Brasserie de Stadstuin

Eise Eisingastraat 2 8801 KG Franeker Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie de Stadstuin

Na een grote verbouwing is de mooie ruimtelijke tuin van De Stadstuin hun grote trots. Binnen het historisch pand omgeef je je in een klassieke inrichting van hout en schitterende kroonluchters. De leuke kaart is gericht op de streek en eigen creativiteit zoals het Franeker stoofpotje, zomerse bbq en de regenboogtaart. Heb je een feestje? Alles is mogelijk!

Meer informatie over restaurant Brasserie de Stadstuin

Maandag 12.00-18.00 uur
Dinsdag t/m donderdag 10.00-18.00 uur
Vrijdag t/m zondag 10.00-20.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Brasserie de Stadstuin

aalzendehaan .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Het eten was zeer goed. Het was niet heel erg warm maar dat zal komen door de afstand keuken/tafel.
Het stoofpotje was wel heerlijk maar gezien de huidige tijd wel iets te zout.
Er was genoeg van alles en het zag er prachtig uit.
De puntjes van kritiek zijn bedoel om het nog beter te maken.
We zaten er zeer gezellig en de inrichting is prachtig.
Zeker een plekje om het weer eens over te doen.
Marjan R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een bijzonder pandje en prachtige inrichting! Op ons verzoek werd ons de geschiedenis van dit prachtige pand verteld en kregen we zelfs leeswerk aan tafel hierover. De ontvangst en bediening was zeer vriendelijk en het eten was erg lekker en ook mooi gepresenteerd. Mijn vriendin had de gerookte kip met brie en honingsaus en ik had de carpaccio. Als hoofdgerecht had mijn vriendin de zalm in wijnsaus en ik de spare-ribs. Zelden zulke malse ribbetjes gegeten, kluiven was niet nodig, het vlees viel van de botjes af. Als nagerecht had mijn vriendin koffie met tiramisu en daarbij werd een kleine etagière met zoetigheden geserveerd. Ik had de sorbet met vers fruit, wat in dit geval ook écht vers was, besjes, frambozen en stukjes aardbei. Ontzettend lekker gegeten en in totaal inclusief 1 wijn en 1 frisdrank, waren we nog geen 40 euro kwijt. Wat ons betreft zéker een aanrader!
anne.vander.laan .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Interieur is zeer waardevol. (Historische winkel)
Soep en nagerecht waren heerlijk.
Stoofpotje was veel te zout
Er was geen warme groente bij
Alge1 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij hebben hier zaterdag met 4 personen gegeten. Het eten was lekker en ik zal dit zeker aanbevelen bij vrienden. Wij vonden het een heerlijk rustige omgeving zodat je een gesprek kon voeren en niet telkens hoefde te vragen ..... "wat zeg je". De bediening was goed.
Elsa V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel fijn restaurant, mooie ambiance!
ambudive .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een klein dingetje wat goed opgelost werd. Kleine maar lekkere kaart. Zal hier zeker mpg wel een keer terugkomen pm te dineren of te lunchen
wil98 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We aten hier op een rustige vrijdagavond. Gastvrije ontvangst in een.prachtige historische omgeving. Zeer prettige bediening door twee jonge dames. Met de AH aktie uit de dinerkaart kunnen kiezen is een dikke plus. Het eten is niet bijzonder maar prima. Zeker een zaak om terug te komen.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eten was ok. Een standaard kleine kaart. Maar de bediening was erg goed en professioneel. En dat maakte het een geslaagde avond.
C.L. B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Prima gelegenheid om in het centrum te dineren. Het was niet druk en daardoor erg rustig. Bediening en service uitstekend. De 3 gangen te kiezen uit de reguliere kaart. Voldoende gevarieerde keus en prima kwaliteit alsook de rode wijn.
Marianne Louise K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Vriendelijke mensen, interessante omgeving erg gezellig. Het bleek een uitbouw te zijn van het Eise Eisinga
museum en er was vroeger een koffiebranderij in gevestigd hetgeen nog te zien was. Erg leerzaam
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben hier op een zondagmiddag een heel gezellige familielunch genoten. Het eten was prima en de bediening uiterst vriendelijk en attent. Terwijl het best vol zat toch alle tijd voor ons. We komen hier zeker terug. Mooie plek ook en prachtig authentieke inrichting.
akkerman20 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Via AH actie even lekker geluncht hier. Erg lekker hoor! Vlotte bediening. Enig minpuntje: het was nogal tochtig waar wij zaten, vrij koud plekje. Voor de rest: perfect!
George R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Bij binnenkomst is men eerste instantie wat gedesoriënteerd door de krappe ruimte. Later blijkt er vanwege een tweede lokaal achter voldoende plaats voor de gasten. De tafels zijn Niet direct uitnodigend. De bediening is prima. Vooral de vriendelijkheid valt op. De. Gerechten zijn wat recht toe, recht aan. De presentatie echter prettig. Kortom een zeer betaalbare gelegenheid om zonder opsmuk iets te eten.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Geweldige ambiance, lunchen in een schitterende stadstuin.
Met een zeer klantvriendelijke bediening.
De lunch was prima.
vadan .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Als je een kleine kaart hebt is het des te belangrijk om alles op voorraad te hebben. Gerechten meer leuk dan lekker. Bediening amateuristisch.
bert274 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Alles goed verzorgd! Ook al is het geen diner, de koffie met appelgebak is zeker aan te raden. Het restaurant is gekoppeld aan een museum, maar daar is totaal niets van te merken.
pietfilmer .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
eten was verrukkelijk, de service was top de locatie was top met andere woorden we zijn heerlijk verzorgd bij de brasserie de stadstuin.
Petra058 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Prima restaurant. De keuze van het menu is niet heel uitgebreid, echter het eten is van goede kwaliteit. Grote porties, voor ons te groot. Wijnkaart zou wat uitgebreider mogen. Niet alleen qua keus maar ook qua omschrijving van de wijnen. Waar komt de wijn vandaan, karakter van de wijn, waar past het goed bij etc.
Ervaring ontbreekt nog maar ze zijn op de goede weg. Wat ons betreft een aanrader.
nvdveen1 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten was heerlijk. De locatie was prachtig. De bediening was erg vriendelijk, maar het duurde lang voor ze bij de tafel kwamen om de bestelling op te nemen en de bordenop te ruimen.
puckjaap .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Na een warme gastvrije ontvangst hebben we heerlijk gegeten. We hebben kunnen genieten van een gezellig buiten-terras. Alle lof en zeker aan te raden!