Brasserie Grauwaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Grauwaart

Katinka L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Gezin met kinderen.
Shared diningconcept is leuk. Gerechten jammergenoeg niet zo lekker. Smaakt naar pakjes en zakjes en een hoog frituurgehalte. Sate heel erg zout en saus smaakte beetje aangebrand. Babyprei met feta goed op smaak, maar niet goed gewassen (zand). Calamaris niet bijzonder. Friet was plaatselijk bestrooid met cajunkruiden.
Kindermenu zag er goed uit maar wel standaard keuze friet met de geijkte kroket, frikandel of kip nuggets. Gegarneerd met sla en partje tomaat. 3 kommetjes met mayo, ketchup en appelmoes.
Dessert; er waren niet veel smaken ijs om uit te kiezen. Met echte ijsliefhebbers geen probleem, maar helaas vielen de smaken tegen.
Bediening vriendelijk maar miste oog voor de details in de bediening.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Met een eigen parkeerterrein aan de overzijde en inmiddels een paar keer bezocht een hartelijke ontvangst. Goed om het menuconcept te kennen. Herken mij dan ook niet in de mindere reacties over het eten. Bediening ze vriendelijk en attent ook op een leeg glas. De gast bepaalt zelf als hij iets extra wil. De biologische rode wijn Malbec kan ik aanbevelen. De pasta's zijn prima van smaak en de kwaliteit van het ijs uitstekend. Neem lekker de tijd om te loungen, onthaasten en geniet.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Leuke gelegenheid in Leidsche Rijn, met heerlijk terras aan het water. Wij waren met een grote groep en kregen veel verschillende gerechten van de kaart geserveerd, onder het motto ' shared dining'. Het smaakte allemaal goed, en de biologische Malbec wijn erbij was prima. Zeer attente en vriendelijke bediening.
Lotte B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Het is een leuke tent waar je binnen en buiten prachtig kan zitten. Ook de bediening is top! Alleen jammer dat het eten slecht is. Ik heb er nu meerdere keren gegeten en het viel elke keer tegen. De soep was koud, de kroketten lauw, de salade geitenkaas voor iets minder dan 10,- had het formaat van een bijgerecht i.p.v. een maaltijdsalade en de verschillende broodjes zien er zielig uit (vers gemaakte broodjes bij een tankstation zijn lekkerder en goedkoper). Ik kom er nog steeds maar dan dan voor een drankje, ijsje of gebakje. Jammer want het heeft wel potentie!
BuurtbewonerLR .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dat deze brasserie er maar tijdelijk staat vergeet je zodra je binnen stapt. Ook het terras aan het water is verrassend intiem voor deze omgeving, al zouden de hoge donkere kadermuren ook wel verzacht kunnen worden met wat groen. Een achtergrondmuziekje zou ook sfeerverhogend kunnen werken.
Niet al het bediendend personeel leek even ervaren (soms wat onhandig), maar vooral wel erg attent en behulpzaam.
De tegenvaller kwam bij het eten. De risotto werd bijna koud geserveerd, zonder de beloofde oesterzwammen en parmezaan. Feitelijk slechts een bescheiden portie rijst met tomatensaus en wat (prima) salsa. De salade geitenkaas van mijn partner was wel compleet, overcompleet zelfs met zand. Al was hier de geitenkaas wel wat bescheiden. De dressing had ten slotte meer weg van fritessaus uit een tube.
Het geheel stond overigens wel bijzonder snel op tafel, dus ik zou Brasserie Grauwaart hooguit aanraden voor een snelle hap.
Kimrmol .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Leuk restaurantje met heerlijke grote tapas! De Pulled Pork is echt een aanrader. Je kan er ook heerlijk buiten zitten. Tevens leuk voor de lunch!
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit voor ons nieuwe restaurant in Leidsche rijn heeft ons positief verrast. Leuke en lekkere kleine gerechtjes met goede sauvigon blanc (tikke te warm naar mijn smaak) en ook biertjes van de lokale brouwerij Maximus (de pandora is mijn favoriet). De ossenhaaspuntjes en de crostini gerechtjes smaakten ons prima. De verse pasta met truffel was er wel heel erg lekker bij. Ondanks de tijdelijkheid van het gebouw doet het toch erg volwassen en professioneel aan. Volgende week schijnt er een nieuwe kaart te komen met ook gerechten voor de kinderen. Komen we zeker een keer voor terug!
Elz .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het duurde even voordat ik doorhad dat zo vlakbij huis een nieuw restaurant geopend was, maar nu ik het eindelijk heb ontdekt , komen we hier zeker vaker. Voordat de film begon snel wat gegeten. Tapas XL, dus meerdere gerechten om te combineren. Ossenhaaspuntjes, pulled pork, gamba's en brood. Allemaal even lekker. Ook een leuk restaurant van binnen en sympathieke bediening. Een aanwinst voor Leidsche Rijn, maar waarschijnlijk maar voor 5 jaar dus tot Leidsche Rijn centrum klaar is. Het pand is van ASR/Vesteda, die daar tijdens de bouw ook kantoor houden. Hopelijk wordt het toch een blijvertje.
Ralph68 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Al een paar keer hier geborreld. Ligt leuk in de Vinex aan het water. Met mooi weer mooi weer kan je lekker op het terras zitten. Het eten is lekker (tot dusver alleen borrelhapjes op). De bediening is vlot en aardig. Kortom een tent waar je wel eens vaker naar toe gaat als je wat wilt drinken.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met z'n drietjes heerlijk hier gegeten (vrouwen avondje; met de meiden op stap). Het idee van de kaart is leuk: kleine gerechtjes waardoor je meerdere gerechten kunt proberen. En allemaal waren ze overheerlijk! De prijs is redelijk aan de hoge kant, maar de kwaliteit is er ook zeker naar. De ambiance is gezellig en sfeervol. De bediening informeel, maar niet op een onprettige manier. Wij komen hier zeker terug!
Meestox .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heel gezellig welkom gevoel. Het eten is heerlijk nu 2x geluncht. Heerlijke broodjes en salades. Super tent echt een aanrader. Rustige ambiance met leuke verschillende zitjes.
Renatus56 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
De Crostini is heerlijk. Wij hebben hier 2x gegeten en alle gerechten zijn smaakvol en lekker. De prijs/ kwaliteit is heel goed. De bediening is heel vriendelijk. Absoluut een aanrader.
Gerakiewiet .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Leuk tentje. Goed eten en vriendelijke bediening. Leuke sfeer van binnen.
Lekkere gerechten zoals truffelpasta en ossenhaas/lamsfilet. Crostini zouden beter op brood dan op beschuit kunnen worden geserveerd.
JM35 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Wat een super leuk tentje. Eten is goed en zeer betaalbaar. Bediening is erg klantvriendelijk en de service top. Ze willen echt dat je, je thuis voelt. De inrichting is erg mooi en de bank is ons favoriete plekje.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Geweldige locatie met mooi groot terras op het water. Leuk ook als straks het winkelcentrum er is. Eten is goed en gevarieerd. Mix van Italiaans en spaanse tapas. Bediening vond ik iets minder, liepen paar met een niet al te vrolijke gezicht rond.
Djflb .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Brasserie Grauwaart is echt een leuke tent waar je heerlijke tapas kunt eten. Ook het ijs moet je een keer geproefd hebben. Leuke ligging en het terras is heerlijk zo boven het water.
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Met z'n vieren hier gegeten op het terras. Groot deel van de avond heerlijk in het zonnetje gezeten.
De kaart bevat een mix van koude en warme gerechtjes. Zeg maar soort van tapasPLUS size. Uitleg van de bediening was helder en duidelijk dus wij hebben eerst de crostini voor 2 besteld met de sate ayam, patatas bravas en gefrituurde asperges. Kwaliteit allemaal erg goed. Wijn (sauvignon blanc) ook erg lekker. Daarna hebben we nog een 2e ronde besteld met oa pasta truffel, salade mexiaanse kip en de ossenhaaspuntjes. Ook deze gerechtjes waren weer om te smullen.
Als toetje hebben we de chocoladetaart met wat bolletjes ijs genomen.
Samenvattend: uitstekende bediening, leuke locatie aan het water en heerlijk eten dus zeker voor herhaling vatbaar
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Misschien geen goede recensie, aangezien ik alleen een ijsje op heb, maar wel de reden waarom ik er niet meer terugkom. Hoge prijs voor 4 hapjes ijs. 1 bolletje ijs = 1 eetlepel.

Daarentegen moet wel gezegd worden dat het ijs heerlijk, het decor prima en de ligging ook zeer handig.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijk gegeten. De kaart: een soort van 'tapas' als in de zin van gerechten die je geen voor- of hoofgerechten kunt noemen, dus wat kleinere porties, maar heerlijk op smaak en voor elk wat wils. Fijne ambiance en attente bediening. Een aanwinst dus voor Leidsche Rijn!