Brasserie het Begin

31-765208520

Meer informatie over restaurant Brasserie het Begin

Aad V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gelegen bij de brug naar de haagdijk, aan het begin van het havenfront van Breda. Groot terras, maar binnen lijkt t aangenamer. Het weer wordt herfstig.

Voor de lunch twee garnalenkroketten. Altijd een goede toetssteen. In Nederland bakt men er meestal niet veel van. Maar deze waren exceptioneel. Stevige ragout, veel garnalen en wat prei. Keurig gefrituurde peterselie erbij. Net dat extra beetje finesse.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Op een zonnige middag op het terras neergestreken. De zaak zit op de hoek van een leuk en druk punt in het centrum van de stad. De bediening (eigenaars?) zijn leuke, vrolijke mensen die oprecht plezier uitstralen. Een maaltijdsalade gekozen met zalm en gamba's, deze was rijk gevuld en uitstekend van smaak. Een enig punt van kritiek kan zijn dat deze stevig geprijsd (13.95) was. Desondanks graag tot de volgende keer!
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Mijn eerste kennismaking, een kopje koffie en wat erbij. Huisgemaakte appelbrokken. Oei, was het maar overal zo bij de koffie. Smaak goed, hoeveelheid goed, lekker veel appel en genoeg 'bodem' voor een gebalanceerd geheel. En een 10+ voor het iets lauw serveren - zonder dat te hebben hoeven vragen. Kom daar eens om in veel gevallen. Brokken zou niet de eerste benaming zijn bij mij. De kaart ziet er verder goed uit, de bediening, interieur (leesrek) en plek prettig. Binnenkort terug om te lunchen, verwacht er wel wat van.
Mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Eenvoudig eetcaféachtig restaurant met groot terras. Heb hier al vaker gegeten en eten is altijd goed. Stoofpotje met vlees was lekker.Mijn tafelgenoot had een biefstukje wat niet heel erg mals was.Patatjes waren prima en ook de groenten en salade waren oké.
Bediening vriendelijk en vlot.Met mooi weer komen we nog een keer terug.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
'Bij "'t Begin" binnengestapt puur op ons gevoel, zag er goed uit en.. druk bezet. Leuke -dag-zaak, ziet er weldoordacht verzorgd uit. Vriendelijke , professionele, bediening,goede uiteenzetting kaart.Deze kaart is prettig en gevarieerd met voor "elck wat wils" Naast de kaart nog een aantal dag/seizoen gerechten op het bord. Niet al te grote wijnkaart, wijnen echter goed omschreven.
Onze lunch startte met een broodmandje met 3 smeersels.Goede variatie aan brood, de smeersels, olijven tapanade, kruidenboter en vermoedelijk een eigen variant aliolo, is ons niet helemaal duidelijk. Extra Campina room boter en olijf olie op tafel. Voor mijn eega een zeer rijke salade met gerookte zal, gewokte gamba's en een lichte chilisaus. Zeer ruim van formaat relatief veel zalm en gamba's en niets op aan te merken. Voor mijzelf.. van het seizoen bord, de wild goulash met spruitjes, een peer en aardappelcroquetjes. Opvallend dat spruitjes peer, beetgaar waren niet fijn of te zacht gekookt. In heel veel gevallen gaat dit richting te gaar. De aardappelcroqetjes heel mooi gebakken, vetvrij ruime portie. Ook de wildgoulash kwalitatief en proportioneel goed prima . Blijft niet veel anders als de lunch van goed tot heel goed te kwalificeren dus een 8.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Ik wilde al eerder over dit restaurant schrijven, maar toe stond het nog niet op Iens. Enkele weken geleden stonden de 'beste' terrassen van Breda in BN/DeStem. Tot mijn verbazing stond deze zaak hier niet bij vermeld. Leuke plek op de kop van de haven vlakbij de ingang naar het centrum en bij een bruggetje. Zeer veel passantenen zeker de moeite waard met super-aardig bedienend personeel, en snelle service. Niet veel taal-kennis helaas gezien de problemen die de Duitsers naast ons hadden met bestellen, maar met handen-en-voeten lukte het toch:o). Echte lunchzaak, enorm uitgebreide kaart. Lekkere garnalen kroketten en ook de salade nicoice was zeer smakelijk. Huiswijn kan beter. In mijn ogen één van de leukste en qua service beste terrasen van Breda.