Brasserie Groen

Carolieweg 16-1 9711 LS Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Groen

Go green! Bij Brasserie Groen in Groningen draait alles om puur, eerlijk en gezond eten. Dat maakt de gerechten extra lekker! Het restaurant gebruikt biologische- en streekproducten en maakt daarmee zowel Hollandse als Wereldse gerechten. Wat jij op je bord krijgt, is een waar plaatje!

Al deze gerechten worden huisgemaakt met de meest verse ingrediënten. Daarbij wordt ook nog eens gedacht aan de tijd van het jaar. Brasserie Groen stemt haar kaart namelijk af op verschillende seizoensproducten.

En waar proef je deze puurheid? In de binnenstad van Groningen in een prachtig monumentaal pand! Neem plaats op de zitbanken in het restaurant, of geniet van de zon op het gezellige terras.

Nu al zin om hier te eten? Reserveer meteen bij Brasserie Groen in Groningen.

Meer informatie over restaurant Brasserie Groen

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Groen

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Bvk meer biologische producten
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
ieder kan het hier prettig hebben -> lekker eten
meer biologisch zou fijn zijn!
Robertw .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Teleurstellend

Voorgerecht - poke bowl - en nagerecht - trio van chocolade - waren prima.

De grote teleurstelling van de avond was het hoofdgerecht. Ravioli met paddenstoelen en aubergine. Bij de tafelgenoten, behalve de andere persoon met ravioli, verschenen goed gevulde borden eten, en zelf kreeg ik een bord met de kleinste portie pasta die ik ooit gekregen heb in een restaurant. Welgeteld 6 ravioli's met wat paddenstoelen en een enkel verdwaald blokje aubergine. Mijn bord was in no time leeg en de volgende 20 min zaten de tafelgenoten lekker te eten terwijl ik achter mijn lege bordje zat.

Erger dan de voorgerecht formaat portie ravioli was misschien nog wel de reactie nadat we dit aangegeven hadden bij het personeel. Ten eerste wist de chef zeker dat er minstens 3 blokjes aubergine in hadden gezeten (zo hé, 3 blokjes aubergine van 1 cm elk, wat een feest) en de portie grootte was standaard. Wij waren dan misschien grote eters werd gezegd!? Pardon? Na het nagerecht nog een misplaatst grapje of dit wel groot genoeg was.
Voor de 2 mensen met een mini portie eten was er dan net nog een gratis kopje koffie of thee te krijgen.

Nog een side note, er bestelde ook iemand de vegetarische versie van de noodle maaltijdsalade. Wat gewoon betekende dat de eend eruit gelaten werd, ze hadden geen vega vervanger daarvoor. En ja dat kost gewoon hetzelfde.

Ik kom denk ik niet weer terug hier.
Marja P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Toch wel ons favo restaurant!
Mischa V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Wij zijn goed verzorgd bij Groen. Alles positief, maar 2 minpuntjes; de banken zitten echt niet lekker en een stoffen servet zou het restaurantgevoel goed doen, want door de papieren servetjes krijgt het eten niet de waarde die het verdient.
Ondanks dat komen we graag terug!
Susanne P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
We hadden het 4-gangen menu en dat viel me tegen. Voor bijna 50 Euro mag je wel wat verwachten. Een klein bakje kruidenboter bij het brood, de rode wijn was niet echt lekker, een saaie kaasplank, een goedkoop bonbon bij de koffie. Voorgerecht en hoofdgerecht waren ok alhoewel ik de salade niet vers vond. Erg jammer was dat een van de hoofdgerechten niet meer beschikbaar was (om 19:00). Dat kan een verschil maken op een kleine kaart. De bediening was overigens prima!
Jonathan S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Heel vriendelijk en bekwaam personeel!
Heerlijk eten en leuke ambiance
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Goed en lekker gegeten.
Weelo W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Zeer lekker eten. Dagverse producten. Verrassend. Gezellige locatie. Het beste dat we in tijden hebben gegeten!!! YAMYAM
Weelo W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Drie woorden: GE WEL DIG!

Annette B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Een waardige 8, heerlijk 3 gangen diner genoten
RoelofGerald K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Het is echt weer om buiten te eten. zonder afspraak een tafeltje op de stoep met niet storend licht straatrumoer. goede sfeer. sympathieke bediening, prima eten voor een redelijke prijs. aan te bevelen.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Het eten was uitstekend, niets op aan te merken. De bediening matig.
Ons werd gevraagd vroeger te komen ivm de maandagavond. Acht uur was aan de late kant. Ik heb iedereen gebeld, zodat we er om 19.15 waren. Toen kreeg ik de opmerking dat we 3 kwartier te vroeg waren!!
Jean-Paul W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Zeer lekker gegeten voor een schappelijke prijs. Verder goede bediening en een leuk terras!
Els H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heerlijk eten voor een goede prijs!
Rianne N.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Een geweldige avond gehad, waarbij wij hadden gezozen voor de 4-gangenmenu. Eten is heerlijk en de sfeer was ook uitstekend! We komen zeker een keer terug!
Guus O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Groentes (stukje bloemkool, broccoli, snijboon) veel te rauw, puree van spitskool bestond voor zeker 90 procent uit aardappelzetmeel, enrocote was smakeloos en niet mals, langustinesaus bij de catch of the day was melig.
Klachten hierover werden te kenissgeving aangenomen. Bij het afwijzen van de desserkaart werd direct de rekening aangeboden. Niet eens een bakje koffie ter compensatie.
Paula K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Gezellig, leuk eten.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Heerlijk eten. Vriendelijk en attent personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!
Marja P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk gegeten zoals altijd!