Brasserie Felicia

Lange Groenendaal 57 2801 LR Gouda Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Brasserie Felicia

In het centrum van Gouda, aan de Lange Groenendaal, bevindt zich Brasserie Felicia. Deze brasserie wordt al jaren gerund door Dennie van den Bosch, Brasserie Felicia staat voor gezelligheid en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Er wordt gewerkt met dagverse producten en de soepen en sauzen worden allemaal zelf gemaakt. De combinatie van lekker eten, live muziek en de Tsjechische bieren maken Brasserie Felicia een aanwinst voor Gouda. Op de kaart staan standaard zeven Tsjechische seizoensbieren. Dennie staat zelf in de keuken en nadat de laatste gerechten zijn uitgeserveerd, kruipt hij achter zijn keyboard en vermaakt de gasten met live-muziek. Er mogen verzoeknummertjes worden ingediend!

De twee beste specialiteiten van Brasserie Felicia zijn de varkenshaasmedaillons met spek en huisgemaakte champignonsaus en het vispannetje in een huisgemaakte witte wijn-dillesaus. Elke dinsdag heeft Brasserie Felicia deze gerechten verwerkt in een leuk menu voor € 17,50-. Je krijgt daarbij vooraf een stokbroodje met smeersels en als hoofdgerecht de varkenshaasmedaillons of het vispannetje. Als dessert staat er stroopwafelijs op het menu.

Voor vegetariërs is er bij Felicia een ruime keuze aan gerechten. Op de kaart staan vier gerechten met vleesvervangers van De Vegetarische Slager uit Den Haag. Daarnaast ook nog diverse vegetarische pastagerechten en een salade. Bovendien kan 90% van de gerechten op de kaart glutenvrij worden geserveerd.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,9
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Na een dagje gouda hongerig en vermoeid bij brasserie felicia neergestreken. Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Echt een aanrader als je voordelig maar toch lekker wil lunchen????
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Zeer leuk een aangenaam restaurant en lekker kunnen eten en zelface kok van het huis zorgt ook nog voor live muziek zeker voor herhaling vatbaar
Marc T.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten in Brasserie Felicia Verfijnde en smakelijke gerechten en zeker een super kok
Sfeervolle ambiance zeker als de patroon even de tijd neemt om achter zijn keyboards plaats te nemen om een deuntje te spelen dit is een absolute aanrader
Als we ooit weer in de buurt zijn komen we zeker weer terug
PS en voor de prijs moet je het zeker niet laten hier in antwerpen kunnen ze dat niet van die nederlanders kunnen ze nog veel leren groetjes fam thysebaert
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Vandaag heerlijk gegeten in brasserie felicia. Zeer betaalbare prijs. Had alleen iets warmer mogen zijn in het restaurant maar voor de rest alles top ????
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het eten was echt lekker en de bediening was zeker ok .
Een zeer leuk en tof restaurant.
Wel was ik aangenaam verrast dat er eveneens live muziek werd gebracht.
Dat is een rede meer om hier nog eens naar toe komen
Meike J.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het eten was goed. De bediening was erg jong en wist niet van wanten. Er was ook niemand die ze aanstuurde. Jammer want volgens mij hadden de meisjes er best zin in. Maar ze namen de drankjes al op terwijl we nog niet zaten. Bij het geven van de kaart werd niet verteld wat de dagsoep was. De bestelling werd erg laat opgenomen en er werd een beetje beledigd gereageerd toen ik nog niet meteen mijn toetje wou opgeven. De inrichting is nieuw gecombineerd met oude opgekochte tafels en stoelen die ook nog eens verschillend zijn. Oud servies, met chips van de borden en kleine ouderwetse verschillende wijnglazen. Een dun papieren placemat met een print want prima thuis hoort in een pannenkoekenhuis.
Het eten was goed maar de ervaring minder. Ik ga er niet meer terug.
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gemoedelijke ontvangst. Huiselijke sfeer. Lekker warm binnen. Zelf gemaakte appelmoes en champignonsaus waren uitstekend. Gegeten van de AH zegels. Een aanrader!
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Opgewarmd eten overduidelijk uit de
magnetron. Geen sfeer, geen uitstraling. Beslist geen aanrader als je van lekker eten houdt
Carien H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Net buiten het drukke centrum, in een straatje dat op de markt uit komt, zit deze kleine, sfeervolle brasserie. De lunch is er geweldig en overdadig veel. De sfeer is prettig. In deze eindejaarstijd ook toegespitst op het jaargetijde. Met name de hoeveelheid eten was opvallend: meer dan voldoende!
alma-greven .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
prima eten met gastvrije ontvangst. Vooral de kaassoep was zeer bijzonder. Inrichting is sober.
Persoonlijke benadering.
Goed gelegen in het centrum van Gouda
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
leuke gezellige tent voor een lekkere maaltijd, een aanrader om een keertje te gaan eten ook a la carte. De kok is 2 tuffen hoog maar kookt super.
W. R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Op aanraden van de kok een stoofpotje besteld met verse spruitjes, knapperige rode kool, zelgemaakte appelcompote en romige aardappelpuree. Het was erg lekker.
Vanwege de lange bereidingstijd staat het niet standaard op de kaart en moesten we dit wel een dag van te voren doorgeven.
De kok heeft niet gelogen, het was heerlijk.
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en hebben erg genoten.
Vriendelijke bediening, anterage gezellig toppie.
Kwaliteit AH diner smakelijk en ziet er verzorgt uit, met andere woorden wij komen zeker terug.
vilmeijer.m.j .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben lekker gegeten (AH-actie). Kwaliteit was goed, bediening niet al te vlot. Door de aanwezigheid van een groep (10 pers) was het behoorlijk rumoerig.
liesbeth.van.diermen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De spies was heerlijk van smaak en goed mals gebakken.
Heerlijke wijn en de eigenaar speelde muziek.
De porties waren ruim voldoende heerlijk gegeten
Raymone A.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Harstikke leuk en knus restaurantje. Eten en wijn was erg lekker. Meer eten gekregen dan we hadden verwacht voor een grouponnetje. Vriendelijk personeel. Ondanks dat wij veelste laat warenwaren mochten we nog gewoon aanschuiven.
Bedankt voor uw reactie, geen probleem kan gebeuren.
Graag tot een volgende keer.
R. D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Bij aankomst was het restaurant binnen geheel leeg. Verbazingwekkend voor een zaterdagavond. Uiteindelijk met ons gezelschap (4 personen) op het terras voor het restaurant plaatsgenomen. De tafels staan in de winkelstraat op een schuin, oneffen stuk. Lastig, maar te doen.
Eenmaal plaatsgenomen gemeld dat we van de AH-actie gebruik wilden maken. We kregen een menukaart met keuze uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Keuze voor- en hoofdgerecht was nu vlees, vis of vegetarisch. Voor de vegetariërs dus keuze uit 1 en voor de niet-vegetariërs keuze uit 2. Lust je geen vis........ Op de site staat "We hebben weer een leuk menu voor u samengesteld, met keuze uit vis, vlees en vegetarisch.". Letterlijk genomen is dit dus juist, maar we hadden wel een iets grotere keuze gehoopt/verwacht.
Niet iedereen kon een keuze maken, dus 2 mensen op het AH-menu en 2 mensen keuze 'a la carte'. De keuze viel bij a la carte op spareribs. Die waren dus niet leverbaar, want de spareribs waren op :-(.
Toch keuze gemaakt.
De gerechten die we gekozen hadden smaakten niet uitzonderlijk, maar 'gewoontjes'. Nagerecht was lekker.

Doordat het meisje van de bediening er naar de mogelijkheden wat van probeerde te maken, was het al met al nog niet onaardig. Voor ons in elk geval niet genoeg om nogmaals te gaan.
hjroeberts .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten ,het voorgerecht was eendeborst,als hoofdgerecht
Hebben we verschillend gekozen ,de een een vispannetje met verschillende
Soorten vis en de ander had een gebakken snitsel met kaas ,als toetje mochten we kiezen uit een nagerecht of koffie of thee,het was ruim voldoende.
Alberto22 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Mijn vrouw koos de tongfilet en mijn keuze viel op de spare ribs. Verse salade (gekookt eitje erop!) en knapperige frietjes erbij, mjammie, beide gerechten waren superlekker! Vooraf hadden we al een hoopgevend lekker mandje stokbrood (bruin én wit door elkaar, met 3 soorten smeersels/tappenades) gegeten. Ruime porties, vers bereid, ja deze kok kan goed koken! Dit restaurantje wordt gerund door moeder en zoon en de moeder is een vriendelijke en rustige vrouw die attent is en haar zoon is de eigenaar/kok.
Als je geluk hebt kruipt hij, als daar tijd voor is, achter zijn keyboard en speelt live leuke achtergrondmuziek, hoofdzakelijk gouwe ouwes uit de sixties/seventies.
Op het decor/inrichting zijn wel kleine puntjes van kritiek te vinden, het zou op met een paar kleine ingrepen iets sfeervoller gemaakt kunnen worden. Al met al was het voor ons beiden een prima ervaring en we kunnen Brasserie Felicia zeker aanbevelen als Gouds restaurant voor erg smakelijk en gezellig etentje!
Bijzonder nog om te vermelden is dat er op de menukaart diverse Tsjechische bieren/dranken staan vermeld waaruit een keuze kan worden gemaakt. Als bierliefhebber koos ik de Rychtar Triple (6,5%) en die was erg lekker! Bijzonder!
Dennisusa11 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Via groupon kwam ik deze Brasserie/restaurant tegen. Een actie waarbij je 2 hoofdgerechten kreeg voor de prijs van 1. Best aantrekkelijk dus om spontaan uit eten te gaan. We besloten op een doordeweekse dag te gaan en dus woensdag.

Het restaurant ligt in een zijstraat van de markt in Gouda op de Lange Groenendaal. Het restaurant oogt van de buitenkant een beetje klein. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaar en haar zoon die hier ook de kok is. Nadat we zelfstandig een plaatsje mochten uitkiezen kozen we voor de beste plek aan het raam. We waren de enige in het restaurant.

Je zou denken wanneer je de enige in het restaurant bent dat ze opdringerig zouden zijn of overgehaast maar dit was niet het geval. We kregen rustig ons bestelde drinken en de menukaart. Via groupon moest ik reserveren vooraf maar door een foutje was het niet doorgekomen tot het restaurant. Ondanks dat was het geen probleem en konden ze ons gewoon helpen.

Het restaurant is sfeervol en gezellig. Het enige minpuntje wat ik vond was de Coca Cola ijskast die achter de bar vrij opzichtig staat. Er staan genoeg tafeltjes en het is er ruim. Ook een nette toiletmogelijkheid was aanwezig.

We namen voor ons hoofdgerecht nog een mandje brood met kruidenboter. Het warm was brood en netjes geserveerd in een mandje. Het Turkse brood moest haast wel van een turks zaakje komen aan de overkant van het restaurant.

Na een tijdje kwam ons hoofdgerecht. Ik zelf had een sate stok met groente en frietjes. Netjes geserveerd en was zeker voldoende. Er was ook een mogelijkheid om later nog patat bij te vragen. Ze kwam 2 keer vragen of alles naar wens was.
Mijn vriendin had spare-ribs besteld en ook dit viel in de smaak. Op de menu kaart stond bij de spare-ribs dat je een bepaalde marinade kon bestellen. Later bleek het te gaan om een sausje die bij de spare ribs geserveerd word. Het was dus een neutrale spare-ribs met een bakje saus erbij.

Na afloop nog een koffie toe genomen waarbij een punt stukje koek zat. Erg lekker ! Ook op het laatst omdat het nogal rustig was even gepraat met de eigenaren van het restaurant. Erg vriendelijk en duidelijk geen beginners in het vak. Ze vertelde me wel hoe moeilijk het is om staande te blijven wanneer de huur vrij hoog is en de mensen niet altijd even binnenlopen.

Voor ons is het ieder geval nog zeker een keer om terug te keren. En dan gaan we in het weekend ! Keuren we het nog eens :)