Over het restaurant Brasserie Groen

Pure gerechten

In een van de drukste en gezelligste winkelstraatjes van Groningen loop je zo tegen deze topbrasserie aan. Overdag is het voor het winkelende publiek een populaire plek om te lunchen en 's avonds kun je er lekker dineren. Dan eet je er eerlijke gerechten zonder poespas gemaakt van biologische ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Brasserie Groen

Op 5 minuten loopafstand van Grote Markt of Zuiderdiep
  • : Parkeergarage Rademarkt of Holland Casino op 3 minuten loopafstand

Maandag t/m Zaterdag

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Groen

Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Vriendelijke, nette bediening. Eten kwam vlotjes en smaakte goed. Goede vegetarische keuken. Zeker; de moeite waard voor een tweede bezoek.
Dorothé K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten.
Dafne P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Heerlijke tosti gehad!
Bankje is wat versleten en je moet beneden afrekenen.
Jet V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Kwalitatief goed eten voor een superleuke prijs. Er hangt een fijne vibe, gezellige entourage en opgewekt personeel. De kaart biedt veel keuze met een goede balans tussen vis, vlees en vegetarisch.
Murèl B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Heerlijk gegeten voor helemaal niet zo veel goed. Erg vriendelijk personeel ook, goede service. De prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend. Leuk voor met familie of met vrienden (het is niet zozeer heel hip, wel sfeervol).
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Zoals altijd gezellig gegeten bij Brasserie Groen. Net restaurant, goede gerechten, prima service!
Ook fijne ambiance. Het is er sfeervol en je kunt rustig praten (het is niet lawaaierig).
Ik raad dit restaurant aan.
marloes K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten, volop keuze en zeker niet duur. Ook goed voor groepen.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Gisteren goed gegeten bij 'Groen', vriendelijke ongedwongen bediening. Vooral de saladedressing was heerlijk. Wel een erg karige portie salade voor vier personen in een restaurant met de naam 'Groen'... We misten een bepaalde ontspanning in het restaurant en hadden we het gevoel dat men haast had met het opdienen van de gangen.
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben (wederom) heerlijk gegeten. De tournedos waren perfect gegaard en mals. De ravioli zeer smaakvol! De aardappelwedges waren precies goed gebakken, net iets knapperig en niet te vet. De cheesecake was heerlijk zacht en niet te zwaar. Ook lekkere cappuccino!
Jolein J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag met totaal 5 vriendinnen, prachtige smaakvolle gerechten. Daarnaast is het een sfeervol pand met goede bediening. Een aanrader!
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk en goed gegeten. Vlotte kleuren en bediening. Aan te raden.
Mark O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Al meerder keren geweest, altijd heerlijk gegeten! Bijna haute cuisine voor hele schappelijke prijzen. Het eten ziet er geweldig uit en smaakt ook erg goed.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Correct ontvangst, snelle en nette bediening. Een prima rode huiswijn. Lekker warm brood met verschillend smeersel. Verrassend een keer tonijnsalade i.p.v. de gebruikelijke smeersels. Een prima gebakken schelvisje met venkelsaus (catch off the day) diverse beetgare groente (bloemkool, romanesco, worteltjes, bonen en een puree van doperwtjes en risotto) mooi geserveerd op het bord. Een erg smakelijk gerechtje. Daarnaast apart geserveerd een frisse salade met gefrituurde aardappeltjes. M`n disgenoten hadden vlees! Varkensribroast, een mooi en mals stuk vlees waar nog een ribbetje aanzat. Daarnaast de Tournedos van Groninger weiderund met shiitake en ravioli. Mooi medium gebakken smeltend op de tong. Uiteraard alle gerechtjes even geproefd zoals het hoort. Afgesloten met Mississippi Mud Cake, bijzonder cake met gezouten pinda's en karamel roomijs en een espresso. Tevreden en goed gevuld vertrokken we richting huis.
Jean-Paul W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Zeer lekker gegeten en vlotte bediening voor een prima prijs.
Jannet V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Super service
Mevrouw H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Uitstekend gegeten. Een min puntje is dat de gangen te snel achter elkaar worden geserveerd.
Floor W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Dit weekend heerlijk met mijn familie hier gegeten. Een ontzettend leuke kaart en alles wat verrassend goed op smaak. Twee tips waarvan ik hoop dat jullie hier wat mee doen:
1. Dit kwam al in eerdere recensies naar boven, maar jullie serveer tempo ligt iets te hoog. Het voelt dan alsof je als klant niet de tijd krijgt om rustig van je avond te genieten. Net iets meer tijd tussen de gangen zou fantastisch zijn.
2. Het personeel was wel erg vlak, zowel bij binnenkomst werden we nauwelijks gegroet en toen we bij vertrek langs twee werknemers liepen kon er geen dag vanaf...serveren met een lach is iets waar nog zeker aan gewerkt mag worden!

Desalniettemin hebben we een top avond gehad, ik hoop dat de volgende keer als ik weer bij jullie ben ik achteraf kan schrijven dat het nu 10/10 was!
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heel lekker gegeten bij Groen. Veel keuze binnen een vaste menuprijs. Persoonlijk vind ik dit een fijn concept. Voor een lekker pittige mosterdsoep met broodjes, daarna smakelijke hoofdgerechten met lekkere garnituren. Na de mud cake en de lemmon posset. Vooral de nagerechten waren mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk en snel en kwam regelmatig vragen of alles oke was. Daarnaast hoefden we nergens lang op te wachten. Groen blijft een favoriet en de kaart wisselt ook regelmatig.
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Prima ontvangst met lekker brood, dipjes en drankjes. Het eten wordt geserveerd op prachtige borden, het vlees is prima bereid, lekkere groene groentes en voldoende sla en gekruide patataardappeltjes. Aanbod vier gangen menu met koffie en drankjes er bij in, is een prima aanbod , zeker als je met een aantal personen bent. Kortom een aanrader en een perfectie locatie voor onze bruisende brassers app groepje!
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Gisterenavond met een vriendin naar Brasserie Groen. Eerder gegeten, en toen was het lekker. Leuke locatie, niet al te druk en lekkere munukaart. Maar helaas was het teleurstelling op teleurstelling. De mosterdsoep was lekker, ware het niet dat het (overigens mooie) bord aan de randen vies was. Dit gemeld bij de serveerster, die niet zo goed wist om te gaan met deze feedback.
De soep was goed. Mijn vriendin had kipfilet omwikkeld met seranoham als hoofdgerecht, ik de catch of the day, kabeljouw. Het hoofdgerecht zag er mooi uit! Maar de verbazing was groot bij mijn vriendin want op haar bord lag geen kipFILET maar kippenBOUT. En als zij ergens niet tegen kan is het tegen botjes of kluiven. De serveerster gaf hierover aan 'dit is het enige botje, de rest is gewoon vlees hoor'. Eeuhm... oke, kipfilet met een kluifbotje dus?

2 happen verder bleek dit zeker niet het geval. Dus de eetlust was mijn vriendin totaal vergaan. De vis was erg lekker, maar werd teniet gedaan door de erg zoute risotto waardoor de smaak van de vis niet goed tot uiting kwam.
De serveerster gaf aan dat het haar speet, en dat het haar niet eerder opgevallen was dat de benaming op de menukaart niet juist was. Het speet haar maar tot enige compensatie kwam het niet. Uiteindelijk maakte mijn vriendin een grapje 'nou doe dan maar een rood wijntje', nou dat kon er dan wel vanaf.

Ook werd aangeboden dat mijn vriendin iets anders van de kaart mocht. Maar dit zou én niet leuk zijn voor mij én door de bijgerechten was ze al redelijk vol. Hier niet voor gekozen. Maar wát een afknapper!

Het toetje, de cheesecake, was heerlijk al was het een erg klein stukje.
Toen we de rekening vroegen, zagen we ook dat ze 2 x het driegangen menu hadden aangeslagen waardoor de rekening uiteindelijk ook nog duurder was dan daadwerkelijk gegeten. Mijn vriendin had namelijk geen toetje gegeten.

De algehele combinatie én het feit dat de kippenbout (en niet de kipfilet) gewoon op de bon stond, in combi met het smerige bord, zoute risotto en de bediening die niet goed om wist te gaan met assertieve klanten, maakt het echt een gemiste kans.
Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.