Brasserie De Smuiger

Lagendijk 7-9 1544 BA Zaandijk Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie De Smuiger

In Zaandam, bekend van Verkade en de Zaanse Schans, kun je ook geweldig eten. Er worden hier met verse gerechten uit de internationale keuken geserveerd. Toch geeft de chef graag een verrassende twist aan het geheel. Hij creëert met groot vakmanschap een duet tussen de klassiek Franse en oosterse keuken. Ook benieuwd hoe dat smaakt? Kom dan naar De Smuiger.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie De Smuiger

5 minuten loopafstand van treinstation Koog aan de Zaan en buslijn 67 stopt voor de deur.
  • : Gratis parkeerterrein achter ABN Amro, op 2 minuten loopafstand.

Maandag gesloten, dinsdag tot zondag van 11:00 tot 22:00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
Agnes B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Vriendelijk en gastvrij ontvangen. De gerechten zagen er prachtig uit, was veel aandacht aan besteed. We hebben heerlijk gegeten en komen hier zéker terug. We waren hier trouwens al meerdere keren geweest.
Een echte aanrader!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Zeer vriendelijke bediening en een heel mooi pand! Het eten is heel goed, maar toch is het restaurant ook lekker informeel. Uitstekend wat mij betreft!
Eelco H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Vriendelijke en correcte ontvangst en bediening.
Lekkere verrassingen in 5 gangen menu.
We gaan nog wel een keet.
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Klantvriendelijke bediening. Afwijking van de kaart voor mijn dochter van 11 is mogelijk. Mooie ambiance in Zaanse woning. Voorgerecht met vissoep en hoofdgerecht van Texels lam.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Wij hebben hier met 13 personen gegeten. Allemaal enthousiast. Fijne entourage, goed eten op een heet bord en prima wijnen. 3 gangen menu voor 35 euro is de moeite waard. Extra groente en bijgerechte mag iets uitgebreider.

Service en bediening verzorgd, vriendelijk en op gepaste wijze amicaal. Prettige ervaring.

Na een 'zoekgeraakte' jas prima communicatie en meedenken in de oplossing. Uiteindelijk was de jas al thuis verwisseld.

Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Superrrrr !
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ik had nog wel iets meer groente verwacht. De vis was lekker maar veel te weinig.
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Wat een fijn restaurant is dit, bediening is los maar correct, je voelt je meteen welkom. De jonge dames in de bediening hadden (meestal) kennis van zaken en anders werd het direct nagevraagd. Dachten we bij binnenkomst nog dat de opstelling van de tafels wat krap was, in de praktijk hadden we daar volstrekt geen last van. De sfeer is gezellig en warm. Uiteindelijk kwamen we natuurlijk voor het eten en ook dat was verrassend lekker. Prima zet om de steak tartaar eerst te laten proeven zodat hij zo nodig naar wens op smaak gebracht kan worden voordat de echte portie wordt geserveerd. De overige voorgerechten waren prima, met soms een verrassende combinatie van Oosters en puur Hollands (Texels lamsham met lamsloempia). Ook over de hoofdgerechten en desserts waren we allemaal (vijf personen) zeer tevreden. Mooie smaken en combinaties en met zorg opgemaakte borden. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Arno S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Uit de waardering blijkt al dat het een goede keuze was om bij de Smuiger te dineren. Een gerecht was niet eerder
Geproefd en viel voor mijn vrouw iets tegen. Heerlijke wijn op de juiste temperatuur en alles keurig
geserveerd. Klasse
A. V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heel prettige sfeer, goede bediening, niet opdringerig, goed geprijsd. Een hele fijne avond gehad.
Eischwardt .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Driegangenmenu a la carte met een originele presentatie van de menukaart. Ik was zeer benieuwd naar de Franse-oosterse combinaties zoals die werden beloofd. Voorgerecht met vis was lekker maar de stemgember overheerste op een bepaald moment heel erg. Hoofdgerecht met rund viel tegen. Dikke klodders oestersaus rechtstreeks uit de vlees, groenten niet helemaal gaar en ook het dessert (proeverij van verschillende nagerechten) hield niet over. Gezellig plekje waar culinair nog veel terrein te winnen valt.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Nu eens naar de Smuiger in plaats van ons favoriete restaurant 200 meter verderop. Drie-gangen-menu voor € 35,00 met een mooie voorgerechten en een mwahh hoofdgerechten, doch wij kozen voor de vis. Erg benieuwd.

Perfect voorgerecht, mooi opgemaakt coquilles met gamba's in een mooi sausje met een glas goede Viognier. Cijfer 8,5

Hoofdgerecht. Qua opmaak deed het me een beetje denken aan een taart die rechtop in de tas aan het stuurt hing en vervolgens met alle beste wil van de wereld nog "netjes" op het bord werd geserveerd. Tarbot in een kreeftensausje, best wel ok, met een paar gekookte aardappelen en wat groenten en helaas ook nog patat erbij. Dit alles op een meer dan lelijk bord. De wijn maakte ut minder erg. Cijfer 4

Nagerecht: Lang leve de diepvriesafdeling van groothandel! Op het eerste gezicht smakelijke dingen; doch kraak noch smaeck. Cijfer 2

Prima wijn € 6,50 per glas; twee tikkeltjes te hoog...
Ben benieuwd waar de nieuwe eigenaar voor gaat; Toeristen trekken of ook locals die van lekker eten houden.
Marja R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Blij verrast door het geweldige eten, de heerlijke wijn en de fantastische service.
In een knus en goed verzocht Zaans decor.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij kwamen voor de lunch met mijn 92-jarige schoonmoeder in haar rolstoel. Helaas had ik verzuimd de rolstoel toegankelijkheid vooraf te controleren. Maar het personeel kwam onmiddellijk met twee rijdplanken en hielp mijn schoonmoeder probleemloos naar binnen. Daarna een heerlijke lunch en voortreffelijke bediening.
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Heerlijk die azatische twist aan de gerechten. Hamer dat we niet in de buurt wonen anders werd dit ons vaste restaurant.
Jannekevanark .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Met een gezelschap van 14 personen gegeten in sfeervol apart zaaltje. Bediening was goed, de menukaart is niet heel erg bijzonder maar de gerechten zijn goed. Ook een lekkere vegetarische gerechten.
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wat een heerlijke Sinterklaasavond!
Na een dag hard werken en veel kadootjes ingepakt te hebben konden we voor onszelf maar 1 ding bedenken om Sinterklaasavond te vieren: heerlijk eten bij de Smuiger. Wat werden we in het zonnetje gezet, beginnend met een bubbelend glas zachte Cava. Als voorgerecht een bord vol met oesters zo vers geplukt uit Zeeland en daarnaast zalm en coquilles die smolten op de tong. Alles bijgestaan door een frisse 'Toto' wijn. Het hoofdgerecht: Tarbot op een bedje van spinazie en mosselen in botersaus stemde ons zo blij dat we daarna voldaan moe naar huis zijn gegaan. Dank jullie ! Groetjes Diana en rogier
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met zes personen in dit uiterst gezellige restaurant gegeten. Ze werken met 'vaste' menu's; een vegetarisch, vis of vlees, van drie of vier gangen. De verschillende gerechten zijn uitwisselbaar.
Ik heb gekozen voor het vleesmenu, drie gangen, met het voorgerecht van het viergangen menu. Dat was Spaans landvarken met eendenlever. Hoewel het varken ietsje te droog was, was het in een woord heerlijk. De haas met bospaddestoelen verdient hetzelfde predikaat. De haas had iets meer gegaard kunnen zijn. Nagerecht; hazelnoottaartje en kweepeer, helemaal top.
De door de disgenoten gekozen gerechten waren ook allemaal zeer goed van smaak.
De door ons gekozen wijn leek mij iets te koel, maar was goed.
De bediening; twee van de drie waren aardige meiden, met wat weinig horeca-ervaring. Water op tafel werd netjes bijtijds aangevuld.
Al met al een aanrader.
GastGebruiker12 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Laatst hebben wij gedineerd bij de Smuiger. Decor is prachtig en uniek.
Over de service en eten waren wij helaas niet te spreken.
Service: onbeleefde jongedame, zelfs tegen de oudere in ons gezelschap. Misschien had ze haar dag niet, maar ze heeft echt gedeeltelijk onze avond verpest.
Eten: Apart menu, maar zag er veelbelovend uit. Voorgerechten waren bij iedereen smakeloos en zagen er zeer inspiratieloos uit. Hoofdgerechten sloegen echt alles. Vlees zonder smaak, andere gerechten zuur (?!) en alles zag er wederom uit alsof het zo op het bord was gekwakt. En de garnituren.. Jeetje.. En we kregen nog een bak friet.

Bij één van de gerechten miste het hoofdingrediënt, de hele vis. Zonder communicatie werd er gewoon iets anders neergezet. Pas na drie keer in discussie gaan, vol blijven houden dat dit het gerecht was, kon er medegedeeld worden dat de vis was vervangen maar dat de garnituren hetzelfde waren..

Wij gingen echt teleurgesteld naar huis. Wil je leuk een avondje uit. Veel geld kwijt en nog zo behandeld worden.
RuudMusman .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Na het lezen van enkele extreme recensies, was ik erg benieuwd naar mijn 'werkelijkheid'. En ik moet zeggen: alle lof, zowel voor de bediening, het eten als de wijnen. De starter van gegrilde Provençaalse groenten met gemarineerde geitenkaas en pijnboompitten was zowel smaakvol als mooi geserveerd. Lendebiefstuk als hoofdgerecht bleek eveneens een prima keuze, vooral samen met volle rode Shiraz. Ook over de tarte tatin met kaneelijs kan ik alleen maar positief zijn. Mijn tafelgenoten waren minstens zo enthousiast over de combinatie uit de drie menu's, die zij hadden gekozen. De bediening was vriendelijk en attent, dus ik heb werkelijk geen idee waar sommige recensenten het over hebben.