Brasserie FLO Amsterdam

Amstelstraat 9 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-208904757

Over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Stukje Parijs aan het Rembrandtplein

Bij binnenkomst waan je je meteen in Parijs. Het witte tafellinnen, rondrennende obers, de bedrijvigheid van de chefs in de open keuken en als kroonjuweel het grote fruit de mer buffet bij de ingang. Alles ademt de sfeer van een klassieke brasserie. Op de kaart prijken naast een ruime selectie schaal- en schelpdieren meer klassiekers uit de Franse keuken. Bon appétit!

Meer informatie over restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Hendrik D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Zonder reservering vriendelijk ontvangen en een plaats bij het raam gekregen. Heeft natuurlijk de typisch Franse uitstraling van het evenbeeld in Parijs. Mooie gerechten. Had zelf een verrukkelijke Elzasser Choucroute. Dat is nergens in Amsterdam te vinden! Mijn echtgenote had een goed bereide kabeljauw. Mooie wijnen per glas. Wel wat aan de prijzige kant. Overigens een gevarieerde kaart. Het restaurant is natuurlijk ook bekend door de oesters. Snelle en attente bediening.
De eetzaal is toegankelijk voor rolstoelers, maar dan moeten die niet naar het toilet willen, tenzij op de begane grond ergens een invalidentoilet is(?)
diamonda .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Met Social Deal een drie gangen menu genomen. De salade van koningskrab, de tarte tatin, de zeebaarsfilet, de kalfsborst, het kaasplankje en de div. kleine desserts waren van uitstekende kwaliteit.
Over de gerechten niets dan lof. De bediening was vriendelijk en attent (gevraagd werd of we de gerechten vlugger of langzamer wilde hebben) en de glazen werden tijdig bijgevuld. Een minpuntje vind ik de te dicht op elkaar staande tafeltjes op een rij. Men zat dan ook meer te fluisteren, dan dat er normaal werd gesproken. Men kan een tafel reserveren voor 17.30 en 20.00 uur. Omdat wij niet in A'dam wonen, werd het dus 17.30 u. Wij waren er gewoontegetrouw om ca. 17.15 u., maar de deur ging exact 17.30 van het slot. Het zou aan te bevelen zijn om òf om 17.45 te kunnen reserveren òf dat de brasserie om 17.15 open gaat.
Mariken S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben erg genoten van het drie gangendiner en komen zeker een keertje terug. Goede bediening, goede ambiance, heerlijk eten met mooie opmaak en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dankjewel brasserie Flo!
Reggie O.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Excellent, het diner was verrassend en bijzonder!
Bediening zeer attent en alert en klantvriendelijk.
Kortom een aanrader, excellent!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Prima gedineerd met een AH kortingbon. Hoewel we de reservering om 20.00 uur hadden konden we op ons verzoek ook om 18.00 uur komen. Ontvangst soepel en heel vriendelijk, het aangepaste (beperkte) menu was uitgebreid en bood leuke gerechten.
We kozen voor salades als voorgerecht en zeebaars als hoofdgerecht. Gerechten kwamen vlot op tafel, goede wijnkeuze zoals je van FLO gewend bent en daarbij zeer redelijke prijzen.
Mesclun salade met stukjes parelhoen, foie gras, gegrilde biet en 4 soorten sla was behoorlijk uitgebreid en een stevig voorgerecht. De vis daarna was perfect gegaard, goed heet geserveerd en heel smakelijk geserveerd wat sla en op een bedje waarin oa parelgort?
De akoestiek is prima en op maandag zat de zaak meer dan halfvol zodat er een gezellig geroezemoes om ons heen was.
Al met al een uitstekend geheel in de energieke sfeer die in een goede brasserie past.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Na lange tijd weer eens hier gegeten. Met AH/Iens deal en dat is uitstekend bevallen! Zeer vriendelijke en correcte ontvangst. Op een vrouwelijke ober na die niet goed oplette en een ober die nieuw leek en nogal eens met borden voor de verkeerde tafels stond bleef de service door met name Alex zeer voorkomend. Heel prettig ook dat geïnformeerd werd of het tempo van opdienen goed was.
Per gang keuze uit 5 zeer verschillende gerechten, chapeau! De borden zijn prachtig opgemaakt en de porties zijn royaal en zeer smakelijk. Wel misten we een goede portie groenten. Er is redelijk geprijsde huiswijn (niet geproefd), wil je iets anders dan lopen de kosten snel op naar ruim 7 euro. Voor ruim gevulde glazen met heerlijke wijn (de Pinot Gris!), dat wel. Kraanwater wordt zonder probleem geschonken.
De Brasserie-inrichting met gesteven linnen op de tafels blijft mooi en het ontbreken van muziek vinden wij plezierig. De tafels staan wel heer erg dicht op elkaar en het vereiste aanvankelijk flinke concentratie om niet steeds afgeleid te worden door de gesprekken en het gedrag aan de belendende tafels.
Alles bij elkaar voelden we ons flink in de watten gelegd door Flo en besloten we om gauw weer terug te komen.
MBO1 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Lekkere lunch. Heerlijke salade met parelhoen vooraf. Vis als hoofdgerecht prima, smaakvol omgeven met groente. Prettige bediening.
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Na aanleiding van een drie gangen menu via social deal hebben we hier verassend lekker gegeten.
De bediening was super vriendelijk en de gerechten waren boven verwachting lekker!
Wij komen weer een keer terug.
John B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Helemaal geweldig, zeer vriendelijke bediening. Het 3 gangen menu was mooi samengesteld. Wij komen zeker terug om de andere gerechten te proeven
Annie W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Goede ontvangst aangegeven ah kaart geen probleem jassen aangenomen ruime keuze uit een drie gangen lunch goede wijn een aanrader maar dat wisten wij al vrg Fam Waalberg
Patty R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Voorgerecht en nagerecht waren heerlijk! Onze tafelgenoten vonden de hertenfilet wat taai maar over het algemeen uitstekend gegeten!
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gister gegeten bij Flo via de ah-restaurant actie. Heelrijk gegeten voor een klein bedrag. Het eten zag er mooi uit en smaakte heerlijk. De gerechten kwamen wel snel na elkaar, dat was het enige nadeel. Verder heerlijke middag gehad.
Irmy V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het eten was verrukkelijk .. echt mooi opgemaakt, super..
Alleen de service was echt niet om over naar huis te schrijven.
Niet gastvrij, niet vriendelijk.. niet enthousiast..
Als je drankje bestelde moest je er nog een keer om vragen.
Bij afrekenen zat personeel te eten en niemand was er om te helpen.
Bij binnenkomst andere klanten zuchtte de medewerkster toen ze zei dat om half 6 het personeel zat te eten en de gasten eerder de deur uit keek dan dat ze het gevoel hadden dat ze welkom waren. Zeer kwalijk...
Nee van zo'n mooi restaurant met zulk lekker eten mag je toch meer service verwachten. Voor het eten zouden we nog terug gaan maar nee toch maar niet meer vanwege de service.
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten van de Albert Heijn actie. Ruime keuze uit de gerechten met verrassende combinaties.
Zeer prettige bediening die meedenkt en je zelf liet bepalen wanneer je volgende gang door kon komen.
Zeker een aanrader om nogmaals te gaan eten.
Hansito T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
wederom heerlijk gegeten ivm de AHrestaurantactie een topper en aanrader...ook zonder acties
de oesters drie manieren is goddelijk!!!! de patrijs ook en het mango ijstaartje is een droom
Zeljka K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Prima kaart, met ook klassieke Brasserie Flo gerechten, waaruit je kunt kiezen en erg vriendelijke en correcte bediening. Wij komen er zeer regelmatig terug zowel voor lunch als diner. Elke keer goed.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
heeerlijke brasserie in het centrum van de stad. FLO is een grote zaak en maakt deel uit van een keten die ook in Frankrijk zit. het concept is overal gelijk en ook de kwaliteit is vergelijkbaar. ondanks de grote van de zaak was er een goede sfeer en de bediening was professioneel en meer dan attent. Het menu was van zeer goede kwaliteit en de bijpassende wijnen goed geadviseerd. Een echte brasserie met Franse gerechten in Amsterdam.
Jan-Bert V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
zeer fijne lunch gehad; door ziekte was er wat onderbezetting in personeel en duurde het in het begin allemaal beetje lang, maar dit werd meteen gemeld en goed gemaakt met koffie van het huis. verder prima service. Het menu (in kader van AH actie) was goed, met mooie en smakelijke gerechten. al met al een zeer fijne ervaring
Gravy .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De bediening was vriendelijk en professioneel. Heerlijk gegeten, maar het hoofdgerecht was wat aan de koude kant, had warmer gekund. Ook de tijd tussen het opdienen van de gerechten had wat langer gemogen, want het werd vlot achter elkaar opgediend. Voor ons wat te snel achter elkaar.
Toch komen we graag nog eens eten.