel genoeglijke middag met een prima maaltijd.
Astrid G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Het Gouden Kalf. Prima service, uitzicht over de haven van Scheveningen. Voor de zogenaamde Early Birds is het tweede menu gratis. En dat zonder spaarzegeltjes!
Stephank1999 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Leuke locatie aan de haven. Eten is lekker en goed combinatie. Verrassingsmenu was heel lekker. Prima service met glaasje wijn
RJ T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op het verrassingsmenu stond vis die avond. En dat was even slikken voor de niet-alledaagse viseters aan tafel. Het voorgerecht (gerookte zalm en gamba's) en hoofdgerecht (gestoomde scholfilet met krokante korst) smaakten uitstekend en gingen schoon op. Ook het nagerecht van sorbetijs en verse vruchten was uitstekend.
Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Hoewel het restaurant aardig gevuld was op die zonnige avond, was niet helemaal duidelijk waarom er zoveel tijd tussen de gangen moest zitten. Tweeeneenhalf uur voor een driegangenmenu met koffie is een beste zit. We komen graag terug voor een verrassingsmenu met vlees!
Amstiphout .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Aardige mensen en goede bediening; de achtergrondmuziek leek ons overbodig maar verdween ook later verder naar de achtergrond; mijn disgenoten hadden het vismenu wat ze erg beviel, ikzelf vlees wat goed was bereid en goed smaakte. Het wijnmenu paste er ook goed bij. De haven zelf is niet zo bijzonder (als Amsterdammer) maar het restaurant onderscheidt zich prima van de overige restaurants in de buurt.
Mschwab .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
BBQ bij bij vrienden?
Toen wij gingen BBQen bij vrienden kwamen we er naar een korte kijk door hun keuken achter dat er weinig voorbereid was. Logisch want ze hadden hun buurtrestaurant het Gouden Kalf gevraagd voor ons iets op HUN BBQ te doen. Wat een vervelende avond. Niels had de opdracht om een lekker stukje vlees voor ons te maken, maar dat kregen we pas na een prachtig mooi en heerlijk voorgerecht, gelakt buikspek met Hollandse garnalen in een zeer sterke vis bisque. Uiteraard ging de bisque er pas aan tafel overheen, mmmmm!
De wijnen deze avond waren ook zeer vervelend, NOT: Sancerre, Bourgogne Blanc, Poliziano 2010 een Nobile di Mo, Amarone 2006 en daarna als hekkensluiter, Kurni 2010 van 15%. Alle wijnen geserveerd en geadviseerd door Mirjam, wat een top gastvrouw! Het hoofdgerecht, hoe kan het anders, was een Cote de Boeuf voor 5 personen op een plank, keurig getrancheerd met een prachtig garnituur en heerlijke frites. Ik denk dat wij de volgende keer hier weer gaan BBQen!
Ralf K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteren een heerlijk viergangendiner gehad bij het Gouden Kalf in de Scheveningse haven. Originele gerechten met verse ingrediënten waarin de vis centraal stond. Grote keus aan wijnen in allerlei prijsklassen. Wij kregen het goede advies voor een Siciliaanse witte wijn bij het menu. Het Gouden Kalf is echt een aanrader!
John_John .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Om te beginnen een zeer uitgebreide wijnkaart en de sommelier heeft ons prima en op een zeer leuke manier geholpen.
Het eten was heerlijk en ook de locatie aan het water is erg mooi.
Zeer zeker een aanrader!
Onno B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten op deze leuke locatie. De wijn bij het verrasingsmenu kwam wel steeds te laat, jammer want dat zijn we anders gewend. Verder topplek om samen een lekkere avond door te brengen!