Brasserie De Monnick

Nieuwendijk 23 4381 BV Vlissingen Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie De Monnick

Dineren in een huiselijke sfeer

Ben jij een liefhebber van de bourgondische levensstijl? Ga dan eens langs bij Brasserie De Monnick. Hier staan voortreffelijke vis-, vlees- en groentegerechten op de kaart die stuk voor stuk bereid worden met verse producten! Bij De Monnick staan kwaliteit en gastvrijheid voorop en dat merk je dan ook direct wanneer je hier een voet over de drempel zet!

Meer informatie over restaurant Brasserie De Monnick

Philippe B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
.Ik heb lekker gegeten , het personeel was vriendelijk en snell om te serveren . goede en sympathische plaats aan te bevelen . Dank u voor de raadgeving
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het dessert met peer en limoen was verrukkelijk, alle borden waren mooi opgemaakt. De twee dames genoten van de garnalenkroketten met lekker garnituur, de heren van de geitenkaas vooraf.
De spareribs waren heel mager, maar hadden langer gemarineerd mogen worden. Lekkere frieten met mayonaise erbij, maar veel kleine stukjes friet, niet zo makkelijk indopen. De dienster rekende a la carte af omdat zij zag dat de menuprijs hoger uit zou komen: hulde.
Lia S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten en in een woord geweldig bediend!
Wij gaan er zeker een keer terug, complimenten voor kok en bedienend personeel.
Aanrader!
Hansanna .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
De inrichting en ambiance zijn erg prettig. Alle geluiden worden geabsorbeerd door de inrichting en is het binnen dus bijzonder rustig en aangenaam.

De opmaak van de gambakroketjes waren een lust voor het oog en smaakte voortreffelijk.

De dorade als vis van de dag was jammer genoeg zo on-voor-stel-baar zout dat alle smaak volledig kapotgeslagen werd! Ook nadat alle scheppen zeezout waarmee de vis was gevuld zorgvuldig waren verwijderd bleef van de vis enkel een bijna oneetbaar zout iets over.

Het kaasplankje zag er weer prachtig uit maar van de (drie) soorten kaas heb ik nauwelijks iets kunnen proeven omdat mijn smaak totaal verwoest was door de zoute vis.

Heel erg jammer. Voor het overige is de De Monnick toch een aanrader.
Hans Roos uit Oosterhout 30 april 2016.
Mar-Len E.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Bijzonder lekker gegeten. Aparte smaakvolle gerechten. Smaaksensatie 10. Voor herhaling vatbaar. Prijs kwaliteit ook heel goed.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Een bezoek aan Vlissingen kan je goed combineren met dineren bij De Monnick. We waren met 3'en, waarvan 1 kind. De bestelling: 1x een pannenkoek en 2x het 3 gangenmenu. Als voorgerecht de Kalfstartaar en Gamba kroketjes. Heerlijk, mooie start. Daarna de gekookte mosselen. Zeker lekker, echter de Kalfstartaar was echt bijzonder lekker. Ook de creme brulee is prima, maar net als de Kalfstartaar was de chocolade en hazelnoot mousse bijzonder. De wijnkaart is ook prima. De hongaarse huiswijn was verrrassend lekker.
Bupje .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben heetlijk gegeten! Alles kraakvers en prima gegaard. Kabeljauw'en papillotte' ' een aanrader!
Gedateerde inrichting heeft zijn charme en je kan elkaar verstaan.
Enig minpuntje: het tempo.
Maar wij komen er zeker terug.
Cctje94 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op een zaterdagavond hier gegeten. Het meisje in de bediening had geen verstand van zaken. Het gevoel van gast zijn ontbrak daardoor. Menu wordt aangeboden voor 34,95, maar losse componenten zijn goedkoper wat is de functie dan van het menu? Als je wel het menu koos moest je gelijk je dessert doorgeven. Eens maar nooit weer.
Thea L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
we zijn meerdere keren bij de monnick wezen eten, vorige week zijn we voor de biefstuk gegaan, een echte aanrader, heerlijk mals, de rode wijn smaakte er perfect bij. de bediening was bijzonder vriendelijk, de inrichting was gezellig
Margan .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Vanmiddag heerlijk gelunched op terras. Normaal schrijf ik nooit een recensie maar toevallig kwam ik op deze site terecht, omdat ik opzoek was naar de contact gegevens van de brasserie. Tot mijn verbazing las ik een recensie van een andere gast.

Ik heb een totaal andere ervaring. De salades zijn rijk gevuld. Men kan inderdaad kiezen om friet bij de salades te bestellen ipv brood, zonder meerprijs. Echter heb ikzelf hier totaal geen behoefte aan omdat de salades al zo groot zijn.

Kortom prima salades voor een prima prijs!
Micina .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Hier gelunched op een doordeweekse dag met 4 collega's. Duurde enige tijd voordat we werden geholpen, menukaart werd overhandigd maar er werd niet gevraagd of we al iets wilden drinken. 3 personen hadden een maaltijdsalade met tonijnfilet besteld, nou ja maaltijdsalade. Daar kon je je holle kies mee vullen. Waren wat gekookte sperziebonen met wat rucola en een flintertje tonijn (uit blik?). Heb er wat van gezegd maar vlgs. de serveerster was dit de maaltijdsalade en er kon altijd nog gratis frites bij besteld worden !! Voor frites ga ik wel naar een friteszaak.
Ik ga dus in het vervolg wel ergens anders op de Nieuwendijk of het Bellamypark een maaltijdsalade eten.
Zit zelf in het bestuur van een personeelsvereniging en had wel het idee om daar een avondvullend programma voor onze leden aan te beiden maar daar zie ik nu ook maar vanaf.
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Hier wezen luchen. Men had geen mosselen omdat ze niet goed genoeg warden gevonden. Dat vind ik een compliment waard omdat men blijkbaar geen troep wilt serveren. Genoeg alternatieven en alles goed klaargemaakt. Wel jammer dat alles heel lang op zich liet wachten. Snelheid is er niet wat dat bereft en dat is voor een lunch met kinderen die ECHT trek hebben wel jammer. De prijzen zijn niet al te flauw, maar het is dan ook de locatie die het hem doet. Al met al goed gegeten.
HTvH .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Hier één keer gelunched en daarna een paar maal het avonddiner genoten, er wordt rekening gehouden met personen die glutenvrij willen eten. Ze geven zelf aan of het mogelijk is of niet. Prettige locatie, vriendelijke bediening en lekker eten voor een schappelijk bedrag.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De lekkerste vissoep ooit gegeten!
De mosselen en kabeljauw waren ook zeer smakelijk.
Ze hebben in Vlissingen alleen wel hele grote krieltjes..... ;-)
Zeer vriendelijke en spontane gastvrouw.
Prima prijs!
Een aanrader wat ons betreft!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Heerlijk spareribs gegeten met frietjes en lekkere salade in een mooi en gezellig restaurant met vriendelikke bediening. Super.
Edward60 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Vanavond gegeten bij De Monnick, voor mijn vrouw tomatensoep en een kabeljauwfilet en voor mij een vissoep en eendeborstfilet. Beide soepen waren zeer goed van smaak, goed op temperatuur en niet zout. De kabeljauwfilet was goed op smaak, stevig en warm. De eendeborst was uitstekend gebakken, erg mals en smaakvol. Bij het eten dronken we een Chardonnay, lekker en niet duur. Wij sloten af met koffie en Liquor 43. We hebben meer dan lekker gegeten voor nog geen 80 euro. Misschien nog beter dan het eten was de bediening, een vriendelijke blonde jongedame, attent en belangstellend. Het interieur is klassiek en een beetje stijfjes, het eten en de bediening maakt dat meer dan goed.
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Het was helemaal vol en ook onze tafel was nog niet vrij wat uiteraard kan gebeuren. We gingen even wachten op het terras en er zouden drankjes komen. Deze duurden erg lang. De tafel was kort daarna vrij en kregen we het menu. Kleine maar prima kaart. De voorgerechten kwamen redelijk vlot. De gevulde vissoep mocht die naam met recht dragen en de zalmcarpaccio was ook heerlijk. Hierna moesten we wel heel lang wachten op het hoofdgerecht. De slibtong was smaakvol, maar had wat onze smaak net wat korter in de pan gemogen. De parelhoen was echter heerlijk. De inrichting was prima maar naar onze smaak was er wel heel veel licht. Jammer dat het wachten soms erg lang was, maar het personeel was heel erg vriendelijk en dat maakte ook weer veel goed.
Hullegie .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten bij Brasserie de Monnick. Zalige Bospaddestoelensoep met heerlijke knapperige spekjes. Gevolgd door heerlijke eendenborstfilet, die precies goed gebakken was, nog een beetje roze. Mijn tafelgenoot had geroosterde ribstuk van het livar-varken, met weer een andere saus. Deze kok kan echt goed koken! Milou de gastvrouw is zeer vriendelijk en prettig aan tafel. Hier moet je gewoon echt naar binnen stappen!
DirkjanIens .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Prima brasserie met een goede kok. Vriendelijke, adequate en vlotte bediening. Menu is niet bijzonder. De oosterse kip was prima gedaan met een uitstekende saus. Mag wat mij betreft met rijst in plaats van de geijkte frieten. De zalmtartaar was goed (als voorgerecht te fors geportioneerd, maar als hoofdgerecht goed te doen). Alleen het brood was slap, dat was net een jammer detail. Maar verder prima.
JanTinga .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Het weekmenu gegeten: Spinaziesoep, diamanthaas, crème brulee (vervanger van de rabarber mousse). Alles was uitstekende kwaliteit en meer dan een voldoende hoeveelheid.
De bediening was niet overdreven en erg vriendelijk.
Niet gereserveerd maar toch meteen een tafel gekregen.
Keurige en leuke entourage binnen. Voldoende privacy per tafel.
De koffie na het menu was rijkelijk verzorgd.
Een aanrader in Vlissingen!