Brasserie De Missionaris

Service8,1/10
Decor7,8/10
Pedro C. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bij toeval nu driemaal achter elkaar gegeten in een tijdsbestek van 5 weken.
De menukaart is echt prima te noemen. De kwaliteit van het eten is goed! We kwamen er ook graag!

Echter wat ons wederom, derde maal opviel was de bediening! Een ongeïnteresseerde medewerker, kortaf, gooide nog net niet het eten op tafel, maar veel het scheelde niet. Ging de discussie met ons aan op een onprettige toon.Het "smakelijk eten" kwam er plichtmatig uit.Voor ons was het plezier van het eten hierdoor verloren, we ergerde ons.

Wij waren er op uitnodiging en hebben er niets over gezegd, maar ook onze gastvrouw was onaangenaam verrast door de onprettige en ongeïnteresseerde serveerster aan tafel. Het is vreemd dat zij zich meent te moeten verontschuldigen voor de uitnodiging ivm de bediening.

Een volgende keer bedenken we ons nog of we wel willen gaan ivm met bediening. Jammer, want we kwamen er graag.
Annemiek L. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten vanavond bij de missionaris in westervoort! De grietfilet en de gerookte gamba als voorgerecht waren bijzonder lekker. Net zoals de bisque van kreeft en de hoofdgerechten kabeljauw en sukade met runderhaasmedaillon. Wat wordt hier lekker en apart gekookt! Ook de bediening was zorgzaam en gezellig. Wij komen snel weer terug!
Rob en Annemiek Van Dorp Lambers
Wouterwelgraven . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Gisteravond weer heerlijk genoten bij Brasserie de Missionaris. Dit keer de hapjesavond uitgeprobeerd en wat was die perfect! Onbeperkt genieten van de menukaart met de heerlijke hapjes. Je mag er steeds twee bestellen en ook al bestel je twee of meer keer dezelfde het maakt het team van Aran niet uit. We zaten meer dan vol en als het gerechtje op is staan ze al weer aan je tafeltje om je volgende keuzes op te nemen. Het was ook erg gezellig want bijna iedereen had gekozen voor de hapjesavond en het team liep de hele avond met volle dienbladen met hapjes om de hapjes uit te serveren. Het sfeertje was perfect. De huiswijn is ook heerlijk en beslist niet duur evenals de frisdranken. Hier wordt je als klant nog echt verwend. Ga het zelf eens uitproberen. Elke woensdag en donderdag kun je er terecht vanaf half 6 tot 10. Gewoonweg heerlijk.
TimPien . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Prima gegeten, leuke, kleine gerechtjes , net zoveel tot je genoeg hebt, leuke formule.
Mooie ambiance, keurige bediening.
Aanwinst voor Westervoort en omgeving.
Elly M. Gastronoom (12 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hadden de proeverij van 24,50. Kleine porties lekkere gerechten zoals hert met stoofpeertjes en matige erechten zoals de risotto met een veel te droog stukje vlees. Het decor was tamelijk oudbollig.
De bediening was vriendelijk.
Reinate W. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijk gegeten afgelopen donderdag bij de Missionaris. De ontvangst was wat rommelig, we werden niet opgevangen bij binnenkomst maar hebben onszelf maar gemeld voor een tafeltje. De sfeer binnen is wel fijn, het oogt soms een beetje vol maar je kan er heerlijk zitten. We kozen het driegangenmenu menu en we hadden een gast mee uit Amerika (jammer dat er geen Engelstalig menu aanwezig was) en het eten was echt heel lekker. Vooraf genoten van het trio van hert en de geitenkaas. Als hoofdgerecht de hertenbiefstuk en kalfs ribeye. Beide soorten vlees heerlijk gebakken en geserveerd met een goed garnituur. Ook de desserts waren meer dan prima. Ook van onze buitenlandse gast was de waardering voor het eten groot.
Klein minpuntje bij het weggaan na het afrekenen is de uitgeleide. Even meelopen naar de garderobe en een fijne avond wensen is een kleine moeite maar voor het eten zou ik zeker teruggaan.
Ruud H. Gastronoom (20 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Opnieuw genoten bij een van onze favoriete restaurants.
Dit maal gekozen voor de "Hapjesavond".
Voor € 29,90 (excl. drank) per persoon kun je onbeperkt proeven van een selectie van hun kaart.
Per keer kun je twee gerechten bestellen, die in kleine porties worden geserveerd.
De keuze is voldoende. 10 voor-, 9 hoofd- en 5 nagerechten.
Alles smaakte weer voortreffelijk.
Bijgaand een rode huiswijn gekozen die heerlijk was.

Al met al een aanrader om eens gebruik te maken van dit speciale arrangement.
Zoveel heerlijke smaken op één avond voor een zeer schappelijke prijs.

Paula S. Fijnproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Meerdere keren hier al gegeten en het is altijd een feestje. Gerechten zijn puur natuur en zeer smakelijk. Fijne bediening en de prijs is zeer aantrekkelijk.mooi restaurant! Zien ons vaker daar.
Mirjam K. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Wat een fijn restaurant. Prima kaart die regelmatig wisselt en niet de standaard gerechten bevat. Kwaliteit van het eten is prima en de porties voldoende. Bediening is professioneel en maken het je graag naar de zin. Hebben oog voor wat er gebeurd.
Een minpuntje ( wat mij betreft) als het druk is zoals in het weekend is het erg erg rumoerig! Daarom komen wij het liefst op een doordeweekse avond.
NicoSimon . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Voor wie op een doordeweekse avond even de boel de boel wil laten, is een bezoekje aan Brasserie de Missionaris een ware traktatie. Chef-kok Aran en zijn team hebben, mede door het succes van 5 en 6 december “ geen pakjesavond maar hapjesavond”, voor een culinair vervolg gekozen. Elke woensdag en donderdag kan men naast de normale menukaart genieten van de hapjesavond variant.
Een diversiteit aan kookkunsten worden in kleine gerechtjes geserveerd. Per ronde kiest men voor twee hapjes. Het aantal gangen is naar eigen keuze (onbeperkt!).
Opvallend detail is dat al deze lekkernijen op speciaal daarvoor bestemd servies wordt opgediend. Voeg daaraan toe de warme ambiance van het decor.
Gezellig druk. Fijne stoelen en een mooie ruime tafelindeling van de drie verschillende ruimten. Elke “huis” kamer is met veel smaak sfeervol ingericht.
De bediening is zeer attent en vriendelijk. Het eten was voortreffelijk. Met veel zorg is elk “hapje” fraai opgemaakt.
Vooraf genoten wij van heerlijk eigen gebakken brood met tapenade, knoflooksaus en droge worst. Daarna zomaar een selectie uit wat volgde.
Gerookte zalm, met een mousse van forel en zoetzure venkel in combinatie met Hollandse garnalen, tonijnfilet met een chutney van mango, rode peper en tomaat.
De tweede gang bestond uit een rundercarpaccio met Parmezaanse kaas, croutons en truffelmayonaise met daarnaast Teruel-ham met tapenade van walnoot en olijven.
Aansluitend gegrilde runderhaas met een runderstoofpotje, prei en paddenstoelen, eendenborst met.. en een kostdeegbuideltje gevuld met… en, en, en.
Dit alles aangevuld met heerlijke Spaanse wijnen en een mooi glas bier van de tap (meerdere keuze). Als dessert viel onze keus op twee Europese kazen met notenbrood met daarnaast pure chocolade mousse en chocolade notenbrokken.
Onder het genot van een goede koffie met kletskop en huisgemaakte brownie, sloten wij deze geslaagde avond lekker relaxed af.
Wil je echt een avond heerlijk ouderwets tafelen met zijn tweeën of met een groter gezelschap dan is Brasserie de Missionaris een absolute aanbeveling.
Antonio75 . Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Wij hebben reeds een paar maal gegeten bij de Missionaris en ook met groepen. Dus gereserveerd voor het kerstdiner voor 1e kerstdag. Wat een teleurstelling deze keer. De ossenhaas in een jasje was droog en taai en zo hoort dat echt niet, de patrijs was niet gaar en van het kaasplankje konden wij niet enthousiast worden. Dat krijg je in Frankrijk toch echt beter.
Dat ik dat hier zo schrijf is omdat wij het bij het afrekenen al gemeld hebben en het doorgegeven zou worden aan de chef. Tot nu toe niets vernomen. Er kan altijd iets fout gaan maar reageer dan als zaak en maak het in orde. Voor 59,50 pp mag je toch een goed diner verwachten.
Gerdina . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Afgelopen zaterdag hebben mijn man en ik genoten van de lekkerste hapjes. De keuze was royaal, en erg lekker. Mijn man noemde het "tapas" maar eerlijk gezegd was ik het daar niet mee eens, omdat het gerechten in het klein waren, zo mooi afgewerkt. Wat een drukte zullen ze daarmee gehad hebben zeg, we waren zeer tevreden en hopen dat er nog meer van deze avonden komen. ik denk van wel.
Astrid0210 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
We wilden onszelf verwennen met een etentje. Dat is zeker gelukt!
De bediening is zeer aardig en het eten super!
Iedere keer wisselt het menu.
Dit keer de brioche met geitenkaas en gegrilde zalmfilet voor mij. De kalfsrosbief en vegetarische bitterballen voor mijn vriend. Dochter van 2,5 at lekker met ons mee. Een heerlijk wijntje en tiramisu maakte het helemaal af.
Ruud H. Gastronoom (20 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Dit is een van onze favoriete restaurants. Met twee personen (zoals altijd) gekozen voor het 4-gangen keuzemenu. Je hebt dan keuze uit 6 voorgerechten, 2 soepen, 6 hoofdgerechten en 4 desserts. Voor elk wat wils dus. En deze kaart wisselt regelmatig. Vooraf heerlijk eigen gebakken brood met tapenade en knoflooksaus en droge worst. Daarbij een heerlijke rode huiswijn. Als voorgerecht hebben wij gekozen voor de gerookte zalm met in tempura gebakken gamba en een mousse van forelfilet en de marbré van wilde duivenborst, eendenlever en gebakken pied de mouton. Heerlijk! Omdat wij de bisque van kreeft en langoustine met gerookte zalm, tonijn en mousse van forelfilet al kennen (deze is uitmuntend) hebben we gekozen voor de romige soep van bospaddenstoelen, shitake, pancetta, bieslook en bosui. In een woord: fantastisch. Het hoofdgerecht bestond uit gebakken hertenbiefstuk met pied de mouton en gefrituurde schorseneren en een gegrilde kalfsentrecote met groene asperges en een stoofpotje van rundvlees. Ook hier weer totaal geen spijt van onze keuze. Wat een lekkere gerechten en het ziet er ook allemaal zeer fraai en smaakvol en uit. Als kaasliefhebbers hebben wij voor het dessert gekozen voor het kaasplateau met europese kazen. Dit doen wij daar eigenlijk altijd en steeds presteert men het om toch weer andere lekkere kazen te serveren. Daarbij een pedro ximenez gedronken. Daarna nog goede koffie met kletskop en chocoladecake. De bediening is vlot en zeer voorkomend. Dit samen met fijne stoelen in een warme en ook ruim opgezette omgeving maken dit een fijn en luxe etentje, terwijl de rekening altijd meevalt!
Lekkeretenmaar . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat was het weer fantastisch! Omdat we hier wel vaker eten hebben we niet in de kaart gekeken. Laat de keuken maar wat lekkers maken zeiden we tegen de vriendelijke bediening. We begonnen met een combinatie van gamba en roodbaars, gevolgd door een heerlijke bospaddenstoelensoep. Voor mij de kleine en mijn tafelgenoot de grote, want ook dat kan bij alle gerechten. Als hoofdgerecht een hertenbiefstuk, super mals, met een saus van kaneel en steranijs, om je vingers bij af te likken! Tot slot een proeverij van desserts, smullen. Dit alles aangevuld met bijpassende wijnen maakte alles weer tot een top avond! We hebben lekker bij het haardvuur gezeten en ook de bediening maakte echt tijd om aandacht aan de gast te besteden ondanks de drukte. De sfeer en aankleding zijn gezellig en warm, waarbij je het gevoel hebt alsof je thuis komt. Bedankt team de Missionaris en tot zeer binnenkort! Ga zo door!
Anouk M. Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Voor de eerste keer samen met mijn man hier gegeten. We hadden voor het 'tapas' menu gekozen.
De smaken van de gerechten waren goed, maar de porties, die vonden we voornamelijk van het voorgerecht, te klein.
De service op zich was voldoende, maar niet uitstekend. Een tijdje op ons eerste drankje moeten wachten en ook tussendoor duurde het een tijdje voor mijn wijnglas weer bij geschonken was.
Het decor is een beetje karig, er valt veel meer uit te halen. Het oogt nu een beetje kaal en saai ook de aankleding op tafel. De tafels zijn vrij groot voor 2 personen waardoor het minder intiem is. Ook vond ik in vergelijk met de hoogte van de stoelen de tafel hoog. wat voor mij niet erg prettig is omdat ik maar klein ben. Al met al weinig op het eten aan te merken, maar de service mag net wat enthousiaster, je bent toch een avondje uit. De aankleding heeft wat aandacht nodig.
Maar voor die prijs mag je eigenlijk niet klagen. We hebben wel zo lekker gegeten dat we ondanks dat het misschien niet heel gezellig zitten is, we toch terugkomen voor het lekkere eten.
Rob W. Gastronoom (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Heerlijk gegeten in dit mooi ingericht en zeer sfeervol restaurant in westervoort, nabij Arnhem.
Het eten is van een zeer goede kwaliteit alles heerlijk op smaak en mooie porties.
We hadden een 4 gangenmenu en dat voor 26,50pp !! Echt de juiste prijs kwaliteit verhouding.
Waarbij de verwachting zeker is overtroffen.
Een restaurant wat zeker een aanrader is , we komen zeker snel weer terug.
Marian V. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Heerlijk gegeten afgelopen donderdag 24 juli. We hadden gekozen voor de proeverij en alle gerechtjes waren super lekker. Wat wij allen jammer vonden was dat de kleine bordjes waarvan je de gerechtjes moest opeten totaal niet matchte met de rest ven het servies, dat deed ons denken aan een tapas restaurant, jammer als ze die vervangen voor bijpassende bordjes is het geheel gewoon af.
Jan P. Gastronoom (31 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Op 10 mei met 10 personen genoten van een heerlijk en culinair 4 gangen menu. Alles was perfect. Ook de bediening was bijzonder vriendelijk. We komen hier zeker terug.
Minpuntje: Van sommige stoelen waren de zittingen gescheurd.
Kay K. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Gisteren weer eens wezen eten bij De Missionaris. En weer werden mijn verwachtingen waar gemaakt. Ik vind de prijs/kwaliteit erg goed. De bediening was vlot en attent. Ook de wijnen sloten mooi aan op de gerechten die we besteld hadden. Ook de kennis hiervan wordt op prijs gesteld! Vooral de Beef Wellington, een klassieker, was uit de kunst. Na een heerlijk kaasplankje en een "echte" cappuccino tevreden huiswaarts gegaan.