Brasserie Herengracht

Herengracht 75 1398 AD Muiden Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Herengracht

Het zonnetje aan de Vecht

Brasserie Herengracht is een eigentijds restaurant in de historische vestingstad Muiden. Vanaf het terras heb je een prachtig uitzicht over de Vecht. Misschien vang jij een glimp op van de legendarische zeemeermin die over Muiden waakt. Binnen geniet je aan de bar van een hapje en een drankje. Aan tafel smul je van verse vis uit IJmuiden, een lekker mals stuk vlees of een heerlijk vegetarisch gerecht. Als je het allemaal even lekker vindt klinken, ga dan voor de proeverij.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Herengracht

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Gezellige drukte maar goede aandacht en geen lange wachttijd. Het eten was goed en voldoende. Geen uitschieters maar prima prijs-kwaliteit. En daar kwamen wij voor.
Hersilia H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op zondagavond hier met 5 personen gegeten. We werden netjes ontvangen, jassen werden voor ons opgehangen. Lekkere fles wijn besteld, karaf water, prima. Voorgerechten carpaccio, prima op temperatuur, gevogelte paté heerlijk in combinatie met suikerbrood. Hoofdgerechten; bavette was lekker maar de groente hierbij was wel erg aan de knapperige kant, zeewolf was heerlijk maar waarschijnlijk niet onder de lamp staan wachten dus lauw qua temperatuur, garnalen salade lekker maar slechts 4 garnalen (?). Wat het dessert betreft, alles was lekker en mooi op de bordjes maar jammer dat de chocolade lava al "uitverkocht" was waardoor we iets anders moesten kiezen.
Prima restaurant, lekker gegeten, je mag kiezen van de kaart wat heel fijn is.
Mgdonker .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Niet te lange wachttijd. Flexibele opstelling bij verzoeken van klant.
Mooie ambiance
Nicokan .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De kwaliteit van de gerechten was goed. De combinatie van ingrediënten was niet verrassend. De wachttijden tot het eerste gerecht was verrassend kort en ook de andere gerechten kwamen snel.
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ivm restaurant aktie AH voor dit restaurant gekozen, a la carte kunnen eten, hetgeen super prettig is, mijn man had de bavette, die was geweldig, heel mals en goed gegaard, ikzelf de hazenpeper. Zeer vriendelijk personeel, 2 jonge dames, die zeer prettig id bediening waren.
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met de AH restaurant actie voor het eerst kennis gemaakt met de Brasserie Herengracht. Plezierig dat vrij uit de menukaart gekozen kon worden. De gekozen voorgerechten (steak tartaar, geconfijte konijnenbout en de makreel) waren goed van smaak, zo ook de hoofdgerechten. Het bord met de zeewolffilet werd wel als een kleine portie beoordeeld. Dit konden we niet zeggen van de goed gebakken prime rib, een heerlijks stuk vlees van 7 ons (wel met zijn twee mannen van genoten). Prima keuze uit wijnen, wit de cascogne en rood de primitieve, vol van smaak en voor een redelijke prijs. Bediening vriendelijk, amicaal.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Gegeten met vrienden op maandag avond. Standaard rustig dus. Goede aandacht, maar niet overdreven. Voelden gezelschap goed aan. Bediening netjes en met gepaste humor. Entourage aangenaam ondanks weinig mensen. Eten heerlijk, herfst gerechten gegeten en genoten. Al met al een fijne bijdrage aan een heerlijke avond.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Prima ervaring.
Leuke ontspannen ontvangst en zeer attente bediening.
Bord met carpaccio was mooi opgemaakt en en verrukkelijk van smaak. Dat gold ook voor het hoofdgerecht tw. de diamanthaas (keurig medium rare gebakken, zoals gevraagd), en de gambasalade.
Afgesloten met de Coupe Herengracht (merengue, fruit en ambachtelijk ijs) en een Notenbrownie.
Al-met-al een culinair feestje !
Angelewissink .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het eten was goed, maar weinig; 2 van de 5 hadden na het eten nog honger terwijl we ook nog extra groente en friet hadden bijbesteld; jammer.
De bediening was vriendelijk en goed, alleen vond ik het persoonlijk jammer dat we aan een vieze tafel kwamen te zitten die ik zelf schoon heb gemaakt.
Ernameijer44 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het eten was keurig verzorgd,maar qua prijsverhoging te duur
Ik zal er zeker nog een keer gaan eten om de andere gerechten uit te proberen.
Het is een gezellige brasserie met vriendelijke bediening.
Hilde D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten is heerlijk. Super vriendelijk personeel. Wij waren met 7 personen. We hebben eerst buiten gezeten en toen het wat frisser werd zijn we naar binnen gegaan.
We komen hier vaker en blijven hier komen! Groet Hilde Duinker
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Na afloop van de vakantie worden we nogmaals getrakteerd op een prachtig weekend en genieten we in Muiden nog even na.
Vanwege de waardering op Iens kiezen we voor de Brasserie Herengracht. Het is prachtig weer, dus we vragen om een plekje buiten. We hebben geluk want er is nog 1 tafel vrij.
Direct valt op dat er uit meer huiswijnen gekozen kan worden dan de standaard Chardonnay of Sauvignon Blanc. Dat begint goed en dus nemen we voor de verandering eens een Gascogne.
Vooraf nemen we Salade Caprese en Coquille en Gamba. De salade is goed, maar de coquille val wat tegen. Er zit weinig smaak aan de parmezaanschuim (geen parmezaan in ieder geval) en van de paar flinterdunne plakjes venkel maken ook het verschil niet. Daarnaast. 1 coquille en 2 gamba’s voor E13,50 is flink aan de prijs. Daar verwacht je meer voor.
Als hoofdgerecht nemen we beiden de dry-aged bavette. Dit mooie stuk vlees komt thuis ook met enige regelmaat op tafel dus we hebben een idee hoe het hoort te smaken. De bavette is uitstekend!!
Maar de garnering. Kom toch... Een paar peultjes, schijfjes wortel en wat minuscule roosjes bloemkool. Behoorlijk saai opgediend bovendien. We leven inmiddels in 2016!
De bediening op het terras bestaat vandaag uit vier mensen. En daar waar de mannelijke helft van het team de situatie goed onder controle lijken te hebben en ook tijd en aandacht aan de klanten besteden, lijkt de vrouwelijke helft van het team volledig de weg kwijt. We moeten vragen of de vuile borden afgeruimd kunnen worden en ook moeten we steeds vragen voor een refill van de overigens uitstekende Gascogne.
Les 1 in de horeca is dat de lege glazen van de gasten in de gaten gehouden worden. Dat betekend immers omzet.
We hebben desondanks lekker gegeten. De bavette was uitstekend. De prijs ligt volgens ons echter te hoog in verhouding tot de kwaliteit en dat levert een lagere waardering op. Het fijt dat we steeds door iemand anders bedient worden en de minder alerte/attente houding van een deel van het personeel levert een lagere score voor de service.
Wellicht een kritisch stukje, maar dit restaurant pretendeert ook heel wat. Dat moet je dan wel waar maken…
Wtdenijs .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ik zou zeker bij vrienden de Brasserie aanraden, je krijg er alle tijd om het diner te gebruiken beslist geen haast werk. Kom zeker terug.
Marjonjagtenberg .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
De bediening zeer zeer vriendelijk en correct, locatie is fantastisch, we hebben heerlijk op t terras gezeten. Vooraf oesters en sashimi, om je vingers bij op te eten. We kregen ook nog een amuse en brood met een lkr tapenade. Hoofdgerecht ceaser salade, erg lkr maar had van ons iets meer kip in gemogen, toetje Herengracht ook heerlijk, ik vond de chardonay niet lkr en heb toen een sauvignon blanc genomen en die was heerlijk. Wij komen vaker bij dit restaurant mn voor de locatie en de prettige bediening .
Nils I.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk weer en lekker terras. Nette vlotte dames die er alles aan doen om het allemaal zo goed mogelijk te laten verlopen.
Voorgerecht en nagerecht beter dan hoofdgerecht.
Eerlijkgezegd zouden we voor toekomst hier voor het terras nog een keer komen maar ik vond prijs kwaliteit niet zo goed. Alles is prijzig en vooral bij hoofdgerechten een teleurstelling.
De aanbieding van ah leuk maar totaal prijs is toch wel erg prijzig tov kwaliteit
Toch een lekkere avond gehad
Msplas .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We zaten aan het water op een heel fijn plekje. Bediening was supervriendelijk en nam alle tijd voor ons. We voelden ons erg welkom, zelfs toen we nog de enige mensen op het terras waren namen ze alle tijd voor ons! Zeker een aanrader.
Witema .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Bij binnenkomst wordt je erg vriendelijk binnengehaald. Ze hebben alle tijd voor je ongeacht dat het druk is. Wij hadden een klein kind van 1 jaar bij ons en alles kon. Zelfs voor haar hadden ze alle aandacht. Het eten was mega lekker.
Ik zou iedereen hun zeker aanraden
Cornelia H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We waren hier met de AH restaurant actie en dat hebben we gemerkt. Dagmenu mocht niet besteld worden want: dat was al n scherpe prijs. Diverse gerechten die wel op de website staan stonden niet (meer?) op de kaart. Steak tartaar bijv maar was voorgerecht uit dagmenu en kon wel besteld worden. Werd wel gezegd dat het n aangepast gerecht zou zijn: geen verschillende ingrediënten maar alles al gemixt. Heb ik dus niet besteld maar zag later iemand die wel de steak tartaar met alles er op en er aan kreeg. (geen AH?)
Geen stokbroodje oid vooraf. Ook bij de hoofdgerechten stond minder op de kaart dan op de site.
Carpaccio was flinke portie, veel kaas maar beetje flauwe saus. Zowel diamanthaas als bavette waren lekker vlees met groente/aardappelgarnituur. Roseval-aardappelpartjes waren telang op het vuur v geweest, jammer! Ook weekdessert mocht niet besteld worden. Kortom, voelden ons n beetje 2de rangs gast en dat zal toch niet de bedoeling van de AH-actie zijn!
Nicky S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Alles was een smaak explosie. Echt een culinair avondje uit. Heerlijk genoten! Een aanrader voor ieder die van lekker eten wil genieten met een goed glas wijn en prettige bediening.