Brasserie Harkema

31-204282222

Meer informatie over restaurant Brasserie Harkema

Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Geluncht bij Harkema. De lunchkaart is wel heel erg bescheiden. Een paar broodjes en salades. That's all. The bestelde Caesar Salade was ok maar niet meer dan dat. Wel knapperige verse salade; de ansjovis ontbrak. De gehaktbal op brood heb ik wel eens lekkerder gegeten. Wijnen waar uitstekend. Een Nieuw-Zeelandse Chardonay en een Italiaanse Negronamo de Salentino.
Dr bediening was adequaat, maat dat mag ook wel: wij waren de enige gasten! Dat zorgde er ook voor dat het niet erg gezellig was. De ambiance doet wat sober en koud aan als er weinig mensen zijn.
Chimpie1958 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Veel over Harkema gehoord; gisteren zelf met een gezelschap van 5 gegeten. Locatie is prachtig, lekker ruim, daglicht en een grote open keuken. Wij hebben ons voor wat betreft de menu en wijn keuze geheel laten adviseren door de bediening. Geen van de gerechten werd tweemaal besteld en zo kregen wij een grote variatie aan voor-hoofd en nagerechten. Met name de tonijntartaar, de Cote de Boeuf (superzacht van smaak smelt op je tong) en de frambozentiramisu waren voortreffelijk. Heerlijk gegeten, gevarieerd, prima porties en een absolute aanrader!
Xxxselinaa .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Mooie uitstraling maar het eten was verschrikkelijk. Frietjes waren droog en zeker niet huisgemaakt, vlees werd eenvoudig geserveerd met een coleslaw dat smaakte naar turkse pizza inhoud. Personeel was matig en ook nog onze jassen moeten zoeken. Jammer dat het eten zo onder de maat is voor de prachtige ruimte die ze hebben. Niet waar voor je geld!
Vdgriendt .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met 2 personen lekker gegeten, vooraf de charcuterie (voor z'n 2-en een zeer ruime portie), gevolgd door 1x piepkuiken van de grill : helemaal goed en 1x een hamburger van de grill : ook zeer smaakvol (eveneens flink van portie) . De bijgerechtjes, een soort "cornbread" en wat "coleslaw" waren niet zo lekker, daar waren we het beiden over eens.
De service was prima, vriendelijk een meedenkend.
De ambiance prima of het nou voor 2 personen is of voor groepen. Je eet er prima en rustig.
Eliza P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Nadat we met een groepje vrienden naar een zondag matinee waren geweest heerlijk gegeten bij Brasserie Harkema! Je kan hier zelf uitkiezen hoe ingewikkeld je het maakt, de keuze is zeer divers en ruim. De garnalenkroketten zijn echt fantastisch! Beter dan dat ik ze in België tegenkom. Het seizoenstomaten voorgerechtje was ook zeer smaakvol en erg mooi opgemaakt, met veel liefde en aandacht, een lenteachtig kunstwerkje. De burger was perfect, zeker na een late zaterdagavond. En door de bijgerechten toch weer net even anders dan je gewend bent. Service goed, snel, attent en meedenkend. Hier komen we vaker!
Vincent .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
De ruimte van Brasserie Harkema is mooi: ruim, prettige akoestiek en met smaak ingericht. De dienstverlening en de kwaliteit van het gebodene vind ik, jammer genoeg, een stuk problematischer.

Bij aankomst moest ik nog even wachten op de rest van het gezelschap. Er is een mooie bar bij binnenkomst, maar er waren nauwelijks barkrukken te bekennen (ik moest er zelf eentje bijslepen die in een hoek stond) en de barman was aan het eind van de bar langdurig met iets bezig en ik probeerde dus tevergeefs een biertje te bemachtigen.

De bediening vond ik okee. Niet super-attent, en in een restaurant in deze prijsklasse verwacht ik eigenlijk dat men weet wie wat besteld heeft, en dat men zelf het initiatief neemt om mensen die net aanschuiven wat te drinken aan te bieden.

De echte tegenvaller vond ik het eten. Als voorgerecht had ik een salade van seizoenstomaten met mozzarellacrème en bloedzuring. De tomaten waren van de Hollandse snit: waterig, te koud en smakeloos. De mozzarella had eveneens nauwelijks smaak en de bloedzuring betrof precies één blaadje. Mijn hoofdgerecht (bavette van de houtskoolgrill) was redelijk, maar het bijgeleverde sausje was niet lekker en combineerde niet goed. De garnering en het hartige hapje op het bord vormden geen geheel en combineerden niet goed met het vlees.

Al met al een matige ervaring. En dat is best jammer in zo'n ruimte en op deze locatie!
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Inmiddels heb ik twee keer bij Harkema gegeten. Beide keren waren heerlijk!

De zaterdag voor Valentijnsdag was er gelukkig nog een tafeltje voor mij en mijn vriend. De bediening was goed, snel en dacht mee. Heerlijke witte wijn bij de voorgestelde gedeelde côte de boeuf en tot slot een toetje om de avond goed af te sluiten.

De ruimte is mooi ingericht en was zeker een factor om afgelopen weekend weer voor Harkema te kiezen.
Jeng .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Naar aanleiding van de Parool gehaktballentest togen we, liefhebbers als we zijn, voor de lunch naar Harkema. Ze belandden op de 7e plek met een overall score 8 en zelfs een 9.5 voor de bal zelf. De bal was inderdaad lekker, maar ook erg klein. De jus of wat daarvoor doorging was niks. Een waterig goedje waar wat uien in dreven. Gelukkig had een tafelgenoot friet besteld, waardoor we zijn mayo voor onze bal konden gebruiken. Amsterdams tafelzuur en brood prima, boter was erg hard, waarvoor de serveerster zich verontschuldigde. Al met al stapten we niet met een voldaan gevoel naar buiten. Gauw maar eens de top 6 uitproberen.
Nikki2015 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Met het oog op het kerstreces een etentje gepland met het gehele team bij Harkema.
Helaas geen succes. Eten en bediening vielen zwaar tegen. Men is gewend om gezelschappen te bedienen maar deze avond lukte dit niet goed.

Het hoofdgerecht bestond uit Koningsbaars, Entrecote of Sajoer Lodeh.
Koningsbaars is een zoetwatervis maar kwam, bij navraag, niet uit Nederlandse wateren maar uit het Victoriameer! Dus Victoriabaars. We weten allemaal dat deze gekweekte vissen vol antibiotica-resten zitten.
Mijn advies is niet op de kaart zetten laat staan eten. Toch hebben sommige van het team het geprobeerd. Laffe smaak en slecht bereid.
De entrecote was taai, koud geserveerd en slecht gesneden. Smaak echt onvoldoende.
Interessant was de Sajoer Lodeh, normaal een (groente) bijgerecht uit de Indonesische keuken, maar nu gepresenteerd als een hoofdgerecht. Weliswaar met beetgare groenten( veel winterwortel en broccoli(?) doch koud geserveerd en de smaak van de echte Sajoer Lodeh was ver te zoeken.
De wijnen; Chardonnay uit de Lanquedoc en Pinot Noir uit de Elzas waren mooi van smaak en prima.
Maar ja je wilt toch ook kwalitatief smaakvol en verantwoord eten!
Erg jammer.

Liek .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Afgelopen vrijdag met z'n 2-en gegeten bij dit mooi ingerichte restaurant. Ik heb altijd alleen maar goede dingen over Harkema gehoord, dus ik verheugde me op een lekker etentje. Dat viel toch wel tegen.
Een flesje huiswijn word in een 'blanco' fles geserveerd. Ik weet niet of het de wijn is die op de kaart staat. Hij smaakte goed, maar voor € 17,50 wil ik wel zien dat het de wijn is die ik besteld heb. Als hoofgerecht hadden we beiden Bavette, die van mij was taai, die van mijn tafelgenoot iets te rauw voor een medium gebakken. Je kon het schaaltje met bijbehorende saus omdraaien en de saus bleef netjes zitten waar die zat. Toen we na het eten (we hadden ook eerder wat kunnen zeggen, maar ze werken ook nog eens met tijdvakken en we hadden honger) onze ervaring uitspraken kregen als compensatie we een kopje koffie van het huis..
Al met al dus onder verwachting, erg jammer!
Gaby1980 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Bediening was zeer vriendelijk en attent en hebben zeker goede kennis van de producten.
Wij hebben heerlijk gegeten en zijn goed verwend door de chef vooral de cote de boeuf was geweldig!!!
Tamaranoordenbos .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteravond met een groep van 17 mensen de entresol gereserveerd. De bediening was ronduit slecht en onvriendelijk. Tip voor de manager, het personeel vertellen dat service met een lach het beste verkoopt.Bestellingen voor drankjes kwamen niet. Het voorgerecht was goed( tonijntartaar) maar het hoofdgerecht was slecht van smaak.(roodbaars)
Prachtig restaurant maar zeker niet voor herhaling vatbaar.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Onlangs voor het eerst bij Brasserie Harkema gegeten. Vooraf hadden we een plankje met allerlei lekkere vleeswaren. Daarna had ik de Bavette en mijn tafelgenoot de Scholfilet, beiden waren heerlijk! Het is een mooie en grote zaak, met een goede akoestiek. De meisjes in de bediening waren ook vriendelijk. Ik kom zeker snel weer terug!
Maximeboer .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Ruim restaurant met super mooi interieur. We hebben met een groep van 8 daar erg goed gegeten voor een redelijke prijs. Alles was dik in orde. Het decor maakt echt alles goed en met een grote groep kun je daar makkelijk terect. Het personeel was vriendelijk en beleefd.
Carry K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Asperges met botersaus en aardappeltjes....de aardappeltjes waren koud en bijna niet te zien zo klein...smaak was verder wel ok.Erg weinig, drie kleine asperges en een plakje ham dus na het "hoofdgerecht"nog honger, terwijl ik echt geen grote eter ben! Dus nog een tomatensoep besteld om de honger te stillen. Daarna koffie met friandises, voor 4,50 een schande! Een theeschoteltje met 4 piepkleine dobbelsteentjes ( toffee, nougat en een aardbeiensnoepje)
Teleurstelling...wij komen niet meer terug, wel een aardige serveerster
Nicoleferre .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Met zijn vieren gegeten aan een tafel met zicht op de houtskooloven. Vooraf had ik Old Amsterdam met kropsla, was wel een beetje andersom , kropsla met old amsterdam, maar wel erg lekker. Als hoofd ben ik gegaan voor een stuk vlees van de grill. Het werd de Bavette, meesterlijk gebakken en super van struktuur en smaak. Mijn tafelgenoten waren gewoon jaloers ! De bijkomende salade was ok, de frites daarentegen erg lekker. We dronken om eens uit te pakken (een van de duurste 34 euro) flessen wijn, Tim Adams. Meer dan zijn geld waard, hoewel het wel een wijn was waarvan je heel graag meeer drinkt ... Dus we gaan vast op herhaling.
Wiet62 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Net bij jullie gegeten. Prima ambiance en vriendelijk personeel. Vooraf borrelhapjes gegeten, dat was lekker. Hoofdgerecht biefstukje was ok. Sausje en salade mwah. Frietjes heerlijk. Toe namen we friandises. Dat was een teleurstelling! Voor €4,50 krijg je ter grootte van een dobbelsteen, 2x toffee, 1x nougat en 1x aardbeisnoepje , duur betaald! Dat kan anders, zonde. Ga toch met gemengde gevoelens de deur uit.
Ppnachtzaam .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Van de week met veel genoegen bij Harkema gegeten. De locatie is top in een straatje net achter het Rokin. Binnen is het bijzonder sfeervol. We zaten tegenover de keuken en hadden daardoor goed zicht op de grill. Vooraf de makreel en de zalm. We kregen daar een prima wijn suggestie bij. Als hoofdgerecht hadden we wederom voor de vis gekozen, kabeljauw met spinazie en ik dorade. Beide bijzonder goed gebakken.
Daan M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wat een afknapper. Na een jaar weer terug bij Harkema, maar meteen de laatste keer.
Het eten was dramatisch slecht, witte tonijn ( in plaats van kort geroosterd en bijna rauw, zoals gevraagd), teruggestuurd naar de keuken waarna een nieuw stuk waar ook weer werkelijk alles mis mee was. De rest van de tafel had vlees, wat verder wel ok was, maar niet op de gevraagde manier gegaard. De toevoeging van de sla op het bord was onduidelijk rommeltje, totaal onaantrekkelijk, heeft iedereen laten liggen.
Geen kaarsen op tafel, ongezellig licht.
Nooit meer !
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Een tijdje niet geweest en met zin en nieuw gezelschap enthousiast gereserveerd. Wat een teleurstelling! Het publiek is anders, de kaart niet verrassend en het personeel niet oplettend en verzorgend. Daarbij ging er veel mis. Redelijk koud eten (aan de patatas bavras moet je je mond bijna verbranden...lauw), niet vermelden van het ontbreken van het vijgenbrood bij het wel heel magere kaasplateautje, de warme melk bij de thee die kwam toen de thee bijna op was. Het water dat nooit meer kwam. De klachten zijn opgemerkt en excuses werden ons aangeboden, de kaas van de rekening gehaald, maar evengoed liep het nog steeds niet beter en ging er daarna evengoed van alles mis. Na het betalen van de rekening kwam de volgende ober ons opnieuw de rekening presenteren....
Geen aanrader op dit moment!