Brasserie Down Town

Bleijenhoek 2 3311 TA Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Down Town

Down Town Dordrecht

Neem eens de waterbus naar Dordrecht. Je maakt niet alleen een onvergetelijke tocht over grote rivieren, maar je stapt ook nog eens uit bij Brasserie Down Town. Even een snelle hap als je reis nog verder gaat of een uitgebreide maaltijd, de kaart voorziet je altijd van een passende maaltijd. Een echte traktatie is de high tea of high wine, als je iets te vieren hebt of gewoon zomaar. Voor groepen maakt de chef graag ruimte in zijn eigen chefsroom.

Meer informatie over restaurant Brasserie Down Town

euwijk .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Met de AH-actie heerlijk gegeten bij Down Town in Dordrecht. We kenden Down Town in Ridderkerk van dezelfde eigenaar al zeer lang en hebben daar ook altijd met veel plezier gegeten. Daarom waren we heel nieuwsgierig naar het filiaal in Dordrecht. De locatie aan het water bij het waterbusstation is uniek. Prachtig uitzicht op de scheepvaart op het water en Papendrecht aan de overkant. Helaas was het in februari nog te koud voor het prachtige grote terras. Gastheer Roland zorgt ervoor dat alle gasten het naar de zin hebben. Ook het bedienend personeel (complimenten voor Robbie!) is zeer vriendelijk en attent. We hadden met de AH-actie keuze uit de gehele kaart. We hebben gekozen voor een heerlijke rundercarpaccio vooraf, roodbaarsfilet en rundersucadelapje als hoofdgerecht en een heerlijke perenbavarois met caramel als dessert. Deze topzaak is een echte aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
JAcques U.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
We waren hier omdat het ons de vorige keer zo goed bevallen was. Onze positieve ervaring werd nu ook weer bevestigd. Prima keus!
Thirsa L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Vanavond met 5 man hier gegeten. Het eten smaakte goed, maar de service liet te wensen over. We moesten voor elke gang minimaal een uur wachten. We hebben het dessert daarom maar achterwege gelaten. Ook op de kaart en drankjes moesten we lang wachten. Weinig personeel en vaak niet te zien voor bestellen van drankjes e.d. Zonde! Want verder een sfeervol restaurant met lekker eten.
Cliff V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Zeer vriendelijk en alert personeel. We werden snel geholpen. Gerechten kwamen erg snel door. Mag zelfs wat langzamer. Kwaliteit van het eten is goed. Lekker voldoende.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gisteren samen met mijn man hier gegeten. Een gezellig lokatie prachtig gelegen aan de rivier. Vriendelijk ontvangst. We maakten gebruik van de AH actie en daardoor werd alleen het duurste voor, hoofd en nagerecht gerekend, dus we konden gewoon a la carte keuzes maken. Ik bestelde een verse jus d'orante die kwam in een leuk klein beugelflesje. Wel was het sapje erg koud, maar mijn man heeft hem met zijn handen wat opgewarmd. Ook mijn ice tea was zelfs zonder ijsklontjes erg koud.
Als voorgerecht bestelden we de carpaccio en de gamba's. Bij de gamba's zat een door bami die wat smaakloos was, de carpaccio was heerlijk: niet waterig en de spekjes maakten het geheel nog lekkerder. De hoofdgerechten: de saté 300 gram en de Down Town burger. Beiden heerlijk. De pindasaus was pittig en eigenlijk hadden we gewoon de 200 gram kunnen doen, was ook voldoende geweest. Als bijgerecht een puntje patat in een standaard, erg leuk. Na even gewacht te hebben toch een toetje besteld: de huisgemaakte cheesecake met witte chocolade, slagroom met een kletsmajoor er in en met een bolletje citroenijs. The best cheesecake ever, echt waar: heerlijk romig, totaal niet droog. Ondertussen vroeg de bediening regelmatig of het smaakte en of nog nog wat wilden drinken.
Bij het afrekenen moesten we 54,30 euro betalen inclusief consumpties, dus een hele mooie prijs/ kwaliteitverhouding door de AH actie (die ze verlengd hebben tot en met februari). Een aanrader was ons betreft!
ljcdegier .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Eerlijk, eenvoudig en lekker eten. Prima bediening, erg vlot allemaal en niet duur. Prachtige locatie aan het water.
Redenen genoeg om terug te komen!
jacqderot .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij waren er al eerder geweest met uitzicht over het water.
Helaas nu zaten wij er met vrienden bij de in/ uit gang dus buitendeur open tochtdeur sluit slecht.
Buitendeur wordt ook vaak niet goed gesloten.
Jassen uit en aan naast ons te hoge tafeltje.
En uitzicht weg........Helaas.
Eten is een aanrader maar zitlocatie?
JanetKooijZwerver .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We hebben echt heerlijk gegeten. Ruim voldoende ook! We mochten kiezen van de kaart en het goedkoopste gerecht was gratis (AH diner actie) Alleen liet de bediening wat te wensen over. Ze waren erg vriendelijk maar op de 1 of andere manier moest ik echt mijn best doen om een drankje te bestellen. Verder was alles juist helemaal goed. Heerlijk avondje gehad.
R.J. D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Saté koud, teruggestuurd. Hierna lauw, laat maar...
Xl burger, gevraagd doorbakken. Na twee happen (buitenkant is gebakken) vuurrood.
Nee, voor mij nooit meer!
Brigitta V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Hier afgelopen woensdagavond super lekker gegeten met een vriendin, via de ah restaurant actie.
Het is en blijft een gezellig iets en kom er graag (weer terug).
We mochten van de gehele kaart kiezen en het goedkoopste voor- , hoofd- en nagerecht werd in mindering gebracht.
Echt Down Town ga zo door!
Marjon510 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prachtige locatie. Helaas kregen wij geen tafel aan het raam. Terwijl mensen die niet gereserveerd hadden (zelfde aantal mensen als wij) wel aan het raam mochten zitten. Met onze peuterdochter hadden we een raamplaats wel heel fijn gevonden, dan had ze lekker naar de boten kunnen kijken.
Toen we zaten duurde het nogal lang voor we de menukaart kregen. De bediening verliep niet efficient. Onze tafel werd veel over het hoofd gezien, lege glazen werden niet gesignaleerd. Op een gegeven moment ben ik maar naar de bar gelopen om drinken te halen.
Eten weinig op aan te merken. De kosten echter wel. 5 euro bijbetalen omdat mijn man en ik een sausje bij ons vlees wilden vind ik echt te gek. Helemaal omdat het gewoon 1 schepje was. Beetje overdreven om daar dus 2.50 pp voor te vragen. Ook wat extra friet werd 2.75 voor gerekend, er zaten om en nabij de 10 frietjes in het schaaltje. Zo werd het, ondanks de 2e menu gratis actie, toch nog een flink prijzige avond.
Teleurstellend, want gezien de locatie, de prijs van het eten en de vriendelijkheid van de bediening heeft deze zaak echt wel potentie.
keesrovers .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Vanuit het restaurant heb je een prachtig uitzicht op de rivier, de rivierzijde van het restaurant is geheel van glas, maar daarnaast zitten levert wel wat koele benen op...Bediening is heel vriendelijk en behulpzaam, maar kleine details ontgaan hen ( zoals het ontbreken van mayonaise bij de frites en het onnodige bestek weghalen ) en het antwoord op de vraag naar de naam van de wijn vinden ze moeilijk. De kwaliteit van het eten was prima, zeker de kreeftensoep beviel ons goed. Bij de Dame Blanche was de chocola echter niet warm.
Rnaburgh .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Prima locatie goed eten. .
. . .
verooev .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Te weinig personeel voor een volle zaak. Daardoor erg lang moeten wachten voor het eten kwam. Ook geen Een keer gevraagd of we nog wat drinken wilde bestellen. Tijdens ons voorgerecht dus lege glazen.
Lieve meiden die hun best deden. Daar lag het niet aan.
Eten was prima.
Annie T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Hoewel ruim van te voren geboekt, 6 weken, slechtste plaats in het restaurant gekregen. Achter de buitendeur die regelmatig open ging. Na het voorgerecht, gevraagd om een ander tafeltje en dat was geen enkel probleem.
Mooie plaats voor het raam voor ons gedekt. Heerlijk gegeten.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het restaurant is niet al te groot, en door de ronde vorm niet geschikt voor al te grote groepen.
We waren met 4 personen en zijn goed geholpen.
Ondanks dat we via de AH-restaurantactie hadden geboekt konden we gewoon van de kaart bestellen en werden de goedkoopste gerechten van de rekening af gehaald.
Alle gerechten waren goed van smaak en netjes opgemaakt.
Een sausje wordt echter wel direct over het gerecht gedaan en we hadden dit liever los in een bakje gezien.
Uiteraard hadden we dit natuurlijk vooraf ook aan kunnen geven.
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met ons gezin gegeten, prachtige plek om te eten, eten was prima, bediening was goed.
Fijne sfeer in het restaurant. Kortom prima avond gehad!
piafijnproever .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Restaurant ligt aan het water, mooie locatie. Wel iets buiten het directe centrum, je loopt hier niet "zomaar" binnen. Gerechten waren prima van smaak ; bediening vriendelijk.
aranka_t .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Supermooie locatie langs het water. Klein en knus. Erg vriendelijk personeel en lekker eten! Zeker aan te raden en wellicht kom ik hier nog eens terug.
Myrthe H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
De bediening was erg langzaam. Uur gewacht op een voorgerecht. Tevens kwamen deze niet tegelijk. Helft moest nog 15min wachten.
Patatjes waren al bijna op voor de mayonaise kwam.
We maakten gebruik van de albert Heijn actie. Helaas hebben ze een kindermaaltijd als gratis gerekend. Terwijl deze niet op de menukaart stond