Brasserie De Zeven Deugden

Meer informatie over restaurant Brasserie De Zeven Deugden

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Tongoossens .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
We hebben hier met 2 personen gegeten met een "gift for 2" diner-bon.
Voortreffelijk gegeten in de serre met uitzicht op de brug.
Als voorgerecht beiden het Scandinavisch Raffinement. Wat een overheerlijk gerecht! Het was jammer dat hierbij geen stukje stokbrood werd geserveerd.
Als hoofdgerecht voor de mixed grill en de tournedos gekozen. Wat een heerlijk malse stukken vlees. Voldoende bijgerechten.
Als dessert de coupe aardbeien en coupe bosvruchten. Super lekker en een hele beker.
Meer dan voldoende gegeten op een leuke locatie in een prima restaurant met vriendelijk personeel. Hier gaan we vaker komen.
Hartung .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Eten was goed, service helaas niet. Kwam met 2 kinderen, vergeten on voor bestelling lunch. Lunchkaart voor kinderen enkel frituurzooi. Kan geen kinderportie zalm o.i.d. en werd aangekeken of ik wel rare vragen stelde. Daar konden ze toch niet aan beginnen.
Inky1985 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ik kom regelmatig hier eten. Soms eet ik van de kaart, maar laat me ook wel eens verrassen. Het vlees is altijd van erg goede kwaliteit, het eten is me nog nooit tegen gevallen. Meer dan genoeg! Als je reserveert, vraag dan een plek in de serre, hier heb je mooi uitzicht op de vecht en de brug.
Per L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Op 24-03-2016 zijn we mijn vrouw en ik hier wezen eten en een prima avond gehad. De voorgerechten bloedworst met coquies voor mijn vrouw en mostertsoep voor mij waren uitstekend. De biefstuk en preitaartjes als hoofdgerecht waren ook zoals we ze graag hebben. Het desert hebben we overgeslagen deze keer. De bediening is vriendelijk en attent en je kunt heerlijk zitten in de serre. Een aanrader.
Franncess .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
22 maart met zijn vieren gegeten. Geen brood en/of geen knoflookboter vooraf gekregen zoals vorige recensenten schreven. Voorgerechten: een keer soep, een carpaccio en twee keer eend waren goed. Hoofdgerechten :een maal zalm en drie maal harder waren wel aardig, maar niet bijzonder. Erbij kregen we met zijn vieren: een kommetje krieltjes, een kommetje appelmoes en een kommetje koolsla. Toen serveerster ons vroeg of alles voldoende was, vroegen we nog wat krieltjes en frites. Deze bleken bij afrekenen extra op de rekening te staan. Dat is niet gebruikelijk in de horeca. De bediening was vriendelijk, we zaten leuk in de serre maar de prijs/kwaliteitverhouding is NIET in orde
Leo C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Het speciaal bestelde vegetarisch hoofdgerecht was heel goed, evenals het visgerecht, maar de spareribs en de bijgerechten vielen erg tegen qua smaak.
De bediening was uiterst vriendelijk, water en een brokje voor de hond, zelfs de daar voor mijn verjaardag gekregen bloemen werden in het water gezet.
De serre vonden we minder gezellig door het nogal opdringerige verkeer vlak achter het glas. Daarna gingen binnen zitten, daar was het gezellig
Gritz .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
kwartier wachten op wat smaakte als een diepvries tosti van de groothandel voor 3,75?
met excuses van de serveerster dat wel.
mooi plekje dat is het, voortaan brood mee.
GerardCorbier .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Na de recensies op iens te hebben gelezen en om het naderende einde van de vakantie goed af te sluiten trokken we, na reservering, met 7 personen naar dit restaurant in Dalfsen. We namen plaats in de serre. Na het gebruikelijke eerste drankje gaven we onze aandacht aan de kaart. Er werd gekozen voor de 'Abraham's favoriet' (Zwolse mosterdsoep) en 'Mama Mia' (tomatensoep) door de dames en zelf koos ik voor 'flinterdun culinair avontuur'. Een dun gesneden ossenhaas met pestomaynaise, pijnboompitten, parmazaan en rucola'. Nadat de voorgerechten werden opgediend, die werden voorafgegaan door 2 bollen brood met knoflooksaus en kruidenboter, klonk het al snel: 'heerlijk hoor'. Prima, de voorgerechten vielen in goede aarde. Mijn voorgerecht was ook heerlijk op smaak en dat was mede te danken aan de pestomayonaise. En omdat iedereen zeer tevreden was over zijn of haar voorgerecht werd onderling aangeboden elkaars gerechten te proeven. Het was allemaal erg lekker. Dat schept verwachtingen voor het hoofdgerecht. Zelf koos ik voor de op zich best pittig geprijsde 'De Zeven Deugden burger'. Een hamburger gemaakt van het vlees van het Black Angus rund. Dat mag dan ook wel een hele lekkere hamburger zijn. Er werd door mijn vrienden verder nog gekozen voor de pepersteak met rode wijnsaus. Tijdens het wachten op het hoofdgerecht bestelden we nog wat brood met de kruidenboter en knoflooksaus. Deze aanvulling zagen we overigens niet terug op de rekening. Altijd goed. Het hoofdgerecht werd uitgeserveerd door een overigens zeer vriendelijke serveerster, en al snel was het weer: 'Heerlijk hoor'. De hamburger was uitstekend gebakken en heerlijk sappig, werd geserveerd met een plakje kaas, bacon, sla en tomaat en een heerlijk pittig sausje. Is het het geld waard? Nou, daar mag iedereen zijn eigen mening over geven, nadat hij de burger daadwerkelijk heeft geproefd, maar ik vond het de lekkerste hamburger die ik ooit gehad heb. De smaak blijft urenlang in je mond aanwezig. Op een prettige manier. Om alles goed af te ronden koos ik voor Creme brulee. Deze ging gepaard met vanille-ijs en slagroom. Ook lekker maar ik zat duidelijk al vol. En als je eigenlijk al voldoende gegeten hebt dan heb je minder aandacht voor het nagerecht. Ook werden diverse coupes besteld maar de meesten van ons gezelschap zat er tegenaan te hikken. De buikjes waren goed gevuld.

Conclusie: wil je lekker eten dan is De VII Deugden een absolute aanrader. Prachtige locatie aan de Vecht, porties die ruim voldoende zijn en vriendelijke bediening.

Wij zeggen: tot ziens.
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Met de boot aangelegd bij de gemeentehaven in Dalfsen. Op advies van de havenmeester gaan eten bij dit restaurant. De start was al erg goed: kruidig knapperig vers brood met kruidenboter en knoflooksaus. Daarna het voorgerecht: een uitstekende combi van rosé gebakken kalf met cashewnoten, truffelmayo en zwarte olijven. Heerlijk! Hoofdgerecht: mosselen voor de een en spareribd voor de ander. Allebei prima!
De service was ook uitstekend. Toen we kwamen was het erg druk dus een plaatsje in de mooie serre zat er niet in. Na het voorgerecht kwam de ober melden dat er een tafel vrij was in de serre. De rest van de avond dus daar doorgebracht. Zeer attent!
Een leuke eetervaring in een lief plaatsje aan de Overijsselse Vecht!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Hoe het eten er is hebben we - op doortocht - niet kunnen beoordelen, maar het plekje is prachtig, zo in de winterzon. De bediening is vlot en vriendelijk. Jammer dat de serre bezet is door een grote gezelschap, anders ook nog van het uitzicht kunnen genieten.
De mosterdsoep-met-bol is heerlijk en een lunch op zich, de tosti is wat bleek.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Leuke zaak, waar we besloten te eten, omdat het 't drukste terras in dorp had. Vriendelijke personeel, gemengd publiek en voor elk wat wils op de kaart.

Kozen uiteindelijk spare ribs en zalmfilet. Kregen daar goede friet, prima sla, lekkere groenten (venkel, courgette en paprika) en -heel verrassend- rabarbercompote bij.

Vooraf kwam versgebakken brood met iets van kruidenspread (van het huis!). Na kozen we o.a. voor aardbeien met hangop.

Hoewel het behoorlijk vol zat kwamen de gerechten vlot door en werden we steeds vriendelijk te woord gestaan. Het is dat we niet in de buurt wonen, anders kwamen we zeker nog een keer.