Brasserie de Kloostertuin

Benschopperstraat 43 3401 DG IJsselstein Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie de Kloostertuin

Onvergetelijke avond in IJsselstein

Voor een lekkere borrel, lunch of diner ben je altijd welkom in Brasserie de Kloostertuin. De chefs bereiden voor jou graag een surprise-menu tegen een fijne prijs. Uiteraard kan je ook gewoon a la carte bestellen! Ook doet de vriendelijke bediening er alles aan om jou en je gezelschap een onvergetelijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant Brasserie de Kloostertuin

Cees S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
wildmenu gegeten. mooie bordjes met prima smaken. keurig wijnarrangement (toelichting door leverancier/deskundige). goede en persoonlijke bediening. aanbevolen.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ter afsluiting van de vakantie hier gegeten. Mooi weer, dus op het terras. Leuke plek, maandagavond dus niet zo druk. Vriendelijke bediening, drankjes en breekbrood stonden snel op tafel. Overzichtelijke kaart, voor elke smaak wel iets te vinden. Wij kozen saté, prima gekruid - eendenborst, beetje flauw, erg weinig teriyakisaus en doradefilet, 2 kleine stukjes matig op smaak. De nagerechten waren uitstekend. Wel wat lang moeten wachten (terwijl het niet druk was) en de rekening was stevig voor wat je krijgt.

Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
op deze mooie vrijdagavond, zittend op het terras op aangename afstand van de weekmarkt. ik vind dit roch het beste restaurant van IJsselstein, hier begrijpen ze, hoe jet de gasten naar hun zin maakt maar hoe kan het ook anders met Jos, als telg van een horecafamilie aan het fornuis en aan het roer.
Vers gebakken, ambachtelijk brood geserveerd met een heerlijke olijfolie en een glas wijn waren een goede start. daarna de carpaccio met krullen van ganzenlever, beetje parmezaan, beetje rauwkost en een pitje een werkelijk heerlijk gerecht en omdat mijn tafeldame niet meer dan een voorgerecht wilde hebben we het hier deze keer bij gelaten. Hulde!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
We hadden wat te vieren en kozen voor dit restaurant op basis van eerdere positieve ervaringen. Maar ditmaal overtroffen ze zichzelf! We kozen het 4-gangen surprise-menu á € 39,95, met een bijpassend wijnarrangement (€ 5,50 per gang). Het eten was in één woord geweldig, de wijnkeuze was perfect, kortom een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Bovendien werden we zeer vriendelijk bediend en wist de serveerster ons veel over de wijn te vertellen. Dit is niet het meest opvallende restaurant in IJsselstein, het ligt wat verscholen achter het eigen terras aan de winkelstraat, maar het is onze favoriet!
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Op uitnodiging met een groep van 21 personen (w.o. 4 kinderen) in dit mooie pand gegeten.
Dat het een voormalig klooster is, was duidelijk te zien en niet alleen aan het prachtige plafond, maar we aten ook onder toezicht van (een mooi beeld van) aartsengel Gabriel.
We werden enthousiast ontvangen en van een eerste drankje voorzien. Terwijl we daarvan genoten, wierpen we alvast een blik op de aangepaste menukaart die het restaurant speciaal voor ons op mooi papier geprint had.
Toen de groep compleet was, verschenen er kleine broodjes met aoili en tapenade op tafel. De salade van Provencaalse gamba’s met kerrie-kruim en dressing van crème fraiche werd op een mooi bord geserveerd en smaakte heerlijk. De andere 2 voorgerechten zagen er ook aantrekkelijk uit.
Het enige minpuntje van de avond was dat het hoofdgerecht niet tegelijk werd uitgeserveerd. Het is natuurlijk ook wel lastig met een groter aantal en de groep maakte er gelukkig ook geen punt van. Mijn gebakken zalmfilet met een lekker sausje van kerriemosselen was goed op smaak gebracht en glansde nog mooi van binnen. De friet kwam in twee ‘puntzakken’ op ons deel van de tafel en er werd direct al gevraagd of we er later nog 1 of 2 porties bij wilden hebben. De salade – met allerlei pitjes – smaakte goed. Dat gold zeker ook voor de Kipsaté van mijn buurman. Daar heb ik van mee gesmuld en die was heerlijk mals en lekker gekruid; een toppertje! Als dessert kregen we ijs van witte perzik met frambozenmousse en crunch van hazelnoot en we sloten af met koffie naar smaak. Voor mij betekende dat automatisch een latte macchiato met likeur 43 en beiden (zowel dessert als koffie) bleken een goede afsluiter.
Kortom: De Kloostertuin is een aanrader vanwege het sfeervolle interieur, de attente bediening (toen mijn tafelheer van mijn likeur nipte, werd er direct gevraagd of meneer ook een glaasje wilde) en smakelijke gerechten.

Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Als je ook op maandag lekker wilt eten dan kun je met een gerust hart naar Brasserie de Kloostertuin gaan. Attente bediening, fijne sfeer en gewoon lekker eten. Gerookte eendeborst met sinaasappel, gember en pistache. Duo van lamsfilet en uitstekend gebakken zwezerik met gembersaus. Friet en tafelwater all-in. Misschien niet spannend maar wel erg lekker.

Klein puntje van kritiek: een Salentein Malbec smaakt toch echt beter in een groot glas.

Marielle A.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het niveau ligt niet superhoog maar voor een avondje goed eten met goede service is dit zeker een fijne tent. Ze pogen met het verrassingsmenu een stapje verder te gaan maar houdeb het laagdrempelig met overigens een zeer fijn wijnadvies. En dat is soms wel even ontspannend: geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker eten dat je thuis niet zo snel kan en zult bereiden.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Op deze vroege zonnige lentedag op het terras de lunch gebruikt. Een attente en vriendelijke bediening maakte het extra zonnig.
De geserveerde salade met zalm, gamba's en witvisfilet smaakte redelijk, maar niet bijzonder.
Het glas sauvignon blanc smaakte in de lentezon extra lekker.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Op vrijdag 27-2-2015 met z'n vieren gegeten in Brasserie de Kloostertuin in IJsselstein. Dat beviel. De eendeborst, het parelhoen en de twee lamsracks met groente en frites waren niet wereldschokkend of verrassend, en aan de dure kant, maar wel goed, en de wijn ook. Wat vooral beviel was de relatieve rust. Er was ruimte, en daardoor en de hoge plafonds konden we praten zonder onze stem te verheffen. De inrichting was prettig om naar te kijken.
Het restaurant heeft een groot terras. Het was nu te koud, maar 's zomers moet het hier aangenaam buiten dineren zijn.
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
De bediening was goed, efficient, snel en heel vriendelijk. Het eten was lekker, ik had de dagvis: kabeljauw met kreeftensaus. Heerlijke wijnen. Ik vind het een stuk minder rumoerig dan voorheen toen het nog de Marienberg was. We komen zeker terug.
Tedenpatrice .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Op 31 januari met 4 personen een dag van te voren gereserveerd o.v.v. het feit dat dit, zelfs op zaterdag, een zakelijk etentje betrof. Dit was voor ons vieren het eerste bezoek en wij kregen een tafel toegewezen, direct links naast de deur en het verkeer was best wel storend.
Dit werd deels gecompenseerd door een leuke ambiance en het goede eten. Van mijn gasten werd heerlijk genoten van de Rundercarpaccio en Visserspalet en mijn vrouw en ik genoeten van de Mabre Canard en Hertenstaartstuk. Heerlijk! Hoofdgerechten bestonden uit een zeer malse Hertenrugfilet, een Dorade filet (mocht wel wat meer gekruid zijn), een heerlijk Duo Wildzwijn en een Zalmfilet. Geen super hoogstandjes, maar wel lekker.
De omgeving onder de hoge bogen is ongedwongen, lekker rumoerig en gezellig. Iets meer aandacht van het bedienend personeel is wel wenselijk: het viel op, dat er veel vaste klanten komen die dus ook de meeste aandacht kregen.
Conclusie: besteedt meer aandacht aan nieuwkomers, want een volgende keer gaan we toch iets anders in de buurt proberen......
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Hier met vier personen gegeten. Allemaal verschillende gerechten. Zeer lange wachttijden, twee gangen bijna twee uur is mij te lang. Dat het druk was is geen excuus. Kwaliteit niet slecht maar geen toppertje. Ik rij er niet voor om.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste kerstdag genoten met vrouw en kinderen van een uitstekend 4 gangen diner. Het was TOP. Daarbij een wijnarrangement die de smaken bij elkaar brachten.
Kloostertuinen, dit gaan we vaker doen!
Wilpeters .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Met vier heerlijk gegeten. Verrast door de gemarineerde makreel, erg lekker. Ook hoofd - en nagerecht (risotto met zeevrachten; pecantaart met aankleding) bijzonder smakelijk. Vriendelijke bediening met aandacht voor bijzondere wensen. Ook de andere gerechten waaronder mosselen vielen zeer in de smaak.
Aart S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
.Met 2 pers. gegeten gamba s en carpaccio zeer goed
Parelhoen en eendeborst zelden zo lekker gegeten.
Nagerecht was de prijs(8.50) niet waard.
Ondanks dat minpuntje een prima adres.

Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Onverwachts binnengestapt op zondagavond; gelukkig was er nog plek. Eten was goed verzorgd en zeer smaakvol. Bediening netjes en vriendelijk. Ambiance (oud klooster) is wat statig en goed verzorgd. Enige aanmerking is de prijs, die ik aan de erg hoge kant vond. 100 euro voor 2 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 6 drankjes is te gortig naar mijn mening. Aanrader voor gasten met ruime beurs dus.
Harando .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
inmiddels aantal keren gegeten, verschillende voorgerechten en vleesgerechten geprobeerd en telkens weer verrast door de leuke maar ook zeer smaakvolle creaties.
Bediening is ook absoluut een zeer positief punt bij de Kloostertuin, telkens weer de nodige aandacht en de positieve en vrolijke dames, kunnen veel restaurants een voorbeeld aan nemen.
Prijs kwaliteit is absoluut goed.
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
We hebben een heerlijke avond gehad. Het begon ermee dat wij later aankwamen dan gepland. Een telefoontje was genoeg. "Geen enkel probleem! Doe maar rustig aan." was de reactie. Eenmaal aangeschoven werden we goed en snel geholpen door de vriendelijke serveersters van dit prachtige restaurant waar de klassieke locatie (oud klooster) wordt gecombineerd met hedendaagse, stijlelementen.
Het eten was heerlijk, we waren met een gezelschap van 10 personen die allemaal iets anders kozen. Zowel gerechten van de menukaart als de specialiteiten buiten de kaart werden besteld en iedereen was onverdeeld enthousiast over het heerlijke eten!

Aan de tafe/ naast ons zat een gezelschap uit Frankrijk die in eigen land de tip hadden gehad hier eens te komen eten en ook zij werden niet teleurgesteld.

De brasserie beschikt ook over een schitterende, ruim opgezette binnentuin met een groot terras voorzien van parasols en terrasverwarming. Wij komen zeker terug om ook een keer van het terras te genieten en dan moet het vreemd lopen als we niet meteen een vorkje meeprikken.

Absoluut een aanrader van iedereen die van een heerlijke, creatief samengestelde maaltijd wil genieten in een prachtige sfeer.
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
aangeschoven voor de paasbrunch. uitstekend verzorgd. mooie bereide gerechtjes en qua hoeveelheid uitbundig. bediening niets op aan te merken. qua decor: als je buiten in het zonnetje kunt eten is het feest compleet. mooie prijs/kwaliteitverhouding.
Iensmarc .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Paar maal gegeten. Lunch met mijn vrouw en die graast wat af in de omgeving van IJsselstein. Beiden waren we zeer tevreden. Mijn lauwwarme vissalade was heerlijk en is voor 9,75€ een topper. Diner met een vriend even eens zeer geslaagd. Bediening 1 dame is een topper, andere dame snel andere uitdaging zoeken. Wijnen zijn mij iets te bekend want van lokale traiteur.