Brasserie Het Gemaal

Meer informatie over restaurant Brasserie Het Gemaal

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Het Gemaal

antoinetta123 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
heerlijk gegeten, alleen na het afrekenen plus ruime tip werden we aan ons lot overgelaten, er was gelijk niemand meer te zien om ons nog een prettige avond te wensen of om de jassen aan te geven. Dit voelde niet goed, we hadden met twee personen ruim 125 euro uitgegeven.....
antoinetta123 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Mooi terras aan het water met lekker muziekje, goed eten, gezellige bediening! En couleur locale met de overvliegende vliegtuigen :-)
V. A.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Heerlijk stukje vis gegeten hier in deze prima ambiance. Wat een gemoedelijk en gezellig restaurant. Absoluut voor herhaling vatbaar als we in de buurty zijn.
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Lekker gegeten, leuke plek, vriendelijke bediening.
Minpuntje: tijd tussen voor- en hoofdgerecht was erg lang, het zat dan ook vol.
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Vandaag zijn wij in deze brasserie geweest. Wat opvalt als je binnenkomt: stil (1 tafel is bezet), koud, geen ontvangst. Kan gebeuren, personeel is aan het eten. Na enige tijd komt er een -blijkbaar- personeelslid binnen. Ze knikt nauwelijks, trekt op haar gemak de jas uit en staat achterin aan de bar met de andere personeelsleden te praten. We wachten en wachten. Dan komt er wat keukenpersoneel langs, ook deze knikken niet, het loopt in en uit, geen contact. Dan komt er een oudere dame die we van een eerder keer herkennen in beeld. Zij zal ons toch wel zien? Ook niet. We kijken elkaar aan, zullen we weggaan, of het nog een kans geven? We wachten nog even. Er wordt achter de bar gepraat. Het jongere personeelslid loopt naar de tafel die al bezet was toen wij binnenkwamen, er iets aan de hand met een glas, stukje vanaf. Nog wordt er niks tegen ons gezegd, ook niet in de trant van "ik kom zo bij u". Nog even wachten dan? Ze hebben ons toch wel zien zitten, het is zo rustig in de zaak. Dan komt de oudere vrouw naar onze tafel, niks goedemiddag maar alleen "wat kan ik doen"? Het lijkt wel een café .. We vragen 2 koffie, willen er eigenlijk wel wat lekkers bij, maar zijn verpletterd door zoveel onvriendelijkheid. We krijgen de koffie, ik wil meteen betalen 4,75 euro. Ik geef 5 euro, de vrouw komt naderhand terug met het wisselgeld van 0,25 eurocent, ik knik van nee, en ze wil het geld in haar schort doen. Pardon, ik bedoelde, nee legt u het wisselgeld maar neer. Verontwaardigd kijkt ze, weer die boosheid in haar gezicht. We hebben de koffie, die altijd lekker is maar zo zonder hart voor de zaak snel opgedronken. Snel de warme auto in. Bbbrr ... wat een kou !!
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
gisteren met 2 middelbare schoolvriendinnen bij jullie gedineerd, was door recensies hieronder van zomer 2016 een beetje skeptisch, nou dat ben ik niet meer: heel prettige service, mooie lokatie aan het water, smakelijke gerechten
K.L. V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heerlijk vis gegeten. Rustige en mooie ambiance. Prachtige locatie, welke wel een beetje zoeken was voor ons. Wij zaten heerlijk aan het raam, fantastisch uitzicht.
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij bij Het Gemaal gegeten. Het was volgeboekt, maar alsnog konden wij een plekje krijgen tussendoor van 18 uur tot 20 uur. Om 20 uur was de tafel namelijk gereserveerd. Voor ons was dat voldoende. Daarna zijn we lekker op een bankje gaan zitten en lekker van onze flessen wijn en champagne genoten. Het eten was heerlijk. Wij hadden de Kip Sate en carpaccio schotel. Tussendoor kleine hapjes gehad van het dessert. Dame blanche en warme chocoladetaart met vanille ijs. Vooral voor de service en uitzicht moet je zeker naar Het Gemaal gaan. Decor ziet er ook goed en schoon uit. Wij zijn uiteindelijk pas om 00.00 uur naar huis gegaan.
edith1962 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
ondanks onze reservering, die niet zo snel gevonden kon worden, werden wij achteraf weggezet aan een ongedekte tafel. de bestelling werd vlot opgenomen, maar het voorgerecht na een uur pas geserveerd. het hoofdgerecht was er na een half uur wachten nog steeds niet. Bij een opmerking hierover werd door de (leerling?)serveerster de leidinggevende gehaald. De leidinggevende was verbaasd dat wij nu al het hoofdgerecht verwachtte. Wij konden toch ook wel zien dat het druk was en begrijpen dat er binnen 1,5 uur geen voor- en hoofdgerecht geserveerd kon worden? geen excuus, niets van dat al. Deze leidinggevende heeft van gastvrijheid niets begrepen.. Gaat dat ook niet overbrengen aan haar leerling. Wat een teleurstelling!! Na schriftelijke klacht geen enkele reactie. Jammer.
BenjaminHamstra .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voor en hoofdgerecht waren prima, wel wat aan de prijs voor wat je kreeg. 32,50 voor menu van de chef. Voorgerecht ossenhaas plakjes. Hoofd een varkenshaasje. Dessert een bolletje ijs met een parfait. Dit menu kan ook prima worden aangeboden voor een lager bedrag.

Wachttijd tussen de menu's was lang. Zo een 30 minuten.

Dat verder geen punt was, maar de teleurstelling kwam pas bij het dessert...
De parfait was stijf bevroren, keihard en niet met je vork doorheen te komen. Hierbij ontbrak ook nog smaak. Toen we dit besloten te melden, maar werden echter afgescheept met de opmerking "de parfait komt vers uit de vriezer, dan wacht je maar even". We hebben het dessert laten staan.
Opmerkingen bij betalen als "was alles naar wens behalve het parfait" en de ober "nou fijne avond dan nog" waren ook tegen het verkeerde been. Erg jammer. Ik kreeg duidelijk het gevoel dat ik als de zeikerd werd ervaren, onprofessioneel.

Feedback voor het restaurant: Bied in vervolg gewoon een alternatief dessert aan.
wendy O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Gister genoten van het zonnigste/mooiste terras van Halfweg en omstreken!!! Super ontvangst waarbij het altijd vriendelijk personeel je meteen het gevoel geeft dat je meer dan welkom bent, houden zo. Onder het genot van een aperitief met een schitterend uitzicht een heerlijke menu uitgezocht. Wij kozen voor de proeverij van voorgerechten een echte aanrader, broccolisoepje, tonijntartaar met sushirijst, jodenhaas met mosterd en serranoham met geitenkaas dadels en balsamico.........de beloofde makreelmousse ontbrak....geen probleem ook deze kwam op tafel. Waar nu te beginnen!!!! en dit alles voor € 19,75 voor 2pers. Voor het hoofdgerecht hadden wij drie verschillende gerechten, ossenhaas pepersaus, zoals besteld medium en prima in evenwicht. Spare ribs een aanrader op de kaart, meer dan voldoende. Sate van kippendij (15€) met de lekkerste zoetzuur en een satésaus zoals die hoort te zijn, waar je voor terug komt. Voor het nagerecht werd gekozen voor de chocolade taart, prima mooi nagerecht alleen jammer dat de chocolade er niet uitliep. Kortom een echte aanrader, personeel en gerechten zullen zeker geen teleurstelling zijn.
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een mooie plek aan het water met een vriendelijke bediening.
Zowel de spareribs als de saté smaakten prima. Zeker de spareribs waren goed klaargemaakt.
Goed gemarineerd en het vlees viel van het bot af.
piet1234 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 16 personen. Bediening was uitstekend: attent, vriendelijk, geruisloos. Eten goed verzorgd en smakelijk. Gevarieerde kaart, voor elk wat wils. Er zaten meerdere groepjes te eten, maar we hadden geen hinder van elkaar. Locatie is mooi: aan het water op het westen. Een aanrader dit restaurant.
Diggie .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Wat een super leuk en goed restaurant! Op een top locatie gelegen en de sfeer is echt heel goed!

Eten was heerlijk. Begonnen met het voorgerecht voor 2. Een proeverij van verschillende voorgerechten! Super lekker. Hoofdgerecht was Ossenhaas. Nagerecht een heerlijke Cheesecake.

Dit was een prima avond uit eten met vriendelijke bediening in een top restaurant
Debbie .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Eten hier regelmatig.
Mooie ligging aan het water, heerlijke gerechtjes, jong vriendelijke bediening. Betaalbaar.
Ook lunchkaart is aan te raden, Debbie
Jet B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Met een groep van 17 mensen kwamen wij eten. Een aantal mensen wilde de biefstuk medium rare. Tot mijn grote verbazing kon dit niet omdat we met een grote groep waren. Alle biefstukken werden medium gebakken. Mijn biefstuk was meer dan medium en hierdoor vond ik t niet echt lekker. Ik vind t ongelooflijk slecht dat je voor die prijs niet eens een biefstuk krijgt zoals je wilt. Voor de rest was t eten prima, maar ik moet dit even kwijt.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Leuke lokatie aan het water waar het in de zomer zeker goed vertoeven zal zijn. Vooraf een proeverij van diverse voorgerechten gehad ("Entree voor twee"), met een heerlijk mosterdsoepje en een coquille die ook niet te versmaden was. Hertenbiefstuk: uitstekend, opmerkelijk was dat deze met frites werd geserveerd. Prettige bediening.
Ook een goede prijs/kwaliteit verhouding. We komen hier zeker nog eens terug.
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gisteren ons afdelingsetentje gehad bij Brasserie het Gemaal. Alles is gegaan zoals we hadden afgesproken vantevoren.
We hadden vooraf een borrel en daarbij wat borrelhapjes; bediening heeft netjes gevraagd wanneer het beste moment was om de hapjes te serveren.
Daarna volgde het hoofdgerecht: steak of zeeduivel. Steaks werden medium bereid, tenzij je het anders wilde. De hoofdgerechten werden bijna allemaal tegelijk opgediend, dus prima! Het hoofdgerecht was heerlijk.
Het nagerecht bestond uit 4 kleine overheerlijke toetjes. We hebben er heerlijk van genoten!
Het interieur had zowel klasse als sfeer en de locatie, met uitzicht over een meer, was natuurlijk geweldig.

Het was een topavond, brasserie het Gemaal: bedankt!!
haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Gisteren met 4 personen hier gegeten. Prima entourage, tafels niet te dicht op elkaar, mooi uitzicht en prima gratis parkeren. Bediening is vriendelijk. Vooraf aten we oa de tonijn, die was echt heerlijk. De makreelquiche was niet slecht, maar te veel cocktailsaus er overheen waardoor je de makreel niet echt proefde en saus overheerste. Piepklein klein broodje met kruidenboter en aoili wordt meteen geserveerd. Als hoofdgerecht hadden we een maaltijdsalade, met geitenkaas en gamma's, lekker en goeie porties. Minpuntje: bij de koffie bestelden we een bonbon, op zich goed dat we konden kiezen uit wit, melk en puur, maar die gingen per 3 en we waren met z'n vieren, maar we konden gewoon geen 4 bobons bestellen, dame bleef herhalen dat we er 3 of dan maar in dit geval 6 moesten bestellen, jammer dat dit niet anders kon.