Brasserie Groen

Carolieweg 16-1 9711 LS Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Groen

Pure gerechten

In een van de drukste en gezelligste winkelstraatjes van Groningen loop je zo tegen deze topbrasserie aan. Overdag is het voor het winkelende publiek een populaire plek om te lunchen en 's avonds kun je er lekker dineren. Dan eet je er eerlijke gerechten zonder poespas gemaakt van biologische ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Brasserie Groen

• Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Super service
Mevrouw H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Uitstekend gegeten. Een min puntje is dat de gangen te snel achter elkaar worden geserveerd.
Floor W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Dit weekend heerlijk met mijn familie hier gegeten. Een ontzettend leuke kaart en alles wat verrassend goed op smaak. Twee tips waarvan ik hoop dat jullie hier wat mee doen:
1. Dit kwam al in eerdere recensies naar boven, maar jullie serveer tempo ligt iets te hoog. Het voelt dan alsof je als klant niet de tijd krijgt om rustig van je avond te genieten. Net iets meer tijd tussen de gangen zou fantastisch zijn.
2. Het personeel was wel erg vlak, zowel bij binnenkomst werden we nauwelijks gegroet en toen we bij vertrek langs twee werknemers liepen kon er geen dag vanaf...serveren met een lach is iets waar nog zeker aan gewerkt mag worden!

Desalniettemin hebben we een top avond gehad, ik hoop dat de volgende keer als ik weer bij jullie ben ik achteraf kan schrijven dat het nu 10/10 was!
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heel lekker gegeten bij Groen. Veel keuze binnen een vaste menuprijs. Persoonlijk vind ik dit een fijn concept. Voor een lekker pittige mosterdsoep met broodjes, daarna smakelijke hoofdgerechten met lekkere garnituren. Na de mud cake en de lemmon posset. Vooral de nagerechten waren mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk en snel en kwam regelmatig vragen of alles oke was. Daarnaast hoefden we nergens lang op te wachten. Groen blijft een favoriet en de kaart wisselt ook regelmatig.
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Prima ontvangst met lekker brood, dipjes en drankjes. Het eten wordt geserveerd op prachtige borden, het vlees is prima bereid, lekkere groene groentes en voldoende sla en gekruide patataardappeltjes. Aanbod vier gangen menu met koffie en drankjes er bij in, is een prima aanbod , zeker als je met een aantal personen bent. Kortom een aanrader en een perfectie locatie voor onze bruisende brassers app groepje!
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Gisterenavond met een vriendin naar Brasserie Groen. Eerder gegeten, en toen was het lekker. Leuke locatie, niet al te druk en lekkere munukaart. Maar helaas was het teleurstelling op teleurstelling. De mosterdsoep was lekker, ware het niet dat het (overigens mooie) bord aan de randen vies was. Dit gemeld bij de serveerster, die niet zo goed wist om te gaan met deze feedback.
De soep was goed. Mijn vriendin had kipfilet omwikkeld met seranoham als hoofdgerecht, ik de catch of the day, kabeljouw. Het hoofdgerecht zag er mooi uit! Maar de verbazing was groot bij mijn vriendin want op haar bord lag geen kipFILET maar kippenBOUT. En als zij ergens niet tegen kan is het tegen botjes of kluiven. De serveerster gaf hierover aan 'dit is het enige botje, de rest is gewoon vlees hoor'. Eeuhm... oke, kipfilet met een kluifbotje dus?

2 happen verder bleek dit zeker niet het geval. Dus de eetlust was mijn vriendin totaal vergaan. De vis was erg lekker, maar werd teniet gedaan door de erg zoute risotto waardoor de smaak van de vis niet goed tot uiting kwam.
De serveerster gaf aan dat het haar speet, en dat het haar niet eerder opgevallen was dat de benaming op de menukaart niet juist was. Het speet haar maar tot enige compensatie kwam het niet. Uiteindelijk maakte mijn vriendin een grapje 'nou doe dan maar een rood wijntje', nou dat kon er dan wel vanaf.

Ook werd aangeboden dat mijn vriendin iets anders van de kaart mocht. Maar dit zou én niet leuk zijn voor mij én door de bijgerechten was ze al redelijk vol. Hier niet voor gekozen. Maar wát een afknapper!

Het toetje, de cheesecake, was heerlijk al was het een erg klein stukje.
Toen we de rekening vroegen, zagen we ook dat ze 2 x het driegangen menu hadden aangeslagen waardoor de rekening uiteindelijk ook nog duurder was dan daadwerkelijk gegeten. Mijn vriendin had namelijk geen toetje gegeten.

De algehele combinatie én het feit dat de kippenbout (en niet de kipfilet) gewoon op de bon stond, in combi met het smerige bord, zoute risotto en de bediening die niet goed om wist te gaan met assertieve klanten, maakt het echt een gemiste kans.
Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.
Galina L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Het eten is heel lekker, de bediening aardig en beleeft en de prijzen heel gunstig.
Brasserie Groen is echt een aanrader.
Marja P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wederom heerlijk gegeten!
Anny D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk gegeten met een prettige bediening in een mooi restaurant
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Inmiddels al meerdere keren wezen eten. Elke keer weer goed ontvangen. Het hoofdgerecht (de ribeye) had ik rare besteld en ook zo gekregen. De sauzen zijn om je vingers bij af te likken. al met al een dikke voldoende. Persoonlijk vind ik de bediening wat minder, niet vragen om een tweede drankje en bij het kaasplankje geen glaasje port aangeboden.
Floor D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Lekker gegeten in een rustige ambiance ( maandagavond in de zomervakantie) Spareribs hadden iets meer op smaak gekund, maar verder was het eten en de bediening goed verzorgd
Ai-lie C.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Lekker eten voor een betaalbare prijs. Een leuke uitgebreide kaart. Vlotte en aardige bediening in een gezellige maar informele setting.
janfam .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Onlangs gegeten bij Brasserie Groen. De ontvangst en bediening was vriendelijk en correct. Ondanks dat het erg rustig was werden we door drie verschillende personen bediend, waardoor dubbelingen in vragen ontstonden. Dat is niet erg, maar het is toch fijner door 1 iemand te worden bediend. De ambiance is prettig modern. Waarschijnlijk als gevolg van het geringe aantal gasten was het tempo van uitserveren te hoog, dat hebben we vertraagd. De menukaart is meer dan gemiddeld uitgebreid; ik koos voor de goed geprijsde aanbieding van het 3gangenmenu voor € 27,50. Het voorgerecht was het Trio van Gronings rund. Dit was mooi opgediend en erg smaakvol, vooral de bitterbal van droge worst was zeer origineel en overheerlijk van smaak. Mijn hoofdgerecht was de eendenborst; ook deze werd mooi geserveerd en het was prima van smaak. Het werd aangevuld met heerlijke frites, met daarbij een te eenvoudige rauwkost. Het nagerecht was de crème brûlée met een bolletje mandarijnijs. Dit smaakte erg fijn, maar de cb was wel een geringe portie, zeker als je dit los zou bestellen voor € 8,--. De avond werd afgesloten met een prima kop koffie. Samengevat was het een goede ervaring, met enkele kleine tekortkomingen.
Liede V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Biologisch? Nou echt niet. Vegetarisch menu zou ik niemand adviseren. Ronduit slecht, voldoet totaal niet aan de verwachtingen. Duidelijk gemeld en gemaild, maar geen enkele compensatie naar ons, dat vind ik nog het meest klantonvriendelijke. Helaas. Mij zie je er niet meer.
dorien B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Eten bij Brasserie Groen is een feestje! Het eten is er altijd super goed. En het toetje formidabel. Wel even reserveren van te voren. Absoluut een aanrader
Floris V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Eten was goed. Er werd rekening gehouden met voorkeuren. Zat wel een tijdje te wachten met een leeg glas.
Steffie L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten, de opmaak van de borden was ook erg mooi. Snelle en vriendelijke service.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het is al even geleden dat ik hier geluncht heb. Toch wil ik graag mijn teleurstelling over de lunch kwijt. Wanneer je op je website zet dat glutenvrij geen probleem is en dat het gerecht aangepast zal worden. Dan ga ik ervan uit dat er glutenvrij brood is, de salade aangepast kan worden, ook wbt dressing of dat er echt glutenvrije gerechten op de kaart staan. Helaas betekend aanpassing "weg laten van"..... Met andere woorden geen aanrader voor mensen met coeliakie.
rodanthi T.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Zoals altijd weer ontzettend lekker gegeten. Wij hadden een starters to share.. van alle voorgerechten wat! Heerlijk en wat zag het er prachtig uit.. Ook het grand dessert was echt genieten! Mooie opmaak vol kleuren en smaken! De bediening was spontaan en goed oplettend. Een hele leuke avond!
Monique Q.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Bloemkoolsoep is een aanrader, eendenorstfilet was te rauw en toen ik het aangaf kreeg ik een nieuwe, iets meer gegaard. De bijgetechten waren ook erg lekker. Alles is met zorg en smaak beteid en wordt mooi opgediend. De bediening is attent en vriendelijk.