Brasserie De Zeezot

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Tijdens een korte Zeelandtrip hier teruggekeerd omdat het er het vorig jaar zo goed was en wederom niet teleurgesteld.
Ook onze blonde labrador is hier welkom :-)
Hij is dan ook rustig en braaf en niemand tot last.
Superverse (lijngevangen!) zeebaars, waar krijg je dat.
Mooi opgediend met nog 2 soorten aardappelgerechten erbij.
De "sweetbites"vond ik als nagerecht het einde !
Eet zelden een toetje omdat het me teveel is maar dit was zoals het hoort te zijn : klein maar fijn !
Wij komen hier gegarandeerd terug.

Yolanda B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
We hebben hier vaker gegeten en dat was al top maar vanavond was het helemaal geweldig. Een heerlijke starter was de gazpacho, echt lekker van smaak en top met dit warme weer. Voorgerecht was een plaatje om te zien en een smaakervaring om te eten, poon met zelfgemaakte frisse chutney, een bitterbal van gamba zo lekker dat ik dacht doe daar maar een heel bord van, een frisse koude gamba en een gebakken gamba, superzachte gerookte zalm, zelfgemaakt bolletje zalmsalade, lekker brood erbij. Een topgerecht. Het hoofdgerecht was kalfsentrecote met pesto en zeewolf omwikkeld met pancetta, beide smolten op je tong, wat lekker. Goede frieten en een topsalade erbij met hele fijne smaak. De toetjes waren een plaatje, verschillend fruit, drie soorten sorbetijs, drie soorten fruitbavarois, alles zo goed van smaak, en nog ananas die was gemarineerd in kokos, mmmmm
Koffie met zelfgemaakte stukjes fudge en boterkoek. Goede wijnen per glas, heb de chardonnay, de sauvignon en de chablis gedronken, ik vond de sauvignon het lekkerst. Hier wordt met passie gekookt en geserveerd voor een zeer redelijke prijs. Een aanrader.
Aquaroma .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Je voelt je hier geen GAST. We moesten om kraanwater vragen, dat pas werd uitgeserveerd toen het hoofdgerecht al bijna op was. Bij binnenkomst is het eerste wat men hoort neer te zetten een karaf water zodat je de mond kunt verfrissen om de diverse smaak tonen van de gerechten goed te kunnen proeven. Bediening was weinig professioneel. De vraag wordt wel gesteld of alles naar het zin is. Als je dan een opmerking hebt, wordt er niet doorgevraagd maar loopt men zo snel mogelijk weg. De kwaliteit van het gebodene staat niet in verhouding tot de prijs. De sfeer ? Oubollig, en een systeemplafond kan echt niet meer. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Lappermepper .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten. Voorgerecht gamba's in knoflookolie. Perfect gegaard en op smaak. Hoofdgerecht chateaubriand, zo lekker! Daar word je dus blij van! Bediening jong en vriendelijk. Helaas geen toetje meer omdat we vol waren. Echt een toppertje. Hier komen we terug!
Ambre .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hebben meerdere malen bij dit restaurant gegeten, o.a. bij de shared dinner evening en de high tea middag. Tijdens de shared dinner evening kregen we allerlei kleine heerlijke hapjes en gerechtjes, en bij de high tea middag was er heel veel keus en het was allemaal home-made en erg lekker. De sinaasappel-meringue taart was super, en de brownies waren ook heel lekker. Verder is het tuna-melt broodje een aanrader als lunchgerecht. De inrichting is erg gezellig met warme kleuren, en bij mooi weer zitten we het liefst op het gezellige terras. De bediening is vlot en professioneel, altijd met glimlach, en onze ervaring is dat als je speciale wensen hebt, dit altijd geregeld wordt.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wij waren hier om voor de reis huiswaarts nog even lekker te eten. Vrij vroeg op de avond dus, het was vrij rustig binnen en op het terras. De bediening was vlot en prettig. Fijn dat er zo'n lekker alcoholvrij drankje met citroensmaak is! De zalm met asperges heerlijk, precies goed. Het lamsvlees ok, maar enkele taaie stukjes. Bijgerecht salade en twee aardappelbereidingen zorgen er al met al voor dat we genoeg konden eten, en ook een redelijke hoeveelheid groente. Het terras was prima, al ligt het aan een vrij drukke straat. Binnen hebben we eerlijk gezegd niet goed bekeken. Uiteindelijk vonden we de rekening wat hoog vergeleken met onze bestelling (bijna €70 voor 2 hoofdgerechten, 3 drankjes en koffie (wel paar lekkere hapjes bij de koffie).
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag bij de zeezot gegeten,
Vooraf een salade en mijn man carpaccio dit was goed ,
Als hoofdgerecht mijn man chateau briand was goed gebakken, ik had de surf en turf dat was redelijk het vlees was beetje stug.
daarna allebei een cappuccino met een schaaltje lekkers van de dessert kaart.
Dit viel tegen, jammer.
Want ik ook jammer vind is dat er niet standaard vooraf een beetje brood met boter wordt geserveerd.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Ik at er met twee stellen 52-65 jaar en drie van de vier waren heel enthousiast (de vierde was gewoonweg heel tevreden). Ik at fruits de mer en als nagerecht van chocolades met fruit; de fruits de mer waren bijna perfect (de kleinste garnalensoort had weinig smaak en een deel van de alikruiken kreeg ik niet uit hun schelp, maar de kreeft was uitstekend en de oesters waren perfect) en het nagerecht was gewoonweg perfect. Het glas witte wijn was heel goed en de dessertwijn nog beter. De bediening was attent en vriendelijk.
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Vooraf een plateau Fruits de Mer gedeeld. Heerlijke gegratineerde kreeft en diverse andere soorten kraakverse vis/schaaldieren. Voor de prijs (36 euro) echt onovertroffen, hoewel er nog wel wat zand in de scheermessen zat. Hoofdgerecht was de Chateau Briand. Toen deze geserveerd werd dachten we even dat ie niet helemaal gaar zou zijn, maar de kwaliteit van het vlees was zo geweldig goed dat het een botermals stuk vlees bleek. Wellicht het meest malse stuk rund dat ik in jaren gegeten heb. Chapeau.
Anny R.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Vanavond weer héérlijk gegeten. Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht was heel erg lekker en met zorg opgemaakt. Bediening vlot en vriendelijk. Een echte aanrader!
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Nog nooit zo lekker vis gegeten. Alles met zorg bereid, geweldig van smaak en vlot en mooi opgediend. En dat voor een prijs waar iedereen verbaasd over zal zijn. Eigenlijk meer waard dan een 10. Ik raad iedereen die van vis houdt en in de buurt is aan om te reserveren en er te gaan eten.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Tijdens een weekendje weg met het gezin hier gegeten. Aangezien het een goede waardering heeft van te voren gebeld om een tafel te reserveren. Dit was geen overbodige luxe want er waren nog maar twee tafels vrij. Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten en naar onze tafel begeleid. Een puntje van aandacht is we de uitleg van de gerechten buiten de kaart om. Dit kan wel wat uitgebreider en inspirerender. Qua gerechten is er genoeg te kiezen en de kinderen waren er snel uit. Het werd kreeft! De verse kreeften werden uit het aquarium gehaald en naar de keuken gebracht. Verser kan je het niet krijgen. Zelf de garnalen combi gekozen. De borden worden mooi opgemaakt en het eten wordt warm geserveerd. De kinderen kregen hun kreeft bij ons voorgerecht wat voor de bediening geen probleem was. Minpuntje was dat de mayo en ketchup apart op de rekening stonden. Wat wel een pluspunt was dat het karafje water niet op de rekening stond. Als hoofdgerecht had ik de zeegolf in ham met groente. Deze was goed klaargemaakt. Het vlees was nog stevig, dus precies op het juiste moment geserveerd. Als nagerecht de Chocozot gegeten. Als je van chocolade houd is dit echt een must.
Al met al een toppertje
Dick1947 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij de Zeezot in Westkapelle. Gekozen voor het drie gangen weekmenu en van de kaart. Het drie gangen menu bestond uit kabeljauw op oosterse wijze, hele tarbotine en een brownie. Van de kaart gekozen voor het garnalentrio en de 4 soorten vis t.w. heilbot, kabeljauw, zalm en een gamba. Gerechten zagen er allemaal verzorgd uit en nog belangrijker, op de smaak en presentatie viel niets aan te merken. De zaak ziet er gezellig uit en de bediening is zeer vriendelijk. Kortom een aanrader. De prijs-/kwaliteitsverhouding is hier in orde.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wat een leuke plek om te eten. Tijdens een weekeindje weg konden we de verleiding weerstaan om in het hotel te dineren. Na een wandeling door de duinen van een half uurtje (kan men die vuurtoren iets minder fel afstellen?) kwamen we uit bij de Zeezot. We konden kiezen voor een aantrekkelijk 3 gangendiner en de gewone kaart. We waren er buiten het seizoen maar het was er toch gezellig druk. Toen we de bijgerechten uitgeserveerd werden op de tafel van onze buren wisten we dat we veilig konden kiezen voor een enkel hoofdgerecht. Goede porties salde en bijgerechten. We kozen voor de vier soorten vis en de gebakken zalm. Prijs kwaliteit verhouding in de brasserie is perfect. Lekkere huiswijn en een enthousiaste bediening. Aan het einde van de avond zat de gehele witte en zwarte brigade de dag door te nemen. Gemiddelde leeftijd is denk ik 22. Echt complimenten voor de sfeer die men weet te scheppen en de geserveerde heerlijke gerechten.
MrFoodist .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Een verborgen parel, zo kunnen wij brasserie Zeezot het beste benoemen. In Westkapelle ligt deze geweldige zaak. Met prachtige gerechten die dicht bij de natuur blijven. Bijvoorbeeld de fruit de mer die van een zeer hoge kwaliteit is. Bij veel zaken krijg je vaak weinig voor veel geld, hier is dat totaal omgedraaid de prijs-kwaliteit van dit topgerecht is zeer goed. Met halve kreeft, mosselen, gamba’s, oesters, Hollandse garnalen en schelpdieren van het seizoen bent u niet alleen dicht bij de zee maar proeft u de zee ook echt op formidabele wijze. Mr.Foodist durft u dit restaurant met veel genoegen aan te raden.
Yolanda B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Een leuk restaurant met een heel goede sfeer. We zijn begonnen met een lekker tapbier gezien het warme weer. Toen een voortreffelijke kraakverse fruits de mer gegeten, kreeft, mosselen, kokkels, drie soorten garnalen en heerlijke oesters. Op ons verzoek met brood, wit en donkerbruin, heel vers en goed brood. Salade was erg lekker, vers en smakelijk aangemaakt. We hadden een fijne Spaanse witte wijn erbij. Als nagerecht een kaasplank met volgens mijn partner niet heel verrassende maar wel heel smakelijke kazen. Ikzelf genoot van het chocolade nagerecht, heel lekker ijs maar vooral het chocotaartje met warme gesmolten chocolade erin was heel erg lekker. Port en dessertwijn erbij maakte het af. De bediening was uitstekend en de sfeer zeer prettig. Wij komen hier zeker terug !
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Afgelopen zaterdagavond bij De Zeezot gegeten. Als voorgerecht een proeverij Zeezot, een combi van diverse voorgerchten. Als hoofdgerecht voor de kalf en coquille gekozen. Zowel het voorgerecht als hoodfgerechten waren gewoon heerlijk. Het restaurant straalt een gezellig sfeertje uit. De bediening aan tafel is erg vlot en netjes. Algemene conclusie: een goede prijs kwaliteit verhouding.

Bij een volgend bezoek aan de kop van Walcheren stel ik de navi weer in, op De Zeezot
Nanniedenijsbik .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Laat ik beginnen bij de minpuntjes; die waren er nauwelijks, maar in een goede recensie horen ze wel vermeld te worden. De opgeklopte boter met knoflook bij het brood hoeft van mij niet zo, geef mij maar gewone, echte boter van goede kwaliteit. En bij de verse oesters natuurlijk helemaal geen knoflookboter, dat is een aandachtspuntje.

De chateaubriand die mijn dochter had besteld, had iets te lang in de pan gelegen voor het gevraagde ‘zo rood mogelijk’ en de compositie op het bord was voor dit adellijke gerecht wel erg sober, maar het vlees was botermals.
De frites, en zeker de spiraalfrites, smaakten niet naar zelfbereid en waren daardoor niet aan mij besteed.
Het rauwkostgarnituur op het bord en de salade die als bijgerecht werd geserveerd daarentegen waren knisperig vers en voorzien van een prima dressing.
Door een misverstandje tussen bediening en keuken was er een foutje gemaakt met mijn bestelde kreeft, maar de manier waarop dit werd goedgemaakt deed me verlangen naar meer misverstandjes. De kreeft met de bijbehorende citroenmayonaise was uiteindelijk om van te smullen en het wachten meer dan waard.

Overigens was ook de huiswijn van uitstekende kwaliteit.

De nagerechten waren prima. De keuze van de kaasjes voor het kaasplankje was niet echt origineel, maar de kaas was lekker vers en de presentatie aantrekkelijk. De verschillende bereidingen met chocolade waren voortreffelijk en voor mij waren mijn crêpes suzette het klapstuk. Officieel niet meer op de kaart, maar ze stonden nog wel op het menu op de website en omdat ze tegenwoordig bijna nergens meer te krijgen zijn, had dat bij onze keus voor dit restaurant de doorslag gegeven. Aanvankelijk een teleurstelling dus. Maar... zonder enige aarzeling bood onze vriendelijke gastvrouw aan ze alsnog uit de keuken te toveren. En ze waren heerlijk.

Dat brengt me bij het allerbelangrijkste positieve punt van dit restaurant. De bediening was geweldig en dat geldt voor iedereen die aan ons tafeltje is geweest. Flexibel, vriendelijk, intelligent en creatief en ook nog eens hondvriendelijk. Gastvrijheid staat hier duidelijk hoog in het vaandel en dat hebben we in toeristische gebieden (helaas) nogal eens anders meegemaakt. Een dikke pluim hiervoor, zo wil je als gast graag in de watten gelegd worden.

Al met al een enorme aanrader.
Marcoleon B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Onze aandacht werd getrokken door de goede reacties op iens.
We kozen allebei het gerecht zeezot speciaal. Een proeverijtje van verschillende gerechten. Altijd een goede keuze om tegelijk verschillende gerechten te proeven.
De oester was gegratineerd, de verhouding kaas, oester was uit proportie. De oester was in onze beleving te gaar. Waarschijnlijk te lang onder de gril.
De opgeklopte kruiden boter had niet gehoeven. Meer lucht en alsof je plastick aan het eten bent, dan echte boter. De kreeften soep was redelijk, zacht en romig maar geen smaak explosie. Zo ook de garnalen kroketten en de begeleidende Noordzee garnaaltjes. De paling was helaas erg droog, niet vers dus.
De bediening was atent en geduldig, absoluut niets op aan te merken.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Via Iens hier terechtgekomen tijdens een weekendje Zeeland. De verwachtingen werden waargemaakt: kwalitatief goed eten voor een redelijke prijs in een gezellige sfeer. De service was zelfs uitstekend te noemen. Wij arriveerden op een vroeg tijdstip en waren de eersten. Maar een uur later zat het restaurant helemaal vol en er waren ook veel reserveringen. Altijd een goed teken. Vooraf brood (warm/vers/zowel bruin als wit) met erg lekkere tapenade en kruidenboter. Als hoofdgerecht had ik de kabeljauw van het weekmenu, goede stevige gebakken vis, met iets te veel hollandaise saus. Garnituur op het bord ook erg lekker. Tafelgenoot had prima medium gebakken hertenbiefstukje. Er werden nog bijgerechten op tafel gezet: Gemengde salade (prima), frietjes (niet heel bijzonder), en krulfriet (erg lekker). Ruime keuze en meer dan genoeg. De koffie/thee werd geserveerd met wat bonbons/zoetigheden. Prima gegeten voor een prima prijs.