Brasserie Dichtbij

Arnhemsestraat 27 3811 LG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Dichtbij

Eerlijke gerechten in hartje Amersfoort

In de binnenstad van Amersfoort geniet je van eerlijke gerechten voor zeer vriendelijke prijzen. In Brasserie Dichtbij serveren ze klassiekers als schnitzels, kogelbiefstuk en spareribs, maar ook vegetariërs kunnen hier prima terecht. Daarnaast hebben ze elke week een wisselend menu. Voor ieder wat wils dus!

Meer informatie over restaurant Brasserie Dichtbij

Maandag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00
- Lunch vanaf 11:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Dichtbij

Rahwana D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Lunch aantrekkelijk gepresenteerd en smakelijk. Service goed en vriendelijk. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Zeker voor herhaling vatbaar.
M. K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Geweldige service! Geweldig eten! Perfecte indeling qua prive zitten. Wij kenden 'Brasserie Dichtbij' nog niet maar gaan er zeker vaker heen!
rianne63 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker gegeten. Prima gelegenheid om buiten de deur te eten maar geen hele avond wil zitten.
Vooraf heerlijk brood maar wel erg zoute aioli en tapenade.
Bediening erg vriendelijk en alert. Wij komen zeker terug!
J. K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Een lekkere lunchplank met broodjes divers beleg en een klein kopje soep. De originele prijs vinden we te hoog, nu betaalden we 23 euro voor twee plankjes en twee verse jus. Met de ah actie.
Prijs nu goed, maar orginele prijs hadden wij er niet voor betaald.
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Nu alweer voor de 6de keer sinds vorig jaar bij Brasserie Dichtbij gegeten.
Dit keer het dagmenu gekozen van varkenshaas saté met gebakken aardappels of patat en salade. Bediening was opnieuw prima, snel en attent. De wijn met lekker volle glazen lekker en niet duur. De dameblanche weer oké.
Restaurant is gezellig ingericht met hoge en lage tafels.
Met een totaal prijs van €46 is het extra genieten!
E.M. J.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
AH actie maakt de prijs zeer gunstig. Kwaliteit van het aanbod AH actie is zeer goed. Personeel uiterst vriendelijk.
Het is een aanrader
liesbethnj .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Het was een gezellige avond, het eten smaakte lekker, en was voldoende, vlotte bediening, helemaal niet vervelend. we komen er zeker terug, als we weer in de buurt zijn. Groeten Liesbeth en Wiel.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Zeer vriendelijk ontvangen. Vooraf zalmsalade en tomatensoep als hoofdgerecht kipsate xl ( en xl was ook echt xl) en kabeljauwhaasje en als dessert hadden we ammereno ijs. En dit alles was echt super lekker.
en-of .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wij hebben er lekker gegeten, het restaurant heeft jong, en zeer vriendelijk personeel.
Kortom een aanrader. Wij gaan zeker terug.
Ettelien B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Voor de 2de X lekker gegeten . Super service , overzichtelijke kaart , vlotte bediening , leuk geprijsd . Zeker voor herhaling vatbaar
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Clean, goed vers, aardige bediening, goed vlees, maar niet apart!
henny V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
perfecte lokatie en zeer vriendelijke bediening.
de lunch met de ah aktie was perfect.
voor de kleine eter ietsie teveel voor de grote prima.
een aanrader.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Leuk adres om wat te eten. Zijn er al vaker geweest. Nu met AH spaarkaart. Het was weer heerlijk en voldoende. Het personeel was vriendelijk en vlotte bediening.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Top eten. Vriendelijk personeel. Ik ga zeker mensen deze Brasserie aanraden.
Corien M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
De bediening heel vriendelijk en het eten is super goed mooie volle borden mooie moderne inrichting je kan er dichtbij parkeren in een parkeergarage we gaan er zeker nog een keer heen
Sj. C.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Een aanrader ! Gezellige brasserie met vriendelijke bediening. Weet het menu inhoud en kan tevens een een wijnadvies geven. Niets is te veel. We gaan er zeker nog eens naartoe en niet alleen om te eten.
Henno H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Alles zo als het hoort, toppie
mace .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Brasserie Dichtbij onderscheidt zich vooral met het personeel: vriendelijk, oplettend, vrolijk en service gericht, zo zou het overal moeten zijn maar zie je maar weinig
amerzon A.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Met AH actie hier gegeten; voldoende keuze uit voor- en hoofdgerechten, jammer dat vegetariërs er altijd zo bekaaid vanaf komen, wat betreft keuze én verrassende gerechten.
De rundercarpaccio ziet er verzorgd uit en is zó rijk gedecoreerd met veel slierten mayonaise, wat rucola, geroosterde pijnboompitten, een plukje alfalfa en een tomaatje, dat het vlees (rosbief ipv. ossenhaas?) aan het zicht is onttrokken. Helaas ontbreekt de Parmezaanse kaas om het gerecht wat meer smaak te geven en is gewone geraspte kaas gebruikt. Gelukkig liggen voor de pit drie toefjes groene pesto op de rand van het bord.

De drie medaillons van varkenshaas zijn smaakvol, geserveerd met een beetgare roosje broccoli en wat worteltjes en een heerlijk aardappelkoekje. De vlakke smaak van het zogenaamde 'kabeljauwhaasje' (koolvis?) moet worden opgepept met een sausje. Tip: serveer een visje met meer smaak.
De salade (ijsberg en lollo rosso) met wat komkommer, tomaat en zelfs plakjes ei is goed.

De amarenen yoghurt ijs met slagroom en losse amarenen is voortreffelijk, evenals de chocolade mousse.
De bediening is vriendelijk, een enkele dame nog wat onervaren. Prijs - kwaliteit is in verhouding; de gerechten zijn weliswaar eenvoudig, maar met aandacht bereidt. Het moderne interieur mist wat kleur en is ook vrij donker, ondanks de grote plafondlampen.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Bij het binnenkomen werden we vriendelijk ontvangen, het was al druk maar de wachttijden tussen de 3-gangen menu was, ondanks dat het druk was, goed. We hadden tijdens onze vakantie gebruik gemaakt van de A.H voucher.
Ze behandelden ons even correct. Het eten was heerlijk, als ik in Amersfoort woon, weet ik hun te vinden.
Alleen je kan niet in hun straat parkeren, we gingen in de Parkeergarage en dat was wel even slikken, want je bent tocht zeker 2 tot 2 en half uur in het restaurant bezig. (10,--euro, voor het parkeren)