Brasserie Felicia

Lange Groenendaal 57 2801 LR Gouda Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Felicia

Romantisch diner

Ben je op zoek naar de ideale locatie voor een romantisch diner of een familiebijeenkomst? Dan kan je terecht in Brasserie Felicia. Je hoeft helemaal geen drie gangen menu te bestellen wanneer je dit restaurant bezoekt, want je kunt er ook terecht voor een snelle lunch. Zie je een belegd broodje en een kopje koffie wel zitten? Dan kun je hier goed terecht! Of je nu met familie gaan lunchen of een verjaardag of huwelijksfeest hebt, het vriendelijke personeel zorgt er zeker voor dat je een avond krijgt om nooit te vergeten. Brasserie Felicia heeft ook een sfeervolle privéruimte, waarin je kunt genieten van een unieke, culinaire ervaring.

Meer informatie over restaurant Brasserie Felicia

Dinsdag t/m zondag

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,9
W. R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Op aanraden van de kok een stoofpotje besteld met verse spruitjes, knapperige rode kool, zelgemaakte appelcompote en romige aardappelpuree. Het was erg lekker.
Vanwege de lange bereidingstijd staat het niet standaard op de kaart en moesten we dit wel een dag van te voren doorgeven.
De kok heeft niet gelogen, het was heerlijk.
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en hebben erg genoten.
Vriendelijke bediening, anterage gezellig toppie.
Kwaliteit AH diner smakelijk en ziet er verzorgt uit, met andere woorden wij komen zeker terug.
Vilmeijer.m.j .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben lekker gegeten (AH-actie). Kwaliteit was goed, bediening niet al te vlot. Door de aanwezigheid van een groep (10 pers) was het behoorlijk rumoerig.
Liesbeth.van.diermen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De spies was heerlijk van smaak en goed mals gebakken.
Heerlijke wijn en de eigenaar speelde muziek.
De porties waren ruim voldoende heerlijk gegeten
Raymone A.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Harstikke leuk en knus restaurantje. Eten en wijn was erg lekker. Meer eten gekregen dan we hadden verwacht voor een grouponnetje. Vriendelijk personeel. Ondanks dat wij veelste laat warenwaren mochten we nog gewoon aanschuiven.
Bedankt voor uw reactie, geen probleem kan gebeuren.
Graag tot een volgende keer.
R. D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bij aankomst was het restaurant binnen geheel leeg. Verbazingwekkend voor een zaterdagavond. Uiteindelijk met ons gezelschap (4 personen) op het terras voor het restaurant plaatsgenomen. De tafels staan in de winkelstraat op een schuin, oneffen stuk. Lastig, maar te doen.
Eenmaal plaatsgenomen gemeld dat we van de AH-actie gebruik wilden maken. We kregen een menukaart met keuze uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Keuze voor- en hoofdgerecht was nu vlees, vis of vegetarisch. Voor de vegetariërs dus keuze uit 1 en voor de niet-vegetariërs keuze uit 2. Lust je geen vis........ Op de site staat "We hebben weer een leuk menu voor u samengesteld, met keuze uit vis, vlees en vegetarisch.". Letterlijk genomen is dit dus juist, maar we hadden wel een iets grotere keuze gehoopt/verwacht.
Niet iedereen kon een keuze maken, dus 2 mensen op het AH-menu en 2 mensen keuze 'a la carte'. De keuze viel bij a la carte op spareribs. Die waren dus niet leverbaar, want de spareribs waren op :-(.
Toch keuze gemaakt.
De gerechten die we gekozen hadden smaakten niet uitzonderlijk, maar 'gewoontjes'. Nagerecht was lekker.

Doordat het meisje van de bediening er naar de mogelijkheden wat van probeerde te maken, was het al met al nog niet onaardig. Voor ons in elk geval niet genoeg om nogmaals te gaan.
Hjroeberts .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten ,het voorgerecht was eendeborst,als hoofdgerecht
Hebben we verschillend gekozen ,de een een vispannetje met verschillende
Soorten vis en de ander had een gebakken snitsel met kaas ,als toetje mochten we kiezen uit een nagerecht of koffie of thee,het was ruim voldoende.
Alberto22 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Mijn vrouw koos de tongfilet en mijn keuze viel op de spare ribs. Verse salade (gekookt eitje erop!) en knapperige frietjes erbij, mjammie, beide gerechten waren superlekker! Vooraf hadden we al een hoopgevend lekker mandje stokbrood (bruin én wit door elkaar, met 3 soorten smeersels/tappenades) gegeten. Ruime porties, vers bereid, ja deze kok kan goed koken! Dit restaurantje wordt gerund door moeder en zoon en de moeder is een vriendelijke en rustige vrouw die attent is en haar zoon is de eigenaar/kok.
Als je geluk hebt kruipt hij, als daar tijd voor is, achter zijn keyboard en speelt live leuke achtergrondmuziek, hoofdzakelijk gouwe ouwes uit de sixties/seventies.
Op het decor/inrichting zijn wel kleine puntjes van kritiek te vinden, het zou op met een paar kleine ingrepen iets sfeervoller gemaakt kunnen worden. Al met al was het voor ons beiden een prima ervaring en we kunnen Brasserie Felicia zeker aanbevelen als Gouds restaurant voor erg smakelijk en gezellig etentje!
Bijzonder nog om te vermelden is dat er op de menukaart diverse Tsjechische bieren/dranken staan vermeld waaruit een keuze kan worden gemaakt. Als bierliefhebber koos ik de Rychtar Triple (6,5%) en die was erg lekker! Bijzonder!
Dennisusa11 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Via groupon kwam ik deze Brasserie/restaurant tegen. Een actie waarbij je 2 hoofdgerechten kreeg voor de prijs van 1. Best aantrekkelijk dus om spontaan uit eten te gaan. We besloten op een doordeweekse dag te gaan en dus woensdag.

Het restaurant ligt in een zijstraat van de markt in Gouda op de Lange Groenendaal. Het restaurant oogt van de buitenkant een beetje klein. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaar en haar zoon die hier ook de kok is. Nadat we zelfstandig een plaatsje mochten uitkiezen kozen we voor de beste plek aan het raam. We waren de enige in het restaurant.

Je zou denken wanneer je de enige in het restaurant bent dat ze opdringerig zouden zijn of overgehaast maar dit was niet het geval. We kregen rustig ons bestelde drinken en de menukaart. Via groupon moest ik reserveren vooraf maar door een foutje was het niet doorgekomen tot het restaurant. Ondanks dat was het geen probleem en konden ze ons gewoon helpen.

Het restaurant is sfeervol en gezellig. Het enige minpuntje wat ik vond was de Coca Cola ijskast die achter de bar vrij opzichtig staat. Er staan genoeg tafeltjes en het is er ruim. Ook een nette toiletmogelijkheid was aanwezig.

We namen voor ons hoofdgerecht nog een mandje brood met kruidenboter. Het warm was brood en netjes geserveerd in een mandje. Het Turkse brood moest haast wel van een turks zaakje komen aan de overkant van het restaurant.

Na een tijdje kwam ons hoofdgerecht. Ik zelf had een sate stok met groente en frietjes. Netjes geserveerd en was zeker voldoende. Er was ook een mogelijkheid om later nog patat bij te vragen. Ze kwam 2 keer vragen of alles naar wens was.
Mijn vriendin had spare-ribs besteld en ook dit viel in de smaak. Op de menu kaart stond bij de spare-ribs dat je een bepaalde marinade kon bestellen. Later bleek het te gaan om een sausje die bij de spare ribs geserveerd word. Het was dus een neutrale spare-ribs met een bakje saus erbij.

Na afloop nog een koffie toe genomen waarbij een punt stukje koek zat. Erg lekker ! Ook op het laatst omdat het nogal rustig was even gepraat met de eigenaren van het restaurant. Erg vriendelijk en duidelijk geen beginners in het vak. Ze vertelde me wel hoe moeilijk het is om staande te blijven wanneer de huur vrij hoog is en de mensen niet altijd even binnenlopen.

Voor ons is het ieder geval nog zeker een keer om terug te keren. En dan gaan we in het weekend ! Keuren we het nog eens :)
Lynnie78 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk de tamme eendenborst! Goede porties, en zeer smakelijke gerechten! Het is leuk opgemaakt en smaakte allemaal zoals het zou moeten horen!
Kleine knusse ruimte.
Annika29 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het eten was lekker en de bediening ok. Entourage voor een restaurant wat matig. Wel leuk dat er live keyboard muziek was.
De eendeborst is een aanrader, net als het kaasplankje na.
Jetty C.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Lekker ongedwongen eten in een ongedwongen sfeer.
Leuke menukaart met klassiekers en hedendaagse zaken.
prima prijs/kwaliteit verhouding.
Wcj.verhoek .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
het eten was goed.
de zaak was oud bollig.
de eigenaresse erg vriendelijk.
zou het niet aanraden bij vrienden of kenssen
Miranda31gouda .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Totaal geen sfeer. Eten was redelijk maar vrij prijzig voor hoeveelheid. Het restaurant deed mij denken aan een toeristisch restaurant in Amsterdam ofzo. Echt geen aanrader, jammer.
Rutger S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk zitten eten, service was erg aardig, en de prijs viel bijzonder mee. Enige minpuntje was dat het een beetje donker was, er zou een extra lichtje aan mogen. Verder erg tevreden
Jcmverweij1 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
We waren de enige gasten maar hebben genoten van een heerlijk 3 gangen menu. Blijkbaar is is de woensdag geen uitgaansdag in Gouda want het was in de hele stad erg stil.
Aan het eind van de avond zorgde de eigenaar zelf voor muzikale omlijsting, wat het alleen maar gezelliger maakte.
1 van de leden van ons gezelschap heeft een glutenvrij dieet en daar werd zeer attent op gereageerd. Evenals voorgaande keer dus weer een prima ervaring.
Brasserie Felicia is echt aan te raden die zeker door de week ook meer aanloop verdient. Eigenlijk is er maar 1 puntje van kritiek. Het pand waar de brasserie eerst was gevestigd lag wel is waar iets buiten het centrum van Gouda maar had een huiselijker uitstraling.
Zedibabi .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het restaurant is zeer klein maar binnenkant is gezellig vooral met valentijnsdag.
De personeel was lief.
Voorgerechten waren lekker.
Hoofdgerechten waren zonder smaak: Vispanetje en de varkenvlees( het was nog rauw)
Dessert was heerlijk en het zat erg mooi uit.
Allen een nadeel: wij moesten lang wachten.
Brazen .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Eigenlijk prima tot goed eten en goede service, live muziek was lachwekkend, gepensioneerd baasje met zijn PC. Decor, beetje donker en die blauwe lichtstrook aan de bar, de cola koelkast erachter en de AC - unit deden me denken aan een Shoarmatent.
Logistics .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Vanavond gegeten bij Brasserie Felicia in Gouda. Als voorafje namen wij de "Gerookte eendenborst" en hierdoor werden wij in de goede stemming gebracht. Als hoofdgerecht namen wij de "Biefstuk van het black Angus rund" en een Wiener Schnitsel. Vooral de biefstuk was heerlijk klaargemaakt, net medium gebakken zoals ik ze graag wil hebben. Als laatste namen wij, tenslotte waren wij in Gouda, een kaasplateau van diverse soorten Goudse kaas. De bediening was nog erg jong, maar dit werd ruimschoots goed gemaakt door het enthousiasme en vriendelijkheid. Het geheel werd via een muzikaal intermezzo van de eigenaar gezellig omlijst.
GoudaCuli .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bediening super vriendelijk en heerlijke eendeborst gegeten! Fijn ook dat ze een heerlijke smoothie bar hebben voor een gezond afzakkertje. Zeker tot snel!