Brasserie Drukkerij

Donderdag 09:30 - 21:00
Vrijdag 09:30 - 18:00
Zaterdag 09:30 - 17:30
- Lunch 11

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
_M_M_ .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Per toeval eigenlijk bij Brasserie de Drukkerij uitgekomen. We gingen eens Middelburg bezoeken en besloten de Drukkerij in te gaan, na wat rondgestruin zagen we de brasserie en toen zijn we eigenlijk blijven hangen. Meer met het idee, wat makkelijk dat je hier ook kan eten en drinken en met lage verwachtingen. Maar achteraf snap ik dat het zo druk was in de brasserie, mensen kwamen niet alleen voor de winkel, maar zeker ook hiervoor!
De aankleding was oké, wij zaten in de binnentuin (als ik dat zo kan noemen) en keken door het glas de winkel in en door voldoende licht van het dakraam was het heerlijk zitten hier.
De dames in de bediening waren vriendelijk en beleefd en goed aanspreekbaar, heel gastvrij.
De uitsmijters die we gekozen hadden, smaakte ons prima. En wat een lekker brood hebben ze bij de brasserie! Ook de jus d'orange was heerlijk vers, we hadden zeker geen spijt dat we hier terecht zijn gekomen.
De prijs/kwaliteit-verhouding van Brasserie Drukkerij is helemaal in orde, ik zou hier zeker nog eens aanschuiven voor een lunch of voor wat anders lekkers!
JessySNY .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een van onze favoriete lunchzaken: Brasserie de Drvkkery in Middelburg. De brasserie is gevestigd in de leukste boekenwinkel van Middelburg. Vriendelijk personeel, gezellig ingericht. je kunt plaatsnemen aan zowel de linker als rechterzijde van de zaak. In het middel van de brasserie vinden geregeld optredens plaats.

Op donderdagen bieden zij ook een wekelijks wisselend driegangenmenu aan voor € 18,50
zo hebben zij ook een kaart met specials.

Reserveren wordt wel aanbevolen. zeker de weekenden want dan kan het druk zijn. De eerste zondag van de maand zijn ze ook geopend.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Midden in een boekhandel kun je rustig even bijkomen met een hapje en een drankje. Voor slechts 2 euro een glas lekkere verse thee, waar vind je dat nog?
Het eten is een stuk minder schappelijk geprijsd: broodjes voor 5 tot 10 euro is wat je in Amsterdam verwacht, niet in Zeeland... De specials zijn duur, maar wel lekker en het geld waard. Voor meer dan 11 euro een heerlijke salade met quinoa, paddenstoelen, appel en natuurlijk krootjes (bieten), mooi gepresenteerd en lekker en verrassend van smaak, veel verschillende structuren en fijn mondgevoel.
Ruime keuze, ook meerdere vegetarische opties, en een fijn plekje om even te zitten.
ASed .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Wij komen regelmatig in deze Brasserie, dus deze waardering is niet gebaseerd op één ervaring aldaar. Tegen een alleszins billijke prijs kun je daar heerlijk lunchen en op de donderdag is er het koopavondmenu, dat er ook aantrekkelijk uitziet. Het eten is uitstekend en zeer gevarieerd. De bediening is snel en uiterst vriendelijk. De locatie is geweldig leuk, want men stapt direct in een fantastisch goede boekwinkel met een afdeling muziek? Bij De Drukkerij. Een aanrader voor iedereen.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Een lunchroom midden in een boekhandel, precies in het centrum van Middelburg. Het decor is niet enorm sfeervol, maar de service is echt uiterst vriendelijk. De lunchkaart is niet heel uitgebreid (hier kom je niet voor een warme lunch) maar door bijv. het lekkere verse brood is het wel écht goed, zoals een uitsmijter of kroketten op brood. Royale porties. Verwacht hier dus geen fancy toestanden, maar je krijgt hier wel echt een super lekkere, eerlijke lunch!
Remy K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Wat een mooie winkel om lekker even te zitten. De brasserie kon de drukte niet helemaal aan, maar het eten was subliem (vandaar dus). Echte aanrader is de tosti mosterdkaas/zeekraal.
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Temidden van een echte boekhandel ( wat in deze tijden erg zwaar is), een plek om verukkelijk en verantwoord te lunchen tegen een schappelijke prijs.
De bediening is vriendelijk, men herkent je nog van een andere keer (nee we wonen niet in Zld) en is bereidt om uit te leggen op welke wijze een gerecht tot stand is gekomen.
Tijdens je bezoek kun je hier ook nog eens een actueel tijdschrift tot je nemen (even geen telefoon), zijn er poeziemomenten en huiskamermuziek uitgevoerd door echte mensen. Dus met gezelschap of in je eentje, PUUR Genieten gegarandeerd.
P.s. de positieve stemming moet jezelf natuurlijk meenemen ????
PaulBocuse .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Vorige week lekker geluncht twee warme broodjes en een drankje, leuke bediening en doen prima hun werk. Leuke sfeer omdat het in een boekhandel zit
Heike_81 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Tijdens een dagje Middelburg hebben we met onze 1-jarige dochter heerlijk gelunched bij Brasserie de Drukkerij. Deze Brasserie bevindt zich midden in een prachtige boekenwinkel aan de Markt in Middelburg. Dat alleen al zorgt voor een bijzondere omgeving waar van alles te zien is. Nadat we het laatste tafeltje bemachtigd hadden en we onze dochter in een van de daar aanwezige tripp-trapp stoelen hadden gezet, werden we snel en meer dan vriendelijk bediend door een dame van middelbare leeftijd. Ondanks het feit dat zo goed als alle tafeltjes bezet waren (en een tafeltje bleef nooit lang leeg), werden onze thee en cappucino vlot aan onze tafel bezorgd. Bij het uitserveren hield de dame die ons bediende op een heel prettige manier rekening met onze dochter om zo de kans op een ongeluk met hete dranken te voorkomen. Tijdens het wachten op onze lunch hebben we heerlijk de tijd gehad om even om ons heen te kijken en de omgeving in ons op te nemen. Als eerste viel ons de grote verscheidenheid aan mensen op: jonge meiden, moeders en dochters, oudere echtparen, gezinnen met jonge kinderen, mensen van middelbare leeftijd, zo goed als elke leeftijdsgroep was vertegenwoordigd. Op onze placemats werd verteld over bepaalde voorwerpen die in de brazzerie te zien waren, zoals een grote kroonluchter, dat maakte dat we met extra aandacht om ons heen keken. Wat ons vooral erg opviel was de fantastische bediening, aan alle tafels: vlot, hartelijk, attent. Zo liep een van de dames mee met een oudere vrouw, om haar de weg naar het toilet te wijzen.

Ook onze frittata met oa groene asperge en chorizo werd al vlot naar onze tafel gebracht en deze was echt heerlijk! Alle losse ingrediënten waren nog steeds te proeven, alles had wat ons betreft de juiste garing en door de verschillende kleuren van de verschillende ingrediënten zag het er ook nog eens heel mooi uit. Het enige minpuntje? Na de frittata zaten we zo vol, dat er echt geen ruimte meer was voor een zeeuwse bolus...

Al met al echt een heerlijke lunch gehad. De volgende keer als we weer in Middelburg zijn, komen we zeker weer langs!
Wammes4 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Afgelopen zaterdag weer geluncht bij De Drykkerij. We hebben wederom genoten van onze lunch. Aangezien deze brasserie regelmatig hun specialiteitenkaart verandert, staan er telkens weer nieuwe, smakelijke verrassingen op. Verse ingrediënten, ruime porties en heerlijke gerechten. Aangezien het zaterdag erg druk was, konden we het de bediening niet kwalijk nemen dat het we wat langer moesten wachten. Volgende keer als we in Middelburg zijn, gaan we er zeker weer lunchen!!

Els G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Na wel een beetje lang wachten dan toch een uitstekend smaakvol broodje gezond.
Daar gaan we vast nog eens terugkomen.
Het broodje op zich smaakte al naar een feestje. Laat staan de heerlijle mayo, salades, olijven met natuurlijk de ham en de kaas.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Uitstekende keuken met steeds weer andere gerechten, tegen een zeer schappelijke prijs. De vlotte, vriendelijke bediening maakt het compleet. We eten hier vaak op de donderdagse koopavond en iedere keer weet de keuken ons te verrassen. Er is dan steeds keuze tussen een 'gewoon' en een vegetarisch koopavondmenu, maar zelfs een verstokte vleeseter zal soms het vegetarisch menu prefereren, omdat het zo bijzonder is samengesteld. De ambiance - de Drvkkery is een uitstekende boekwinkel - maakt het eten hier tot een informele, gezellige ervaring. Van harte aanbevolen.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Uitstekende lunchplek midden in een van de mooiste boekwinkels van Nederland. Warme en koude gerechten voor zeer schappelijke prijzen. Altijd een heel lekker vegetarisch gerecht op wisselende kaart. Internationaal en verrassend. Bediening uitstekend en de sfeer ongedwongen.
2niesjes .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Geweldig! Heb nog nooit zo'n lekkere biefstuk met frietjes en salade gegeten. We waren aangenaam verrast. Een echte aanrader. Lekker eten, vriendelijke en snelle bediening en mooie omgeving.