Brasserie DenK

Duin- en Kruidbergerweg 60 2071 Santpoort Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie DenK

Sprookjesachtige locatie

Waan je in een sprookjesachtige omgeving op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord. Hier kom je vanzelf in hogere sferen door de prachtige natuur, de vriendelijke ontvangst, het warme en klassieke interieur en last, but nog least: de smaakmakende kaart. In de zomer kun je zelfs vanaf het terras genieten van de vijver en de Engelse tuin terwijl je je tanden zet in een mals stuk vlees of een dagverse vis. Kom hier helemaal tot rust en laat je op je culinaire wenken bedienen.

Halve fles mineraalwater

- High Wine 15:00 - 18:00
- Bar 10:00 - 01:00

Amber V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We hebben hier 2,5 jaar geleden ook gegeten en toen waren we erg enthousiast, maar dit keer viel het ons tegen. De kwaliteit van het eten was matig en de gangen volgden elkaar veel te snel op. We hadden een bijpassend wijnarrangement maar vonden de wijnen verre van speciaal. Al met al vonden we het echt te duur voor wat het was. Wij komen hier niet meer terug.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Tijdje hier niet geweest, otnhutsend hoe kwaliteit hier achter uit gehold is. Voorgerecht (forel/rivierkreefjtes) smakeloos, tussengerecht(zeebaars/risotto) prima, smaakvol. Hoofdgerecht (lam, wederom risotto) met gemak het smerigste gerecht dat ik in 40 jaar hoereca (van 3 sterren tot eetcafe) heb gegeten.
Kompleet incompetent personeel, apatisch, verkeerd tempo, geen kennis.
Uitzondering Lynn Koster, zij probeerde iets van de avond te maken en verdiend een betere omgeving
Robin H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Afgelopen week heerlijk gegeten bij Brasserie DenK. Wij waren met een gezelschap van 4 waarvan 2 het menu van de markt namen en 2 a la carte gingen dineren. Zelf had ik het menu en dat was heerijk, vrije keuze tussen vis en/of vlees. Voorgerecht Lamsmerquez met Couscous en vervolgens als hoofdgerecht Diamanthaas. Zeer geslaagde avond zeker voor herhaling vatbaar.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij Brasserie DenK! De nieuwe kaart was net ingegaan dus we hebben kunnen genieten van een aantal heerlijke nieuwe gerechten.
Daisy O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
We werden vriendelijk ontvangen door de restaurant manager, hij bracht ons vervolgens naar een gezellige tafel met zicht op de open keuken. De koks zagen er fris en verzorgd uit en er werd zeer gestructureerd gewerkt. Na het zien van de nieuwe kaart gekozen voor de loempia van gekonfijte eendenbout als voorgerecht, een echte aanrader!
Ook de wijnen die werden geadviseerd sloten mooi aan bij de gerechten. Al met al een hele fijne en gezellige avond gehad bij DenK!
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Wat is fijner dan een lunch op een zonnige zondagmiddag op het terras van Denk. De omgeving van een landgoed, naar keuze zon of schaduw en een prima ambiance met rondom natuur. Storend is het, als een jongeman op het bordes van het landgoed als disk jockey meent de gasten te kunnen vermaken met niet aflatende punk en metal music en zich daarbij nauwelijks realiseert, dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers eerder boven de 50 dan er onder is. Ook op 30 meter afstand van de op het bordes opgestelde speakers lijkt het er meer of of de muziek uit een telefoonhoorn komt, dan uit een loudspeaker, maar ja over smaak valt niet te twisten. De smaken van de gerechten waren overigens prima in orde, maar het moet toch gezegd worden, dat de organisatie bij Denk en zeker ook de efficiency van het vaak doelloos rondlopende personeel (voorzichtig gezegd) voor verbetering vatbaar is. Een absolute afknapper is het als in een dergelijke locatie de (overigens voortreffelijke appeltaart) wordt geserveerd met chantilly uit een spuitbus, die na enkele zonnestralen volledig verwaterd op de taart achterbleef. Dit mag in zo' n zaak met een dergelijk prijsniveau niet gebeuren; zeker niet als een klant de huisgemaakte appeltaart met slagroom bestelt. Het genot werd ook nog in negatieve zin beïnvloed door de vele rondvliegende en irritante wespen, wat ik Denk overigens niet wil aanrekenen.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Ik was hier afgelopen zaterdag en eet hier over het algemeen altijd prima. De kaart is divers en wordt origineel gepresenteerd. Door beroepsmatig vraag ik altijd tijd een tafel bij de open keuken en volg het proces. Zorg dat de bezetting bediening op orde blijft. Afgelopen zaterdag vond ik dat het niet soepel verliep, niet genoeg tijd voor uitleg wijn en gerechten. Daarnaast te weinig oog contact waardoor wij niet nog een drankje konden bestellen. Het eten was prima op het hoofdgerecht na: de runder bavette was goed bereid maar de dikke frieten waren niet goed afgebakken ( wit, slap en smaakloos) Zorg voor harmonie tussen keuken en bediening bv. als de zaak in 1 x vol loopt de bediening eerst een paar tafels opneemt en de anderen tafels een extra amuse geeft waardoor de keuken aandacht voor de gerechten kan behouden. Je ziet nu als het primetime is en alles wordt uitgevraagd de keuken het te druk heeft en niet de gerechten de aandacht kan geven die het nodig heeft.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
De brasserie is het kleine zusje van de vrienden van Jacob. Vanzelfsprekend is het wat eenvoudihger, maar we hebben hier toch prima gegeten. Een viergangen diner met twee prima visgerechten. Het vleesgerecht met vier soorten vlees was wat overdone en niet al te bijzonder. Het dessert was weer lekker.
De lunch was hier ook prima en het ontbijt zeer goed.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Goed eten en mooie porties. Met zorg bereid.
Bij reservering was het mooi weer en wij hoopten ook buiten op het terras te kunnen eten, helaas was het op de dag zelf te koud. De sfeer binnen viel ons echter erg tegen. Hotel sfeer met bijbehorende hotel bediening. Er zijn binnen leukere tafels die niet direct voor de brasserie gebruikt worden. Binnen of buiten eten is hier een groot verschil in sfeer en beleving.
Daarnaast houd ik niet van up-selling. Friet aanbevelen als dit totaal niet nodig is of bij de porties past. En moeilijk doen over kraanwater.
Verder zeker wel een fijne avond, de kwaliteit is echt prima. Lekkere wijn gedronken.
Eline S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Heerlijk gegeten en goede service! We komen hier zeker vaker eten. Ook voor borrel of lunch. De locatie is prachtig met al dat groen. Wat een rust!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij zaten zeer lang te wachten, op kaart daarna drinken daarna weer lang gewacht op de kaart voor dessert.
Jammer ,want de bediening is wel zeer vriendelijk, maar wij zaten denk ik bij denk op een stukje niemandsland ,feedback werd wel goed opgepakt.het eten was prima, wel jammer dat je niet een glaasje water geserveerd krijgt bij de koffie!
Reen P.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Gisteravond met partner hier wezen eten, niet voor de eerste keer. Wat ons betreft verdient de keuken een dikke 10+. Het menu van de markt (€35,- voor drie gangen) was heerlijk. Vooraf tonijn met garnalen en o.a. een limoengelei, het hoofdgerecht was op de huid gebakken zeebaars met heerlijke zeekraal en beurre blanc, het nagerecht was een compositie van vanalles met chocolade en vanille-ijs. Heerlijke combinaties, perfect gepresenteerd, royale porties, kortom meer dan heerlijk eten.
Kitty H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijke lunch,
Fijne bediening en heerlijk zonnig terras!
Noor V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Sam P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Afgelopen zondag samen met mijn vriend wezen dineren bij brasserie DenK. Dit was voor de eerste keer en wat een ervaring. Prachtig landgoed met een strakke moderne brasserie. Wij zaten bij de open keuken, erg leuk om te zien hoe de koks al het eten bereiden. We werden naar onze tafel gewezen en direct geholpen, er werken jonge mensen maar je ziet dat ze plezier in hun werk hebben. We zagen de managers goed hun team leiden. We hebben genoten van het eten en de service. Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat wij de brasserie bezoeken, zeker voor herhaling vatbaar!!
Desiree W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk gelunched bij brasserie DenK! Samen met mijn vriend hier gelunched op een mooie zomerse dag. Na een ochtend fietsen hadden we trek in iets warms. We hebben gekozen voor het 2 gangen verassingsmenu van de chef! Wat een heerlijke gerechten. Begonnen met een gepekelde kabeljauw en als hoofdgerecht kregen we de usa steak. Prachtig bereid! We hebben gekozen voor een 2 gangen wijnarrangement ernaast. Deze werd samengesteld door de manager Michelle. Wat een heerlijke combinaties, we hebben genoten. Michelle bedankt voor je leuke maar uitstekende service. Wij komen nog eens terug.
William B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk buiten gezeten met prachtig weer. Je waant jezelf even op vakantie in deze prachtige zetting. Leuke menukaart. Gezellige bediening.
monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Omgeving is natuurlijk prachtig. Het eten was lekker, de service was slechter dan ik ooit ergens heb meegemaakt. Amateuristisch is een compliment in dit geval. Goed bedoelend maar volledig incapabel personeel. Een hoofdgerecht werd fout genoteerd maar afgeleverd met de opmerking dat dit ook echt lekker zou zijn. Excuses of compensatie in de vorm van bijvoorbeeld een glaasje wijn werden niet aangeboden. Erg lang wachten op een drankje. Gerechten niet tegelijk geserveerd (3 personen). Ik zou nog uren door kunnen gaan. Heel droevig voor zo'n mooie locatie. Hoe dit mogelijk is???
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Slechte service, zeer traag en ongeinteresseerd met oogkleppen op. Eten was niet zoals op de kaart vermeld. Toen dit aangegeven werd was het het woord van de kok tegen ons woord: zo hoort het gerecht te zijn we kijken of we de kaart aanpassen... Makkelijk...
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zondag 21 mei hier gedineerd. Voorafgaand aan het diner hebben we echter eerst wat rondgewandeld op het schitterende landgoed en zijn toen neergestreken op het fraaie terras met uitzicht op de grote vijver en het landgoed. Een unieke locatie. We hadden precies tijd voor een drankje voordat we onze gereserveerde plaats (met Diner Jaarkaart) in het restaurant zouden innemen. In de volle zon genoot ik aldus van een Affligem Tripel speciaal bier en mijn partner van een Bitter lemon.
Aan twee verschillende medewerkers in de bediening heb ik gevraagd of de rekening voor de drankjes bij die van het diner konden worden gevoegd. Volgens beiden was dat geen probleem, maar bij de een konden we zo naar binnen lopen en hoefden we alleen maar aan te geven aan welk tafelnummer we hadden gezeten, de ander vertelde ons dat we ons even moesten melden bij de buitenbar en dat er dan iemand met ons mee zou lopen naar het restaurant. Enfin, we liepen naar de bar en daar werd ons verteld dat we gewoon konden doorlopen en in het restaurant moesten we dan even vermelden aan welke tafel we hadden gezeten. Zo gezegd, zo gedaan. Maar uiteindelijk bleek bij het afrekenen toch dat de buitendrankjes niet op de rekening stonden. Dat dus maar recht laten zetten bij het betalen. Het gebeurt wel vaker, kreeg ik te horen. Ze waren wel blij dat ik zo eerlijk was om het te melden. Aan een goede communicatie mankeert nog wel het een en ander.
Binnen in het moderne restaurant kregen we een prima plek met goed zittende stoelen. De verlichting was mooi diffuus gemaakt door een soort transparante pegels onder spotjes te hangen. Goed gevonden. De grote ruimte kreeg toch een soort van privacy door de vele kolommen en tussenwandjes, hoewel de ruimte nergens gesloten was.
Natuurlijk namen we hier eerst ook een drankje: een zoete witte wijn voor mijn lief en weer zo’n Affligem Tripel voor mezelf. Die wijn (Koch Riesling) vond mijn partner verrukkelijk. Ze zou er later die avond daarom nog een nemen. Eerst kregen we een amuse van het huis: Flammkuchen met – als ik het goed verstaan heb – tandoori mayonaise (maar misschien was het wel Pomodori). Best wel apart en verrassend lekker. Tevens kregen we lekker brood in een papieren broodzak. Daarbij zeezout boter.
Als voorgerecht nam mijn gezellin de Bouillon van Sereh. Hoewel heel lekker, vond ze de bouillon wel wat te zout. Ik nam de Steak Tartaar met gepocheerd ei en salade (o.a. waterkers en rucola). Prima gemaakt met een licht zure smaak.
Voor het hoofdgerecht had mijn disgenote voor de Corvina geopteerd. Daarvan had ik nog niet eerder gehoord. Volgens de menukaart zat daar parelgort met paling bij. Dat heeft zij vast niet gelezen, want ze was altijd dol op paling tot het moment waarop ze vernam dat palingen lijken eten. Maar zonder deze kennis vond ze het een overheerlijk gerecht. Mijn keuze viel op de Kalfszijlende met notenkorst. Hierbij was ook een huisgemaakt worstje. Verder was dit kalfssucadegerecht aangevuld met babybroccoli (bimi), aardappelpoffertjes en cherrytomaatjes. Ik kan niet anders zeggen dan dat het geheel voortreffelijk smaakte. Ook de bijbestelde frites waren van een hoog niveau, zeer mooi van kleur en zeer krokant. Precies goed dus.
Voor het dessert tenslotte waren we eensgezind: Coupe stroopwafel. Deze coupe zag er erg lekker uit met z’n laagjes en kleurtjes en was dat ook. Weer eens wat anders dan het gebruikelijke ijs, de Panna cotta etc.
Over het personeel niets dan goeds. De bediening was zeer hoffelijk en goed bij de les. Bij de gerechten werd keurig uitleg gegeven. Het enige minpuntje vind ik de wat te hoge prijs voor het speciaal bier. Met € 6,25 voor een Affligem Tripel betaal je wel de hoofdprijs. Eigenlijk vind ik dat de prijzen van drankjes ook op de kaart moeten worden vermeld, zodat je weet waar je aan toe bent. Stel dat je 4 van deze flesjes neemt, dan kosten die 4 alleen al 25 euro!