Brasserie De Smuiger

Lagendijk 7-9 1544 BA Zaandijk Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie De Smuiger

In Zaandam, bekend van Verkade en de Zaanse Schans, kun je ook geweldig eten. Bij brasserie De Smuiger zijn ze gewend aan internationaal bezoek en dat zie je terug op de kaart. Er worden hier met verve gerechten uit de internationale keuken geserveerd. Toch geeft de chef graag een verrassende twist aan het geheel. Hij creëert met groot vakmanschap een duet tussen de klassiek Franse en oosterse keuken. Ook benieuwd hoe dat smaakt? Kom dan naar De Smuiger.

Meer informatie over restaurant Brasserie De Smuiger

5 minuten loopafstand van station koog aan de zaan en buslijn 67 stopt voor de deur.
  • : gratis parkeerterrein achter ABN Amro, op 2 minuten loopafstand.

maandag gesloten, dinsdag tot zondag van 11:00 tot 22:00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
Eischwardt .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Driegangenmenu a la carte met een originele presentatie van de menukaart. Ik was zeer benieuwd naar de Franse-oosterse combinaties zoals die werden beloofd. Voorgerecht met vis was lekker maar de stemgember overheerste op een bepaald moment heel erg. Hoofdgerecht met rund viel tegen. Dikke klodders oestersaus rechtstreeks uit de vlees, groenten niet helemaal gaar en ook het dessert (proeverij van verschillende nagerechten) hield niet over. Gezellig plekje waar culinair nog veel terrein te winnen valt.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Nu eens naar de Smuiger in plaats van ons favoriete restaurant 200 meter verderop. Drie-gangen-menu voor € 35,00 met een mooie voorgerechten en een mwahh hoofdgerechten, doch wij kozen voor de vis. Erg benieuwd.

Perfect voorgerecht, mooi opgemaakt coquilles met gamba's in een mooi sausje met een glas goede Viognier. Cijfer 8,5

Hoofdgerecht. Qua opmaak deed het me een beetje denken aan een taart die rechtop in de tas aan het stuurt hing en vervolgens met alle beste wil van de wereld nog "netjes" op het bord werd geserveerd. Tarbot in een kreeftensausje, best wel ok, met een paar gekookte aardappelen en wat groenten en helaas ook nog patat erbij. Dit alles op een meer dan lelijk bord. De wijn maakte ut minder erg. Cijfer 4

Nagerecht: Lang leve de diepvriesafdeling van groothandel! Op het eerste gezicht smakelijke dingen; doch kraak noch smaeck. Cijfer 2

Prima wijn € 6,50 per glas; twee tikkeltjes te hoog...
Ben benieuwd waar de nieuwe eigenaar voor gaat; Toeristen trekken of ook locals die van lekker eten houden.
Marja R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Blij verrast door het geweldige eten, de heerlijke wijn en de fantastische service.
In een knus en goed verzocht Zaans decor.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij kwamen voor de lunch met mijn 92-jarige schoonmoeder in haar rolstoel. Helaas had ik verzuimd de rolstoel toegankelijkheid vooraf te controleren. Maar het personeel kwam onmiddellijk met twee rijdplanken en hielp mijn schoonmoeder probleemloos naar binnen. Daarna een heerlijke lunch en voortreffelijke bediening.
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Heerlijk die azatische twist aan de gerechten. Hamer dat we niet in de buurt wonen anders werd dit ons vaste restaurant.
Jannekevanark .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Met een gezelschap van 14 personen gegeten in sfeervol apart zaaltje. Bediening was goed, de menukaart is niet heel erg bijzonder maar de gerechten zijn goed. Ook een lekkere vegetarische gerechten.
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wat een heerlijke Sinterklaasavond!
Na een dag hard werken en veel kadootjes ingepakt te hebben konden we voor onszelf maar 1 ding bedenken om Sinterklaasavond te vieren: heerlijk eten bij de Smuiger. Wat werden we in het zonnetje gezet, beginnend met een bubbelend glas zachte Cava. Als voorgerecht een bord vol met oesters zo vers geplukt uit Zeeland en daarnaast zalm en coquilles die smolten op de tong. Alles bijgestaan door een frisse 'Toto' wijn. Het hoofdgerecht: Tarbot op een bedje van spinazie en mosselen in botersaus stemde ons zo blij dat we daarna voldaan moe naar huis zijn gegaan. Dank jullie ! Groetjes Diana en rogier
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met zes personen in dit uiterst gezellige restaurant gegeten. Ze werken met 'vaste' menu's; een vegetarisch, vis of vlees, van drie of vier gangen. De verschillende gerechten zijn uitwisselbaar.
Ik heb gekozen voor het vleesmenu, drie gangen, met het voorgerecht van het viergangen menu. Dat was Spaans landvarken met eendenlever. Hoewel het varken ietsje te droog was, was het in een woord heerlijk. De haas met bospaddestoelen verdient hetzelfde predikaat. De haas had iets meer gegaard kunnen zijn. Nagerecht; hazelnoottaartje en kweepeer, helemaal top.
De door de disgenoten gekozen gerechten waren ook allemaal zeer goed van smaak.
De door ons gekozen wijn leek mij iets te koel, maar was goed.
De bediening; twee van de drie waren aardige meiden, met wat weinig horeca-ervaring. Water op tafel werd netjes bijtijds aangevuld.
Al met al een aanrader.
GastGebruiker12 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Laatst hebben wij gedineerd bij de Smuiger. Decor is prachtig en uniek.
Over de service en eten waren wij helaas niet te spreken.
Service: onbeleefde jongedame, zelfs tegen de oudere in ons gezelschap. Misschien had ze haar dag niet, maar ze heeft echt gedeeltelijk onze avond verpest.
Eten: Apart menu, maar zag er veelbelovend uit. Voorgerechten waren bij iedereen smakeloos en zagen er zeer inspiratieloos uit. Hoofdgerechten sloegen echt alles. Vlees zonder smaak, andere gerechten zuur (?!) en alles zag er wederom uit alsof het zo op het bord was gekwakt. En de garnituren.. Jeetje.. En we kregen nog een bak friet.

Bij één van de gerechten miste het hoofdingrediënt, de hele vis. Zonder communicatie werd er gewoon iets anders neergezet. Pas na drie keer in discussie gaan, vol blijven houden dat dit het gerecht was, kon er medegedeeld worden dat de vis was vervangen maar dat de garnituren hetzelfde waren..

Wij gingen echt teleurgesteld naar huis. Wil je leuk een avondje uit. Veel geld kwijt en nog zo behandeld worden.
RuudMusman .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Na het lezen van enkele extreme recensies, was ik erg benieuwd naar mijn 'werkelijkheid'. En ik moet zeggen: alle lof, zowel voor de bediening, het eten als de wijnen. De starter van gegrilde Provençaalse groenten met gemarineerde geitenkaas en pijnboompitten was zowel smaakvol als mooi geserveerd. Lendebiefstuk als hoofdgerecht bleek eveneens een prima keuze, vooral samen met volle rode Shiraz. Ook over de tarte tatin met kaneelijs kan ik alleen maar positief zijn. Mijn tafelgenoten waren minstens zo enthousiast over de combinatie uit de drie menu's, die zij hadden gekozen. De bediening was vriendelijk en attent, dus ik heb werkelijk geen idee waar sommige recensenten het over hebben.
Suzanne J.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Super Hollands decor waar we met Engelse vrienden een top avond hadden. Veel keuze, prima eten, lekkere wijnen en gastvrije entourage.
Erika P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Kijk je op de website staat er 3x vlees, 3x vis en 3x vegetarisch menu. In het restaurant krijg je menu kaart en blijkt er slechts 1 vegetarisch , 1 vleesmenu en 1 vismenu op te staan. Je kunt wel alles omwisselen en van de klassiekers iets uit kiezen. Echter er is maar 1 vegetarisch hoofdgerecht. Als wij informeren bij het personeel wordt er aangeven dat dit niet zo vermeld staat op de website. U kunt zelf kijken wie er gelijk heeft!,
Waar het mij omgaat is de onbeleefde/onproffesionele behandeling op deze avond. Misverstanden kunnen gebeuren, maar wees beleefd en flexibel. Toen wij begrepen dat er 1 vegetarisch hoofdgerecht was, vroegen wij het vegetarische voorgerecht om te te zetten in hoofdgerecht. Dat is niet zo veel werd er gezegd. Beetje creativiteit van de kok? Portie vergroten? Hoe moeilijk kan dit zijn. Tot slot wordt het theewater gebracht, maar komt de thee zelf veel later.
Uiteindelijk hebben we onze avond niet laten bederven. Het eten was verder goed. De bediening( waarbij ik wil aantekenen dat het gaat om de aansturing) en benadering van de klant verdient hier geen hoofdprijs.
Arjen A.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Geweldig. Kom er bijna maandelijks en kan er geen genoeg van krijgen! Enorm mooi pand, hele fijne huiselijke, knusse sfeer wat je niet vaak vindt in een restaurant. Personeel vriendelijk en helpt snel, echter niet te snel, je wordt niet van je tafel gejaagd als het eten op is.
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Voor de 2e keer gegeten bij de Smuiger, de eerste keer is al een tijdje terug en na het lezen van de recensies hier was ik toch nieuwsgierig of het echt zo anders is dan de eerste keer.

Wij hebben een zalige, smaakvolle en gastvrije avond gehad!
De bediening is jong maar vrolijk, netje en geïnteresseerd. De kaart is anders van de eerste keer. Naast de 3 gangen diners vis/vlees/vegetarisch is er ook keuze in een 4 gangen vastgesteld menu en een 5 gangen verassingsdiner. Ook gerechten buiten de kaart om voor als je echt niet kan kiezen. Er staan bijzondere gerechten op de kaart, ik vind alleen de vegetarische 3 gangen een beetje fantasieloos. Witlofsalade maak ik wekelijks zelf en risotto is toch ook wel wat je overal voorgeschoteld krijgt.

Ik koos voor de mosterdsoep vooraf, heel lekker met Zaanse mosterd erg goed van smaak. De zeetong was aan de prijs maar heel erg lekker. Wij hebben echt een top avond gehad!!

Het enige minpuntje wat ik kan zeggen over deze avond was de koffie en thee als afsluiter. Daar moesten we €3,25 voor neer tellen :-( echt schandalig voor een bakkie warm water.
Een normale prijs zou de avond een goede afsluiter hebben gegeven.

Wij komen in ieder geval nog een keer terug, hopelijk is de koffie/thee goedkoper anders wordt die thuis gedronken.

Leinwand .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wij hebben onlangs bij de Smuiger gegeten. Ik had er al eens eerder gegeten en was toen heel erg tevreden over dit restaurant. Nu aanmerkelijk minder. Ik had dit keer een vegetarisch menu genomen vorige keer vis. Als vegetariër is het behoorlijk lastig om ergens echt lekker en fantasierijk te kunnen eten, dus eet ik liever vis in een restaurant. Maar bij de Smeuger wilde ik het erop wagen. Maar helaas. Het voorgerecht was erg saai en had weinig smaak. Vooral veel sla. Het pompoensoepje daarentegen was behoorlijk pittig, waardoor de pompoensmaak wat verdween. Het hoofdgerecht zag er prachtig uit, maar de smaak bleef beduidend achter. Het was vooral heel veel gekookte groente maar verder weinig verrassends. Voor het toetje was door de zware risotto weinig plaats meer over. Maar misschien kwam dat ook door de lange zit. Soms liep de wachttijd tussen de gerechten behoorlijk op. Vond het verder jammer dat alleen flessenwater op de kaart stond en geen kraanwater. Maar ik zou het restaurant volgende keer wel weer een kans geven, omdat ik het de eerste keer wel erg goed vond. De bediening was aardig en de ambiance gezellig, alhoewel de tweede ruimte aanmerkelijk minder sfeer heeft dan het hoofdvertrek. Als je daar wilt zitten moet je er van te voren om vragen, anders zit je als het druk is in het andere vertrek.
Christyn .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Afgelopen vrijdag voor het eerst bij De Smuiger gegeten. Het was niet druk en kwamen aan een tafel bij het raam te zitten. Ons werd verder niet gevraagd of we een drankje wilden, ook kregen wij de kaart niet. Er was maar een persoon, een dame, in de bediening werkzaam en zij had er helaas overduidelijk geen zin in. Pas na lang wachten nam ze de bestelling voor een drankje op en na nog langer wachten besloten wij zelf het menu van de standaard te pakken, zodat wij toch alvast een gerecht konden uitzoeken. Na herhaaldelijk gevraagd te hebben om het menu kwam zij uiteindelijk bij onze tafel. De mooie ambiance verdient kwalitatief veel beter personeel dat met liefde zijn werk doet. We konden hierdoor ook niet meer van het eten genieten, dat overigens niet de hoofdprijs verdient.
Jammer!
R V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
We hadden ons veel voorgesteld van een bezoek aan de Smuiger maar het werd niet bewaarheid. De vis in het voorgerecht was niet gaar, de opmaak van de borden was niet erg eetlust-opwekkend, alles werd in hetzelfde vet gebakken lijkt het wel (zelfs de groenten) en bij het hoofdgerecht telden we 6 verschillende garnituren (inclusief een bakje even liefdeloze als overbodige patat).
Kortom, we gingen niet met een voldaan gevoel weg. Ons advies aan de kok: neem een sabbatical om weer inspiratie op te doen, want doorgaan op deze weg zal geen klanten trekken.
WG S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Een restaurant met een prachtige ambiance, vriendelijk en vlot personeel. De menukaart bestaat uit diverse keuze menu's en "klassiekers". Hieruit hebben wij vanavond een keuze gemaakt, een tong en asperges.
De tong was mooigebakken in roomboter, niet vet maar mooi schoon opgediend aangevuld met een paar heerlijk in schil gekookte aardappelen en seizoengroente, asperges.
Het asperge menu bestond uit een mooie portie geschildeen gekookte asperges, geserveerd op een traditionele wijze met. Gekookte aardappelen en mooiehamschijven, gokookte eieren en een kannetje gesmolten boter. Mooie pure en eerlijke smaken.
Prima eten voor een redelijke prijs.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Vorige week weer eens bij de Smuiger gegeten. We hebben 2 gerechten buiten de kaart om besteld, voorstel van de kok. Voorgerecht Anjouduif met ganzelever, fantastische combinatie. Daarna asperges met kalszwezerik, werkelijk geweldig. We komen hier regelmatig en zullen dit zeker blijven doen. Het is niet goedkoop maar heel erg de moeite waard. Wat mij betreft een topper in de regio.
Aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Met z'n vieren in dit gezellige, authentieke restaurant gegeten. We kiezen voor zowel het 3- gangen vis als vleesmenu. Zowel de vlees als visgerechten zien er prima uit en smaken ook goed. Mijn entrecote is prima gebraden en is een ruim bemeten portie. Ook de bijgerechten zijn met zorg bereid.
Ik drink er een uitstekende rode Duitse huiswijn bij, iets wat je zelden tegenkomt.
De bediening is vriendelijk, je voelt je er onmiddellijk thuis. Een negatief puntje was dat we erg lang op het hoofdgerecht moesten wachten maar voor het overige was het een prima etentje met een acceptabele prijs-kwaliteitverhouding.