Brasserie De Zwaluw

Kamperfoelieweg 1 1796 MT De Koog Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie De Zwaluw

Maandag 18:00 - 23:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Paul V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Eerst maar wat wij minder vonden. Het eten was goed, maar niet bijzonder. Op de kaart, die wel vaak schijnt te wisselen, stonden allemaal veilige vlees- en visgerechten (niets vegetarisch). Wellicht afgestemd op het wellicht wat oudere, deels Duitse publiek dat op Texel komt. Die gerechten waren goed klaargemaakt, niets op aan te merken, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het brood met bijbehorende smeersels was overigens wel opvallend goed.
De wijnen vonden wij evenmin verrassend. Hier mag wel wat hoger in de markt worden ingezet. Als je hier toch gaat eten, kijk je niet op een tientje meer of minder voor de wijn.
Daarentegen is de bescheiden ruimte erg prettig. Gewoon een fraai restaurant. Intiem, zonder oubollig te zijn, want de inrichting is vrij strak.
Maar wat ons bezoek zo de moeite waard maakte, was de bediening. Onze gastheer was de hele avond de ideale gastheer. Niet te aanwezig of opdringerig, maar wel alert. Goedlachs zonder olijk te worden. Niet te beroerd om ons meteen al van verschillende wijnen iets te laten proeven, zonder wijnen op te dringen.
Misschien zijn wij nog nooit zo plezierig bediend in de Nederlandse horeca.
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Leuk en gezellig restaurant met erg smakelijke gerechten en een fantastische gastheer. Alles is goed en met zorg klaargemaakt. Op de vaak wisselende kaart stonden 3 voor-, 3 hoofd- en 4 nagerechten. De Texelse entrecote was heerlijk en mijn favoriet van de avond en ook complimenten voor de gamba's. Prijs kwaliteit was goed voor De Koog en de service was uitstekend. We kregen ook een enorme schaal koekjes en snoepjes bij de koffie wat een leuke verrassing was. Ook de drie verschillende broodjes vooraf met boter en olie met balsamico was een goede en leuke toevoeging en flessen ijswater op tafel is zeker niet overal standaard. We komen zeker weer eens terug.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Lekker gegeten. Drie gangen menu. Was verukkelijk. Lamsham vooraf. Lamsbiefstuk. En als desert ijs met juttertje. Ambiance gezellig. Goede gastheer die sven. Echt een aanrader een top avond gehad.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Wij hebben ons ZEER aangenaam laten verrassen met het 3 gangen keuze menu. Carpaccio, kalkoen en mijn man tongfilet en een verrukkelijk dessertfestijn toe. Een bijzondere vermelding verdient het wijn arrangement bestaande uit Zirfandel, Grune Veltlinger en een fantastische dessertwijn de Torros de Flora. Het geheel werd ambachtelijk en humoristisch aan elkaar gepraat door de gastheer. Absolute top, een heerlijk avondje uit eten. De gastheer bood zelfs zijn excuus aan voor het laatste fruitvliegje van het seizoen.....
Dennis R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Hier moet je een keer gaan eten als je op Texel bent. Een gezellige huiskamer aangelegenheid met huiselijke sfeer. Wel een tip om te reserveren, aangezien het kleinschalig is ingericht. Je wordt door de gastheer prima door het menu en de avond geleid. Vooraf begonnen we met de gamba's in knoflookboter. Erg lekker, leuk detail is dat je gewoon met de handen mocht eten omdat je ze zelf nog moest pellen. Daar moet je natuurlijk wel van houden, maar paste prima in de huiselijke sfeer. Als hoofdgerechten, de kabeljauwfilet in limoenboter en de entrecote in rodeuienwijnsaus. De entrecote en vooral de saus waren een prima combinatie. De kabeljauwfilet met limoenboter was wel lekker maar iets minder, omdat de saus over de filet was gegoten en daardoor werd het iets aan de vette kant. Als nagerechten het bosvruchtenijs in een marsepijnjasje en het warme cholodadetaartje met limoensorbet. Vooral het bosvruchtenijs in marsepijnjasje was genieten. Een heerlijke afsluiter van de gezellige avond.
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Deze Brasserie die hoort bij hotel de zwaluw is er een op huiskamer formaat er staan maar een paar tafeltjes maar dit maakt het wel gezellig en knus de inrichting is modern en de tafels zijn fraai gedekt met mooi servies en bestek wat gelijk al een heerlijke indruk geeft.Het is aan te raden om als u hier wilt eten te reserveren want het is meestal gauw vol omdat het er zo goed toeven is zeker voor de hotelgasten die niet in de Koog willen eten.Ik heb er twee keer gegeten in de week dat ik er was zal me beperken tot de avond van aankomst in Texel de ontvangst was zeer goed en het brood met lekkere boter en mooie olijfolie smaakte goed bij de lekkere witte wijn.Het menu is een keuze menu van de dag dat uit 3 voor 3 hoofd en 3 nagerechten bestaat dus de keus is groot genoeg en wil je wat anders dan is dat best te regelen met de geweldige ober die aan je tafel het hele menu met je door neemt en precies verteld waar het uit bestaat en je ook gelijk goed over de wijn verteld en wat er bij het eten gedronken kan worden maar eigen keus is er natuurlijk ook.Dan het eten mijn vrouw had een lekkere romige tomatensoep die ze heerlijk vondt en ik had Texelse lamsham met een heerlijke dressing bij de mooie salade,mijn hoofdgerecht was een Texels trio van filets met een heerlijke kruidenjus en dit was heerlijk mijn vrouw had een heerlijke Texelse varkensoester met een zalige vijgensaus hierbij geweldige knapperige seizoen groentjes en lekkere gebakken aardappeltjes en patat en hier bij een lekker rode wijn die door de ober was aangeraden hij paste er erg goed bij.Het desert was ook super een heerlijk chocoladetaartje met sinaasappelsorbet echt lekker en smaakvol,en om de maaltijd af te sluiten heerlijke koffie met lekkere koekjes er bij.De tweede keer at ik er alleen omdat mijn vrouw was gaan paardrijden maar ook nu was de bediening en het eten geweldig deze kok is geweldig bezig en zijn eten en bereiding van deze meestal plaatselijke producten is een pluim waard ga er zeker weer eten als ik weer in Texel ben en ook om die gezellige en leuke ober weer te horen vertellen wat er op het menu staat echt mensen ben je in Texel en heb je de kans er eens eten geweldig.
Raymond & Marit .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
In 'het kleinste restaurant van Texel' krijg je al snel een huiskamergevoel: niet doordat het er zo uit ziet, maar door de kleinschaligheid wordt je flink in de watten gelegd door de gastheren. Voldoende keuze in het keuzemenu voor een uitstekende prijs, met zoveel mogelijk producten van Texel. De gerechten waren vers bereid en goed van smaak. Goed assortiment wijn, waardoor er altijd wel iets bijpassends te vinden was. Uitstekende service, goed eten en de gezelligheid, maakte dat we een zeer geslaagde laatste avond op Texel hebben beleefd.
Glmjstevens .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Uitnemend gastheerschap in gezellig, kleinschalig restaurant. Keuzemenu biedt voldoende variatie. Onze keuze, met als hoofdgerecht rode mul, werd mooi opgediend en smaakte voortreffelijk. Een heerlijk avondje uit eten!
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Het kleinste restaurant van Texel. Je hebt het gevoel alsof je bij iemand op visite bent en heerlijk te eten krijgt. 3 gangen keuze menu voor een geweldige prijs. Er wordt veel gebruik gemaakt van Texselse producten. Vooraf een lekkere wild pate, hoofd slibtong en als toet een kaasplank met 4 kaasjes. Een aanrader is het bijpassende wijnarrangement. Fijne, spontane en attente bediening. Dank jullie wel voor de fijne avond.
Mariska37 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
We hebben hier een fijne en vooral goede avond verbracht. Eerlijke en fijne gerechten komen op tafel. Bediening heeft alles in de gaten en zorgt dat je niets te kort komt. Een echte aanrader voor echte levensgenieters voor op Texel. Een adres om te onthouden
Rj B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Warm en sfeervol restaurant. Iedere 3 dagen nieuw 3 gangen menu met voor ieder wat wils. Wij hadden pompoensoep, hertenbiefstuk, lamshaas, huisgemaakt sorbetijs, allemaal super vers en perfect op smaak! Reserveren is een must gezien het beperkte aantal tafeltjes. De gastheren runnen het geheel waardoor geen bediening van onbekwaam personeel. Een echte aanrader, de moeite waard!
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2013
Heerlijk gegeten vrolijke en verrassende gastheer. Voorgerecht gazpacho en capacious met Texelse truffelkaas Voortreffelijk. Varkenoester en zeetong als hoofdgerecht. Heerlijke garnituur. Goede wijn. 6 tafeltjes huiselijke sfeer. Wisselend menu met keuze uit drie gerechten. Karaf water broodjes ervoor. Helemaal top. We zijn heerlijk uit geweest en genoten van de leuke sfeer.
Johanna100 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
We zijn zeer gastvrij ontvangen, uitstekende prijs kwaliteit verhouding, 3 gangen keuzemenu is goed in variatie, met heerlijke passende wijnen.
Klant is koning, dat gaat bij de Zwaluw zeker op!
René L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
In 2 weken vakantie in De Koog 4x bij Brasserie De Zwaluw gegeten. Elke keer was het weer een feestje! Fred in de keuken die de heerlijkste Texelse gerechten kookt , waar onder Texels Rib Eye, Texelse Lamsham, Varkensoester, teveel om op te noemen. En dan niet te vergeten Sven de gastheer die dat als geen ander kan. Altijd met een vrolijke persoonlijke noot. Een wisselend 3 gangen keuze-menu voor 32,50. Steeds verrassend en top! En vergeet ook niet de prachtig aangeklede tafels en de gehele sfeer in het restaurant. Een echte aanrader als je op Texel bent.
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Enkele weken terug hier een avond gegeten, terwijl we in het hotel verbleven. Vooraf een salade met zalm en rivierkreeftjes, heerlijk! Maar de topper was toch wel het hoofdmenu, ossenhaaspuntjes met een geweldige kersen/port-saus. Geweldig mals, alleen voor dit gerecht zou ik al terugwillen! Sfeer was goed; kleinschalig, maar gezellig! Wij komen hier graag nog een keer terug!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Had de jongste van 7 moeten omkopen met een avond patat zodat hij deze avond grote mensen eten zou eten. En ook hij heeft genoten. Luxe dineren zonder heel veel hogere kosten dan in andere restaurants in de buurt in de ambiance van een huiskamer met de meest enthousiaste bediening die je maar kunt bedenken! Aanrader, ga er volgende vakantie zeker weer eten.
Anniebes .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Zaterdag 13 april jl. heerlijk gegeten bij Brasserie De Zwaluw. Zeer gastvrij ontvangen door zowel de gastheer als de chef. Vooraf keuze uit rundercarpaccio, meloen met ham of huisgemaakte tomatensoep. De meloen met ham was erg mooi opgemaakt en de tomatensoep lekker romig maar wel wat veel als voorafje.

Vervolgens een perfect gebakken kalkoen gegeten met een sausje van o.a. een Texels likeurtje. Mijn tafelgenoot heeft genoten van een stukje gebakken zalm. Ook nu was het wel wat veel want naast een redelijk vol bord kwamen er ook nog een aantal bijgerechten zoals gebakken aardappels, salade en ratatouille op tafel te staan.

Als dessert ook weer een heel mooi opgemaakt bord met een trio van chocola (ijs, bonbon en mousse) en voor mijn partner een glas met fris sorbetijs en calvados.

Kort samengevat; heerlijk gegeten in een knus restaurantje met eigenaren die oog hebben voor detail en die hun gasten graag in de watten leggen. Echt een aanrader!
Lekkerbekuitbrabant .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Tijdens onze vakantie een heerlijk 3 gangen-menu gegeten (Kalfvitello, ossehaas puntjes met knoflook, en kaneel parfait met stoofpeer) met bijbehorende wijnen tegen een verrassend lage prijs. Mede door Sven zijn gastheerschap voelde ons gelijk thuis in het zeer knusse restaurant. Zeker een aanrader als je op Texel bent.
Rutger S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Gisteravond een heerlijke avond gehad bij De Zwaluw. Na een hartelijk ontvangst, een goede aperitief samen met een zalig zelf gemaakt groente kroketje en vers brood met pesto konden wij onze keuze maken uit het prima opgebouwde 3 gangen menu.

Het menu heeft genoeg variatie en de gastheer komt enthousiast vertellen wat ze op die avond kunnen klaarmaken. Met enige humor en gekte weet hij ons van de nodige keuzes te overtuigen.

Onze keuze voor het voor-gerecht was gevallen op een rundercappacio met truffeldressing. Deze carpaccio was heerlijk dun gesneden, zacht, smaakvol en subtiel voorzien van de truffeldressing. Een goede start van het heerlijke diner.

Als hoofdgerecht hadden we een mixed grill en varkenshaasmedallions die beide gewoon goed waren. Heerlijk mals en op smaak gebracht met verschillende kruiden, als bijgerechten kwamen er verschillende groentes en geb. aardappel partjes op tafel te staan. Dit alles werd begeleid door een prima huiswijn uit California.

Als desert was de tip het eigen gemaakte chocoladetaartje met een bolletje peren eis. Dit was heerlijk samen met een goede kop koffie en een bol cognac!

Ontzettend bedankt voor deze avond. Wij hebben genoten en zullen het zeker anderen aanraden. Bij De Zwaluw kan goed gegeten worden tegen een nette prijs! Succes met de verbouwing van de hotel kamers.

FBoland .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Afgelopen weekend heerlijk gegeten in Brasserie de Zwaluw in De Koog. Wij werden verrast met een heerlijke afstemming van smaken. Een najaarsmenu van streekproducten zoals lamspaté geserveerd met heerlijke wijnen.
De verse groenten garnituur met de heerlijk gebakken aardappeltjes, jonge tuinboontjes en de heerlijke rabarber paste perfect bij zowel het hoofdgerecht met vis als de entrecote met bospaddestoelen. We hebben volop genoten van dit heerlijke eten. Het appelijs met Calvados was een perfecte afsluiter. Alles werd geserveerd met persoonlijk aandacht in combinatie met professionaliteit. Wij vonden dit zeer prettig. De prijs was verassend laag voor de kwaliteit die geleverd werd. Wij hopen dat dit ook zo blijft, zowel de prijs als de kwaliteit ;-)
Het is ongelooflijk dat zij dit met z'n tweeën doen!
Dank voor de fijne avond.
Jacky en Ferdinand Boland, Utrecht.