Brasserie FLO Amsterdam

Amstelstraat 9 1017 DA Amsterdam Nederland Kaart
31-208904757
Je waant je in een echte Parijse brasserie als je binnenstapt bij Brasserie FLO. De tafels zijn mooi gedekt met wit linnen en staan gezellig dicht bij elkaar. Voorin de zaak vind je de lekkernijen uit de zee uitgestald op ijs liggen in het fruits de mer buffet, een paradijs voor liefhebbers van vis en zeevruchten. Het zachte licht geeft de zaak een romantisch sfeertje, heerlijk voor een avondje lang dineren. Op de kaart staan Franse klassiekers zoals bouillabaisse, steak tartare en crêpe suzette. Dankzij haar ligging is Brasserie FLO ook een ideale plek om te eten voordat je een filmpje pakt bij Pathe Tuschinski of een voorstelling hebt bij de Stopera.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: als je een tafeltje dichtbij de open keuken kunt scoren kun je met eigen ogen zien hoe de keukenbrigade de gerechten aan het bereiden zijn.

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Trio noordzee: Tartaar van haring met rode biet en appel, Garnalencocktail met avocado en citrus, gebakken mosselen met cider
      Gerookte kalfslende gelardeerd met bayonneham, op gegrilde watermeloen, kruidensalade en aceto-balsamico
      Oosterse kreeftensoep waarin gember, sereh en kokos, met gambas, mosselen en koriander
      Bladerdeegtaartje met coeur de boeuf tomaten, uiensoubise, gorgonzola, taggiche olijven, basilicumolie
  • Hoofdgerechten
    • Gebraisseerde kalfsborst, paddenstoelen en een morieltjessaus
      Gebraden scholfilets met kruidenmouseline, artisjok, girolles en groene asperges, truffelsaus
      Gegrilde runderbavettebiefstuk met diverse bereidingen van bietjes en uien, rode wijnsaus waarin sherryazijn
      Gebraden maïshoenderboutje en gegrilde filets met melousuitjes, girolles, spekjes en krieltjes, dragonsaus
  • Nagerecht
    • Crème brûlée van Bourbonvanille
      Diverse franse en hollandse boerenkazen met noten-vijgenbrood, diverse garnituren
      Millefeuille van bladerdeeg waartussen een crème van limoen en frambozen, yoghurt-frambozenijs
      Soep van wijnperzik en witte port waarin rode vruchten en sorbetijs van cassis, aalbes en perzik

Over het restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Brasserie FLO in Amsterdam is een klein stukje Parijs aan het Rembrandtplein. Stap Brasserie FLO binnen en je komt terecht in een authentieke Parijse brasserie. Het witte tafellinnen, de meubels, de chefs in de open keuken, de rondrennende obers, de menukaart en de tafeltjes gezellig dicht tegen elkaar aan geschoven: alles doet hier aan Frankrijk denken.

Om het beeld helemaal compleet te maken, staat bij de ingang van Brasserie FLO een zeer uitnodigend fruits de mer-buffet. Dit is de plek waar de hele avond door oesters worden geopend en verse kreeften, langoustines, gamba’s en andere schaal- en schelpdieren op het ijs klaarliggen voor de schalen fruits de mer.

Uiteraard kun je in Brasserie FLO ook terecht voor andere klassiekers uit de Franse keuken, zoals crêpe suzette en steak tartare. Daarbij wordt een goed glas Franse wijn geschonken. Wat dat betreft heb je een ruime keuze, op de wijnkaart staan een paar prachtige flessen om samen met je tafelgenoten van te genieten.

Is het lang geleden dat je in Parijs was en wil je dat heerlijke Franse gevoel wel weer eens ervaren? Reserveer dan een tafeltje bij Brasserie FLO. Bon appétit!

Meer informatie over restaurant Brasserie FLO Amsterdam

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Buitengewoon goed eten, veel keuze maar weinig tot geen vegetarisch. Bediening uitstekend met oog voor etiquetten, mooie, nette tent en snelle service. Kom zeker terug. #AHactie
Yolande A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Met 8 personen gegeten. Fijne bediening en goede gerechten.
Prettige sfeer.
W. V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Prima gelegenheid. Zeer smakelijk eten.
Fantastische en zeer vriendelijke bediening.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Een etentje bij Flo stelt nooit teleur: goede keuken, vlotte bediening en goede prijs/kwaliteit.
Pietermini V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Echt een aanrader!
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
mijn favoriete restaurant in Amsterdam!
Jacky K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Heerlijk het 3-gangenmenu van de ah restaurant actie gegeten. Meteen gereserveerd met kerst!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
tafeltjes wel erg dicht bij elkaar, maar verder prima gegeten
L. P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Prijs/kwaliteit was uitstekend. Hadden 3-gangen menu, maar is ruim voldoende en smaakvol.
Hebben heerlijk gegeten.
Hadden alleen geen gezellige tafel, direct naast de tafel waar ook het personeel gebruik van maakte. Dat was enige min-puntjje, verder een aanrader.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Heerlijk gegeten, kwaliteit is goed, maar niet super verfijnd. Gewoon een lekkere brasserie. Het begin van de avond startte goed, aardige en vlotte bediening, lekkere wijn en goed advies (alleen niet over de prijs en viel redelijk duur uit, maar ik ben best bereid te betalen voor een lekker glas wijn) . Echter bij afronden van het dessert vroeg men of wij nog koffie wilde, dit wilde we niet, vervolgens kwam er daarna niemand meer langs, ook niet om te vragen of wij wellicht nog iets anders zouden willen drinken. En dat hadden wij best gewild. Oogcontact maken lukte ook niet meer. Vervolgens besloten om af te rekenen, maar er was niemand beschikbaar waardoor wij genoodzaakt naar de bar moesten lopen, waar er al enkele mensen voor ons stonden. Hier werd niet op geanticipeerd (er sprong niemand bij) ook werd er geen excuses gemaakt of gevraagd hoe onze avond was. Dit was een zeer teleurstellend einde waarop wij besloten geen fooi meer te geven. Net iets te veel "gemiste kansen" ervaren.
Joke.terhorst T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Het eten van restaurant van Flo was heel lekker; alleen ben ik vannacht ziek geworden, voelde mij heel naar en moest braken. Nu was dat vergelijkbaar met eerdere voorvallen na het eten van schimmels. Ik had duidelijk doorgegeven geen paddestoelen of enige verwante schimmels. Hier ben ik allergisch voor. Toch denk ik nu dat er in ėėn van de gerechten een soort schimmel moet hebben gezeten. Of in het voorgerecht tartelette of hoofdgerecht rundvlees. Dit vind ik toch heel jammer en vervelend.
Marja M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
heerlijk gegeten met AH-Iens-bon. Prima bediening, lekker Frans eten, geen muziek wat echt heerlijk is....
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Zeer prettig ontvangst, rekening gehouden met ons theater bezoek, prettige bediening en heerlijk eten.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Klassiek en erg goed eten, mooi opgediend, mooi gedekte tafel, Gemoedelijke, vriendelijke en professionele bediening. We hebben echt een hele mooie gezellige lange tafelavond gehad. Ik was jarig en daar was op een leuke en mooie manier aandacht voor. Dank aan de bediening en aan de koks!
We komen graag weer eens langs.
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Het servicepersoneel bijzonder vriendelijk / weinig of geen groenten bij hoofdgerecht (bavette) / brasseriesfeer toch te rumoerig.
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Genoten!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Prima restaurant, eten lekker en verzorgd. Goede service. We blijven graag terugkomen, ondanks dat de tafeltjes te dicht op elkaar staan
Tune Van D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
we moesten erg lang wachten voordat onze gerechten kwamen. Het eten was verder prima.