Over restaurant Brasserie Groen

Pure gerechten

In een van de drukste en gezelligste winkelstraatjes van Groningen loop je zo tegen deze topbrasserie aan. Overdag is het voor het winkelende publiek een populaire plek om te lunchen en 's avonds kun je er lekker dineren. Dan eet je er eerlijke gerechten zonder poespas gemaakt van biologische ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Brasserie Groen

Op 5 minuten loopafstand van Grote Markt of Zuiderdiep
  • : Parkeergarage Rademarkt of Holland Casino op 3 minuten loopafstand

Maandag t/m Zaterdag

Voordelig
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Voor het eerst in Groningen hadden we Groen op basis van de recensies uitgekozen. We werden niet teleurgesteld: vriendelijke, behulpzame bediening. Voor het driegangenmenu menu vrije keus uit de hele kaart. We aten allebei verschillende visgerechten, die waren allemaal uitstekend klaargemaakt. Ook de desserts waren goed. Het enige luxe probleem was dat we met de extra geserveerde groenten en aardappeltjes iteindelijk wat teveel hadden gegeten ......
Tilly S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
we hebben in een prettige rustige sfeer lekker gegeten.
Gerechten werden mooi opgediend en hoeveelheid was goed.
Martha V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gastvrij, attent en een mooie kaart
Janni V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, mooie smaak combi's, het eten zag er ook op de mooie borden prachtig uit.
De ossenhaas was werkelijk heerlijk mals, en de eendenborst ook heel lekker sappig. Het grand dessert grandioos. Mooie porties allemaal.
Bediening is vriendelijk en hoffelijk, je jas wordt bij binnenkomst aangenomen.
De inrichting is een beetje kil en het geluid is wat hol, klinkt daarom rumoerig als het druk is.
Wel heel gezellige avond gehad, komen zeker nog eens terug.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
uitstekend concept, 3 of 4 gangen menu , kiezen van de kaart tegen prima prijs. Gerechten zeer goed bereid / op smaak gebracht. complimenten ook aan de brigade overgebracht.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Brasserie Groen. Elk gerecht heeft de juiste combinatie. Bediening is erg vriendelijk en heeft verstand van zaken. Graag tot de volgende keer!
Mirjam M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij hebben met negen volwassenen mensen gegeten. Het eten was erg lekker. De bediening erg vriendelijk. Een persoon moet glutenvrij eten i.v.m. een allergie maar de bediening wist precies wat ze wel of niet kon eten en pasten de keuzes van deze persoon nog verder aan. Ook zij had heerlijk gegeten en dat gebeurt niet in elk restaurant.
De bediening had kennis van zaken.
We komen nog zeker een keer terug.

Brasserie Groen: bedankt voor de gezellige avond.

Fam Moedt
DocQuixotic .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Afgelopen dinsdagavond hebben wij met z'n tweeën naar volle tevredenheid gedineerd bij Brasserie Groen. De brasserie heeft een levendige, laagdrempelige uitstraling. We werden ontvangen en bediend door uiterst vriendelijk maar soms ietwat onervaren personeel, wat verder bijdroeg aan de gemoedelijke sfeer. We bestelden de carpaccio en het trio van rund als voorgerecht en beiden de ossenhaas en het kaasplankje als nagerecht. Alle gerechten waren goed, maar het trio van rund was echt een uitschieter in positieve zin. Hierbij bestelden we als wijn de Negroamaro, welke iets soepeler was dan verwacht maar daarom niet minder lekker. Het enige dat wij op de wijnkaart misten was bijvoorbeeld een goede port voor bij de kaas. Al met al hebben we heerlijk gegeten en we komen zeker nog eens terug.
Toska .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Op bezoek bij onze dochter kwamen we bij Groen terecht. Fantastisch gegeten. Prachtige frisse heilbot mooie combinatie met groene asperges en bevroren komkommer, mals lamsvlees met heerlijke groenten en dan ook nog allemaal fijne toetjes. We waren aangenaam verrast en de porties ook nog eens ruim voldoende, dat wil nog wel eens anders zijn. Fijne koude rose erbij tegen een normale prijs. Prima ervaring, wij komen zeker de volgende keer weer. Als ik dan toch iets zou moeten bekritiseren; de akoestiek was erg slecht, nogal lawaaierig.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Brasserie Groen is één van onze favoriete restaurants in Groningen. We zijn er al diverse keren geweest, zowel samen als met vrienden. Het eten, de bediening en de sfeer voldoen altijd aan onze verwachtingen. Bovendien is de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed.
Renate.lips .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, begonnen met een mooi Unique aperitief. Wij hebben genoten van drie gangen, en het was super prachtigen smaak combinaties. Wij komen zeker vaker!
Antoine S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goed binnenkomen met een heldere uitleg over alles wat er zoal te eten valt; gerookte heilbot, prachtig bereid met variaties van komkommer; niet mijn favoriete ding, maar super heerlijk bereid. Petje af. De disgenoten genoten van een samengesteld voorgerecht, groot enthousiasme bij het eten van de bitterbal van Gronings rund. Lamsrump was botermals, leuke bijgerechten. Anderen hadden schelvis met een krabbensaus; zij likten hun vingers af. Plat water bij de vleet (gratis, zoals dat hoort) en een mooie chardonnay als huiswijn. Bediening was bijzonder vriendelijk en ongedwongen. Wij hebben er weer een eetadresje bij.
Ieniemienie .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prima eten en service.
De plekken zijn wel wat aan de krappe kant, zeker de 2 persoons plekken zijn krap.
Er wordt wel erg vaak gevraagd of je iets wilt drinken.
Bramdj .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Eerst lekker buiten een drankje gedronken, daarna lekker gegeten. Alle gangen waren naar wens. Goede en vriendelijke bediening.
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hippe tent met bijzonder goed eten. De kalfswang vroeg ik met een krokant korstje en werd exact zo gepresenteerd. Perfect gekruid, maar ik had 'm persoonlijk iets korter gegaard. Kwestie van smaak: op de kaart stond er specifiek bij vermeld dat het 12 uur lang gegaard was, dus ik wist precies wat ik kon verwachten. Mijn vrouw koos voor de ribeye die uitstekend bereid was. Medium was hier ook echt perfect medium. Tegenwoordig ook een kunst, want bij veel restaurants slaan ze daar net de plank mis. We komen absoluut terug, ga zo door!
Armieculinair .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitzonderlijk lekker gegeten voor een heel erg schappelijke prijs. De bediening was zeer snel en attent. Zeker een van de beste plekken om te eten in Groningen.
AFGRFAD .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Brasserie Groen! Als voorgerecht de starters to share; een prachtig opgemaakt bord met heerlijke combinaties! De hoofdgerechten zalm en lam waren wederom fantastisch! Voor een hoogstaand culinair avondje is Brasserie Groen zeker aan te bevelen!
De mogelijkheid voor verbetering ligt denk ik m.n. in de bediening, dat zou wel wat warmer en attenter kunnen, maar tegelijkertijd weerhoudt ons dat niet van nog een volgende keer daar lekker eten!
Werldpa .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten en genoten! Het was voor ons de derde keer, het lijkt of dit restaurant steeds beter wordt. Heerlijke gerechten en fantastische wijnen. Wie zien uit naar de volgende keer.
MaartenenConchita .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Leuke inrichting met 4 "etages". Eten is erg lekker en wordt leuk opgediend.
Bediening is attent. We aten er met z'n tweetjes. We kunnen geen minpunten verzinnen.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zo kan het ook!
Eigenlijk een achterafstraatje in de Groningse binnenstad, waar elke vijf minuten een bus langsdendert. Eenmaal binnen worden we keurig ontvangen door een jong team.
Bijzondere zaken op de kaart, zoals kalfswang en buikspek. Mooi opgemaakt, goed gepresenteerd en vooral lekker.
Opvallend: Het restaurant stroomt snel vol, met een zeer gevarieerd publiek, van jong tot oud en we hebben geen enkel tafeltje gezien waar het gezelschap in hun telefoon verdiept was. Hier wordt gegeten en gecommuniceerd. Een grote pluim aan het team.