Brasserie De Smuiger

Lagendijk 7-9 1544 BA Zaandijk Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie De Smuiger

In Zaandam, bekend van Verkade en de Zaanse Schans, kun je ook geweldig eten. Er worden hier met verse gerechten uit de internationale keuken geserveerd. Toch geeft de chef graag een verrassende twist aan het geheel. Hij creëert met groot vakmanschap een duet tussen de klassiek Franse en oosterse keuken. Ook benieuwd hoe dat smaakt? Kom dan naar De Smuiger.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie De Smuiger

5 minuten loopafstand van treinstation Koog aan de Zaan en buslijn 67 stopt voor de deur.
  • : Gratis parkeerterrein achter ABN Amro, op 2 minuten loopafstand.

Maandag gesloten, dinsdag tot zondag van 11:00 tot 22:00

• MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
9,1
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Dit was de 2e keer dat we hier met familie gingen eten. Evenals de 1e keer is het ons uitstekend bevallen. Het ten was weer van hoge kwaliteit en de ontvangst en bediening heeft ons weer positief verrast. Kortom aanrader
Jandik B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Heerlijke zeetong gegeten
Zeer vriendelijke bediening
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Dank jullie wel, mijn verjaardags dinner is uitstekend geslaagd, mede door jullie!
Ik kom nog eens terug en geeft goede referentie aan anderen door!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Al bij het binnenkomst wordt je verrast door de entourage, alles geheel in de stijl van weleer. De ontvangst is hartelijk en tijdens de rest van de avond veel persoonlijke aandacht. Kwaliteit en keuze van de gerechten zonder meer uitstekend. Geen uitgebreide kaart maar een uitgebalanceerde verzameling van gerechten. Kortom een aanrader!
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
28mei met onze Sardine/Spaanse vrienden met kindjes hier gegeten. De mosterdsoep is een absolute aanrader. Ook de flessen met gewoon water is een gastvrije geste. Wijnkeuze beperkt maar prima. Een 3gangen menu voor 34,50euro met vrije keuze, waar vindt men dit nog. Ook de Hollandse garnalencocktail was heerlijk! Dus..... prima adres op een mooie locatie en prijs/kwaliteit verhouding helemaal ok! wij komen graag nog een keer terug.
Agnes B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Vriendelijk en gastvrij ontvangen. De gerechten zagen er prachtig uit, was veel aandacht aan besteed. We hebben heerlijk gegeten en komen hier zéker terug. We waren hier trouwens al meerdere keren geweest.
Een echte aanrader!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Zeer vriendelijke bediening en een heel mooi pand! Het eten is heel goed, maar toch is het restaurant ook lekker informeel. Uitstekend wat mij betreft!
Eelco H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Vriendelijke en correcte ontvangst en bediening.
Lekkere verrassingen in 5 gangen menu.
We gaan nog wel een keet.
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Klantvriendelijke bediening. Afwijking van de kaart voor mijn dochter van 11 is mogelijk. Mooie ambiance in Zaanse woning. Voorgerecht met vissoep en hoofdgerecht van Texels lam.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Wij hebben hier met 13 personen gegeten. Allemaal enthousiast. Fijne entourage, goed eten op een heet bord en prima wijnen. 3 gangen menu voor 35 euro is de moeite waard. Extra groente en bijgerechte mag iets uitgebreider.

Service en bediening verzorgd, vriendelijk en op gepaste wijze amicaal. Prettige ervaring.

Na een 'zoekgeraakte' jas prima communicatie en meedenken in de oplossing. Uiteindelijk was de jas al thuis verwisseld.

Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Superrrrr !
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ik had nog wel iets meer groente verwacht. De vis was lekker maar veel te weinig.
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Wat een fijn restaurant is dit, bediening is los maar correct, je voelt je meteen welkom. De jonge dames in de bediening hadden (meestal) kennis van zaken en anders werd het direct nagevraagd. Dachten we bij binnenkomst nog dat de opstelling van de tafels wat krap was, in de praktijk hadden we daar volstrekt geen last van. De sfeer is gezellig en warm. Uiteindelijk kwamen we natuurlijk voor het eten en ook dat was verrassend lekker. Prima zet om de steak tartaar eerst te laten proeven zodat hij zo nodig naar wens op smaak gebracht kan worden voordat de echte portie wordt geserveerd. De overige voorgerechten waren prima, met soms een verrassende combinatie van Oosters en puur Hollands (Texels lamsham met lamsloempia). Ook over de hoofdgerechten en desserts waren we allemaal (vijf personen) zeer tevreden. Mooie smaken en combinaties en met zorg opgemaakte borden. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Arno S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Uit de waardering blijkt al dat het een goede keuze was om bij de Smuiger te dineren. Een gerecht was niet eerder
Geproefd en viel voor mijn vrouw iets tegen. Heerlijke wijn op de juiste temperatuur en alles keurig
geserveerd. Klasse
A. V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heel prettige sfeer, goede bediening, niet opdringerig, goed geprijsd. Een hele fijne avond gehad.
Eischwardt .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Driegangenmenu a la carte met een originele presentatie van de menukaart. Ik was zeer benieuwd naar de Franse-oosterse combinaties zoals die werden beloofd. Voorgerecht met vis was lekker maar de stemgember overheerste op een bepaald moment heel erg. Hoofdgerecht met rund viel tegen. Dikke klodders oestersaus rechtstreeks uit de vlees, groenten niet helemaal gaar en ook het dessert (proeverij van verschillende nagerechten) hield niet over. Gezellig plekje waar culinair nog veel terrein te winnen valt.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Nu eens naar de Smuiger in plaats van ons favoriete restaurant 200 meter verderop. Drie-gangen-menu voor € 35,00 met een mooie voorgerechten en een mwahh hoofdgerechten, doch wij kozen voor de vis. Erg benieuwd.

Perfect voorgerecht, mooi opgemaakt coquilles met gamba's in een mooi sausje met een glas goede Viognier. Cijfer 8,5

Hoofdgerecht. Qua opmaak deed het me een beetje denken aan een taart die rechtop in de tas aan het stuurt hing en vervolgens met alle beste wil van de wereld nog "netjes" op het bord werd geserveerd. Tarbot in een kreeftensausje, best wel ok, met een paar gekookte aardappelen en wat groenten en helaas ook nog patat erbij. Dit alles op een meer dan lelijk bord. De wijn maakte ut minder erg. Cijfer 4

Nagerecht: Lang leve de diepvriesafdeling van groothandel! Op het eerste gezicht smakelijke dingen; doch kraak noch smaeck. Cijfer 2

Prima wijn € 6,50 per glas; twee tikkeltjes te hoog...
Ben benieuwd waar de nieuwe eigenaar voor gaat; Toeristen trekken of ook locals die van lekker eten houden.
Marja R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Blij verrast door het geweldige eten, de heerlijke wijn en de fantastische service.
In een knus en goed verzocht Zaans decor.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij kwamen voor de lunch met mijn 92-jarige schoonmoeder in haar rolstoel. Helaas had ik verzuimd de rolstoel toegankelijkheid vooraf te controleren. Maar het personeel kwam onmiddellijk met twee rijdplanken en hielp mijn schoonmoeder probleemloos naar binnen. Daarna een heerlijke lunch en voortreffelijke bediening.
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Heerlijk die azatische twist aan de gerechten. Hamer dat we niet in de buurt wonen anders werd dit ons vaste restaurant.