Brasserie Halte 3

6,3
7,1
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
In Halte 3 vind je rust als de mooie Foodhallen je toch net iets te hectisch zijn. Helaas was ons hoofdgerecht ècht niet goed. Toen ik bijzet serverenvoorzichtig opmerkte dat mijn hamburger lichtelijk aangebrand was, hoorde de jonge vrouw die bediende dat niet. en ach toen liet ik het er maar bij. Kennelijk hadden zij en de kok ook niet gezien dat de saté van een van onze tafelgenoten echt diep zwart verbrand was. Vervolgens kreeg onze andere tafelgenoot geen frites bij haar vis+beetje ratatouille en kwam de extra frites pas nadat ze klaar was met haar vismaaltijd. Jammer, want nu zoeken we voor na defilé toch een ander restaurant.
Rosa T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben lekker gegeten met mijn schoonouders, vriend en zoontje bij Halte 3. Ik was niet bekend met het restaurant maar ik kom regelmatig in de Foodhallen. Via internet kwam ik bij Halte 3 terecht. We hadden het driegangen menu met carpaccio als voorgerecht, de entrecote met kruidenboter als hoofdgerecht en tiramisu na. De carpaccio en entrecote (plus friet en picadilly mayo) waren heerlijk en we kregen genoeg van alles. Mijn schoondmoeder had de ravioli met ricotta en spinazie. De ravioli was echter een beetje droog maar verder vond zij het lekker. Zelf vond ik de tiramisu tegenvallen. De verhouding was niet goed, teveel mascarpone en te weinig lange vingers. Bediening was top en erg vriendelijk. We zaten op het terras en er was een kinderstoel aanwezig. Over het algemeen lekker gegeten en prijs-kwaliteit verhouding was goed.
Wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vanmiddag een lunch genuttigd in deze mooie zaak in de Hallen, een beetje verstopt naast Meat West, van dezelfde eigenaren lijkt het, waar we enige maanden geleden als recensie 9-10-9 wel graag verstrekten. Nu dus bij Halte 3: We konden er prettig ruim en goed zitten, niets op aan te merken. Bediening prima en heel vriendelijk. Een wat dunne en te laffe saaie knolselderijsoep toch wel opgegeten, bijsteld brood was wel prima en werd niet berekend. De Caesarsalad was aardig maar ook niet meer dan dat . De verstopte stukjes kip waren zelfs niet op maar wel tegen het randje. Kortom: mooie en comfortabele zaak, ook dat is fijn !, maar vooral in de keuken mag wel het een en ander gesleuteld worden. Daar leent zo'n tramremise zich toch goed voor. Succes dus.
Shanna2011 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Prima adres om lekker, eenvoudig te eten. Wij zijn helemaal fan van de hamburgers (zowel de vegetarische als de niet-vegetarische variant) en de chocoladesouffle. Groot pluspunt is de bediening; vriendelijk en alert.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Hoe beoordeel je een half menu? We hadden om 19 uur gereserveerd voor vijf personen. Een keurig tafeltje bij de lange bank aan de binnenzijde zag er verzorgd uit, al zijn drie peper- en drie zoutmolens wat overdreven. Snel werd de bestelling opgenomen en we besloten 4 maal garnalenkroketjes te delen met 5 personen. Moet kunnen toch? Dat de vijfde persoon ook bestek wilde werd zonder een woord en blik waardig gehonoreerd. De kroketjes waren ok, maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht liet helaas op zich wachten. Toen we tegen negenen vroegen of de hoofdgerechten onderweg waren kwam een bedremmelde serveerster uitleggen dat met de keuken niet te communiceren viel en er het een en ander misgegaan was. Ze zouden het in 20 minuten kunnen regelen. Helaas begon onze film om 21.30 uur. Dat zou betekenen dat we ons hoofdgerecht in 15 minuten zouden moeten wegwerken. De keuken kreeg het echt niet eerder voor elkaar. Daarop hebben we besloten om he hoofdgerecht te cancelen. Excuses werd aangeboden en de manager besloot dat we de rekening van de drankjes en voorgerechten niet hoefden te betalen.
Kortom, een halve waardering voor het voorgerecht, meer konden we er niet van maken. De service was er een van uitersten. Om bestek vragen is een normale vraag, daar hoeft niet raar over gedaan te worden. De excuses zijn zeer vriendelijk en uitgebreid gemaakt. Daar verdienen ze uiteindelijk toch de 7 voor. Het hippe decor is prima, doch niet speciaal.
Hopelijk gaan ze er nu echt structureel iets van maken.
Nadine H. .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het menu van Halte 3 is anders dan je zou verwachten bij binnenkomst. Het restaurant ziet er hip en modern uit. Je verwacht dan ook hippe en moderne gerechten, en geen saté, entrecote, of hamburger. Dat past meer bij een eetcafé. Toch staan deze gerechten op de kaart.
De voorgerechten zijn gelukkig wel een stuk spannender. Zeker de zelfgerookte zalm was erg lekker en zag er mooi uit.
De salade met kikkererwten was ook lekker, maar behoorlijk zwaar en compact. Van een salade verwacht je toch iets lichters en frissers.
Hetzelfde was het geval met de vegetarische hamburger die ik als hoofdgerecht had. Feitelijk was het een broodje falafel met friet. Ik zou hier zelf een pittige salsa met rode ui bovenop serveren, en pita of Libanees platbrood gebruiken. Nu was het één groot bord koolhydraten. En bovendien erg droog.

Tenslotte vond ik het erg teleurstellend dat we op geen enkele manier gecompenseerd zijn voor het feit dat de serveerster een glas wijn over mijn jas, mijn tas, de tafel en mijn broek gooide. De serveerster heeft mijn jas wel netjes gepoetst. Maar iets als een gratis kopje koffie was zeker wel op zijn plaats geweest.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Leuke brasserie in de Foodhallen in Amsterdam. Mooi ingericht met industrieel design. Overzichtelijke kaart met echter brasserie-gerechten, zoals een hamburger, entrecote en kipsate. Goede prijs-kwaliteitverhouding, en erg vriendelijke bediening. Prima plek om iets te eten voor je naar de film gaat bij de Filmhallen.
Pim07 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Hoge verwachting bij binnenkomst, echter was het voedsel ondermaats. Hamburger was zachts gezegd niet te eten, leek meer op een samengedrukte diepvrieshamburger. Patat smaakte ook niet goed, alsof het vet aan vervanging toe was. Kipsaté was overigens wel prima te doen.
Claudio N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Tja kan een top locatie worden mits het service niveau omhoog gaat! Wie op het terras gaat zitten kan gaan wachten tot ie een ons weegt! Van proactief gedrag hebben ze hier geen kaas van gegeten! Echt voor verbetering vatbaar! En dit met drie bezette tafels.
Stevton .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Al diverse keren er gegeten maar eerlijk gezegd toch beetje klaar met steeds dezelfde gerechten dus please graag wat meer variatie
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Halte 3 is goed bevallen. In een mooie, strak decor, heerlijk gegeten. De bediening is goed. De dames zijn klantvriendelijk en attent. Het was mooi weer en ik heb heerlijk op hun terras gezeten. Halte 3 zeker voor herhaling vatbaar.
Roosmarijn O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Eten en decor is prima maar de service is uitermate belabberd. Voorgerecht van steak tartare was als hoofdgerecht besteld. Eerst kwam het als voorgerecht en dus was het gerecht te weinig. Vervolgens kwam het nog een keer en zagen we geen verandering. Zelfde hoeveelheid vlees, zelfde hoeveelheid crostini's. Bij de derde keer was het goed. Door de avond heen kregen we gerechten en drankjes die niet van ons waren, aangeboden door de bediening.

En toen kwam de echte domper. Op de rekening bleek de steak tartare 2 keer in rekening gebracht. Wij vragen of er iets mis was gegaan. De aardige dame van de bediening gaf aan van niet. Toen hebben we om de manager gevraagd. Hij gaf aan dat het hoofdgerecht prima was, maar dat wij meer vlees wilden dus werd het 2 keer in rekening gebracht. 1 keer als hoofdgerecht en extra als voor gerecht. Hier was niets over gezegd tijdens het eten en er was pas bij de derde keer terugsturen wat veranderd aan het gerecht. Dit klopte niet!

Alsof dit niet erg genoeg was, zei de manager ook dat we het verder met de (overigens aardige) dame van de bediening moesten afronden en liep zonder iets nog te zeggen weg. Dat arme mens van de bediening zat met 2 hele boze mensen opgescheept door haar manager. Hier kom ik nooit meer. Als dit onbeschofte gedrag is wat de eigenaar wil uitdragen, ga ik voortaan ergens anders eten.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Wat moet ik denken van alle voorgaande recensies? Ik twijfelde of we hier zouden gaan eten. Mijn vriend wilde gaan en de kaart zag er lekker uit. Vooraf had ik de steak tartare met truffelmayo. Prima. Klein puntje van kritiek: het kwarteleitje heb ik liever rauw dan nu gebakken. Mijn vriend had paté met mangochutney. De chutney had iets zuurder gemogen, maar dat is ook een kwestie van smaak. Overigens kregen we papieren servetten. Mijn voorkeur gaat uit naar linnen. Maar goed, dat valt te accepteren.
Als hoofd nam ik ravioli met paddestoelen en mijn vriend zeeduivel met kreeftsaus. Allebei prima. Bakje salade erbij. Idee is dat je de bijgerechten los besteld, de gerechten zijn dan ook wat lager geprijsd.
Wijn was ook prima, met twee open wijnen per kleur. Karaf water erbij. Meisje in de bediening prima.
Misschien lag het aan ons, misschien hebben we het getroffen. Op basis van de ervaring van vanavond lijken onderstaande recensies niet terecht!
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Ik had hier als voorgerecht de steak tartare met focaccia. Daar was niets verkeerd aan. Mijn tafelgenoot koos voor de salade met bospaddestoelen en blauwe schimmelkaas. Zover ik het kon beoordelen werd het met smaak verorberd. Het hoofdgerecht bestond voor mij uit twee kleine 'braadworsten' gevuld met geroosterde amandelen en paprika. De smaak sprong er niet uit, maar wel de hoeveelheid op je bord, in negatieve zin tenminste. Je kreeg er nauwelijks enige garnituur bij, behalve een sausje. Ik was blij dat ik een bakje patat erbij genomen had. Terwijl aan de overkant de spontaan erbij geserveerde patat veel te veel was met de giant hamburger. Daarbij kon je je afvragen hoe je dat gevaarte überhaupt eten moest (nu vraag ik me dat wel vaker af met hamburgers). De bediening was vlot en attent. Niets mis mee. De inrichting oogt er saai en de tafeltjes zijn klein bemeten.
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Ik heb er op 1 april jl. geluncht. Mooie, grote ruimte in oude remise. Nadeel is wel dat zo'n grote ruimte met weinig mensen wat sfeerloos wordt (waarom niet de mensen meer bij elkaar zetten?). Leuke lunchkaart met zowel broodjes en salades als andere gerechten. Helaas worden gerechten niet met het hart bereid en geserveerd. Steak tartare is verkleurd (tgv te lange staan) en flauw van smaak, hamburger is prima, maar niet met de beloofde pancetta, sla bij beide gerechten is verlept en bruin van kleur en zonder dressing. Frites zijn uitstekend, maar waarom hier geen zelfgemaakte mayonaise bij? Jammer, want het kan zoveel beter. Personeel is vriendelijk, maar oogt niet fris, evenals het restaurant zelf. Wijnen en koffie zijn overigens top!
Dieuwertje W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag ben ik bij Halte 3 gaan eten. Het eten was erg lekker! Vooraf had ik garnalenkroketjes geserveerd met gefrituurde peterselie en citroen (my favourite!), als hoofd pittige worst van Brand & Levie en als toetje de beste crème caramel ooit. Ook de service was goed. Ik ga snel weer terug!
Rogier E.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Simpele klassieke kaart met oa. burger/friet en worst van Brandt en Levie. De burger was prima, bij het gerecht met de worst was verder niets gedaan en werd daardoor een beetje een saai. Als dessert een heerlijke appeltaart van patisserie Kuyt. Daarnaast was de service erg alert en vriendelijk en werden de gerechten (mischien iets te) snel geserveerd.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
De Foodhallen van Amsterdam worden druk bezocht. Het is er zo druk dat alle zitplaatsen bij de stalletjes snel vol zijn. In de Brasserie Halte 3 kan je dan nog wel zitten. Het personeel is vriendelijk maar moet wel op het idee worden gebracht dat je misschien een kaart wilt zien. De Italiaanse bol is een zacht broodje met één plakje vlees en één plakje kaas en een grote bos rucola. Voor € 8,50! en dan voor € 9,50 vier ienie-mini garnalenkroketjes met één sneetje bruinbrood in twee stukken gesneden. Zo. Dan voel je je wel 'op de teil genomen' zoals ze dat vroeger in Amsterdam zeiden. Veel betalen voor een schrale lunch. Om nooit meer terug te komen.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Lunch. Beetje fris binnen. Maar gelukkig nog een plekje met wat zon. Het restaurant bestaat uit een ruime zaal met veel glas. Toen wij er waren was er weinig volk, dan voel je je in zo'n ruimte al snel wat verloren. Moderne 'industriele' aankleding die wel past bij deze voormalige tramremise. Ikzelf nam een hamburger met frites omdat ik uit de ruime kaart maar moeilijk een keuze kon maken. Dan speel je maar op safe. De frites waren prima knapperig zoals ik ze graag heb maar op vele plekken helaas niet krijg. Twee sausjes op kleine schaaltjes. Eentje lijkt verrassend op de saus die je bij McD krijgt; de tweede een pittiger bbq saus. Lekker. De hamburger bestond uit een prima stuk vlees op een licht geroosterd broodje, maar het verdere beleg viel wat tegen: alleen een blaadje sla en een (te) dikke plak tomaat. Dat viel toch wat tegen voor die prijs van €12,50. Ik had een witte wijn erbij genomen. Die was heerlijk maar ik ben vergeten welke het precies was.
Tafelgenote een bagel met zalm. Helaas de bagel niet knapperig en naar haar smaak wat te veel creamcheese en wat zuinig in de zalm.
De koffie was prima verzorgd en ons toetje een heerlijk appelgebak zoals je ze nog maar zelden krijgt.
Pluspunt dat er op verzoek gewoon een fles kraanwater op tafel komt. Vriendelijke bediening.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De Hallen, vrij nieuw in West en enorm populair. Staat het al in de reisgidsen van Amsterdam? Want ik hoor veel buitenlands om me heen. De Hallen kent ca 20 eetstalletjes in 1 grote ruimte met een centrale bar en daarnaast zijn er nog eens drie restaurants in dit complex, ooit een tramremise. We hadden niet gereserveerd en alle drie de restaurants waren vol. Om 21.15 uur konden we terecht bij Halte 3, zodat we nog even de centrale hal konden verkennen. Om 22.45 uur kregen we uiteindelijk een tafel. Menukaart bevat simpele gerechten. Ik nam een vis die helaas echt te zout was gekruid. Jammer want daarmee ging alle smaak verloren.
Door de drukte en daardoor rumoer in de ruimte krijgt het snel iets weg van een vreedschuur, mede doordat de bediening een soort supermarkt-kassa-personeel is. Geen idee wat ze serveren. Als je naar meer detail vraagt over een gerecht moet een antwoord gehaald worden.
Puntjes voor verbetering zou ik zeggen.