Brasserie Herengracht

Herengracht 75 1398 AD Muiden Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Herengracht

Het zonnetje aan de Vecht

Brasserie Herengracht is een eigentijds restaurant in de historische vestingstad Muiden. Vanaf het terras heb je een prachtig uitzicht over de Vecht. Misschien vang jij een glimp op van de legendarische zeemeermin die over Muiden waakt. Binnen geniet je aan de bar van een hapje en een drankje. Aan tafel smul je van verse vis uit IJmuiden, een lekker mals stuk vlees of een heerlijk vegetarisch gerecht. Als je het allemaal even lekker vindt klinken, ga dan voor de proeverij.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Herengracht

Met de auto A1 afslag Muiden / Weesp komt u bij de Brasserie. Betaald parkeren voor de deur op de Herengracht, het Vestinghplein of P2. Met het OV vanaf Amsterdam – Huizen lijn 320, Gooi (Bussum) lijn 110 of Almere lijn 322 of 327.
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Asiatique .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Het was een rustige avond wat jammer is voor zo'n leuk restaurant in zo'n leuk gezellig schattig dorpje.
Wij hebben een hele leuke avond gehad van bijna 3uur. Heel vriendelijk geholpen door hele leuke vlotte meid die ondanks de rustige periode erg haar best doet. Wij komen er graag in de zomer voor op het terras maar geen reden om door de stilte niet meer te komen. Tot snel!
Bart L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vooraf de pathé van gevogelte op getoast suikerbrood en portsiroop, in 1 woord fantastisch. mijn vriendin had de carpaccio; sla was wat slap en veel dressing. hoofdgerecht was voor beiden de Black Angus flank steak. Goed advies gekregen dat rood-medium beter is dan rood. smaak en textuur prima. Als nagerecht het weekdessert met bananenijs, stukjes gecarameliseerde banaan en brownie. Bijzonder lekker, net als de peren parfait van mijn vriendin.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vrijdag met vrienden hier gegeten. Het 3-gangen menu (AH actie) was dit keer niet volgens onze verwachtingen (vanuit voorgaande ervaring). Voorgerechten waren goed en smaakvol. Van de 4 hoofdgerechten vielen er 3 erg tegen. De ossobuco was zelfs dramatisch met veel vet en zeen. Dat had de keuken zeker kunnen voorkomen! Ribeyes hadden ook (te) veel vet. Gelukkig was de wijnkeuze perfect. Van de 4 desserts waren er 2 gedeeltelijk zonder smaak, terwijl dat peer, c.q. banaan had moeten zijn. Wel keurige presentatie. Al met al was het een tegenvallende avond qua eten. Jammer.....
Carol D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gewoon heerlijk gegeten: eerlijke producten, goed bereid en vriendelijke service in een gezellige ambiance. Wij kenden Muiden nog niet maar dit is een reden om vaker te komen: echt een aanrader !
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gegeten met de AH actie en alles van de kaart kunnen kiezen, super! Bediening was zeer attent en wees me er duidelijk op wat ik wel en niet kon bestellen ivm mijn zwangerschap, heel netjes. Leuke avond gehad en lekker gegeten.
Bettina W.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het eren was niet heel lekker. De voorgerechten die wij hadden waren niet erg smaakvol en de hoofdgerechten nog minder. Tonijn die onregelmatig gaar was en melige garnalen. De bediening was wel heel vriendelijk.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
met 8 personen heerlijk gegeten bij de Brasserie
vriendelijke attente bediening
ondanks dat we met de AH actie kwamen mochten we kiezen uit de gehele kaart, echt top
het diner was prima voorgerecht, hoofdgerecht en dessert alles was puik in orde.
Wij hebben genoten.
we gaan zeker nog een keer, een aanrader
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, vriendelijke bediening in een fijne omgeving. Top dat je met de AH restaurantactie gewoon a la carte kunt eten. Dat is echt reclame maken, want hier kom ik zeker terug.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Schitterende locatie waar we zijn wezen eten met mijn ouders. Leuke variatie in de gerechten maar ook vooral een hele sympatieke en snelle bediening. Wij komen graag weer terug de volgende keer dat we in Muiden zijn.
Emile V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We hebben hier met zijn zessen gegeten. De man die ons bediende was zeer prettig, rustig en attent. Gerechten uitstekend, met goede en ook gezonde ingredienten, mooi geserveerd, en steeds weer anders aangekleed qua borden en opmaak. Gaan we zeker nog eens naartoe!
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Mooie lokatie mooi pand. Vriendelijke bediening. Gevoel van welkom. Carpaccio grote portie voldoende voor de smaak. Wildpaté subliem. Gekonfijte konijn ook heerlijk. Hoofdgerechten bavette helaas niet bij.iedereen geliefd. Hazempeper kleine poptie. Aardappel werd gemist. Hertenbiefstuk voldoende. Desserts heerlijk. Diversen maar allemaal.top. Wij aten met de AH bon. Dan nette prijzen. Bij gewone prijs betalen toch score prijs/kwaliteit net een voldoende
p.j.meindertsma .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Met 6 personen van AH kaart gegeten. Lekker gewoon a la carte en geen gedoe met menu's. Heerlijk gegeten, mooie entourage en prijs pret prima in orde. Wij komen ook zonder AH korting terug
r_van_eijck01 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Gezellige locatie, waar wij gastvrij werden onthaald.
Vriendelijke bediening en lekker gegeten, met een paar kleine puntjes.
Bij het voorgerecht mag de paté iets minder koud geserveerd worden.
En de smaak van de Gamba's met tagliatella met room mag iets minder saai.
Kwaliteit van de gebruikte producten is voortreffelijk. Bovengenoemde is echt als opbouwende kritiek bedoeld.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Uitstekend gegeten met vrienden! Alle gerechten zagen er verzorgd uit en waren prima van smaak. Bijzonder prettig dat je (met AH actie) alles van de kaart kan kiezen. Zal niet te positief worden, anders is er straks geen tafel meer vrij :-). Enige aandachtspunt voor mij is dat de cappuccino wat lobbiger mag zijn, was wat mager m.b.t. het schuim. Tot de volgende keer!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Mooi restaurant. Goede sfeer. Als het vol is, is het echt rumoerig. Een 'gewoon' biefstukje staat niet op de kaart, dus toch maar gekozen voor de hertebiefstuk. Je moet toch wat ... blijkt deze keuze een schot in de roos te zijn.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Gezellige drukte maar goede aandacht en geen lange wachttijd. Het eten was goed en voldoende. Geen uitschieters maar prima prijs-kwaliteit. En daar kwamen wij voor.
Hersilia H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op zondagavond hier met 5 personen gegeten. We werden netjes ontvangen, jassen werden voor ons opgehangen. Lekkere fles wijn besteld, karaf water, prima. Voorgerechten carpaccio, prima op temperatuur, gevogelte paté heerlijk in combinatie met suikerbrood. Hoofdgerechten; bavette was lekker maar de groente hierbij was wel erg aan de knapperige kant, zeewolf was heerlijk maar waarschijnlijk niet onder de lamp staan wachten dus lauw qua temperatuur, garnalen salade lekker maar slechts 4 garnalen (?). Wat het dessert betreft, alles was lekker en mooi op de bordjes maar jammer dat de chocolade lava al "uitverkocht" was waardoor we iets anders moesten kiezen.
Prima restaurant, lekker gegeten, je mag kiezen van de kaart wat heel fijn is.
mgdonker .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Niet te lange wachttijd. Flexibele opstelling bij verzoeken van klant.
Mooie ambiance
Nicokan .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De kwaliteit van de gerechten was goed. De combinatie van ingrediënten was niet verrassend. De wachttijden tot het eerste gerecht was verrassend kort en ook de andere gerechten kwamen snel.
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ivm restaurant aktie AH voor dit restaurant gekozen, a la carte kunnen eten, hetgeen super prettig is, mijn man had de bavette, die was geweldig, heel mals en goed gegaard, ikzelf de hazenpeper. Zeer vriendelijk personeel, 2 jonge dames, die zeer prettig id bediening waren.