Brasserie Gruuëts

Stationsstraat 18 6001 CK Weert Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Gruuëts

DenL .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Opzoek naar een restaurant onverwacht hier binnen gelopen. Gastvrij ontvangst door de jonge gastvrouw Steffie, we kozen voor het proeverij menu van 4 gangen. Hierbij worden er 4x2 halve gerechten geserveerd. Vooraf salade met makreel opvallend goed van smaak, kalfsvlees rosbief, soep van tomaat en paprika, gamba's zeer goed van smaak, schol op groenten julienne,
hoofdgerecht van ossehaas en stoofvlees tot slot zoet dessert en prima espressokoffie. Opvallend was de opmaak van de borden, kleurijk en mooi. Hierbij dronken we een prima rode en witte huiswijn. Voor de prijs hoef je het niet te laten, totaal betaalden we slechts 105euro voor twee.
Anke B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Onverwacht kwamen we terecht bij Gruuets.hoewel alle tafels gereserveerd waren voor die avond,werd er toch nog een mogelijkheid geboden om een hoofdgerecht en een desert te nuttigen.Voor ons ,als kleine eters, was dit een prima voorstel.de bediening was alert en de kok liet zich van zijn beste kant zien.in tijden niet zo goed gegeten.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Dit is de eerste keer dat ik de behoefte heb om een recensie te schrijven. En dat terwijl ik gemiddeld circa 3 keer per week uit eten ga. Iens is voor mij een kwaliteitstest voordat ik bij een restaurant reserveer. Omdat het nu wel heel erg tegen viel, kruip ik in de pen. Ik hoop anderen mijn mislukking te voorkomen.

De binnenkomst bij deze brasserie voelt al gelijk als een koude douche. Kil interieur en geen enkele belangstelling van de bediening (en dat zou zo blijven).

Het enige positieve is de prijs. Achteraf gezien zou ik liever meer betalen, of kleinere porties krijgen en dan wat meer smaak. De serveerster gaf al aan dat de keuze die we maakten (per gang 2 gerechtjes, ofwel het 8 gangen menu, wat veel was. dat klopte. de porties zijn absoluut niet afgestemd op een 8 gangen diner.

Het ergste is de belabberde smaak, of liever gezegd het ontbreken van smaak. Het moet gezegd, er wordt gekookt met perfecte ingrediënten. Het smaakt op zich ook niet fout, maar wel erg saai. Het lijkt echter wel of in de keuken het gebruiken van kruiden of specerijen is verboden. In geen enkel gerecht waren verse specerijen of kruiden te herleiden. Alles had een vlakke smaak. De opmaak van de borden was verder netjes, maar wat eenzijdig.

Als je geen culinaire ervaring hebt en zelf ook redelijk smaakloos kookt, heeft deze brasserie veel te bieden voor een beperkte prijs. Als je iets meer culinaire wensen hebt, zou ik deze deur absoluut overslaan.

Vera V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Het eten was fantastisch.Zowel voorgerecht,hoofdgerecht en dessert.Ook attent dat er een amuse werd gegeven.De bediening was zeer klantvriendelijk.
Een echte aanrader.
Zou wel van te voren reserveren,helemaal vol.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Bij binnenkomst was de gastvrouw te druk bezig om ons te verwelkomen en we besloten zelf een plekje te zoeken zonder dat onze jas aangenomen werd. De jonge dame op dat moment achter de kassa had ook totaal geen oog voor ons. Daarnaast duurde het nog effe voordat er maar iemand iets tegen ons zei. We dachten "nou, dat beloofd wat".

Toen werden we vriendelijk te woord gestaan en konden we iets lekkers uitkiezen. Het was dan ook echt heel lekker! De zelfgemaakte kroket verraste ons, vooral die met een hachee-achtige vleesvulling; erg rijke en samenhangende smaken.

De bediening (die we eerder niet zagen) was wel heel vriendelijk en ook de gastvrouw leek uiteindelijk tijd te hebben voor ons en onze dochter (baby). Het toilet is net, modern en ruim, als ook de zaak zelf.

Kortom: na een moeilijke start, hebben we hier toch lekker gegeten en zijn we nog vlot geholpen ook.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
In deze brasserie gegeten met vier personen. De kaart zag er best leuk uit al vind ik persoonlijk de voorgerechten niet zo goed aansluiten bij de hoofdgerechten, maar dat is persoonlijk. We kozen deze keer voor "table dining" (liever Nederlands). Bestaande uit een amuse, twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en een dessert. Zonder de gerechten apart te gaan beschrijven, ze kunnen immers telkens anders zijn, kan ik zeggen dat ze kwalitatief van goed niveau waren, afwisselend (zowel vis als vlees) en ook de grotere eter komt voldoende aan zijn of haar trekken. Wat minder was, was de presentatie. Echt deels verkeerd bordgebruik ( te klein ), bestek dat je voor telkens twee gerechten moest gebruiken en geen mogelijkheid om het even netjes af te leggen. Ook de overigens uiterst vriendelijke en attente bediening liet wel wat steken vallen. Standaard geen water op de tafel, het brood kwam pas toen de voorgerechten bijna op waren, het tweede hoofdgerecht stond al op tafel toen ik nog volop met het eerste gerecht bezig was. De keuken had blijkbaar haast want het tempo van serveren was, ondanks ons verzoek om het kalm aan te doen, veel te hoog. En dan rode wijn in witte wijnglazen serveren en daarbij beweren dat er net zo veel in zit terwijl onze observatie toch duidelijk anders was, was wel lachwekkend.
Ondanks deze missertjes hebben we plezierig en smaakvol gegeten voor een vriendelijke prijs. We komen zeker terug.
Groningse .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Bij het reserveren werd ons gevraagd wat eerder te komen omdat er op het door ons gewenste tijdstip ook twee groepen kwamen. We hadden de laatste vrije tafel. Dat maakte ons een beetje huiverig. Maar het bleek perfect georganiseerd, van de groepen hadden we geen last en het personeel bleef rustig en vriendelijk, ondanks de drukte. Het eten was heerlijk, veelzijdig en mooi gepresenteerd. Toen een van ons als grapje vroeg naar een bepaald toetje (dat had ik laatst ergens en vond ik zo lekker), bood de serveerster meteen aan het de kok te vragen. Ze kwam terug met de mededeling dat de kok zou proberen iets dergelijks te maken "want hij houdt wel van een uitdaging". En dat terwijl hij zich bij die volle zaak vast niet zat te vervelen. Erg jammer voor de uitbaters is het uitzicht op bouwschuttingen, omdat er aan de overkant gebouwd wordt. Maar als het appartementencomplex straks klaar is, zit je op een heerlijk plekje aan een doorgaande straat: mensen kijken!