Brasserie Drusius

Nassaulaan 41 1404 CM Bussum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Drusius

T G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Met z'n tweeën geluncht..lekker ouderwets koffie met likeur & slagroom. Beide een uitsmijter met lekker boeren brood en goed gebakken.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Heerlijk op het terras kunnen genieten van een heerlijke lunch dankzij de heaters. De service kwam wat traag op gang, we hebben een tijdje moeten wachten voordat de serveerster kwam vragen wat we wilden drinken, en daarna hebben we zelf maar aangegeven dat we ook wilden lunchen. Toen de mannelijke ober "erbij" kwam liep het naar mijn idee een stuk soepeler.
Een buitengewoon heerlijke lunch gegeten! Trio van zilt op een prachtige "plank" waarvan ook de opmaak echt prachtig was. Zeker voor herhaling vatbaar!
Sveen .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Afgelopen zaterdag heb ik hier met een vriendin geluncht. Ik schrok in eerste instantie erg van de prijzen voor de broodjes; van € 7,50 tot ongeveer € 10,-. Gelukkig staan er ook redelijk geprijsde tosti's en soepjes op de kaart. Uiteindelijk kozen we beide voor de kaaskroketten op brood. Deze waren echt heel erg lekker, met een goede kaassmaak van vrij belegen/pittige kaas, zoals ook op de kaart staat aangegeven. Aangezien ik kaaskroketten over het algemeen nogal flauw vind springen deze er voor mij echt uit. De bediening is verder prima, oplettend en vriendelijk, met ruimte voor een grapje. De aankleding is erg barokkerig, daar moet je van houden. De grote plant waar wij achter zaten was erg lastig, maar ik vind het er wel erg gezellig. Het zal moeilijk zijn om de volgende keer, want die komt er vast, niet weer de kaaskroketten te bestellen.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen vrijdag de koopavondschotel gekozen bij Brasserie Drusius. Het betrof een minirijsttafel. Onze complimenten voor Alex, de jonge kok. Het smaakte allemaal voortreffelijk.
Zodra deze rijsttafel weer op het vrijdagavondmenu staat komen we zeker nog een keer genieten van deze heerlijke maaltijd. Het viel ons op dat bijna iedereen die avond koos voor de minirijsttafel.
BigKahuna .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Leuke cafe om een kop koffie te nemen of te lunchen. Sfeervol ingericht. Bediening is snel en vriendelijk. Echter een keer toen we alleen voor een kop koffie kwamen terwijl lunchtijd al lang voorbij was, reageerde men teleurgesteld dat we geen lunchkaart wilden zien. Zullen vast wel vaker komen.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
De zaak ziet er leuk uit. De bediening is vriendelijk en beleefd. Het eten is voldoende, maar niets meer dan dat. De kwaliteit zou iets omhoog moeten om gasten terug te laten komen. Ik denk namelijk niet dat ik hier perse terug zou willen. Maar aan de andere kant, is het ook niet zo dat ik er perse nooit meer zou willen komen.
Jurian D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Prima lunchtent, heel geschikt voor gezinnen met jonge kids. Tosti's met Heinz ketchup en garnalenkroketten smaakten prima; club drusius met kip viel beetje tegen, er zat niet veel smaak aan.
Winde F.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Vrijdagavond, een snelle hap bij Drusius. We kozen beiden voor het vismenu: roodbaarsfilet met gebakken aardappelen en gegrilde groenten. Dit bleken plakken courgette en aubergine; helaas iets te zacht om echt voor gegrild door te gaan maar wel lekker. De roodbaarsfilet was goed van smaak. Omdat het hoofdgerecht iets te weinig bleek na een dag fysiek werk, namen we beiden nog een nagerecht, mijn partner de dame blanche en ik de warme appeltaart met slagroom en vanille-ijs. Verwacht geen culinaire hoogstandjes bij Drusius, maar wel prima eten en vriendelijke bediening.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Twee twintigers die hun 90 jaar oude oma mee uit lunchen namen. Onze oma is een verschrikkelijk lieve vrouw, maar op leeftijd dus alles gaat wat trager, zo het ook lezen van de kaart. Toen de ober kwam vroeg ze vriendelijk welke soepen ze hadden waarop de ober geïrriteerd: 'Tomatensoep?' snauwde. Hierop zei mijn oma: 'Oke'. Waarop de ober haar vragend aankeek en 'Wat voor soep wilt u nou?' terug blafde. 'Tomatensoep' zei mijn oma weer, waarop de ober overduidelijk geagiteerd riep: 'Ja zeg dat dan, ik vroeg het net en toen zei u nee, pfff'. Mijn lieve oma werd hiervan onzeker en dacht dat zij het fout had gedaan. Het eten verder was uitstekend. Toen we klaar waren en ik vroeg of ik binnen kon betalen en vervolgens naar binnen liep riep de ober mij wat na wat ik niet verstond en omdraaide. Hierop snauwde hij: '27/28!' Blijkbaar doelend op het tafelnummer wat ik moest vermelden binnen. Daarna mompelde hij nog: 'sjesus, moeilijk he'. Ik en mijn zus zijn twintigers en wonen in hartje Amsterdam en zijn dus wel onbeleefd horeca personeel gewend. Ook begrijpen wij heus wel dat het treuzelen van een oude lieve vrouw voor interne irritaties kan zorgen bij een ober. Maar hoe ongelofelijk onbeleefd deze meneer was gaat alle boekjes te buiten. Ik adviseer Drusius dan ook de desbetreffende meneer op een cursus te sturen dan wel de laan uit te sturen. Wanstaltige vertoning qua service van een toch zalige lunch op een leuke locatie in het mooie Bussum.
Taja H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
lunchen soms in Bussum omdat wij niet in deze omgeving wonen.
zo zijn wij in drusius gekomen ,hele mooie inrichting,goede bediening,maar vooral een heerlijk broodje.
goede aanrader.
mevr.t.huisman
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Prima om te lunchen, geen wonderen verwachten maar prima broodje en soepje gegeten. Drukke tent met vriendelijke mensen in de bediening.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Prima en gezellig tentje. Service is ontzettend goed, zeer vriendelijk personeel. Lunchkaart heeft volop keuze. Aanrader is de club Drusius!
M O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Geluncht bij deze brasserie omdat het er altijd zo lekker vol zit en de recensies hier er ook wel aanleiding toe gaven. Het terras ziet er gezellig uit maar omdat daar werd gerookt liepen we door naar binnen. Binnen is de inrichting niet echt mooi of knus maar het volstaat. Broodjes besteld en die kwamen snel. Op zich zijn het best prima broodjes en was de service ook echt in orde. Maar wat we bijzonder storend vonden was het feit dat de hele zaak naar rook ruikt! Dit komt omdat er op het terras volop werd gepaft en op de een of andere manier door de overkapping buiten en misschien andere factoren de rook vol naar binnen komt hier. Reden genoeg voor ons om de broodjes razendsnel op te eten en zonder koffie te vertrekken. Jammer.
Gerrie B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Op een natte dag zoek je een warme plek om te lunchen. Die vonden we bij Drusius. Vrolijke vette schilderingen op alle muren en om twaalf uur zit de hele tent al vol met lunchende gasten. We bestelden een foccacia broodje met serranoham en geitenkaas. Heerlijk van smaak met een beetje honing en frisse sla. De kaart biedt ook allerlei andere heerlijkheden voor de lunch zoals driegangen proeverijen, voor een schappelijke prijs. Geen wonder dat de zaak een uur later weer stampvol zat met een nieuwe lading gasten.
DirkjanIens .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Op maandag aan de vroege kant geluncht. Desondanks prima eten gekregen; de tonijn op de salade was uitstekend gebakken en gelukkig goed warm bij serveren. Voldoende aandacht voor gasten; als service leesbril geleverd, die mij tafelgenoot vergeten was. Vooral een goede plek voor een borrel of lunch.
Marije K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
De inrichting is niet mijn smaak maar het is wel gezellig. De bediening is heel vriendelijk, op de dag dat ik er was werkte een meisje voor het eerst maar dat gaf niet. De lunch was heel lekker, ze maakten nog een uitzondering voor mij wat heel aardig was. Prima plek om te lunchen!
HansenJeanine .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Heb hier met collega s gedineerd, alles was heel mooi opgemaakt op het bord, heerlijk van smaak en goed warm. iedereen had lekker gegeten. Veel persoonlijke aandacht van de eigenaar voor zijn gasten, ook een sfeervolle ambiance. Ga zeker terug.