Brasserie Herengracht

Herengracht 75 1398 AD Muiden Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Herengracht

Het zonnetje aan de Vecht

Brasserie Herengracht is een eigentijds restaurant in de historische vestingstad Muiden. Vanaf het terras heb je een prachtig uitzicht over de Vecht. Misschien vang jij een glimp op van de legendarische zeemeermin die over Muiden waakt. Binnen geniet je aan de bar van een hapje en een drankje. Aan tafel smul je van verse vis uit IJmuiden, een lekker mals stuk vlees of een heerlijk vegetarisch gerecht. Als je het allemaal even lekker vindt klinken, ga dan voor de proeverij.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Herengracht

Met de auto A1 afslag Muiden / Weesp komt u bij de Brasserie. Betaald parkeren voor de deur op de Herengracht, het Vestinghplein of P2. Met het OV vanaf Amsterdam – Huizen lijn 320, Gooi (Bussum) lijn 110 of Almere lijn 322 of 327.
  • : Gratis parkeren op 6 minuten lopen op P1, Parkeerplaats & Betaald parkeren ook meteen in de straat

Zondag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Lida S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Jl woensdag met vrienden gegeten en gebruik gemaakt van de AH restaurantbonnen. We konden kiezen van de kaart. Genoeg keus uit vis- vlees- en vegetarische gerechten. De bestelde tonijn vond mijn vriendin te droog en zonder morren kreeg ze een medium gebakken steak. Op verzoek kregen we een karaf gewoon water, die daarna werd bijgevuld. Sowieso was de bediening erg vriendelijk en attent. De venkelsoep was heerlijk, de rode poon, de vleesgerechten, allemaal heerlijk. Kortom, een aanrader! Hoewel we niet in de buurt wonen, gaan we zeker nog 'ns terug.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk gegeten en een goede service.
Met Alberheijn aktie is het hier erg goed eten. Je kunt uit de gehele kaart kiezen en dat is erg fijn!
loesvansijp .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Alles was prima. Heerlijk buiten gezeten aan het water. Bediening was zeer vriendelijk.
Het eten was goed maar ten opzichte van de prijs niet uitbundig!!
Nienke G.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
We hadden het geluk dat het weer zo goed was dat we op het terras konden eten. Goede carpaccio en een smakelijke rode linzensoep. Lekkere vis met linguini, goed gebakken, heerlijke pastasaus. Leuk dat het kaasplateau uit 4 Friese kaasjes bestond. En lekker brood erbij. Samenvattend: geen bijzondere (inventieve) gerechten maar goed eten.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Voor ons huwelijk, na de ceremonie een heerlijke toast laten verzorgen door Daniel van Brasserie Herengracht. Wat was het goed voor elkaar allemaal!! Dank daarvoor. Daniel is erg behulpzaam en denkt met je mee over het invullen, danwel aanvullen van wat praktische zaken.

Ook de lokatie was uiteindelijk perfect, binnen maar toch licht door de binnentuin met een glazen dak dat open kon.

We zijn daarom erg te spreken over de service, de plek en de gezelligheid die Brasserie Herengracht ons bood voor de toast. Daarnaast is Brasserie Herengracht prima te boeken voor vergaderingen, een lekker hapje en/of drankje of een volledig diner.

Ga zo door!!
Els T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Locatie aan het water is perfect. Gerechten zijn goed, alleen door AH actie is het betaalbaar. Vind de normale prijzen aan de hoge kant. Iets meer bediening zou wenselijk zijn. Moest er soms om vragen. Zijn wel erg beleefd en netjes.
Hilde D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Het eten was weer erg lekker en de bediening super vriendelijk! We komen er vaker en we blijven er komen, het is gewoon gezellig en goed!
Jacobus G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Aardig personeel en een leuke entourage. Helaas was het eten beduidend minder. De octopus capaccio was heel erg weinig en smakeloos. De angus beef was een beetje taai en de veel te sterke, zurige augurksmaak van de linguine verpeste het zeebaarsgerecht. Al met al een prijs kwaliteitsvertoning die geheel uit balans is. Geen aanrader!
Sietske V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten aan het water. Vriendelijk personeel, echt lekker eten en een prachtige omgeving. Met de ah actie kun je gewoon van de kaart kiezen. Voor de kids ook genoeg keuze.
Ciska E.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten, ook met AH restaurantactie konden we gewoon uit de kaart kiezen! Gerechten mooi opgemaakt en voorzien van niet alledaagse garnering. Vriendelijk personeel, super locatie door het mooie weer op terras aan het water gezeten!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Gezellige ambiance, heerlijk eten, vriendelijke bediening. Op dinsdagavond was het erg rustig (2 tafels bezet), de muziek stond een beetje luid, maar niet storend. Wel jammer dat we niet nog een drankje konden bestellen na het dessert omdat het restaurant al ging sluiten (?) terwijl het nog voor 21.00 uur was en de openingstijden op de website 22.00 uur aangaven. Gelukkig konden we bij ome Ko nog wel terecht voor een drankje na het eten.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Bijzonder vriendelijke maar ook flexibele bediening. Vanwege het zachte weer konden we buiten eerst een drankje drinken op een bankje, daar ook het voorafje en binnen het hoofdgerecht. Levendige locatie, dicht bij de sluis van Muiden, erg gezellig. Zeer goede menukaart, voortreffelijk gegeten.
Wander Z.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Vanwege het mooie weer buiten op het terras aan het water gegeten. Wel even binnen gekeken en zagen een gezellige lounge-achtige inrichting. Wat betreft vegetarische gerechten niet veel keuze.
De service was buitengewoon vriendelijk.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gezellige sfeer, heerlijk eten, mooie gerechten en met producten van het moment, top, je voelt je verwend.
Asiatique .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Het was een rustige avond wat jammer is voor zo'n leuk restaurant in zo'n leuk gezellig schattig dorpje.
Wij hebben een hele leuke avond gehad van bijna 3uur. Heel vriendelijk geholpen door hele leuke vlotte meid die ondanks de rustige periode erg haar best doet. Wij komen er graag in de zomer voor op het terras maar geen reden om door de stilte niet meer te komen. Tot snel!
Bart L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vooraf de pathé van gevogelte op getoast suikerbrood en portsiroop, in 1 woord fantastisch. mijn vriendin had de carpaccio; sla was wat slap en veel dressing. hoofdgerecht was voor beiden de Black Angus flank steak. Goed advies gekregen dat rood-medium beter is dan rood. smaak en textuur prima. Als nagerecht het weekdessert met bananenijs, stukjes gecarameliseerde banaan en brownie. Bijzonder lekker, net als de peren parfait van mijn vriendin.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vrijdag met vrienden hier gegeten. Het 3-gangen menu (AH actie) was dit keer niet volgens onze verwachtingen (vanuit voorgaande ervaring). Voorgerechten waren goed en smaakvol. Van de 4 hoofdgerechten vielen er 3 erg tegen. De ossobuco was zelfs dramatisch met veel vet en zeen. Dat had de keuken zeker kunnen voorkomen! Ribeyes hadden ook (te) veel vet. Gelukkig was de wijnkeuze perfect. Van de 4 desserts waren er 2 gedeeltelijk zonder smaak, terwijl dat peer, c.q. banaan had moeten zijn. Wel keurige presentatie. Al met al was het een tegenvallende avond qua eten. Jammer.....
Carol D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gewoon heerlijk gegeten: eerlijke producten, goed bereid en vriendelijke service in een gezellige ambiance. Wij kenden Muiden nog niet maar dit is een reden om vaker te komen: echt een aanrader !
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gegeten met de AH actie en alles van de kaart kunnen kiezen, super! Bediening was zeer attent en wees me er duidelijk op wat ik wel en niet kon bestellen ivm mijn zwangerschap, heel netjes. Leuke avond gehad en lekker gegeten.