Brasserie FLO Amsterdam

Amstelstraat 9 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-208904757

Over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Brasserie FLO in Amsterdam is een klein stukje Parijs aan het Rembrandtplein. Stap Brasserie FLO binnen en je komt terecht in een authentieke Parijse brasserie. Het witte tafellinnen, de meubels, de chefs in de open keuken, de rondrennende obers, de menukaart en de tafeltjes gezellig dicht tegen elkaar aan geschoven: alles doet hier aan Frankrijk denken.

Om het beeld helemaal compleet te maken, staat bij de ingang van Brasserie FLO een zeer uitnodigend fruits de mer-buffet. Dit is de plek waar de hele avond door oesters worden geopend en verse kreeften, langoustines, gamba’s en andere schaal- en schelpdieren op het ijs klaarliggen voor de schalen fruits de mer.

Uiteraard kun je in Brasserie FLO ook terecht voor andere klassiekers uit de Franse keuken, zoals crêpe suzette en steak tartare. Daarbij wordt een goed glas Franse wijn geschonken. Wat dat betreft heb je een ruime keuze, op de wijnkaart staan een paar prachtige flessen om samen met je tafelgenoten van te genieten.

Is het lang geleden dat je in Parijs was en wil je dat heerlijke Franse gevoel wel weer eens ervaren? Reserveer dan een tafeltje bij Brasserie FLO. Bon appétit!

Meer informatie over restaurant Brasserie FLO Amsterdam

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Martina E.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Uitstekende gerechten. Vriendelijke en goede bediening. Mooie inrichting. Absolute aanrader!
Vasthi P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Heel verrassend dat dit nog in de grote stad bestaat. De ontvangst was oprecht. Je voelde je meteen welkom en kreeg alle aandacht. Warm en gezellig en zeer professioneel zonder afstandelijk te zijn. Mijn partner ik na eten na theater en dat voelde mede door het heerlijke eten en gastvrije bediening als een echt avondje uit. Heerlijk!
Lancelot S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Gereserveerd om 18:00 met eerste Kerstdag. Ons werd tijdens de reservering niets verteld over twee shifts, maar wel toen we aan tafel zaten. Of we "even snel de menus in wilden kijken en een keuze maken, want er kwam nog een shift". Het was toen precies zes uur. Vervolgens werd uit het niets wat op tafel gezet, zonder verdere toelichting. We gaven aan dat we het niet prettig vonden hoe we waren toegesproken. "Dat had ze 'anders' moeten zeggen". Geen excuus. Bij het afrekenen waren twee kerstmenu's (een normaal menu dat anders 35 kost, maar door de twee 'amuses' nu ineens 50!) als a la carte aangeslagen. Een opmerking dat de rekening niet klopte, werd met dezelfde agressieve wijze opgepakt als bij het begin van de avond. Toen de dame in kwestie mij vroeg of "alles naar wens was" en ik aangaf dat het eten in ieder geval heel erg goed was, ontstond er tot vevelens toe drie maal een discussie die ik uit de weg wilde gaan, maar mevrouw moest erg nodig iets kwijt. Heel erg jammer. Vooral omdat we hier juist heen waren gegaan omdat mijn moeder (76) hier zo graag kwam. Kwam, want hier komen wij niet meer terug. Lof aan de kok en aan de gastheer bij de deur. Dat personeel kan beter een andere baan gaan zoeken, want die dame van vanavond hoort beslist niet thuis in de horeca.
Suzan P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Ieder jaar dineren mijn familie en ik op eerste kerstdag bij Flo Amsterdam. Tot nu toe ieder jaar met succes. Echter was het vanavond een minder groot succes. Het restaurant was mooi gedoceerd en het eten was goed, alleen de service daarentegen was erg slecht. Dan heb ik het niet over de bedienden, die waren vriendelijk. Het was met name de gastheer. Op zeer onbeschofte wijze werd ons na het diner de deur gewezen. Bij de garderobe werd ons op onbeschofte manier gevraagd zelf de jassen te zoeken. We hadden bij aanvang een nummertje gekregen, maar die bleek niet meer overeen te komen met de jassen. De gastheer attendeerde dat we op moesten schieten, omdat de volgende gasten zouden arriveren. De houding van deze man was zeer onprettig, en dat moet een gastheer voorstellen?
We voelden ons afgewerkt en niet welkom.
Babs V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
De afstand tussen de tafels is wel erg klein !
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Bij binnenkomst: “Reserveringen die zijn gemaakt via @IENSnl zijn, ook al hebt u er een bevestiging van, bij ons niet geldig.” NOU JA!
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Ik vind het lastig deze recensie. Wij waren tevreden bij Flo, het was waar wij naar op zoek waren: even snel wat eten voor het avondje in het theater. En alleen daarvoor zou ik misschien wel terug gaan. Voor elke andere gelegenheid kom ik niet terug bij Flo. Was het slecht? Nee helemaal niet, maar het was vooral over de hele linie het allemaal net niet. Prima eten, maar niets springt eruit. Mooie inrichting, maar toch teveel een gevoel dat je in een bedachte ketenformule zit. Goed bediening, maar toch weer net wat gelikt om persoonlijk te worden.

We waren tevreden. We zijn graag net wat meer dan slechts tevreden.
André B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Zitten hier al 12 jaar. Banavond met buitenlandse gasten gegeten. Vertrouwd en altijd gegarandeerd lekker eten.
gerard S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Goed gegeten, bediening was matig, rode wijn kwam uit de ijskast, na opmerking hierover werd er een nieuwe fles gebracht maar helaas ook uit de ijskast..........
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Kende Flo wel van Parijs, maar was nog niet in Amsterdam geweest. De sfeer doet erg denken aan een brasserie uit Parijs, erg gezellig. We waren met vier personen en hebben het 3 gangen keuze menue genomen, alle gerechten waren erg goed. Er staan veel Farnse klassiekers op de kaart. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen.
Johanna H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
We hadden duidelijk aangegeven dat we naar een voorstelling gingen. Geen probleem; 3 gangen zou makkelijk lukken. Na het voorgerecht gebeurde er heeeeel lang niets. Diverse keren geïnformeerd. 10 minuten voordat we moeten vertrekken komt het hoofdgerecht; Fazant! Die nog helemaal rauw is...... Dat zag men zelf ook, dus die werd niet op de rekening gezet; alsof dat een gunst is! "We kunnen er nu niets meer aan doen". Wel de rekening voor alle overige consumpties betaald, nog niet eens een drankje aangeboden voor het ongemak en de teleurstelling. Met rammelende maag het pand verlaten. Gaan we nooit meer naartoe. Jammer.....
Axel S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Met 3 personen op zaterdagavond gegeten. Bisque,oesters, zeetong en crepes suzette, het was allemaal lekker en goede bediening.
Mathieu M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Wij hadden bij Flo een telleurstellende ervaring. Voorgerecht stond op tafel terwijl we nog geen drankje hadden ontvangen. De Cote de Boeuf werd met weinig zorg aan flarden gesneden, en geserveerd. En de bij bet desert bestelde espresso kwam uberhaupt niet meer. Dit alles in een vreselijk ongezellige, gedateerde stoffige omgeving.

Jammer, aangezien de producten goed zijn!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Typisch gezellige Franse brasserie. Wel raar dat we als Vlamingen door de Nederlandse kelners steeds in Engels werden aangesproken.. maar dat was overal het geval in Amsterdam.
Betty B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heerlijk gegeten en super aardige bediening
KeOo .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Uitstekende en vriendelijke bediening. Het was evenwachten om te kunnen betalen omdat de pinautomaat defect bleek, maar dat is een snel op te lossen detail.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wij aten er met 4 personen met AH-bonnen. Er was een ruime keuze uit zowel voor- als hoofd- en nagerecht. De gerechten waren bovendien origineel. Ook de smaak van de gerechten as uitstekend. Wij waren vol lof!
Danielle E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Moest lang wachten op bestelling voor eerste drankje en menukaart. Bediening beetje chaotisch, en aan het eind hadden ze liever dat we geen rookpauze tussen hoofd- en nagerecht namen. Een personeelslid buiten, tijdens rookpauze begroette ons niet, en gooide haar brandende sigaret in onze richting. Verder: onderweg naar onze jassen moesten WIJ stoppen om haar voor te laten met lege glazen. Vind ik niet professioneel, en enigszins onopgevoed
Lieke B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heel gemoedelijke sfeer. Eten was lekker. Aardige bediening van binnenkomst tot vertrek. Houden in gedachte voor een eventueel volgend bezoek.