Brasserie Down Town

Zondag Gesloten

• Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ikkie57 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Via Groupon met z'n vieren tapas gegeten. Omdat het een Groupon aanbieding was konden we niet zelf van de kaart kiezen, maar dat vonden wij geen probleem. We kregen echt lekkere gerechtjes op tafel. Eerst een broodplankje met kruidenboter, pesto olie en aioli? Vervolgens een plankje met verschillende soorten vleeswaren, gerookte vis en garnaaltjes met whisky cocktailsaus en wraps. Allemaal erg smakelijk. Daarna zalm uit de oven, biefstukjes in teriyaki saus, varkenshaasstukjes met champignonsaus, en gamba's in knoflookolie. Ook allemaal lekker. Vervolgens een plankje met bruschetta met tonijnsalade, kipstukjes met pindasaus en kroepoek en gefrituurde uienringen. Ook weer goed. Als dessert een stukje huisgemaakt cheesecake en een bolletje chocoladeijs. De bediening was heel erg attent en vriendelijk. Kwamen regelmatig vragen of alles naar wens was en of we nog iets te drinken wilden bestellen. Dit was de tweede keer voor ons en beide keren vonden wij het hier prima.
Jolande1234 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gisterenavond tapas gegeten met een groupon-bon. De tapas was redelijk, maar niet goed.
Wat het meest tegenviel was het nagerecht. Dat was stijf bevroren, terwijl het een soort pudding had moeten zijn. Het was zo hard dat we ons lepeltje er niet eens ingebikt kregen. Het werd mee terug genomen naar de keuken, in de magnetron gezet en vervolgens kregen we hetzelfde toetje weer voor ons neus (te zien aan de pogingen om de lepel erin te bikken). De buitenkant was ontdooid maar de binnenkant was nog steeds bevroren.
Inmiddels werd er binnen druk schoongemaakt en werden onze borden niet meer afgeruimd en ook werd niet meer gevraagd of we koffie oid wilden. Uiteindelijk besloten we de rekening te vragen. We hebben met 2 personen uitbundig moeten zwaaien voor we opgemerkt werden. Toen werden onze bordjes weggehaald, wij zeiden het nog van het toetje, maar daar werd amper op gereageerd.
Géén aanrader dus van mijn kant!
Jetdebruin .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteren met een groepje van 6 personen bij Downtown gegeten. Kom best vaak in Ridderkerk maar was hier nog nooit binnen geweest. We waren aangenaam verrast. Aan de buitenkant zie je niet dat er binnen zo'n gezellig sfeertje heerst. Stoelen zitten lekker, de bediening is erg vriendelijk en je ziet dat er aandacht besteed is aan het eten. Wij hadden een groupon bon en deden mee met het tapas diner. Wat een heerlijke gerechten kregen we voorgeschoteld. Kan hier niets op aanmerken. Ook het toetje viel goed in de smaak. Klein aandachtspuntje, doe een opscheplepeltje bij de gerechtjes en laat de deur dicht van de voorraadkast met kratten. Al met al een aanrader!!!
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik ben hier al meerdere keren wezen lunchen en elke keer is het weer lekker. Voorheen liep ik deze zaak altijd voorbij omdat ik het er niet echt uitnodigend uit vond zien.. Na de eerste keer lunchen bedacht ik me dat ik dit veel eerder had moeten doen. De lunchkaart is uitgebreid en de gerechten/broodjes smaken erg lekker. Het personeel is zeer vriendelijk en oplettend. De volgende keer in Ridderkerk ga ik zeker weer voor een lunch in Downtown.
Martijn64sl .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Na een drukke dag besluit ik mezelf te trakteren op een avondje uit eten. Ik stap bij Down Town binnen. Ik word vriendelijk begroet door de serveerster en de kok die me nog van de vorige keer herkent. Ik bestel een zoete witte wijn en met de wijn krijg ik de kaart aangereikt. Ik besluit te gaan voor de tournedos (met rode wijnsaus). De serveerster komt nog even vragen of ik van champignons houd ? Zo ja, dan voegt de kok wat champignons aan de wijnsaus toe. Als de tournedos uitgeserveerd wordt, wordt ik geconfronteerd met een kunstwerk. Het plaatje ziet er fantastisch uit. Naast de tournedos, die werkelijk om te zuigen is, krijg ik een behoorlijk portie groente en champignons met rode wijnsaus met extra champignons. Heerlijk ! Daarnaast krijg ik heerlijke goudbruin gebakken frietjes met mayonaise. Normaliter drink ik bij rood vlees rode wijn, maar omdat de witte wijn heerlijk smaakt, maak ik dit keer een uitzondering. Omdat het niet druk is, heeft de serveerster (en de kok) ook nog tijd voor een gezellig praatje. Op de achtergrond klinkt gezellige muziek. Ik heb heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. Zo zie je maar, dat in je eentje eten toch leuk kan zijn. Alle lof voor de serveerster en de kok ! Ik ga zeker terug.
Zot .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Schandalig slecht. ?Op basis van eerdere recensies dit restaurant uitgekozen. Wij kozen het volgende: mijn vrouw Thaise kipsoep en daarna kipsate. Voor mij gebakken mosselen in vissaus en vervolgens sliptong. De kipsoep was ondefinieerbaar met kiprestjes (die net nog niet door een zeefje konden). De mosselen waren allesbehalve gebakken en de vissaus was slechts vette room met een kleurtje, met daarover heen een "gedrapeerde" hand met rucola. ?De kipsate was niet eens lauw alhoewel de kip van binnen gaar was. Doet ernstig vermoeden dat de gegaarde kip was ingevroren en niet op temperatuur werd geserveerd. De serverende dame stelde voor het bord met saté te retourneren en teven mijn gerecht mee te nemen om zodoende gelijk te kunnen eten. Voorts bood zij aan om ter compensatie de flesjes spa blauw niet in rekening te zullen brengen ((???). De kommetjes friet bleven staan. Het duurde uiteindelijk bijna 10 minuten voordat de borden weer terug waren. De saté was nog steeds niet warm en mijn sliptongetjes hadden het stadium van stokvis bereikt. Vis was niet eens meer van de graat te krijgen. De friet hadden we inmiddels al bijna op. Wederom de dame op de saté gewezen. Zij stelde voor extra warme satesaus te brengen zodat het gerecht wellicht wat meer op temperatuur zou komen. Deze kom saus bracht zij met enkele stukjes stokbrood. Uiteraard saté niet meer gegeten. Over sliptongetjes maar niets meer gezegd. Deze hadden hun laatste zwemgelegenheid waarschijnlijk in de frituurpan gekregen. ?De saté werd uiteindelijk niet in rekening gebracht waardoor onze nota uitkwam op slecht € 42,45 voor welgeteld 1x thee, 1x icetea, 2 voorgerechtjes (van twijfelachtige kwaliteit), 1 stokvis en 2x spa blauw. ?Een grof schandaal dat dit zich een restaurant (brasserie) mag noemen. Je kunt ook stellen dat het zo verkrachten van eten ook een kunst is.
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Vandaag met een collega geluncht bij Down Town. Je kunt hier prima buiten zitten en mensen kijken. De bediening komt wat onervaren over. Wij moesten redelijk lang wachten op onze bestelling. Op zich hebben wij goed gegeten, de bediening doet z'n best maar het gaat allemaal wat traag. Je moet geduld hebben.
RichardEllen .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Afgelopen 26 Juli hier 50e verjaardag gevierd. Het eten en de bediening waren top, vanwege de voorspelde onweersbuien tafel binnen opgedekt, maar bleef prachtig weer uit het niets toverden ze een tafel voor 20 personen buiten, en konden we lekker borrelen vooraf buiten en daarna gegeten binnen. Echt niets was te gek en kon daardoor heerlijk genieten van mijn verjaardag. Bedankt voor de geweldige avond en een pluim voor de eigenaars en hun personeel. Gaan hier zeker snel weer een hapje eten. Groetjes Ellen en Richard Spaans
fraukez .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
We hebben hier met z'n 10-en gegeten. Helaas was de zaak bijna leeg (het was bbq weer dag ...). Goed gegeten, porties zijn goed. En bij de mixed vlees schotel heel erg veel. waarschijnlijk moest de kok van te veel klaar gemaakt vlees af? Jammer was dat een redelijk aantal dingen van de kaart op waren. Bediening had iets attenter mogen zijn m.b.t. de drank, omdat het rustig was, waren ze druk met opruimen en schoonmaken en was het lastig aandacht te trekken dat we nog wat te drinken wilden. Het menu van 25 euro op de internet site, werd niet op de kaart aangeboden. Ze waren wel attent met, of we direct het hoofdgerecht al wilden na het voorgerecht, of dat we nog even wilden wachten.
Vic .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Ik heb hier nu twee keer gegeten, en één keer een kopje koffie met gebak genuttigd. De eerste keer heb ik met mijn ouders van 71 en mijn broer daar gegeten ter ere van mijn verjaardag. Dat is zo goed bevallen, dat ik onlangs mijn date er mee naartoe heb genomen om gezellig een hapje te eten. De bediening is uiterst vriendelijk en verzorgd, en ik vind het er gezellig ingericht. Je kan er 's middags ook leuk mensjes kijken vanachter het raam, of op het terras.
De kwaliteit van het eten is prima en de porties zijn goed.
Wat mij betreft een aanrader, en ik kom er vast nog eens terug.