Brasserie FLO Amsterdam

Amstelstraat 9 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-208904757

Over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Stukje Parijs aan het Rembrandtplein

Bij binnenkomst waan je je meteen in Parijs. Het witte tafellinnen, rondrennende obers, de bedrijvigheid van de chefs in de open keuken en als kroonjuweel het grote fruit de mer buffet bij de ingang. Alles ademt de sfeer van een klassieke brasserie. Op de kaart prijken naast een ruime selectie schaal- en schelpdieren meer klassiekers uit de Franse keuken. Bon appétit!

Meer informatie over restaurant Brasserie FLO Amsterdam

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 23:30
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 00:00
Zaterdag 17:30 - 00:00

Azc Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Bediening erg attent en sympathiek. Ze hielden rekening met ons tijdschema. Eten voortreffelijk. In 1 woord: uitmuntend!
Lasse N.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Flo blijft een Topzaak. Gastvrij ontvangen, maar niet te formeel of afstandelijk, precies goed. Bediening wist dat we regelmatig te gast zijn en we kregen een heerlijk drankje als vaste gasten. Eten was heerlijk, vooral de crème brulee is een hoogtepunt van de week. Maar de zalmtartaar en vooral de profiteroles waren TOP.
Nikolaas V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Het diner was goed en de bediening vriendelijk. Het was een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het restaurant was zeer goed te bereiken met openbaar vervoer.
D B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ik vond het eten qua smaak wat matig, alleen het toetje was heel lekker. Service was heel goed. Ik ben vorig jaar daar geweest en toen was het eten beter.
Cora N.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Met de ah zegelactie bij FLO in Amsterdam geweldig ontvangen en een goddelijk gerecht, alle lof voor dit restaurant ,wat moeten wij hier nog meer aantoevoegen een superavond
G F.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Paar jaar geleden hier gegeten met vrienden. Destijds was de sfeer a l Franse brasserie. Levendig, sfeervol en gezellig. Gisteren gegeten met partner. Kwaliteit van de gerechten is nog steeds goed. Bediening ok, echter de sfeer was niet meer a la franse brasserie maar eerder de sfeer van een matig hotelrestaurant. Jammer...
Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Met AH aktie gegeten bij dit restaurant. vriendelijk ontvangen, erg lekkergegeten en zeer goed verzorgd. Zal hier zeker nog eens gaan eten.
Gerda D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten.
Milou D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Als het een drukke avond zou zijn kan ik me voorstellen dat het erg vol is en de tafels te dicht op elkaar staan. Voor een dinsdagavond was het top
melissa O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
30 April hier wezen eten. VERSCHRIKKELIJK!! Niet het personeel/decor of het eten. Maar de vier personen die naast ons zaten en die (niet tot mijn verbazing) een recensie hebben geschreven. Klopt er werden fouten gemaakt. Maar om dan te gaan dreigen dit restaurant zwart te maken bij iedereen hier in de buurt (omg herengracht waar ie een kantoor had) vond ik VERSCHRIKKELIJK. Een jongeman (arabisch geloof ik) werd compleet in zijn gezicht voor het oog van al het publiek uitgescholden met van alles en nog wat. Zijn reactie; GEWELDIG. Weggelopen en de guest relations erop afgestuurd. Ik heb ontzettend lekker gegeten, de bediening ietwat minder, maar iedereen heeft een off-day, ik heb 4 dagen daarna geluncht bij FLO, FANTASTISCH!
Adamzo .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We gingen hier eten met de restaurantactie van AH, maar de reservering was bij het restaurant niet doorgekomen. Gelukkig had ik de bevestiging in m'n telefoon. Vervolgens moesten we het steeds erbij zeggen: bij de kaart en bij het afrekenen ( het ging n.l. beide keren verkeerd).
De bediening was voor de rest erg aardig en het eten was prima. Dat wisten we, want we eten hier wel vaker. Het enige minpunt was dus de reservering, maar de avond was gezellig!
Beste Adamzo,

Dank voor het tijd nemen om ons te voorzien van deze feedback. We vinden het leuk om te horen dat u al vaker bij ons bent geweest, en hopen dat dit in de toekomst zo zal blijven. Het lijkt ons erg vervelend als uw reservering niet goed aan komt en er daar door verwarring ontstaat. Wij zullen ons uiterste best doen om de communicatie (o.a. met betrekking tot reserveringen)vlekkeloos te laten blijven verlopen. Graag tot snel!

Adriaan D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Ontspannen sfeer, vriendelijke bediening, lekker gegeten
Beste Adriaan,

Dank dat u de tijd neemt om uw waardering uit te spreken. We hopen dat u snel weer terug komt voor een ontspannen avondje genieten bij Brasserie Flo.

Paul G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
De slechtste diner ervaring ooit -
(1) Zeer onbeschoft personeel - wanneer je iemand na 10 min. wenkt om de kaart of een drankje te vragen krijg je als antwoord "JA WAT?";
(2) Een fles witte wijn besteld bij de voorgerechten. Deze werd lauwwarm uitgeschonken. Vervolgens werd de wijn gemengd (!) met een koudere fles wijn die aan de bar al openstond;
(3) De oesters waren niet meer goed;
(4) Na vier keer vragen kregen we de wijnkaart om wijn bij het hoofdgerecht te bestellen, inmiddels stond het eten echter al op tafel;
(5) Toen de gastheer vervolgens gevraagd werd om te zorgen dat een en ander zou verbeteren werd er een fles wijn op tafel gezet en daarbij een glas over het hoofdgerecht van een tafelgenoot gestoten. Deze kreeg tien minuten later een nieuw gerecht (alle andere gerechten waren al koud maar dat was onze eigen keuze volgens de "Guest Relationship Manager" (nomen non est omen)) en de fles wijn stond nog steeds ongeopend op tafel.
(...) Etc.

Geachte Paul G.

Wij vinden het zeer spijtig te horen dat uw avond op zo'n vervelende manier verlopen is. Naast de pogingen van onze Guests Relations Manager om u tegemoet te komen wil ik u graag vragen telefonisch of per email contact met ons op te nemen. Omdat wij graag zien dat iedereen een mooie avond bij ons beleeft, willen wij deze graag samen met u realiseren.

Monique A.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Na twee prima bezoeken viel FLO ditmaal tegen. Met name de ontvangst en de nonchalente service door de ober. Wij houden het erop dat de vaste crew met meivakantie was en er extra krachten waren.
Beste Monique,

Mijn dank dat u de tijd neemt om ons te informeren over uw bezoek. Wij vinden het leuk om te horen dat u al meerdere malen te gast bent geweest in onze Brasserie, maar vinden het erg jammer om te horen dat het bezoek dit maal is tegengevallen. Graag zien we u terug om dit goed te maken en er voor te zorgen dat u terug blijft komen bij Brasserie Flo Amsterdam.

Marijn H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Wat een tegenvaller. Via Social Deal een 3-gangen diner genomen, en bij binnenkomst leek het veel belovend. De zaak ziet er verzorgd uit en we waren onder de indruk van de kaart. Vanaf dat moment ging alles bergafwaarts. We moesten zelf uitzoeken welke gerechten we mochten kiezen van de kaart (zat achterin). We kwamen als tweede binnen maar leken steeds wel als laatste geholpen te worden (zaak zat bijna vol). De bediening was ongeïnteresseerd en gehaast en maakte constant fouten (ook bij andere tafels). Het was moeilijk om de aandacht te krijgen. De gerechten waren OK maar veel minder spectaculair dan de verwachting die wij hadden na het zien van de kaart. Als dieptepunt werd er, midden in de zaak, een gerecht klaargemaakt door de bediening (rauw gehakt kneden etc.). Tot slot ging het ook bij het afrekenen van de drankjes mis. Wij komen niet meer terug.
Beste Marijn,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen maar wat jammer dat uw avond niet is verlopen zoals u heeft gehoopt. Ten eerste dank voor het compliment over onze Brasserie, hier zijn wij erg trots op. Juist daarom vinden wij het zo vervelend dat de service niet is gegaan zoals wij dat graag zien. Graag zien we u terug voor een herkansing en misschien dat we u dan kunnen verleiden tot het proberen van het gerecht wat onze kelners aan tafel bereiden, namelijk de "Steak Tartaar" van rauw rundvlees.

Jelmer M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Onverwacht terecht gekomen bij de prachtige Brasserie Flo. Uitstekend gegeten, mooie wijn en een keurige bediening. Een plek waar het gewoon klopt.

Min puntje was dat de koffie een beetje lang duurde, maar dat werd uitstekend opgelost. (een excuus was ook genoeg geweest :))

Tot snel!

Beste Jelmer,

Dank voor de leuke review, wij zijn blij te horen dat u genoten heeft van de ervaring. We zien u graag snel terug voor een heerlijk diner en (iets sneller) kopje koffie!

Alex, Team Flo
De tafel van Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
We hebben heerlijk geluncht via de aanbieding van de NS.
Ton K.
Lang niet meer bij restaurant Flo geweest. Lunchafspraak. Aardige ontvangst door uitsluitend Engels sprekende mevrouw. Sterke lucht van schoonmaakmiddel bij binnenkomst.
Grote ruimte en neigt naar ongezelligheid als het leeg is. Slechte verlichting maar prima eten.
Beste Ton,

We zijn blij te horen dat onze chef kok, die al sinds opening bij ons is, onze gasten nog steeds weet te verwennen. Zoals u zult begrijpen houden wij onze brasserie zo schoon mogelijk, maar hier hoort u natuurlijk geen last van te hebben. Wij gaan hier op letten! We zien u graag snel weer terug in Brasserie Flo Amsterdam.

Roeland B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Ongeinteresseerde bediening. Steak tartaar best ok, maar niet super. Gegrild brood smaakte te veel naar verbrand eten. We bestelden groenten ipv van frieten. Deze groenten kwamen helaas extra op de rekening (en niet gegeten frieten dus ook). Helaas Flo lijkt wat pretentieus. Goede plek voor toeristen, Amsterdammers kunnen beter even verder zoeken.

Beste Roeland,

Wij vinden het erg jammer te horen dat u uw diner niet als optimaal heeft ervaren. Zeker omdat wij veel Amsterdammers als terugkerende gasten hebben, hopen wij dat u nog eens terug komt bij Brasserie Flo om deze ervaring over te doen.

Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Woensdag 22 maart hier gegeten met een Social Deal. Voor deze deal was er een special menu dat een ruime keuze bood.
Van het huis kregen we warm brood met boter.
Voor het voorgerecht namen we een salade. Dat werd de Salade van koningskrab met mango en avocado. Gefrituurde ravioli gevuld met gamba’s en een oosters kreeftensoepje met koriander.
Voor het hoofdgerecht voor mij de gebraden lamskoteletjes en een lamscurrry met een pittige couscous, spinaziesalade en een koriander-rozijnensaus. Mijn disgenoot nam de gekonfijte tamme eendenbout met hutspot, meloes-uitjes, gekonfijte kumquats en een jus waarin szechuanpeper.
Het dessert werd huisgemaakte stroopwafel met gepocheerde Doyenné du Comice peer en butterscotch-roomijs. Voor mijn partner een kaasplankje met noten/vijgenbrood.
De bediening was alert, vriendelijk en beleefd.
Voor herhaling vatbaar.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Gegeten met een social deal arrangement. Waren meerdere gasten met dat arrangement en ze worden in het middengedeelte van het restaurant ondergebracht, waarbij er één op een bank moet zitten. Keuze uit het Flo menu. Brood vooraf. Kraanwater wordt op verzoek gratis geschonken. Zeer royale schotels en prima van kwaliteit. Bij de hoofdschotels zou wat meer groente geserveerd kunnen worden. Geef wel tijdig aan dat met de volgende gang nog wat gewacht moet worden. Attente bediening, maar niet allemaal even deskundig. Bij het kaasplankje werd een overduidelijk stukje geitenkaas als camembert 'verkocht'. Toiletten beneden, zeer keurig. Wijn 5,25 per glas, voor een restaurant vlakbij het Rembrandtplein normaal.

Beste Jacques,

Dank dat u de tijd heeft genomen voor deze uitgebreide review en dat u genoten heeft van het diner. Volgens het concept van een brasserie ligt het tempo van serveren inderdaad iets hoger, maar mocht u langer willen tafelen is dit vanzelfsprekend geen probleem. Mocht u de klassieke Franse indeling van tafels wat minder prettig vinden kijken wij graag of we u de volgende keer op een andere tafel kunnen placeren. We zien u graag snel weer terug bij brasserie Flo Amsterdam.