Brasserie Duinberk

5,5

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Duinberk

jan H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Kleinigheidjes. Je moest vragen om servetten, peper en zout. Wij zien graag bij broodplankje kleine bordjes(blijft het kleed netter). Mayo, currie en ketchup of weglaten of in klejne bakjes serveren. De bediening is vriendelijk. Wij zien de gastheer, hoewel zeer gastvrij, liever in representatieve kleding. Wel een overall voldoende.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wat een teleurstelling. Online was ons via Social Deals Alkmaar een "culinair keuzemenu" voorgeschoteld en in het restaurant kregen wij te horen dat het veranderd was naar een "verrassingsmenu". Dat vonden wij niet prettig en gaven dat ook aan. Wij weten immers zelf het beste wat wij willen eten, maar er bleek een mogelijkheid om op te geven wat ik niet zou willen eten !. Heeft u even .......... ?
Ik vind dat werken vanuit een "negatieve opsomming". Dat werkte dus niet en wij kregen een beetje ruimte om op te noemen wat wij wel wilden eten. Dat was te veel gevraagd en het bleef bij een zeer beperkte ietwat aangepaste mogelijkheid.

Wat wij vervolgens op ons bord kregen was niet wat wij van iets "culinairs" verwachten. Niet qua presentatie , qua kwaliteit alsook smaak. Het was gewoon zielig.

Teleurgesteld, met een nare smaak en een dubbel gevoel reden wij naar huis terug.
Rudhy P.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Vanavond hier letterlijk een hapje (!) gegeten via social deal. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen door een prima serveerster. Zij vertelde ons dat wij een verrassing menu zouden krijgen. En dat was het!!

Het voorgerecht champignons in bierbeslag was oke.. Van de aspergesoep vroegen wij ons af of deze uit een blikje kwam... Vol goede moed wachtten wij ons hoofdgerecht af. Helaas, weer een misser. De vegetarische burgers sloegen alles. Deze smaakten werkelijk nergens naar, of ja, naar frituur vet. Laat ik jullie de presentatie van het vleesgerecht besparen... Gelukkig hebben we door ons heerlijke wijntje wel kunnen lachen, zeker toen de serveerster een aantal ongepaste, slechte grappen maakte naar andere gasten. Eenmaal in de auto zagen wij een Facebook bericht dat de kok binnenkort vertrekt. Zoals mijn vriend opperde "dat gaat wellicht hun redding zijn!"

Tot slot wil ik graag opmerken dat de cappuccino erg goed was! :)
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten en onze complimenten aan de keuken en niet allen voor de kok maar ook voor het personeel. We hebben een heerlijke avond gehad.
JTde .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heb hier afgelopen zaterdag gegeten via social deal . Moest voor het eten mijn bestek schoonmaken . Vooraf hadden wij bospaddenstoelen in bierbeslag en carpaccio . Deze was al aan de randen opgedroogd en zat vastgeplakt aan het bord . Daarna hadden wij aspergesoep ,De asperges waren stevig en met vezels . Daarna hadden we een spies met varkensvlees en biefstuk op een stuk leisteen met wat salade .
Door de koude leisteen was het vlees snel koud en het varkensvlees had vele zwarte plekken en l dunne patat . Daarna hadden we hazelnootijs met oreocruch.
alice H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het kan beter, eten is te hard, soep was vies en het ruikt daar niet erg vris. De terras lijkt beter maar er waren veel vliegen.
henkberg .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Slecht. Bediening amateuristisch. Traag. Kinderen werden als laatste na hard aandringen bediend.
Beperkte menukeuze omdat er van alles niet was. De vis moest nog gehaald worden.
Wij hadden gereserveerd op grond van goede ervaringen voor de wisseling van de wacht. Nu dus nooit weer.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heel teleurstellend. Zelden zo'n slechte bediening en service ervaren. Verkeerde drankjes werden gebracht ( en de duurdere wel op de rekening laten staan) een gerecht te weinig ( we kregen er slechts 4 van de 5), friet en appelmoes moest om gevraagd worden, terwijl die wel op de kaart vernoemd stonden. Sla wordt als volwaardige groente aangemerkt. Ik begon met teleurstellen, maar is werkelijk ronduit schandalig.
RSchuurman .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Dramatisch!! Kennelijk een nieuwe kok.... na ruim anderhalf uur wachten en wat brood, kwam na drie maal vragen dan eindelijk het "vistrio"... trio zou 3 moeten zijn, maar slechts 2 nog half rauwe visjes op je bord, verschrikkelijk. De drankjes maar betaald en teleurgesteld weggegaan, met twee kinderen die nog graag iets wilden eten....Iets verderop in het dorp maar een groot ijsje gehaald, want ook de andere restaurants gingen langzaamaan sluiten....Met mij verlieten meer teleurgestelde gasten het terras, die ook reeds meer dan anderhalf uur op hun eten zaten te wachten....nooit meer!
fredvanbaar .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk gegeten en gastvrij ontvangen! De kok had voor ons een heerlijk voor- en hoofdgerecht bereid. Met lekkere koffie en ijs als nagerecht. Alles was vers, puur en goed op smaak. Bedankt en tot de volgende keer!
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Werkelijk, waar ben ik. In een omgeving met toprestaurants en afgaand op recensies hier op Iens, zwaar teleurgesteld. Om te beginnen een restaurant zonder gasten, wijnkaart, water en brood. Dit had al genoeg moeten zijn om de zaak te verlaten. En dan ook nog een entourage of dat ik de jaren tachtig beland ben.
Het april menu was bijzonder vlak van smaak. Vis zonder zuurtje of zelfs zoutje. Meer een zoete kok. Wel goed dat smaakversterkers achterwege zijn gelaten maar dat betekent niet dat er geen smaak aan de gerechten hoeft te zitten.
Ik had geen aanbieding zoals 2 menu's voor de prijs van een en was dan ook voor twee personen 82,50 kwijt. De helft was misschien beter geweest.
Jammer dit mee te moeten maken in een omgeving met toprestaurants. Dat is zeg maar de prijs die je moet betalen om iets nieuws te proberen en af te gaan op Iens recensies. Dit was eenmalig.
Tja, als "collega" weet u uw weg op internet. Dus niets staat u in de weg om uw "teleurstelling" 2x op Iens te recenseren. Dat is goed voor het gemiddelde. Stoer hoor en wat slim om dan een andere dag te kiezen. En dan nog een keer op Trip Advisor. Het is u blijkbaar een satanisch genoegen om andere restaurants dan uw eigen te voorzien van uw fijne onzin-commentaar. Jammer dat ik samen met andere ook uitstekende restaurants in uw rijtje terecht ben gekomen. Om uw afgunst zo tot uiting te laten komen is best wel zielig.
Smaakisalles .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Zeer teleurstellend gegeten bij Braserie Duinberk. Voor mij het niveau een hobbykok die zelf het eten niet proeft voor het geserveerd wordt. Smaken passen niet bij elkaar, veel gebruik van suiker en het op smaak brengen met zout, peper en specerijen wordt overgeslagen. De entourage deed mij denken aan een anti kraak wacht voor een verlaten restaurant met de lucht van een snackbar.
De wijn was tevens zeer onder de maat, wij probeerde 3 verschillende wijnen voor 4 euro per glas die het niveau van huiswijn zeker niet halen. Kortom een "restaurant" om zeker over te slaan.
Wat ontzettend jammer dat u niet heeft kunnen genieten van de culinaire kunsten van onze Topchef kok. (die vorige maand net als de kok van Merlet de hoofdprijs van de kookwedstrijd van het Gastronomisch Gilde won)
..en niet van onze prachtige biologische wijnen.
..en niet van het ontbreken van veel zout en peper (dat klopt inderdaad) .
..en niet van de vermeende gebruikte hoeveelheid suiker (dat klopt dan weer helemaal niet).
..en niet van de entourage ..en niet van de lucht...
Meteen na uw vertrek met de enorme reeks van ongetwijfeld goed bedoelde adviezen, haasten uw buren zowel links als rechts van u, ons te nadrukkelijk te melden dat zij uw mening op geen enkel punt deelden en zich gestoord hadden aan uw kritiek.
Hoewel contrair met verreweg de meeste reacties die wij ontvangen, kan het zo zijn dat u op al de door u aangegeven punten een andere smaak heeft. Kan... het kan ook zijn dat er iets heel anders aan de hand is. Uw geloofwaardigheid verhindert ons leerpunten te trekken uit uw kritiek. Jammer. Kortom een "Expertproever" waar voor ons een luchtje aan zit.
evdspek .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Uitstekend gegeten bij Brasserie Duinberk, pure ingrediënten en verrassende combinaties. Goede persoonlijke en betrokken bediening. Een aanrader!
nchmjansen .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag gegeten bij Duinberk. Duinberk staat garant voor een fijne avond, van het wijntje bij het vuur tot de afsluitende whisky. Het eten was bijzonder goed, mooie smaken en verfijnde gerechten zonder er poespas van te maken. Vooraf werden we verrast met een amuse van het huis en ook tussen de gangen door kregen we nog een lekker extraatje. De bediening is goed en vriendelijk, de inrichting geeft het restaurant een prettig huiskamergevoel. Ook de prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Duinberk is een absolute aanrader voor een fijne avond met lekker eten in Schoorl, zeker als je op zoek bent naar iets anders dan de standaard saté of ribjes. Als we in de buurt zijn, gaan we er zeker nog eens eten!
DvanderZwan .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Wij hebben afgelopen zondag echt heerlijk gegeten bij Brasserie Duinberk. Ook werden wij ieder keer weer verrast door de amuses die tussendoor gebracht werden. De keuze op de menukaart was prima en de prijs/kwaliteit was ruim voldoende. De Beef Wellington is zeker een aanrader. Wil je eens echt lekker uit eten en verrast worden, dus niet de standaard saté met frietjes, ga dan eens hier eten!
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Deze brasserie viel toch tegen, lauwwarm kopje aspergesoep als amuse en het voorgerecht waren nog wel redelijk. Wel met dezelfde opmaak van het plateau(zalm en kwartelrouleau). Ook de borden voor de hoofdgerechten waren identiek van opmaak en de smaak van snoekbaars ging geheel verloren. Risotto papperig en geen smaak. De eigenaar/bediening deed erg zijn best om het ons naar de zin te maken en ging ook in op onze commentaren, maar dat maakt vanzelfsprekend het gebrek aan kwaliteit niet goed. Pretenties lijken hoger dan het gebodene; dit vindt je bv ook terug in de kleding van de bediening: jeans en slobbertrui. Inrichting van het restaurant benodigt enige updates, wel fijne stoelen. Op de uitnodiging van de chef om nog eens terug te komen, zullen we niet ingaan.
Beste Drewes,
We bespraken uitvoerig uw teleurstelling. Hoewel ik in zou kunnen gaan op de temperatuur van onze amuse en de gelijkende opmaak van de voorgerechten, reageer ik liever op de kern van uw kritiek nl de snoekbaars van uw partner. Het was niet zo zeer de snoekbaars als wel de onverwachte aanwezigheid van twee Zeeuwse oesters die uw partner deed gruwen. Haar betoog dat oester en snoekbaars onverenigbaar zijn heb ik die avond gelaten als haar mening. Het is onze bewuste keuze om de specifieke 'grond'-smaak van de snoekbaars te combineren met het bijna verfrissende zilte van de oester. Geen onbekende combinatie overigens die door de andere gasten juist werd bejubeld. Uw kritiek op de papperige risotto scharen we onder persoonlijke smaak waarover niet valt te twisten. Dat u beiden veel dezelfde groenten deelde, heeft te maken met onze keuze om - naast vergeten en nieuwe groenten - zoveel mogelijk verse groenten van het seizoen te serveren. Jammer dat de door mij aangeboden koffie en de vervolgens door u gevraagde en ook gekregen Viognier, de nuance niet bracht. Overigens; een slobbertrui is geen onderdeel van mijn garderobe. Ik droeg die avond een poloshirt met lange mouw van een bekend merk. Kritiek ontvangen we - zoals die avond van u over de snoekbaars/oester - oprecht heel graag. We vinden het alleen erg jammer wanneer dit een dag later wordt opgebold en tendentieus hier wordt geplaatst.

Reactie van proever:

In Italië is men het nog steeds niet eens hoe een risotto hoort te zijn; wel dat het smaak moet hebben. Een recensie laat zich natuurlijk niet afkopen met een kopje koffie of glas wijn en een 10 van een proever in spé, zegt me niet zoveel. Van de ca. 30 recensies die ik geschreven heb, scoren slechts 5 lager dan een 7 en bij de 9ens en 10en barstte de passie van de borden en passie heb ik jammergenoeg niet geproefd.
Helaas was het restaurant van onze keuze in Schoorl al weken vooraf volgeboekt zodat we moesten zoeken en primair kijk ik dan op IENS om een keuze voor een restaurant te maken. Als het contrast tussen actuele score en mijn ervaring te groot is, schrijf ik een recensie die een ander kan helpen bij het maken van een keuze. Een bijproduct van een recensie kan zijn dat een kok/eigenaar/sommelier/bediening aanleiding ziet om eea te verbeteren of zich bevestigd ziet in de ingeslagen weg. De reactie van de restaurateur op een recensies voegt m.i. weinig toe en ook mijn reactie daarop. Tip: leer de kunst van het weglaten.

anf 2e reactie van restaurant:

Iedereen heeft recht op zijn eigen voor- of nakeuren. Dat onze prachtig romige paddenstoelen-risotto als onderdeel van een rijke maaltijd met gevogelte en een breed scala aan groenten niet bij u in de smaak viel, is echt heel jammer maar kan natuurlijk. Dat u kiest te melden liever bij Merlet te eten, veel recensies te schrijven en het oordeel van minder Iens-schrijflustigen af te serveren zegt misschien iets heel anders dan u zou willen. Over de kunst van het weglaten gesproken;-). De gratis koffie die ik u desondanks aanbood én zelfs de gratis wijn die u heel mondig daarna mij verzocht en ook kreeg, was natuurlijk geen afkoop van een recensie maar een poging om een kennelijke teleurstelling te verzachten.
Ik ben het volledig met u eens dat uw reactie weinig toevoegt. Ik poog met de mijne nuance aan te tonen als er een te groot contrast zit tussen waardering en onderbouwing, Dit om niet alleen mijn keuken recht te doen maar ook om anderen te helpen bij het maken van hun keuze. Tip: leer om niet én een piepneus én een wijsneus te zijn.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Op vrijdag gegeten bij Brasserie Duinberk. Het was er rustig en de bediening had alle tijd voor ons. We kozen voor een 4 gangen diner. Dat werd vlot maar niet gehaast opgediend Door de vriendelijke eigenaar. De ambiance deed klassiek aan, niet onprettig. Het eten zelf was goed maar niet bijzonder. Over de prijs/kwaliteit verhouding waren we echter prima tevreden.
Beste Vink,
Dank voor uw recensie. Nu februari op een haar na is 'gevild' komt maart met een nieuw €29-maandmenu en ook een menukaart, die u wellicht u meer doen verrassen. Ook hebben we vanaf deze maart elke maand een zogenaamde Culinaire Duintopper. Één heel bijzonder gerecht. Voor maart starten we met Beef Wellington. Graag hoop ik u binnenkort weer te mogen begroeten.
Gitbas .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Als je wilt onthaasten en heerlijk wilt eten, ben je bij restaurant Duinberk aan het juiste adres. Alle producten zijn van uitstekende kwaliteit en de liefde en aandacht straalt er vanaf. Eigenaar Kees bediende ons persoonlijk en voegde hier en daar een extraatje toe. Rustige en klantvriendelijke bediening. Altijd attent en is net daar wanneer je hem nodig hebt. De sfeer in het restaurant is rustig en de uitstraling is sober. Na een heerlijk diner zijn we de volgende dag teruggekomen voor een borrel. Opnieuw werden onze verwachtingen overtroffen. Grote aanrader!
Beste Gitbas,
Dank voor de mooie recensie die al werd onderstreept doordat u de volgende dag terugkeerde. Een groter compliment kun je bijna niet ontvangen. De aangeklede borrel op zondag met grote borrelp;ank en daarna de ster-anijs Crème brûlée bij de haard, gaf betekenis aan de term 'lazy sunday dinner' . Daar gaan we in de toekomst nadrukkelijker iets mee doen.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen weekend heb ik samen met mijn partner gegeten bij Brasserie Duinberk. Wat opviel was dat het erg rustig was en dat wij een van de eerste gasten waren. De aankleding is niet naar onze smaak echter de stoel zijn ruim en zaten fijn. De bediening was vriendelijk echter toen het restaurant wat voller raakte werden onze lege glazen over het hoofd gezien. Het eten was gewoonweg goed. Wij hadden het verrassingsmenu. Lekkere en goed samengestelde gerechten. Dat was genieten.
Beste Ysedda,
Dank voor uw fijne recensie. Het is nog een persoonlijk leerpunt om pro-actiever mijn gasten te vragen naar een 'refill'. Ik ben er te terughoudend in met de idee snel opdringerig te zijn en loop daarom liever zichtbaar rond zodat iedereen me aan kan schieten. Ik ga er wat mee doen. Dank.
Cees
DrsG .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Wat een mooi verrassingsmenu! En ook de prijs is een plezierige verrassing. Een bijzondere chef heeft Duinberk in huis gehaald. Heel afwisselende en originele gerechtjes, mooi opgemaakt.
Prima en attente bediening door de herbergier zelf, met toelichting, soms door de kok zelf, bij elk gerecht. Verlichting en inrichting zijn inderdaad toe aan vervanging, maar dat weten ze zelf ook, en daar kwam ik niet voor.
Op maandag open. Op zichzelf al heel plezierig op een avond waarop bijna alles dicht is.
Beste Drs G,
Dank voor uw mooie recensie. Temeer omdat we collega's zijn. Het is inderdaad een bewuste keuze om op maandag open te zijn omdat dan de meeste eetgelegenheden in Schoorl en Bergen dicht zijn. In ieder geval degene met een fijne keuken