Brasserie FLO Amsterdam

Amstelstraat 9 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-208904757

Over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Stukje Parijs aan het Rembrandtplein

Bij binnenkomst waan je je meteen in Parijs. Het witte tafellinnen, rondrennende obers, de bedrijvigheid van de chefs in de open keuken en als kroonjuweel het grote fruit de mer buffet bij de ingang. Alles ademt de sfeer van een klassieke brasserie. Op de kaart prijken naast een ruime selectie schaal- en schelpdieren meer klassiekers uit de Franse keuken. Bon appétit!

Meer informatie over restaurant Brasserie FLO Amsterdam

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 23:30
Donderdag en Vrijdag 12:00 - 00:00
Zaterdag 17:30 - 00:00

Jelmer M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Onverwacht terecht gekomen bij de prachtige Brasserie Flo. Uitstekend gegeten, mooie wijn en een keurige bediening. Een plek waar het gewoon klopt.

Min puntje was dat de koffie een beetje lang duurde, maar dat werd uitstekend opgelost. (een excuus was ook genoeg geweest :))

Tot snel!
De tafel van Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
We hebben heerlijk geluncht via de aanbieding van de NS.
Ton K.
Lang niet meer bij restaurant Flo geweest. Lunchafspraak. Aardige ontvangst door uitsluitend Engels sprekende mevrouw. Sterke lucht van schoonmaakmiddel bij binnenkomst.
Grote ruimte en neigt naar ongezelligheid als het leeg is. Slechte verlichting maar prima eten.
Roeland B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Ongeinteresseerde bediening. Steak tartaar best ok, maar niet super. Gegrild brood smaakte te veel naar verbrand eten. We bestelden groenten ipv van frieten. Deze groenten kwamen helaas extra op de rekening (en niet gegeten frieten dus ook). Helaas Flo lijkt wat pretentieus. Goede plek voor toeristen, Amsterdammers kunnen beter even verder zoeken.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Woensdag 22 maart hier gegeten met een Social Deal. Voor deze deal was er een special menu dat een ruime keuze bood.
Van het huis kregen we warm brood met boter.
Voor het voorgerecht namen we een salade. Dat werd de Salade van koningskrab met mango en avocado. Gefrituurde ravioli gevuld met gamba’s en een oosters kreeftensoepje met koriander.
Voor het hoofdgerecht voor mij de gebraden lamskoteletjes en een lamscurrry met een pittige couscous, spinaziesalade en een koriander-rozijnensaus. Mijn disgenoot nam de gekonfijte tamme eendenbout met hutspot, meloes-uitjes, gekonfijte kumquats en een jus waarin szechuanpeper.
Het dessert werd huisgemaakte stroopwafel met gepocheerde Doyenné du Comice peer en butterscotch-roomijs. Voor mijn partner een kaasplankje met noten/vijgenbrood.
De bediening was alert, vriendelijk en beleefd.
Voor herhaling vatbaar.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Gegeten met een social deal arrangement. Waren meerdere gasten met dat arrangement en ze worden in het middengedeelte van het restaurant ondergebracht, waarbij er één op een bank moet zitten. Keuze uit het Flo menu. Brood vooraf. Kraanwater wordt op verzoek gratis geschonken. Zeer royale schotels en prima van kwaliteit. Bij de hoofdschotels zou wat meer groente geserveerd kunnen worden. Geef wel tijdig aan dat met de volgende gang nog wat gewacht moet worden. Attente bediening, maar niet allemaal even deskundig. Bij het kaasplankje werd een overduidelijk stukje geitenkaas als camembert 'verkocht'. Toiletten beneden, zeer keurig. Wijn 5,25 per glas, voor een restaurant vlakbij het Rembrandtplein normaal.
Anouschka D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Prettige zaak, vriendelijke bediening , eten goed wij komen zeker nog eens terug!
Tonny K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Flo aan de Amstelweg in Amsterdam.
Van de NS een voucher voor een tweede lunch gratis.
Eerlijk, je houdt er rekening mee dat je dan een sobere lunch gepresenteerd krijgt.immers tweede lunch gratis!!
Flo, Amsterdam NIET!!!!
Een perfecte, heerlijke lunch, culinair en gastvrij geserveerd door Hasan.

We komen terug, en betaalden dan maar de tweede lunch.

Cees
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Zondag 12 maart hier top gegeten met een Social Deal. Voor deze deal was een special menu dat een ruime keuze bood. Het was de tweede keer dat we dit restaurant bezochten. Een beschrijving hiervan heb ik eerder gegeven. Hoewel we gereserveerd hadden voor de vroegste tijd (opening), stroomde het etablissement al snel vol. Wat ik als zeer bijzonder ervoer, was dat je de op zeer korte afstand voorbijsnellende trams nauwelijks hoorde, althans niet op de plek waar wij zaten. Onze jassen werden weer net als de vorige keer keurig aangenomen.
Als altijd, startten we de avond met een drankje: de bekende zoete witte wijn met een grote fles BRU bruiswater voor mijn partner en een Leffe Tripel voor mezelf.
Van het huis kregen we lekker warm brood met een verrukkelijke boter.
Voor het voorgerecht besloot mijn lief een salade te nemen. Dat werd de Salade van koningskrab met mango en avocado. Gefrituurde ravioli gevuld met gamba’s en een oosters kreeftensoepje met koriander. Hierover was mijn gezellin zeer te spreken. Mijn voorkeur ging uit naar de Mesclun met gegrilde parelhoenderfilets, eendenleverterrine, rode bietjes, bloedworst, appeltjes, mosterdcrème en slasoorten met o.a. Red Chard. Voor mij zeer opmerkelijk, bleek het een warme salade te zijn, die absoluut goddelijk lekker was. Het geheel zag er ook nog eens zeer verzorgd uit. Kortom, een top creatie.
Voor het hoofdgerecht besliste mijn disgenote voor de Gebraden lamskoteletjes en een lamscurrry met een pittige couscous, spinaziesalade en een koriander-rozijnensaus. Volgens haar was het gerecht verrukkelijk. Ik nam de Gekonfijte tamme eendenbout met hutspot, meloes-uitjes, gekonfijte kumquats en een jus waarin szechuanpeper. Het vlees was zo ontzettend mals en gaar, dat je het bij wijze van spreken zo van het bot je bord op zou kunnen blazen. Natuurlijk heb ik dit maar niet geprobeerd. Ook deze beide gerechten werden zeer fraai gepresenteerd. Oog voor detail dus. Hoewel we beiden zeer verwend werden met onze maaltijden – ze waren van grote klasse – heb ik van het effect van de szechuanpeper niet veel gemerkt. Dat hoefde ook niet, want het smaakte hemels zoals het was.
Het dessert tenslotte, werd voor mijn geliefde Huisgemaakte stroopwafel met gepocheerde Doyenné du Comice peer en butterscotch-roomijs. Was volgens haar erg lekker. Mijn keuze viel op Diverse kleine desserts gemaakt van chocolade en citrusvruchten. Chocolade-ijs, karamelijs, chocoladeblokje, slagroom en citroenroom? op een bodem van een soort koek. Absoluut heerlijk.
De bediening was zeer alert en uiterst vriendelijk en beleefd. Wel duurde het uitserveren van het dessert wat te lang. Ook alle lof voor de wijze waarop de toiletten werden onderhouden. Die waren zeer schoon te noemen en werden regelmatig nagelopen.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Check eerst goed welke gasten je hebt. Van ons dachten jullie dat we een voucher-klant waren, dus niet.
Verder prima restaurant.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Recentelijk weer eens gegeten bij Flo en het was naar volle tevredenheid. De reservering was niet goed doorgekomen maar dat bleek uiteindelijk op de drukke zondagavond toch geen probleem. Zowel de service als de ambiance was fantastisch. De salade van koningskrab met mango, avocado, een gefrituurde ravioli gevuld met gamba’s en het oosters kreeftensoepje met koriander vooraf, in combinatie met het typische brood en gezouten boter, was uitmuntend. Het hoofdgerecht bestond uit gebraden skrei met puylinzen, ossenstaart, gegrilde koningsboleten, chips van bayonneham en rodewijnjus: op de chips na een prima gerecht. De soufflé van bloedsinaasappel met sinaasappelcompote en het sorbetijs van chocolade en sinaasappel was weer gewoon een feest. Flo is tegenwoordig een zich wereldwijd uitdijend fenomeen aan 't worden en met de door hen gehanteerde prijs-kwaliteitverhouding is dat ook goed te bevatten.
Tamara Z.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Heerlijke Chateau Briand gegeten en erg vriendelijke bediening. Er werd ook rekening gehouden met ons bioscoop bezoek zodat we op tijd klaar waren - ik zou Flo zeker aan vrienden aanraden
Hendrik D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
we hebben hier een lekker driegangen diner gegeten, bediening vriendelijk. we hebben het naar ons zin gehad. komen graag nog eens terug
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Zonder reservering vriendelijk ontvangen en een plaats bij het raam gekregen. Heeft natuurlijk de typisch Franse uitstraling van het evenbeeld in Parijs. Mooie gerechten. Had zelf een verrukkelijke Elzasser Choucroute. Dat is nergens in Amsterdam te vinden! Mijn echtgenote had een goed bereide kabeljauw. Mooie wijnen per glas. Wel wat aan de prijzige kant. Overigens een gevarieerde kaart. Het restaurant is natuurlijk ook bekend door de oesters. Snelle en attente bediening.
De eetzaal is toegankelijk voor rolstoelers, maar dan moeten die niet naar het toilet willen, tenzij op de begane grond ergens een invalidentoilet is(?)
diamonda .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Met Social Deal een drie gangen menu genomen. De salade van koningskrab, de tarte tatin, de zeebaarsfilet, de kalfsborst, het kaasplankje en de div. kleine desserts waren van uitstekende kwaliteit.
Over de gerechten niets dan lof. De bediening was vriendelijk en attent (gevraagd werd of we de gerechten vlugger of langzamer wilde hebben) en de glazen werden tijdig bijgevuld. Een minpuntje vind ik de te dicht op elkaar staande tafeltjes op een rij. Men zat dan ook meer te fluisteren, dan dat er normaal werd gesproken. Men kan een tafel reserveren voor 17.30 en 20.00 uur. Omdat wij niet in A'dam wonen, werd het dus 17.30 u. Wij waren er gewoontegetrouw om ca. 17.15 u., maar de deur ging exact 17.30 van het slot. Het zou aan te bevelen zijn om òf om 17.45 te kunnen reserveren òf dat de brasserie om 17.15 open gaat.
Mariken S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben erg genoten van het drie gangendiner en komen zeker een keertje terug. Goede bediening, goede ambiance, heerlijk eten met mooie opmaak en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dankjewel brasserie Flo!
Reggie O.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Excellent, het diner was verrassend en bijzonder!
Bediening zeer attent en alert en klantvriendelijk.
Kortom een aanrader, excellent!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Prima gedineerd met een AH kortingbon. Hoewel we de reservering om 20.00 uur hadden konden we op ons verzoek ook om 18.00 uur komen. Ontvangst soepel en heel vriendelijk, het aangepaste (beperkte) menu was uitgebreid en bood leuke gerechten.
We kozen voor salades als voorgerecht en zeebaars als hoofdgerecht. Gerechten kwamen vlot op tafel, goede wijnkeuze zoals je van FLO gewend bent en daarbij zeer redelijke prijzen.
Mesclun salade met stukjes parelhoen, foie gras, gegrilde biet en 4 soorten sla was behoorlijk uitgebreid en een stevig voorgerecht. De vis daarna was perfect gegaard, goed heet geserveerd en heel smakelijk geserveerd wat sla en op een bedje waarin oa parelgort?
De akoestiek is prima en op maandag zat de zaak meer dan halfvol zodat er een gezellig geroezemoes om ons heen was.
Al met al een uitstekend geheel in de energieke sfeer die in een goede brasserie past.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Na lange tijd weer eens hier gegeten. Met AH/Iens deal en dat is uitstekend bevallen! Zeer vriendelijke en correcte ontvangst. Op een vrouwelijke ober na die niet goed oplette en een ober die nieuw leek en nogal eens met borden voor de verkeerde tafels stond bleef de service door met name Alex zeer voorkomend. Heel prettig ook dat geïnformeerd werd of het tempo van opdienen goed was.
Per gang keuze uit 5 zeer verschillende gerechten, chapeau! De borden zijn prachtig opgemaakt en de porties zijn royaal en zeer smakelijk. Wel misten we een goede portie groenten. Er is redelijk geprijsde huiswijn (niet geproefd), wil je iets anders dan lopen de kosten snel op naar ruim 7 euro. Voor ruim gevulde glazen met heerlijke wijn (de Pinot Gris!), dat wel. Kraanwater wordt zonder probleem geschonken.
De Brasserie-inrichting met gesteven linnen op de tafels blijft mooi en het ontbreken van muziek vinden wij plezierig. De tafels staan wel heer erg dicht op elkaar en het vereiste aanvankelijk flinke concentratie om niet steeds afgeleid te worden door de gesprekken en het gedrag aan de belendende tafels.
Alles bij elkaar voelden we ons flink in de watten gelegd door Flo en besloten we om gauw weer terug te komen.
MBO1 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Lekkere lunch. Heerlijke salade met parelhoen vooraf. Vis als hoofdgerecht prima, smaakvol omgeven met groente. Prettige bediening.
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Na aanleiding van een drie gangen menu via social deal hebben we hier verassend lekker gegeten.
De bediening was super vriendelijk en de gerechten waren boven verwachting lekker!
Wij komen weer een keer terug.