Brasserie Heerlijk Hillegersberg

Woensdag t/m Zaterdag 9:00-22:00
Zondag 12:00-22:00

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Op advies van een vriend zijn wij bij [H]eerlijk gaan eten.
De deur lonkt in mijn ogen naar een deur van een nachtclub maar dit terzijde. Eenmaal binnen gekomen betreden wij een goed gevulde zaak.
De gastheer, later blijkelijk de eigenaar, ontvangt ons vriendelijk en wijst ons naar de onze tafel aan het raam.
Wij beginnen met een heerlijk glas biologische sauvignon blanc.
Vooraf had ik een voortreffelijke carpaccio van wilde argentijnse garnalen en mijn tafelgenoot een huisgemaakte wildpaté die overigens echt zeer goed was gemaakt.
Als hoofdgerecht hadden we gebakken heekfilet, complimenten voor de garing, met spinazie en een rijstachtige pasta genaamd orzo en hij had een stuk langzaam gegaard biologisch rundvlees met pastinaak en pompoen crème......voortreffelijk gerecht.
Als nagerecht hadden we een kaasplank die echt zeer goed was opgebouwd. Zelfs de huisgemaakte vijgen-druivenchutney was heerlijk. Wij hebben een echt heerlijk gegeten hier en komen zeker terug.
Lilola .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Nou, al die fantastische recensies snap ik niet. Is wel aardig, maar een klein zeventje lijkt me voldoende waardering voor dit restaurantje.
Het eten is aardig, maar ik heb weleens lekkerder gegeten.
Bediening is wel vriendelijk, maar niet erg attent...we moesten een hele tijd wachten voordat ik kon afrekenen.
Fred N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
13 augustus hier gegeten. De kaart is niet echt uitgebreid. Maar soms is het beter om "goed in weinig dan slecht in veel te zijn". [H]eerlijk kiest gelukkig voor het eerste. En echt het eten was prima. Aangeboden amuse was heerlijk, brood vooraf was heerlijk, voorgerecht heerlijk, hoofdgerecht (Longhaas) was goed bereid, kaasplankje lekkere nieuwe soorten, portje erbij de Ximenez is een toppertje en aanrader, lekkere wijnen, leuke bediening (mag best informeler hoor, we zitten tenslotte op het Bergpolderplein, dus dat "zuurtje in de garnering voor de balans met de uitsluitend eerlijke producten" kan wat minder worden aangezet, ik zit niet bij FG). Kwaliteit goed, kwantiteit goed, maar het prijsje van 120 euri's voor 2 is nog een vraagteken voor de toekomst.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie kwaliteit. Goede wijnen. Aardige eigenaren.
Toetje van chocolade op 3 manieren hemels. Aanwinst voor de wijk. Zijn benieuwd naar de nieuwe kaart.
Steven H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten en gedronken op een zalige zaterdagavond. Bediening helemaal goed ook als we wat lastig deden. Echt gericht om het ons naar de zin te maken, wat dan ook opperbest lukte. Eten erg goed, lekker vers en eerlijk, mooie combinaties. De Chileense chardonnay is een van de lekkerste die ik in tijden gedronken heb, mooi subtiel en zeer smaakvol. Vooraf aten we gambas, groene asperges en buikspek; gewoon 3x erg goed en origineel. Daarna Kabeljauw met mosselen en Zeebaars. Ook weer mooi bereid, smakelijk en mooie combinaties en opmaak. We houden van lekker en gezond eten en dat was dit helemaal. Na een prachtig kaasplankje met echt een paar topkazen en een heerlijke oude port. De uitleg bij ieder gerecht was spot on; we zullen er zeker nog eens eten!
Liselotte M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij hebben hier met zes personen heerlijk gegeten en komen graag nog veel vaker terug! Personeel is zeer vriendelijk en de sfeer is prettig. Een aanwinst voor de wijk!
Giovanni U.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
We hebben heerlijk in het zonnetje op het terras van Heerlijk gegeten. De bediening was correct, vriendelijk en persoonlijk en de gerechtjes waren met zorg bereid. Kortom heerlijk!
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We besloten op basis van een positief verhaal van een vriendin bij (H)eerlijk Hillegersberg te gaan eten. De lokatie is op een vrij somber pleintje, naar binnen ziet het er wel leuk uit. Niet een heel uitgebreide kaart, maar er stonden wel allemaal dingen op die erg lekker klinken.

We begonnen met een amuse van tomatenbouillon. Lekker. Vooraf namen we de gamba's en het buikspek met geitenkaas en vijg. Gamba's waren echt superlekker, in een heerlijke 'jus'. Alleen jammer dat er niet iets als brood bij zat om de jus mee op te eten. Het buikspek was ook lekker, maar de verhouding tussen spek en geitenkaas was niet helemaal in balans: het was wel erg veel kaas tegen wat weinig spek. De vijg had niet zoveel smaak.

Als hoofdgerecht hadden we de de zeebaars en de kabeljauw. De zeebaars leek wat (te) ver doorgebakken, was vrij droog. Er zat een wel erg lekkere saus bij. De kabeljauw met mosselen was helemaal goed, ook met een zalige saus. Ook hier miste je bijna iets van brood om de saus mee op te eten. Er was wel weinig groente bij de gerechten, dat vonden we jammer. De fritessaus had geen smaak.

De bediening is heel erg aardig, betrokken, vrolijk, deskundig en enthousiast. Helemaal prima. We namen geen nagerecht, wel koffie. Die was lekker. Overall vonden we de prijs, Eur 100, net iets te hoog voor de kwaliteit van het eten. Ondanks dat, vinden we het fijn te zien dat er in deze omgeving Kleiwegkwartier een dergelijk restaurant zich probeert te manifesteren.

Marian D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Vandaag ter ere van mijn moeders verjaardag geluncht bij Heerlijk.
Het was heerlijk weer dus we hadden een fijne plek op het terras.
De sandwich met huisgemarineerde zalm is een absolute aanrader en ook de clubsandwich heeft goed gesmaakt,het was geen enkel probleem om de club te delen voor de kinderen.
De biologische frisdrank is super en de cocktails met vermouth zijn zalig,een absolute aanrader!
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Op een rustige dinsdagavond hier gegeten. Leuke frisse inrichting met stoelen die goed zitten en dat is in een restaurant belangrijk. De keuken is uitstekend, op alle fronten. Het 'simpele' brood met smeersels vooraf was anders dan anders. Erg lekker warm brood en huisgemaakte smeersels. Ik heb daarna voor het biologisch rund gekozen en mijn eetmaatje ging voor de kalfs sucadelapjes. Beide was heel erg goed! Prima wijn erbij gedronken. Al met al een topavond hier gehad, niet goedkoop maar wel de moeite waard!
Debbie D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Zaterdag met mijn broertje bij (h)eerlijk gegeten ter gelegenheid van zijn verjaardag. Wat een toptent! Ik heb in tijden niet zo heerlijk gegeten. De zalm en de kwartel waren uitmuntend evenals de uitgebreide kaasplank na. De service is fantastisch, gezellig, kundig en no non sense, ik houd daar van. Zodra ik weer in Rotterdam ben gaan we er zeker weer eten, ga zo door!
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in een fijne ambiance en met een heel hartelijke, betrokken en deskundige bediening, zonder opdringerig te zijn. Perfect!
Mijn tafelgenoot eet glutenvrij, vooraf even over gebeld en dat was totaal geen probleem. Alles wordt vers gemaakt, dus geen verborgen gluten in bouillons e.d. Lekker menu, heerlijk zitten smullen. En dat op loopafstand van huis, dit gaan we vaker doen. Enige puntje van kritiek: op het damestoilet waaide ik zowat weg, bij de (ingebouwde) stortbak zit een flinke tocht. Waardeloos in de winter, dat moet even gefikst worden. Verder niets dan lof!
MvanBokkem .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met 2 (oudere) kinderen op zaterdag gegeten bij (H)eerlijk.
Wat een goede zaak! Broer en zus in de bediening zijn aardig en attent. Zwager kookt de sterren van de hemel. Het vlees - kwartel, ossenhaas, gestoofd vlees - was supermals. En voor het vissoepje dat als amuse werd geserveerd gaan we snel een keer terug tijdens lunchtijd...
Wdupain .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met mijn vriend en schoonouders gegeten bij Brasserie (H)eerlijk. Het eten was echt voortreffelijk. Mijn schoonvader is vegetarisch en ook voor hem hadden ze de (h)eerlijkste gerechten bereid. Het restaurant is nieuw en zeer mooi ingericht. De service is uitmuntend. Wij hebben een paar dagen later ook de lunchkaart geprobeerd en dit was ook erg lekker. We zullen hier zeker blijven komen. Kortom een aanrader!
SelmavanHuijzen .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vooraf geitenkaas met bieten, daarna Tarbot met venkel. En het was allemaal zo lekker dat we ook nog dessert hebben genomen. Zelfgemaakte Tiramisu. Ook heerlijk!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Een parel in de wijk Hillegersberg !
Smaakvol ingericht: uitstekende bediening en de kwaliteit van het eten is uitstekend.

Je ervaart dat alles met aandacht plaatsvindt: de inrichting van het restaurant; de samenstelling van de kaart; de omgang met de gasten.