Brasserie Geesje

Maandag t/m Zondag vanaf 17:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Rianne1951 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Zondagavond 23-10 met z'n vieren naar Geesje. Niet overvol en kregen een mooie ruime tafel op een gezellige plek.
Zeer vriendelijke bediening, vanaf ontvangst tot en met vertrek.
De maaltijd was in 1 woord geweldig. Van een lekker voorgerecht als Italiaanse ham, zalm en geitenkaasjes vervolgens naar een uitstekende kalfsentrecote, heerlijk gebakken zeetong en pikante gamba's. Een extra portie frietjes en broodjes geen enkel probleem. Tenslotte nog een lekker nagerecht, chocoladetaart met noga-ijs, verse vruchten met ijs, perentartin en een dame blanche (staat niet op de kaart maar is geen probleem). Na de koffie met een heerlijk voldaan gevoel weer huiswaarts. Komen hier graag weer terug.
Teunenlia .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een leuk restaurant. Vriendelijke en attente bediening.
Wij als vegetariërs hebben de heerlijke risotto gegeten, hele aparte smaak.
Ook mijn zwager nam de risotto en mijn zuster ging voor de visgerechten.
Heerlijke wijn en tegen redelijke prijzen.
Hier komen wij zeker terug!
Karel S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Geweldig lekker gegeten. Sfeervolle warme inrichting en een hartelijk ontvangst. We hebben met vijf personen gegeten en alle gerechten waren zeer smakelijk. Het Baambrugs big, buiten de kaart om,was subliem en we hopen dat deze in de volgende kaart wordt opgenomen. We gaan zeker terugkomen !!!
Anke D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Geen menu's, maar eten a la carte. Misschien iets duurder, maar wel goed.
Vooral het hoofdgerecht, kalfsentrecote met warme groenten, appelcompote en lekkere ongeschilde friet met zo te proeven een huisgemaakte mayo was heerlijk. Ook het voorgerecht (rillette van gerookte forel) en nagerecht (citroen-meringue taart) mochten er zijn. Redelijke prijzen voor de wijn en ons prima Hollandse water in een karafje, dat alles op een mooi terras.
Thomas J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Alles uitstekend. Bediening, eten, sfeer. Confit de canard op een puree en geserveerd met groenten. Voortreffelijk. Heilbot ook uitstekend. Wij komen zeker terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
ook ons favo restaurant in de streek kan wel eens een beetje tegen vallen. En het lag niet aan het eten (dat is zo stabiel en constant als een oceaanstomer) en niet aan het decor (dat verandert gelukkig ook niet) maar gewoon aan een ding: het was er te druk. Oftewel: er was niet genoeg bediening. Dus zaten we lang met lege borden voor ons te wachten en dat maakte het etentje dat wij onze gasten aanboden minder feestelijk. Alle lof voor het aanwezige personeel, dat vriendelijk, kundig en professioneel is, maar er had er gewoon 1 of 2 bij gemoeten die avond.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
We hebben ter gelegenheid van mijn verjaardag hier gezellig gegeten. Mijn Terrine van gerookte zalm, gerookte paling en Hollandse garnalen was prima, evenals de uiensoep en romige pompoensoep van mijn tafelgenoten. Jammer dat de temperatuur van de ruimte, ook na bijstelling, aan de koude kant bleef. De bediening was alert, zeer correct en vriendelijk. Mijn gegrilde runderrib-eye was naar wens, de fazantenborstfilet van 1 van mijn tafelgenoten bevatte veel zenen, die van de andere tafelgenote was wel naar wens. De bijbehorende zuurkool, casselerrib en saus van jeneverbessen waren prima. We hebben geen nagerecht gekozen, wel 2 cappuccino met bonbons en 1 dubbele espresso, die helaas wat waterig van smaak was. Voor de jarige was er, heel attent, vuurwerk bij de koffie.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
We hebben ter gelegenheid van mijn verjaardag hier gezellig gegeten. Mijn Terrine van gerookte zalm, gerookte paling en Hollandse garnalen was prima, evenals de uiensoep en romige pompoensoep van mijn tafelgenoten. Jammer dat de temperatuur van de ruimte, ook na bijstelling, aan de koude kant bleef. De bediening was alert, zeer correct en vriendelijk. Mijn gegrilde runderrib-eye was naar wens, de fazantenborstfilet van 1 van mijn tafelgenoten bevatte veel zenen, die van de andere tafelgenote was wel naar wens. De bijbehorende zuurkool, casselerib en saus van jeneverbessen waren prima. We hebben geen nagerecht gekozen, wel 2 cappucino met bonbons en 1 dubbele espresso, die helaas wat waterig van smaak was. Voor de jarige was er, heel attent, vuurwerk bij de koffie.
Prunus .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Leuk nononsens restaurant met vriendelijke bediening.
Keuze uit diverse huiswijnen, ook per glas.
Zonder vragen wordt er een grote kan water op je tafel gezet. Prima!
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Nostalgie. Een autorit Vinkeveen, Abcoude, Baambrugge...... Kortenhoef. Voorheen 't Regthuys, nu brasserie Geesje. Een voortreffelijk horeca-etablissement in ontspannen sfeer. Overzichtelijke kaart, met diverse gerechten "buiten de kaart om". En daar kozen wij voor: vooraf steak tartaar met een heerlijk glas Merlot Nogales 2013, hoofdgerecht een combinatie van griet en zeebaarsfilet, glas Chardonnay Mondavi 2013, en koffie toe. Snelle service, goede bediening en uitstekende keuken!
Roden120 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Afgelopen zaterdag 27 februari 2016 hebben wij in restaurant Geesje een geweldig feest gehad ter ere van ons 45 jarige huwelijk en mijn 65 jarige geboortedag. Alles liep perfect en geruisloos. Het eten was heerlijk: het Italiaanse buffet was in de puntjes verzorgd, het hoofdgerecht ( de vis en het vlees) mooi opgediend en erg lekker. Al onze 85 gasten hebben genoten. Dank Raymond en Ingrid , de kok en iedereen voor de persoonlijke aandacht en betrokkenheid om van ons feest een groot succes te maken.
Liefs van Piet e Tineke Rodenburg Koninginneweg 100 in Kortenhoef
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij vierden hier ons 12,5 jarig huwelijksfeest. Met een flinke groep familie en vrienden hier gegeten. Vooraf goede afspraken, duidelijke offerte en veel vertrouwen op goede afloop. Dat klopte ook helemaal, we hadden totaal geen omkijken naar de organisatie, het verliep echt perfect. Vooraf proosten met bubbels, open haard aan, tafels gezellig gedekt. Mijn man en zijn jazzband konden vrij muziek maken vooraf en tussen de eerste twee gangen, daar werd ook van genoten.
Het keuzemenu was een schot in de roos. Onze gasten konden kiezen uit carpaccio, gegrilde geitenkaas of zalmtartaar vooraf, eend, ossenhaas of vis als hoofdgerecht en een Parijs soes, crème brulée of een dessert met kersen als toetje.
Alles prima verzorgd en ook erg lekker. Erbij appelcompote, frietjes, sperzieboontjes/erwtjes en lof uit de oven. De spoom tussen de gangen door was een succes.
Wij, maar ook onze gasten, hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Een absolute aanraden voor het geven van dineetjes met een flink aantal gasten. Wij kijken terug op een zeer geslaagd feest. Ontzettend bedankt!!
Cmuusers .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vrienden van mij vierden hier hun koperen bruiloft. Ik heb hier vaker gegeten, en verliet het pand iedere keer als tevreden klant. De keuken is niet delicaat, maar wel smakelijk, en de porties zijn - voor mij in ieder geval - royaal. Zoals je van een brasserie kunt verwachten dus. De inrichting is comfortabel en zonder pretenties, de bediening vriendelijk. Er werd wel vaak gevraagd of alles goed smaakte, misschien als uiting van warme belangstelling voor de klant, maar één keer per gang lijkt me wel voldoende. De bediening van deze grote groep verliep in ieder geval prima. Complimenten voor de confit de canard. De ossehaas van mijn tafelgenoten was ook prachtig gebraden, niet te gaar en smeltend zacht. De groentegarnituur was voor iedereen hetzelfde (1 groente, gebakken frites, appelmoes en mayo), daar had wel meer avontuur in gekund. De crême brulée had, zoals het hoort, een mooi knapperig laagje gebrande suiker. De prijsstelling is vriendelijk. Dus opnieuw denk ik met plezier aan een maaltijd bij Geesje terug.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijke (rauwe) tonijnsandwich vooraf gegeten. Als hoofdgerecht lekkere diamanthaas. Heerlijk mals. De bijgerechten waren een beetje saai maar zeker voldoende. Er werd ook meerdere keren gevraagd of de bijgerechten nog voldoende aanwezig waren.
Groot nadeel was dat de drankvoorziening slecht was. Er werd tussendoor niet gevraagd of we nog wat wilden drinken, terwijl de glazen al lang leeg waren. Personeel was ook helemaal niet alert op onze gebaren om nog wat te bestellen.
Om 22:00 uur wilden we, na de koffie, eigenlijk nog wat drinken. Toen was de zaak verder leeg en was het personeel heel druk in de weer om de tafels opnieuw in te dekken voor de volgende dag. Ze banjerden telkens voorbij zonder op ons te letten. Dat laatste drankje hebben we maar niet meer besteld, want we werden zowat weggekeken. Uiteindelijk hebben wij allemaal slechts twee drankjes gehad.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Eten heerlijk. Sfeer goed!
Erg gezellig aangekleed. Vrouwelijke bediening erg goed! Mannelijke bediening wat nors.
Jammer dat er weinig wordt gekeken of er nog drinken op tafel staat. Dat had beter gekund.
Verder een gezellige avond gehad. Wij komen zeker terug.
E R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Onze vaste eetstek en nog nooit een recensie geschreven kan natuurlijk niet! Wat kunnen we vertellen?? Dat de gastvrijheid uitmuntend is? Dat het eten altijd heerlijk is en nooit een probleem als we het anders willen? Ander garnituur? geen probleem! Halve schnitsel? geen probleem! Niet kunnen kiezen tussen vlees en vis? Dan komt er meteen spontaan een surf en turf op tafel! De sfeer is ook altijd prettig, vaak aangepast aan de seizoenen en lekker veel lichtjes,daar hou ik van! Ook de eindrekening is aangenaam!
Kortom: een toppertje! Tot snel!
Rianne1951 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Door vrienden op dit restaurant gewezen. Zijn daar zaterdagavond heengegaan (wel van tevoren afgesproken). Prima ontvangst en nog lekker buiten kunnen zitten op een mooi plaatsje.
Buiten de kaart om mooie gerechten waarvan het visdrieluikje wed gekozen en door mijn man de runder carpaccio. Hoofdgerecht bestond uit heerlijk gebakken gamba's (op verzoek zonder de staartjes) en een heerlijk gebakken ossenhaas. Bijgerechten voldoende en lekker. Apart was het schaaltje met rabarbermoes, dit had ik al 40 jaar niet meer gegeten en was erg lekker.
Samen met de wijntjes en de koffie na afloop was de rekening aangenaam.
Is voor ons zeker een aanrader om weer eens lekker te gaan eten. Deze mensen hebben het vak volledig onder de knie, alles loopt vlot en perfect met een vriendelijk woord voor een ieder.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Dat onze bevestigde reservering niet genoteerd was werd prima opgelost. Er werd snel een tafel klaargemaakt. Uitstekende bediening, en een prima kok. Vooral de kalfsentrecote is geweldig. Bijlages zijn wel summier, tafels met 2 personen krijgen dezelfde hoeveelheid als met 4 personen. Een gezellige drukke avond.

Wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Opnieuw hebben we heel erg lekker gegeten en nu in de tuin ! Prachtplek! ruimte om de tafels en topservice aan de tafels.
Een venkelroomsoepje : Supersoep! Een hele griet met verrukkelijke diverse groente en weer erg lekkere wijn. Aan de overzijde van de tafel is ook alles met smaak weggewerkt... zalm vooraf en een diamanthaas als hoofdgerecht : het woord zegt het eigelijk al: brilliant!
Tot ziens dus.
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Na een regelmatige gast geweest te zijn bij voorheen "Jan en Alleman" Geesje bezocht gisterenavond op de bonnefooi. Het concept van de menukaart is verrassend; 9 gerechten (voor- hoofd en na) voor telkens 3 verschillende prijzen. Overzichtelijk en prettig. Salade van parmaham met een bitterbal van kaas en truffelmayonaise, heerlijk en in goede harmonie, dressing salade, temperatuur van de ham en de bitterbal. Als hoofdgerecht (buiten de kaart om) een runder ribeye met een voortreffelijke jus, mals en tot op het laatste stukje te verorberen, en een uiterst smakelijk torentje gegratineerde aardappel op een warm bord. Het garnituur: Eindelijk eens geen schaaltje met salade. Hulde, maar een schaaltje heerlijke rabarbermoes, en o wonder; heerlijke mix van haricot verts, wortel, en doperwtjes, courgette. Desserts waren voortreffelijk, een Parijse soes, met als uitschieter van de kok, gevuld met aardbeien, room en overgoten met chocolade. En cheese cake met een sorbet van citroen. Supervers en erg lekker. De ontvangst, bediening het is allemaal zoals wij ons thuis voelen, prijs prestatie is meer dan goed voor Gooise begrippen. Bij het vertrek kregen we een huisgemaakt stukje pepermunt. Wij hebben een heerlijke avond gehad, en zetten Geesje vast op ons eigen menu!