Brasserie E & D

- Wijnbar 16:00 - 18:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Liselore-s .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij E&D. Vooraf de proeverij van verschillende voorgerechten was echt heel goed. Mooie smaken met elkaar gecombineerd. Als hoofdgerecht hadden we de kabeljauw met coquilles en de lamsrack. Beide waren perfect klaargemaakt. Mals en goed van smaak, geen overdaad aan kruiden en dat was perfect. Heerlijke wijnen passend bij elk gerecht! Zeker een aanrader om hier te eten als je in Bolsward bent.
Aletta M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vandaag daar geprobeerd een fatsoenlijke lunch te nuttigen. Ten eerste niet gekregen wat besteld was, maar dan maar akkoord gegaan met de hamburger met patat. 1 hamburger van zo'n 2 ons en de andere niet meer als 75 gram. De patat was rauw, maar daarvoor kregen we geen andere, want we waren te laat met dit aan te geven. En ach op de drukste dag van het jaar kon er wel eens iets mis gaan. Toch de volle mep moeten betalen en met een lege maag weer weg. Geen enkele vorm van tegemoetkoming, nieuwe patat of korting; helemaal niets. Walgelijke tent; nooit gaan eten. De klant is daar zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van zijn eten????
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Lekker met mijn dochter (10) geluncht bij E&D, zij had een broodje ongezond en ik een twaalfuurtje. Smullen! Het broodje ongezond was (uiteraard) wat te groot voor dochterlief, dus ik mocht er ook wat van proeven. Eenvoudige pure gerechten!
Mertine M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk gegeten hier. Hartelijk ontvangst. Proeverij vooraf erg lekker. Met zn tweetjes 2 borden vol heerlijke voorafjes. Manlief malse biefstuk en ik kaasfondue. Waar voor je geld hier. Eigenlijk meer dan dat.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Hartelijk ontvangen in dit restaurant op een warme avond. Geen echt buiten, maar wel een plek voor de deur. Soms wat aan de luidruchtige kant als er een een rijdende geluidsbox langskomt. Vooraf lekkere gerechten, al vind ik dat de steak tartare een beetje te aangemaakt en niet rauw genoeg. Voor het hoofd had ik om echt rode steak gevraagd, maar dat ging niet in een keer goed. Goed opgelost dat wel, maar het vlees had net niet de malsheid die je zou verwachten. De pepersaus maakte het dan weer beter. Maar alles bij elkaar net niet. Mooi geserveerd en prima wijnen om het compleet te maken.
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We hebben hier afgelopen zaterdag met 4 vrienden gegeten. Prima keuken; zelf had ik de lams rump als hoofdgerecht. Dit was heel subtiel smaakvol klaargemaakt, lekker vers en sappig. Het voorgerecht was ook erg lekker. De bediening was erg behulpzaam en kundig.
Aal .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een leuk en sfeervol restaurant, in een mooi pandje in Bolsward! Wij vonden E&D dankzij de recensies op Iens; een terechte topper in dit leuke stadje! Vanwege ons verblijf in de buurt hebben wij 2 weekenden achtereen bij E&D gegeten. Vooral de heerlijke koude voorgerechten verdienen een compliment. Zowel de sashimi van tonijn als het zalmtataartje met garnalen waren perfect! Als hoofdgerecht de gamba's en de tweede keer asperges geprobeerd. Heerlijk! Wij vonden de garnering in combinatie met de bijgeleverde schaaltjes sla/aardappels/warme groente wel erg veel. De eerste keer deelden wij een kaasplankje: mooie kazen, heerlijk gerecht! De tweede keer gekozen voor (uitstekende)koffie met likeur. De bediening is erg vriendelijk en attent. Gewoon een fijn restaurant!
Speerstra .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Met een kleine 30 personen een verjaardagsfeestje gevierd bij E & D. Prima in orde! Geen strakke bedoening; er was voldoende ruimte voor de kinderen en er lagen speeltjes voor hen klaar. Er kon gemakkelijk verwisseld worden van plaats; de bediening ging daar makkelijk mee om. Wij hadden boven de gehele ruimte tot onze beschikking. Wij hebben heerlijk gegeten en wij willen E&D dan ook aanbevelen voor een soortgelijk groepsgebeuren!
Fam. Bakker
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Bij ons bezoek aan Bolsward zijn we rond gelopen en hebben we voor dit restaurant gekozen omdat het sfeer uitstraalt. Als voorgerecht carpaccio waarvan de smaak zeer goed was maar de hoeveelheid erg weinig voor de toch forse prijs. Als hoofdgerecht een heerlijk stoofpotje van rundvlees, ook hiervan is de smaak heerlijk maar de hoeveelheid en garnering zeer minimaal voor de stevige prijzen. Verder een rommelige verlopende bediening waar veel mis ging ondanks dat het niet druk was in de zaak.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wij werden in Bolsward verrast door dit nieuwe restaurant op een bekende locatie. En het was een aangename verrassing! De ontvangst was zeer vriendelijk, de bediening eveneens en daarbij deskundig en snel. De zalmtartaar met Hollandse garnalen was voortreffelijk van smaak. Het hoofdgerecht, lamsvlees, was prima rose gebraden en lag op een bodem gewokte groenten. Het geheel was een perfecte smaakcombinatie. De kok kwam nog even vragen of alles naar wens was en dat was het zeker. De rode zuid-afrikaanse wijn, shiraz, paste goed bij de gerechten. Zelfs aan de koffie was meer dan gewoonlijk zorg besteed. Ook de eenvoudige kipsatéschotel, was van goede kwaliteit. De prijs-kwaliteitverhouding was dik in orde. Dit restaurant is een aanwinst voor Bolsward.
Eerdmans .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Sinds enige tijd is het Praethuys overgenomen door Edwin Kooistra uit Bolsward en heeft het pand een schitterende opknapbeurt gekregen. Wij hebben al een aantal malen hier gegeten waarbij de originele koude voorgerechten al direct naar meer smaken (o.a. heerlijke sashimi van tonijn en de lamsham). Qua vleesgerechten kun je zelf de grootte van je portie bepalen en alle wensen zijn bespreekbaar. Ook veel aandacht voor de wijnen. Er is een wijnstation waar je verschillende wijnen per glas kunt bestellen. Maar ook de huiswijn viel goed in de smaak. Chapeau voor de dame in de bediening die het deze avond in haar eentje onverwacht wel erg druk had. Wij komen zeker terug. Veel succes! R. Eerdmans