Brasserie de Swaen

De Lind 47 5061 HT Oisterwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie de Swaen

SammieP .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Lunch met vier personen; erg lekker!
Producten van hoge kwaliteit en nette bediening. Gerechten zijn relatief hoog in prijs maar dit is het wel waard.
Restaurant heeft een mooi terras en ziet er binnen ook netjes uit; wel een oud gebouw maar redelijk opgeknapt.
Toiletten zouden wel wat meer aandacht mogen hebben; niet qua hygiëne maar deze zijn wel heel oud...
mvanleest .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hebben de dagmenu lunch gebruikt met heerlijke witte wijn. Was perfect, ook de bediening en de entourage op het mooie terras waren goed. Even binnen gekeken hoe dat er uitzag......... Brrrr. Moet wel heel veel aan gedaan om hier in de toekomst nog nieuw publiek te trekken, is echt uit de tijd, dit kan niet heden ten dagen.
Margauxlisabeth .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Super! Ieder bordje was afgewerkt en erg verfijnd van smaak, een ware ervaring! Zowel voor je lunch als diner kan je hier terecht. De bediening is immer vriendelijk en erg charmant. Een top team in een top pand. Wij komen zeker terug.
lexjansen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Redelijke avond gehad bij de Swaen. Door de recensies hadden we veel hoop. Het is redelijk goed gemaakt. We kozen het seizoen menu. Vooraf hadden we makreel. Dit was erg lekker. Zeker met de grapefruit. Daarna aspergesoep. Was prima maar niks bijzonders. Hoofdgrecht kalf. Dit was goed maar ook niet bijzonder. Na vanilleijs met kersen en chocolade. Best lekker maar veel te zoet. Qua eten dus ok. We hadden er bijpassende wijnen bij. Dit was wel veel moeite, gezien het zuchten van de eigenaar. Bij het nagerecht zelfs geen passende wijn gekregen. De bediening wist ook niet veel te vertellen over de gerechten en besteedde niet veel aandacht aan je. Al me al redelijk maar zeker ze prijs niet waard.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijke plek voor een kwalitatief goede lunch en dito diner. Hier gegeten met de restaurantweek, aandacht voor zowel smaak als opmaak van de gerechten, zeer vriendelijke bediening en het terras ziet er perfect verzorgd uit.
Freek S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Na een aantal keren hier lekker gelunched te hebben, viel het vandaag enorm tegen. Ik had een combinatie van 3 kleine gerechtjes, waarbij in het broodje zalm ik 2 haren trof. Dit was echt onsmakelijk. Er werd eerst een kopje koffie aangeboden, maar dat vond ik niet in lijn met de 2 haren. Ik heb daarom gevraagd of het gerecht van de rekening kon. Dat verzoek werd gelukkig gehonoreerd.
aart V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Na een heerlijk valentijnsdiner, besloten we deze keer om een lunch te doen op het terras van de Swaen Oisterwijk. Helaas viel dit enorm tegen, we bestelden de powersalade, een grote hoeveelheid sla, met cherrytomaten en rauwe zalmstukjes, dit aangekleed met een soort ei, en een groene pasta. Het was met alle respect echt niet lekker. Gezien de prijs hadden we als lunch meer verwacht. Te veel doorgeschoten naar de haudaine kant in onze beleving
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na een bezoek aan de tentoonstelling van Jheronimus Bosch op 1 maart met z'n zessen gegeten bij De Swaen in Oisterwijk. Het was erg rustig in het sfeervolle restaurant, maar de gastheer was er niet minder voorkomend door. Een paar veranderingen aanbrengen in het driegangen menuutje, dat met 30% korting werd aangeboden, bleek geen enkel probleem. Het voorgerecht van kabeljauw en krab (zonder de vis voor een van de eters) was subtiel maar toch mooi van smaak. Het hoofdgerecht van, naar keuze, op de huid gebakken griet als de sappige kalkoenborst was in beide gevallen top en het klassieke dessert van creme brulee met een bolletje ijs precies voldoende om de gaatjes te vullen. De bediening was uiterst attent en de scherp geprijsde Gruner Veltliner die werd geschonken paste uitstekend bij zowel voor- als hoofdgerecht. Met een aperitief vooral en koffie toe bedroeg de rekening per persoon nog geen €38. Alles bij elkaar een dikke pluim voor dit restaurant dat meer aanloop verdient dan er op deze avond was!
Delionking .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Hier met vrienden gegeten en ons lekker een verassingsmenu laten bezorgen. Allemaal heerlijke originele goed bereide gerechten en verrassend goede bijpassend wijnarrangement. Bediening prima maar zou wel iets " enthousiaster" mogen.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Dit keer eens a la carte gegeten. Met 4 personen heerlijk gegeten, iedereen maakte een andere keus en alles was lekker. De gastheren letten op ieder detail en alles loopt op rolletjes.
Ebel C.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Ons 40 jarig huwelijk gevierd op de plek waar wij elkaar ontmoet hebben. Buiten gegeten,voortreffelijk.
Alleen het spreekwoord,,ze eten mij arm maar drinken mij rijk,, wordt iets teveel in de praktijk gebracht,tempo mag omlaag. Ook een kwast verf binnen en wat meer orde is wenselijk.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Gister mijn verjaardag hier gevierd tijdens de lunch op een prachtig terras. Vakkundige, vlotte en vriendelijke bediening. Uitgebreide lunchkaart. Echt een terras met allure. Dat merk je aan kleine details zoals de huiswijn die in mooie glazen geserveerd wordt met bijvoorbeeld een chardonnay in bijbehorende Bourgogne glas. Wij moeten hier een uur voor rijden maar dat gaan wij graag weer een keer doen!
PBO .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Nota bene op vrijdag de dertiende geweldig gegeten bij De Swaen. In het kader van de restaurantweek het 4-gangen menu gekozen. De 4 gerechten waren zeer goed samengesteld en klasse bereid, licht en smakelijk. De vriendelijke bediening en het aangename wijnarrangement zorgden voor een geweldige ervaring. In Oisterwijk is dit met voorsprong het beste restaurant!
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
In "Het pareltje" (aparte ruimte in het restaurant) 90ste verjaardag gevierd met een vijf gangen brunche. Heerlijke gerechten, zeer goed van smaak en mooi opgemaakte borden. Vriendelijke en attente bediening.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Op uitnodiging van mijn schoonouders 2e kerstdag hier mogen genieten! Het was super en alles paste goed bij elkaar. Omdat we een bob hadden hebben we ook het wijnarrangement erbij genomen. De zaak zat volgens mij helemaal vol en de drukte eiste zijn tol. De bediening kwam wat gehaast over en ik miste wat "speciale" aandacht. Niet dat dat echt nodig is, zeker niet met een gezelschap, maar ik dacht te merken dat 2 extra handjes de boel wat beter had doen lopen. We waren eigenlijk ook vrij kort aan het tafelen wat ik persoonlijk voor de kerstdag wel jammer vond.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Afgelopen dinsdag hier per ongeluk terecht gekomen. Prachtig weer en er was nog een tafel vrij op het terras. Heerlijke, gezellige sfeer. Mooie tafels, witte soort van berenvelletjes op de stoelen... erg leuk. Prima lunchkaart met een grote variatie aan gerechten. De gerechten worden op mooi serviesgoed geserveerd, prachtige wijnglazen! Zelden heb ik zo'n allure op een terras gezien en dat terwijl er normale prijzen gehanteerd worden. Normale gerechten van een tosti, prima salades tot eendenlever en van alles en nog wat. Zelfs als je een simpele tosti besteld, krijg je er gewoon een linnen servet bij, bakje ketchup, sla. Wij gaan zeker terug komen. Wij moeten er een uur voor rijden maar dat is het zeker waard!
Adriano S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Afgelopen woensdag heerlijk gegeten in Brasserie de Swaen. We konden plaatsnemen aan een mooi gedekte ronde tafel. Fijne ongedwongen correcte bediening. Al onze wensen , zoals een hoofdgerecht als voorgerecht, iets aangepast tussengerecht en specifieke wijnen in het wijnarrangement. Hoogtepunten waren de ganzenlever op drie manieren, de kalfswang ravioli met krokante kalfszwezerik met eekhoorntjesbrood en de patrijs met een heerlijke vadouvan saus. Als laatste gerecht een uitgekiend kaasplateau op de juiste temperatuur en tot slot een heerlijke espresso. Wat een heerlijke avond !
Bourgondier71 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Heerlijk geluncht in het hart van Oisterwijk. Vriendelijke attente bediening terwijl het terras toch behoorlijk vol zat. Salade met kabeljauw en Roodbaars is een aanrader, gebraden ossenhaas was super bereid en botermals. Kom binnenkort graag weer terug.
M B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Met de huidige brigade wordt de voorgeschiedenis met Cas Spijkers volledige verloochend.
We hebben daar op 8 september gegeten. Restaurant binnen is een puinhoop. Zijkamer wordt als opslag gebruikt, bakken met slangen en andere attributen liggen gewoon in het zicht. Muur kan her en der een likje verf gebruiken. Achter in de zaak is een kamertje achter schermen het kantoor, als je naar de toilet loopt komt dit in zicht, wat een puinhoop.
Kir Royal werd uitgeserveerd met geoxideerde en/of kurk in champagne, dit is niet opgemerkt door de ober. De creme brulee van ganzenlever smaakte naar kaas. Proeverij van kalf was prima maar niet spectaculair. De jonge bediening is onervaren maar welwillend, oudere bediening heeft zijn beste tijd gehad. Blamage!
Brigitte M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het is echt een avondje uit.Als je bij de Zwaan gaat eten.Alles is prima klaargemaakt is erg lekker en het ziet er prachtig uit.Het zijn allemaal stuk voor stuk prachtig plaatjes op het bord, voortreffelijke bediening, uiterst correct, heel beleefd maar ook met gevoel voor humor.Ga zo door en jullie zien ons gauw weer.Brigitte Frank Chantal Bob en Rob