Brasserie Florijn

- Diner vanaf 17:00
Woensdag t/m Zondag

Renedeb .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Bediening altijd top! Twee hele spontane serveersters met een prima overzicht! Werken hard en dan ook nog altijd met een glimlach. Echt top!

En o ja. Het eten (ruime keuze tappas ) was ook nog eens prima. In een gemoedelijke sfeer zowel op het terras als binnen.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Recentelijk weer eens bij De Florijn gegeten. Er hangt daar altijd een leuk sfeertje.
De donderdagavond dat wij er gingen eten, was het gezellig druk en het personeel was vriendelijk en snel in de bediening.
We hebben gekozen voor all-you-can-eat tapas van € 21,-. Het was al een poosje geleden dat wij hier gegeten hadden en wij maakten kennis met de vernieuwde tapaskaart, die uitgebreid is naar 46 tapas gerechten.
Met daarbij een aantal nieuwe en verbeterde tapas. Onder andere echte Spaanse pinchos ( luxe belegd broodje) en dadels omwikkeld met spek.
Het was helemaal geweldig!! De gerechten waren zeer verrassend en vers en vooral heel lekker.
Jeetje, voor de prijs - kwaliteit verhouding komen wij hier vaker.
Ook de Spaanse rode Navarra wijn smaakte heerlijk.
Geen haast, alles kwam in een goed tempo door.
Wanneer de drankjes op waren, werd tijdig gevraagd of we nog wat wilden. Het eten zelf was erg lekker. De koffie na afloop met een neutje ook! Voor herhaling vatbaar, zeer betaalbaar!
We kregen 15 verschillende tapasgerechten op tafel, allemaal even smakelijk! De gezellige sfeer en de vriendelijkheid en gastvrijheid van het personeel rechtvaardigt deze dikke 9 !!!!
Onze complimenten, Ben en Marijke
KeesvandenBerg .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Al zo vaak bij Brasserie Florijn gegeten. Het wordt nu maar eens tijd voor een recensie. Wij hebben (weer) gekozen voor de tapas kaart. Wat een keuze! Voor ieder wat wils. Vis, Vlees, vegetarisch. Alles is er. Doe daar de entourage bij met foto's van oud-Moordrecht en de avond is nagenoeg compleet. De bediening is allervriendelijkst en niets is te veel. Wil je wat? vraag er dan om en als het in de mogelijkheden ligt, wordt het geregeld. En dat completeert de fantastische avond. Brasserie Florijn ga zo door en gelet op de hoeveelheid mensen vanavond in jullie restaurant zit dat wel goed. Chapeau!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Zaterdagavond voor het eerst gast bij Florijn. Leuke zaak bij binnenkomst, vriendelijke serveerster die zich vrij snel verontschuldigde nadat wij naar de wijnkaart vroegen dat ze eral een hele tijd uit was en even kwam helpen, dus zijn we zelf de klimaatkast ingedoken om wijn uit te kiezen.
We konden kiezen uit a la Carte of tapas, wij kozen voor tapas.
Welke erg goed van smaak waren, het werd alleen vervelend toen wij vaker om drinken moesten vragen wat niet kwam (zelf maar bij de bar gaan halen) dit zelfde gebeurde met onze bestelde friet, wederom spa rood "nooit gekomen" besteld brood van mijn zoon ) duidelijk slechte communicatie te weinig personeel en slechte debriefing van het team.
Tegen het einde van de avond riep wij een langslopende serveerster aan 3x (dit bleek achteraf de eigenaresse te zijn) zij hoorde ons maar liep gewoon door.
Toen wij bij de bar wilde afrekenen zag ik dat de eigenaresse aan de bar zat ik sprak haar aan omtrent de bediening, dit was tegen het zere been kreeg ook nog een ober die achter de barstond over mij heen (wat haar zoon bleek te zijn) de kok die naast haar zat aan de bar keek alles gelaten aan.
Mijn kritiek was opbouwend en zeker niet negatief, stelde nog voor dat als je laat weten dat je met 7 personen voor het eerst komt, het prettig kan zijn als iemand die leidinggevend even langs je tafel komt een goed gevoel bij je gasten kan geven.
Het antwoord hierop was als ik aan de bar ga zitten doe ik dat (helemaal gelijk in! Maar toch mevrouw slaat u hier de plank mis) in deze dienst verlening bent u gastvrouw!!!
Wij zorgen dat u open kan blijven!

Jammer het eten was echt goed!!!
LauraEve .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gisteravond bij Brasserie Florijn gegeten, de onbeperkte tapas. Het eten was erg smakelijk! De gerechtjes waren niet perse wat je bij tapas verwacht maar daarom niet minder lekker. Qua eten niks op aan te merken dus. Maar de bediening ben ik niet over te spreken. We werden door verschillende serveersters bediend. Een van hen was erg vriendelijk maar had duidelijk nog weinig ervaring. De andere was behoorlijk kortaf en chagrijnig. Een korte 'ja' werd gesnauwd als ze onze bestelling kwam opnemen en we moeten bijna alles wat ze op tafel kwamen brengen, zowel eten als drinken, zelf aanpakken. Daarnaast is het fijn bij tapas als er enige vaart zit in het opnemen van de bestelling en het opdienen van het eten. Maar er zat er drie kwartier tussen de verschillende rondes tapas. Ik zal daar niet snel nog een keer tapas gaan eten.
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Hier met een tweetal collega's gegeten. We hadden vroeg gereserveerd omdat we later weer aan het werk moesten. Het was rond 17.00 uur nog erg rustig dus we kregen de volle aandacht. De bediening was erg vriendelijk.
We konden per persoon 2 gerechtjes bestellen en wanneer dit op was kon dit weer etc. Het eten was erg lekker. Vlees was goed gebakken en er waren lekkere sausjes bij. Ook de geitenkaas viel erg in de smaak!
Hier wil ik nog wel eens terug komen!
Verkaik2 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Als traktatie voor mijn verjaardag heeft mijn vrouw een tafeltje gereserveerd. Zelden zo gezellig contact met het personeel gehad. Tafeltje in de zon, snelle service en het eten (carpaccio en tournedos met pepersaus) was echt heerlijk. Omdat we liefhebbers zijn van sorbetijs, maar dit niet op de kaart stond werd er zonder problemen een lekkere combinatie sorbetijs voor ons gemaakt. Dat noem ik nog eens vriendelijk ! Zeker als je bedenkt dat de prijzen zeer schappelijk zijn. Voor mij echt een aanrader.
Sjon V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wijj zijn er wezen eten met de actie tweede diner gratis. Gelijk al bij binnenkomst kregen we te horen dat het niet onbeperkt was maar drie x 2 gangen per persoon. Dit was zeer teleurstellend. De biertjes die we kregen waren half vol, veel te veel schuim. Al met al was ( buiten de taaie toast) het eten niet verkeerd maar voor de rest weinig plezier gehad en gaan er ook nooit meer naar toe. Ook de bediening luistert niet als je er wat over de dingen zegt die verkeert gaan. Nee geen volgende keer voor ons.
Mees De Jong .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Om maar meteen te beginnen met de zaak zelf, deze is echt top vandaar die 10 en het eten is heerlijk, kan niet zeggen welk gerecht ik het lekkers vind, want wij waren daar voor het eerst en wij aten allen tapas, en ik kan niet anders zeggen dat het heerlijk was.
De bediening was vriendelijk en goed.
ClaudiavdD .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Gisteren hebben mijn ouders brasserie Florijn gehuurd om hier hun 25 jarig jubileum te vieren. Wat een verschrikkelijke service! Op 1 meisje na, dat echt haar best deed, werden we afgesnauwd. Er waren stoelen te weinig, de gasten moesten zelf het gebak ronddelen omdat dit niet gedaan werd. Er zat gemiddeld 3 kwartier tussen iedere gang. We hebben minstens 3 keer gevraagd of ze er alsjeblieft voor konden zorgen dat we klaar zouden zijn VOOR 20.00 omdat dan de avondgasten kwamen. Chagrijnig werd er dan gezegd dat dat zo zou zijn. Maar om 20.10 kregen we eindelijk ons toetje. De gasten die binnenkwamen werden bij de bar gedumpt, want, zo werd gezegd, er was verder geen plaats voor ze. Drinken werd hen niet aangeboden. Al met al een hele teleurstelling voor mijn ouders. Ik zou iedereen afraden om in deze tent een feest te organiseren!!!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij zijn hier beland omdat dit restaurant goede beoordelingen heeft.
Brasserie Florijn is een leuk restaurant in een klein dorp.
De prijzen zijn klein, maar het eten is prima. Alles is vers klaargemaakt en dat proef je.
Wij bestelden wijn met een brood plankje als vooraf.
Het brood was lekker warm, de tapenade, kruidenboter en de aioli saus waren goed van smaak.
Mijn partner koos een salade met gemarineerde zalm als hoofdgerecht, goed op smaak, mooie dressing: een gerecht dat mooi in balans is.
Zelf ging ik voor de Bourgondische varkenshaas met smakelijke groenten.
Het bleek een goede keus, dankzij mals vlees en goed combinerende smaken.
De hazelnoot koffie was een mooie afronding.
De bediening is zeer vriendelijk, heel voorkomend en maakt even tijd voor een kort gesprek.
Onze complimenten.
Ben & Marijke.
MargreetJosette .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Het restaurant is gelegen in het oude gedeelte van Moordrecht aan een doorgaande weg.
De entourage is zeer gezellig en huiselijk met foto's van oud Moordrecht. De menukaart heeft leuke mooie gerechten, wij hebben gekozen voor de tapa's waarbij niet 1 gerecht onder deed aan de ander m.a.w. wij hebben heerlijk gegeten.
Het personeel verstaat het vak gastheer/vrouw goed en gaven advies daar waar nodig.

Kortom, Brasserie Florijn is een restaurant waar men ongedwongen voor een leuke prijs kwaliteit verhouding heerlijk kan eten.