Over restaurant Brasserie Groen

Pure gerechten

In een van de drukste en gezelligste winkelstraatjes van Groningen loop je zo tegen deze topbrasserie aan. Overdag is het voor het winkelende publiek een populaire plek om te lunchen en 's avonds kun je er lekker dineren. Dan eet je er eerlijke gerechten zonder poespas gemaakt van biologische ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Brasserie Groen

• Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Renate.lips . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, begonnen met een mooi Unique aperitief. Wij hebben genoten van drie gangen, en het was super prachtigen smaak combinaties. Wij komen zeker vaker!
Antoine S. Gastronoom (24 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goed binnenkomen met een heldere uitleg over alles wat er zoal te eten valt; gerookte heilbot, prachtig bereid met variaties van komkommer; niet mijn favoriete ding, maar super heerlijk bereid. Petje af. De disgenoten genoten van een samengesteld voorgerecht, groot enthousiasme bij het eten van de bitterbal van Gronings rund. Lamsrump was botermals, leuke bijgerechten. Anderen hadden schelvis met een krabbensaus; zij likten hun vingers af. Plat water bij de vleet (gratis, zoals dat hoort) en een mooie chardonnay als huiswijn. Bediening was bijzonder vriendelijk en ongedwongen. Wij hebben er weer een eetadresje bij.
Ieniemienie . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prima eten en service.
De plekken zijn wel wat aan de krappe kant, zeker de 2 persoons plekken zijn krap.
Er wordt wel erg vaak gevraagd of je iets wilt drinken.
Bramdj . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Eerst lekker buiten een drankje gedronken, daarna lekker gegeten. Alle gangen waren naar wens. Goede en vriendelijke bediening.
Mike D. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hippe tent met bijzonder goed eten. De kalfswang vroeg ik met een krokant korstje en werd exact zo gepresenteerd. Perfect gekruid, maar ik had 'm persoonlijk iets korter gegaard. Kwestie van smaak: op de kaart stond er specifiek bij vermeld dat het 12 uur lang gegaard was, dus ik wist precies wat ik kon verwachten. Mijn vrouw koos voor de ribeye die uitstekend bereid was. Medium was hier ook echt perfect medium. Tegenwoordig ook een kunst, want bij veel restaurants slaan ze daar net de plank mis. We komen absoluut terug, ga zo door!
Armieculinair . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitzonderlijk lekker gegeten voor een heel erg schappelijke prijs. De bediening was zeer snel en attent. Zeker een van de beste plekken om te eten in Groningen.
AFGRFAD . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Brasserie Groen! Als voorgerecht de starters to share; een prachtig opgemaakt bord met heerlijke combinaties! De hoofdgerechten zalm en lam waren wederom fantastisch! Voor een hoogstaand culinair avondje is Brasserie Groen zeker aan te bevelen!
De mogelijkheid voor verbetering ligt denk ik m.n. in de bediening, dat zou wel wat warmer en attenter kunnen, maar tegelijkertijd weerhoudt ons dat niet van nog een volgende keer daar lekker eten!
Werldpa . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten en genoten! Het was voor ons de derde keer, het lijkt of dit restaurant steeds beter wordt. Heerlijke gerechten en fantastische wijnen. Wie zien uit naar de volgende keer.
MaartenenConchita . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Leuke inrichting met 4 "etages". Eten is erg lekker en wordt leuk opgediend.
Bediening is attent. We aten er met z'n tweetjes. We kunnen geen minpunten verzinnen.
Jean H. Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zo kan het ook!
Eigenlijk een achterafstraatje in de Groningse binnenstad, waar elke vijf minuten een bus langsdendert. Eenmaal binnen worden we keurig ontvangen door een jong team.
Bijzondere zaken op de kaart, zoals kalfswang en buikspek. Mooi opgemaakt, goed gepresenteerd en vooral lekker.
Opvallend: Het restaurant stroomt snel vol, met een zeer gevarieerd publiek, van jong tot oud en we hebben geen enkel tafeltje gezien waar het gezelschap in hun telefoon verdiept was. Hier wordt gegeten en gecommuniceerd. Een grote pluim aan het team.
Baukje1968 . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn tafelgenoot en ik hadden allebei een visgerecht. Ik de zalm, zij de scholvisfilet. Lekkere vis met een saus van strandkrabbetjes. Ook de bijgerechten waren prima en het bord was opgewarmd, waardoor het eten lekker warm bleef. Water krijg je nog gewoon in een karaf, dus geen overwachte hoge kosten achteraf. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij waren de laatste gasten en zaten er nog met zijn 2en, maar geen probleem. Er werd geen enkele druk uitgeoefend om ons 'weg te krijgen'. Integendeel, ze bleven nog even napraten bij het afrekenen. Alle 3 waren ze even vriendelijk. Voor een hele redelijke prijs kun je hier prima eten. Binnenkort gaan ze het iets anders inrichten, dus mogelijk wordt het decor nog gezelliger.
Fokker129 . Fijnproever (5 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Lunch bij Brasserie Groen in Groningen. Door ons drukke programma kwam het heel goed uit dat ze al om 11:30 open gaan. We ( 2 personen) bestelden van de ( uitgebreide) lunchkaart Varkenshaas en Risotto. De risotto was vegetarisch. De bediening deelde ons mee:"De varkenshaas hebben we niet meer". Hoezo, denk ik dan, jullie gaan net open, het kan nog niet op zijn. En dat in een land waar zo veel varkens leven . . . OK, dan ook maar risotto, die overigens prima was. Als dessert een dubbele espresso. Als we weer in Groningen zijn gaan we zeker nog eens naar Groen.
Timocratie . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Ossenhaas en vangst van de dag heerlijk. Smaakvol en prettige portie. Service erg prettig met bijschenken en buiten drankje voorgerecht en hoofdgerecht binnen geen probleem. Aanrader
Henk B. Gastronoom (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De ontvangst en bediening bij Restaurant & Brasserie Groen waren opvallend goed. Vriendelijk, oplettend, attent, vlot. En het eten was er best in orde, zonder veel pretenties. Geen amuses, geen fratsen. De tomatensoep was goed op smaak en de 'landhoen' die wij kozen van de kaart was een erg lekker kippetje. Wie in de Groninger binnenstad smakelijk wil eten zonder lang te hoeven wachten, en voor een eerlijke prijs, kan goed terecht bij Groen. Verwacht geen culinaire hoogstandjes.
De zaak zit in een hoekpand waar vroeger de Heeren Twist gevestigd was. De nieuwe eigenaar heeft het interieur flink opgefrist.
Een positieve ervaring.
Ischa D. Bourgondiër (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We hadden aangegeven via reservering dat we naar de film wouden. Werd netjes rekening mee gehouden en het advies gegeven geen 3 gangen te nemen qua tijd. Mooi opgemaakte borden, goeie kwaliteit. En leuke vlotte medewerkers
Madelon.m . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij brasserie Groen en prima bediening. Gezellige sfeer en goede prijs-kwaliteitverhouding. Zelfs op een maandagavond waren er meerdere tafels bezet.
Hedwich B. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met een groep van 11 dames hier gegeten. Het eten was goed en er werd rekening gehouden met zwangerschap en diëten. Helaas liet een serveerster vier glazen prosecco over mijn moeder vallen. Van tevoren hadden we gebeld om te vragen of we de kosten door 10 mochten delen. Bij het betalen beweerde de ober die de betalingen deed dat 1 persoon niet betaald had. Wij waren er echter van overtuigd dat iedereen betaald had en konden dit ook zien via internetbankieren. De ober miste echter 1 bon en de bonnen waren leidend. Hij stelde, op een onvriendelijke wijze, dat het zo lang duurde, we nog voor 1 persoon moesten betalen en dan zelf maar uit moesten zoeken hoe het zat. We zouden dan het eventueel teveel betaalde nog kunnen halen later. Wij wilden dit niet, aangezien de volledige rekening voldaan was. Meneer bejegende ons zeer onvriendelijk, dwingend en beschuldigend. Na zo'n twintig minuten bleek dat de bediening een bon op een ongebruikelijke plek gelegd had. Toen ik het gesprek nog aanging om aan te geven dat ik ons onvriendelijk bejegend voelde, was de betreffende ober het hier niet mee eens. Het viel me daarnaast tegen dat er geen glaasje drinken of stomerijvergoeding was aangeboden nadat mijn moeders bovenkleding onder de prosecco zat. Al met al was het eten erg goed, maar door de bejegening zal ik hier niet nogmaals eten.
Ingridwil . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hadden gekozen voor het driegangenmenu. Het eten was smakelijk bereid , de bediening was attent , wij hebben een prima avond gehad en komen zeker terug .