Brasserie FLO Amsterdam

Amstelstraat 9 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-208904757
Je waant je in een echte Parijse brasserie als je binnenstapt bij Brasserie FLO. De tafels zijn mooi gedekt met wit linnen en staan gezellig dicht bij elkaar. Voorin de zaak vind je de lekkernijen uit de zee uitgestald op ijs liggen in het fruits de mer buffet, een paradijs voor liefhebbers van vis en zeevruchten. Het zachte licht geeft de zaak een romantisch sfeertje, heerlijk voor een avondje lang dineren. Op de kaart staan Franse klassiekers zoals bouillabaisse, steak tartare en crêpe suzette. Dankzij haar ligging is Brasserie FLO ook een ideale plek om te eten voordat je een filmpje pakt bij Pathe Tuschinski of een voorstelling hebt bij de Stopera.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: als je een tafeltje dichtbij de open keuken kunt scoren kun je met eigen ogen zien hoe de keukenbrigade de gerechten aan het bereiden zijn.

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 36.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Trio noordzee: Tartaar van haring met rode biet en appel, Garnalencocktail met avocado en citrus, gebakken mosselen met cider
      Gerookte kalfslende gelardeerd met bayonneham, op gegrilde watermeloen, kruidensalade en aceto-balsamico
      Oosterse kreeftensoep waarin gember, sereh en kokos, met gambas, mosselen en koriander
      Bladerdeegtaartje met coeur de boeuf tomaten, uiensoubise, gorgonzola, taggiche olijven, basilicumolie
  • Hoofdgerechten
    • Gebraisseerde kalfsborst, paddenstoelen en een morieltjessaus
      Gebraden scholfilets met kruidenmouseline, artisjok, girolles en groene asperges, truffelsaus
      Gegrilde runderbavettebiefstuk met diverse bereidingen van bietjes en uien, rode wijnsaus waarin sherryazijn
      Gebraden maïshoenderboutje en gegrilde filets met melousuitjes, girolles, spekjes en krieltjes, dragonsaus
  • Nagerecht
    • Crème brûlée van Bourbonvanille
      Millefeuille van bladerdeeg waartussen een crème van limoen en frambozen, yoghurt-frambozenijs
      Soep van wijnperzik en witte port waarin rode vruchten en sorbetijs van cassis, aalbes en perzik

Over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Brasserie FLO in Amsterdam is een klein stukje Parijs aan het Rembrandtplein. Stap Brasserie FLO binnen en je komt terecht in een authentieke Parijse brasserie. Het witte tafellinnen, de meubels, de chefs in de open keuken, de rondrennende obers, de menukaart en de tafeltjes gezellig dicht tegen elkaar aan geschoven: alles doet hier aan Frankrijk denken.

Om het beeld helemaal compleet te maken, staat bij de ingang van Brasserie FLO een zeer uitnodigend fruits de mer-buffet. Dit is de plek waar de hele avond door oesters worden geopend en verse kreeften, langoustines, gamba’s en andere schaal- en schelpdieren op het ijs klaarliggen voor de schalen fruits de mer.

Uiteraard kun je in Brasserie FLO ook terecht voor andere klassiekers uit de Franse keuken, zoals crêpe suzette en steak tartare. Daarbij wordt een goed glas Franse wijn geschonken. Wat dat betreft heb je een ruime keuze, op de wijnkaart staan een paar prachtige flessen om samen met je tafelgenoten van te genieten.

Is het lang geleden dat je in Parijs was en wil je dat heerlijke Franse gevoel wel weer eens ervaren? Reserveer dan een tafeltje bij Brasserie FLO. Bon appétit!

Meer informatie over restaurant Brasserie FLO Amsterdam

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Riet W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Het is jammer dat er zo raar gereageerd werd op onze vraag naar de huiswijn. Die is er niet. Daarna voelden we ons een beetje genegeerd. We hebben heel lang met lege borden bezeten. Het eten was goed maar aan de koude kant. Kortom , geen rede om nog eens terug te komen. Dit was onze 2e keer, met dezelfde ervaring. NIET GEZELLIG.
Th.C.M. B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Het eten was wel goed maar alleen niet warm, alles was erg lauw. De bediening was waardeloos. Onze tafel werd genegeerd want aan andere tafels werd wel geholpen. Een half uur moeten wachten totdat de lege borden van het hoofdgerecht werd weggehaald. Er is geen enkele keer gevraagd of het eten smaakte en nadat we het dessert hadden gekregen werd er ook niet gevraagd of we koffie wilde. Nooit meer.
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Heerlijk eten, in een hele gezellige ambiance met zeer vriendelijk en bekwaam personeel. Echt een aanrader voor een heerlijk avondje uit.
De prijs kwaliteit is prima.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Gezellig maar veel oud plubliek en het eten was wat aan de vette kant. Verder wel goed advies over de wijn.

Overal leuke avond.
Monica J.
Marlies E.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
We kwamen wat later dan gepland en zijn toen heel snel geholpen zodat we op tijd in het theater konden zijn. Echt top!. We hadden genoeg tijd voor het 3 gangen menu dat ons heerlijk heeft gesmaakt. Het dessert - the parfait - vonden we wel erg veel en de poffertjes waren niet zo smaakvol. Maar voor de rest heerlijk gegeten, witlof vooraf en hertenbiefstuk als hoofdgerecht. Een aanrader als je van de klassieke Franse keuken houdt.
e B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Helaas vond ik de ervaring bij brasserie flo zeer teleurstellend. Weinig sfeer, slechte bediening, maar dan ook echt heel slecht. ongeïnteresseerd, zuur, langzaam, aanslaan van drinken maar niet brengen, etc etc. Eten was redelijk, voorgerecht was heel goed, hoofdgerecht matig en nagerecht zeer matig. Koffie was overigens erg lekker, maar niet voor herhaling vatbaar
Olthofhenk O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Alles prima verzorgd.
Ingrid A.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
Voldoende keuze in het menu, de gerechten smaakten zeer goed. Sfeer is die van Parijse bistro, leuk.
Ana Maria S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Wij hebben gebruikt gemaakt van de AH actie de menu was lekker en gevarieerd, met vriendelijke en correcte bediening. Jammer dat de restaurant verlichting niet helemaal optimaal was.
Raoul V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Personeel met hard voor de zaak. Mooi verzorgde gerechten voor faire prijs. Hier komen ook Amsterdammers eten en dat zegt genoeg.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Parijse feel. Bisque, steak tartare, escargots, plateau fruit de mère. Ik hou ervan. Zat vol op vrijdag. Toch mis ik iets in de sfeer. Meer reuring? Iets frisser? De obers, allen mannen, leuk en verstaan hun vak.
Nancy S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Eten was heel erg goed, m.n de crème brulee.
De bediening was slecht, ongeïnteresseerd, vroeg niet of het eten lekker was en kwam niet met wijnsuggesties. Hij had gelukkig wel zeer aardige en klantvriendelijke colkega’s.
Overigens wel tegen de betreffende persoon gezegd dat hij aardiger en klantvriendelijk moet zijn. Hij bood vervolgens zijn excuses.
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Enige minpuntje: glazen voelden plakkerig aan - afwasmachine??
Rodrigo C.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Gunstige prijs-kwaliteitverhouding door AH restaurantactie
Nadia G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
HeT eten was echt goed! Heel lekker en eerlijke porties. Top bediening. Hele leuke avond gehad. Echt aanrader
J.m. K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Prima gegeten in Franse brasserie sfeer. Goede oesters, lekkere risotto met kreeft en coquilles. Vlotte, attente vriendelijke bediening, ook bij het regelen van een taxi. We gaan weer eens wat vaker naar Brasserie Flo!
Emmy D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk eten en uitmuntende bediening
William M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk bereid, nette bediening, goede adviezen m.b.t wijnen bij de diverse gerechten.
Er zou iets meer ruimte kunnen zijn tussen de 2 persoons tafeltjes.
Ewoud Z.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijke maaltijd, sympathieke bediening en typisch Parijse ambiance. Prijs-kwaliteitsverhouding ook goed. Alleen een minpunt: als je om (gewoon plat)water vraagt krijg je een peperdure fles van 6(!) euro voor je neus. Dat kan echt tegenwoordig niet meer! Het Amsterdamse kraanwater is het lekkerste dat ik ken. Bovendien, als ze dan toch een Franse uitstraling willen, in Frankrijk krijg je overal meteen een karaf water.