Brasserie de Kanunnik (Abdij Rolduc)

Heyendallaan 82 6464 EP Kerkrade Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie de Kanunnik (Abdij Rolduc)

De Kanunnik heet u van harte welkom! Onze brasserie ademt de klassieke rijke kloostersfeer, maar dan gevat in een hedendaagse monnikspij......Zoals de keukenbroeders van vroeger zeer gezonde kloostermaaltijden bereidden, zo leggen onze koks van nu hun ziel en zaligheid in onze gerechten. Uiteraard met seizoensgebonden produkten uit onze vruchtbare streek en met kruiden uit onze eigen kruidentuin.

Overdag serveren wij gerechten van de lunchkaart of een hapje van onze speciale bier- en borrelkaart. 's Avonds kunt u genieten van ons wekelijks wisselend weekmenu (3-, 4- of 5-gangen) of u kiest uw eigen à la carte diner.

Meer informatie over restaurant Brasserie de Kanunnik (Abdij Rolduc)

• Kom je met de auto?
    A2 Richting Maastricht/Heerlen. Vanaf knooppunt Kerensheide richting Heerlen/Aken (A76). Vanaf knooppunt Ten Esschen richting Kerkrade (A76 en vanaf knooppunt Bocholtz de N281). Neem afslag Kerkrade en volg “Kerkrade”. Vervolgens bruine bordjes Rolduc.
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m donderdag 11:30 - 20:30
- Lunch 12:00 - 17:00/diner 18:00 - 20:30
Vrijdag t/m zondag 10:30 - 21:00
- Lunch 12:00 - 17:00/ diner 17:30 - 21:00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg rustig
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
In de schitterende binnentuin is het goed toeven. Gerechten met een lokale twist (tartaar van Lakenvelder rund, Livar, alleen waar de forel vandaan kwam werd niet duidelijk) die netjes worden gepresenteerd. De Ahr-wijn die we uitzochten was er niet, er werd een veel betere (en duurdere) Spätburgunder aangeboden (Thörle) maar voor EUR 30 was dat wel de moeite waard!
Mjho .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Drie dagen genoten van hotel Rolduc met een uitstekende keuken en een prachtig binnenterras onder de bomen. Gezien de temperatuur ideaal. Ik kies het menu van onze laatste dag: alleen een voorgerecht: tartaar van Lakenvelder rund en een tussengerecht: cassoulet van 3 soorten linzen, jonge zeekraal en Bressaola. Top.
Bediening ging direct in op onze klacht dat we vanwege een te sterke parfumering van een buurvrouw onze reuk en dus onze smaak bedorven werd. Tafel werd afgeruimd en geheel opnieuw vers gedekt aan overkant, gelukkig weer in de schaduw en met beter zicht op de magistrale 15e-eeuwse kerk!
Hella V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk aspergemenu gegeten. Schitterende ambiance, en fantastische service. Tot 2 keer toe verplaatste ober Kevin ons tafeltje, om ons de laatste zonnestralen te gunnen.
L K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Tijdens ons verblijf in het hotel hebben wij in de avond gedineerd in het restaurant. Op tijd reserveren is aan te raden, want zij werken in een soort van sessies (?)
Eten was niet verrassend of speciaal. Het was allemaal OK. Ik moet wel zeggen dat ik meer ervan had verwacht.
Persooneel was correct en deed waar ze voor kwamen. Bestelling opnemen en eten serveren. Meer ook niet. (In vergelijking met de resecencie hiervoor over de Brasserie was mijn beleving totaal anders. Verre van hetzelfde!)

Wat zeker top was is dat het restaurant in het gebouw lag. Dus we konden na het eten naar de kamer lopen!
Daarnaast kwamen we met een baby van 3 maanden. Hier werd rekening mee gehouden voor de zitplek, aangezien wij met een maxicosi kwamen.

Al met al OK, maar niet voor herhaling vatbaar. Wij gaan voor de lunch ergens anders heen!
John D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Ik was uitgenodigd voor mijn verjaardag door mijn partner en die weet dat ik als chef kok van kwaliteit hou.
Ik ben opgeleid bij Chalet Royal en weet dus echt wel wat kwaliteit betekend.
Heb het gisteren medegedeeld aan de man die ons bediende dat ik fantastisch had gegeten en de service zoals het vroeger was.
Niet oudbollig maar aandacht en kennis van hetgeen je geserveerd krijgt.
Ik heb bewust geen 10 gegeven want er moet altijd een uitdaging zijn om te blijven groeien.
Normaal ga ik zelf op zoek naar locaties buiten de woonplaats, maar deze plek zal ik niet vergeten en er zeker weer terugkomen.
Ik wens het team veel succes in een tijd van terugloop en concurentie ga zo door.
Mir1962 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben pas laat gereserveerd voor de brunch op eerste Kerstdag, eigenlijk zouden we naar een ander restaurant gaan, maar door omstandigheden hebben we dit moeten omboeken. Een beetje sceptisch vooraf waren we wel, er stonden namelijk nogal wat negatieve recensies op de site. Dat weerhield ons er echter niet van om toch maar de gok te wagen.
Allereerst waren we erg onder de indruk van de prachtig aangeklede eetzaal, zeer sfeervol allemaal. De tafelindeling verliep vlot en ook het kerstaperitief werd al snel gebracht. Na een korte uitleg over het buffet mochten we beginnen. Alles was prima verzorgd, het was ruim voldoende en prima van smaak. Je had ruimte genoeg aan tafel, de bediening was zeer attent en de vuile borden werden meteen opgehaald. Er was voor ieder wat wils en je kon opscheppen zo vaak als je maar wilde. Ook het dessertbuffet, dat in de koele gang was opgesteld, was prima verzorgd.
Leuk was ook dat de chefkok persoonlijk iedere tafel heeft bezocht om te informeren of alles naar wens was geweest.
Al met al een zeer geslaagde Kerstbrunch, zeker voor herhaling vatbaar.

M-Schoemans .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op 5 Dec. 2015 de Kerstmarkt op de Abdij Rolduc bezocht.
Ondanks het gebrek aan sneeuw was het een sfeervol gebeuren.
Aansluitend naar de Brasserie waar we ondanks de afspraak voor 17.30, de Kerstmarkt was om 17.00 uur afgelopen, toch al plaats konden nemen en een aperitiefje gebruiken.
's Morgens hadden we telefonisch gereserveerd waarbij ons gevraagd werd of we nog speciale wensen hadden. Mijn enige wens was om niet de ervaringen te mogen krijgen zoals die momenteel geuit zijn door enkele recente Brasserie bezoekers.
Aangegeven werd dat men erkende dat er iets niet goed was gegaan maar dat er nu, na een reorganisatie, het een en ander wezenlijk verbeterd was. Beloofd!.
De inrichting was sfeervol, in de stijl van het kloostergebeuren, de tafeltjes stonden ruim en de bediening was uiterst vriendelijk en kundig.
Graag had ik voor de dagverse roodbaars gekozen maar daarvoor kon ik niet echt een passend voorgerecht vinden. Daarom maar voor een Ree biefstukje en de Jodenhaas gekozen. Als voorgerecht namen we beiden de uiensoep.
Helaas overtrof hier de kwantiteit de kwaliteit, een heel grote kom (dat hoort natuurlijk bij die soep) met een wel erg dunne bouillon, een dun sneetje geroosterd witbrood erin en heel weinig kaas. De smaak was in orde maar de soep miste toch de typisch hierbij horende wat stevigere structuur. Liever een kleinere kom, wat dikkere soep en dan een beschuitje erin met een plakje smeltende kaas erop.
Het hoofdgerecht daarentegen maakte weer veel goed, er was ruim gebruik gemaakt van "vergeten" groente, overheerlijk en heel decoratief en de Reebiefjes zowel als de Refter (joden) haas waren voortreffelijk.
Helaas miste ik wat body in de vorm van aardappeltjes of iets ander vullends. bv. een gratin. Naderhand bleek dat ik dat er apart had kunnen bijbestellen. Eigen schuld dus.
Een heerlijke espresso met een bonbon ronde dit toch voortreffelijke menuutje af.
Samenvattend mag ik zeggen dat de kwaliteit van het eten en bediening voortreffelijk waren, zeker als ik het afzet tegen de eindprijs, inclusief de voortreffelijk geschonken wijn. We mochten een nog openstaande fles van de vorige dag leegmaken, heerlijk.
Kortom, als we bij juiste gelegenheid weer eens in Kerkrade zijn zullen we zeker weer eens bij de paters in de Brasserie aanschuiven.

Jmlk .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Na museum bezoek min of meer bij toeval bij Rolduc aangeland. 's Middags een Rolduc biertje en de week menu kaart bekeken. Daarop besloten om 's avonds te dineren: weekmenu paddenstoelen risotto met gamba's, Eisbein- terrine, -bouillon en -bitterbal vervolgens konijnenbout gestoofd in abdijbier en tenslotte geitenkaasje met honing, walnoten en salade. Uitstekende bijpassende Spaanse huiswijn. Zeer attente bediening, bood ongevraagd een karaf water aan en gaf ons alle tijd om te genieten van al het lekkers. Wij komen zeker een keer terug voor een weekend arrangement. Zeer goede prijs kwaliteit en mooie omgeving.
Jo-franssen64 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Onze dag die speciaal had moeten worden werd onaangenaam. Een bevroren carpaccio op een vuil bord voor mijn vrouw, voor mij een veel te zoute caesar salade met de verkeerde sla. De kok zou het goedmaken met het hoofdgerecht. Limburgs zuurvlees zo uit de emmer en een mini tournedos voor 27,50 die niet warm was. Tot overmaat van ramp mochten wij ook nog eens 3,50 betalen voor de frieten met wat mayonaise. Na het zien van de desserts bij de tafel naast ons, waar we zowat aan tafel zaten lieten we dit maar zitten. Voor ons nooit meer!
Hallo meneer Franssen, wat vervelend dat u uw verblijf zo ervaren heeft. Wilt u ons een mail sturen met uw gegevens (sales@rolduc.com), zodat wij contact met u kunnen opnemen?
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Verse jus die niet vers lijkt. Sikkeneurige bediening. Sfeer van U liever niet als gast. Taart mag niet Limburgs heten. Schande. Directie treedt af...
Rianne-Bosch .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Op zich was het eten prima en je zit op een prachtig plekje, alleen zat ik me op een gegeven moment zo aan de trage bediening te ergeren dat de lol er wel wat af was. De tijd tussen de gangen door was veel te lang, in die tijd werden de borden van de vorige gang niet opgeruimd, waardoor de wespen zich heerlijk tegoed kwamen doen aan de kliekjes.
Als dessert had ik chocolademousse van witte chocolade, deze was nog bevroren. Toen het nagerecht op tafel kwam moest er nog bestek gehaald worden. Dat werd een koffielepeltje wat blijkbaar nog ergens in de buurt lag en wat toch echt niet toereikend is voor een dergelijk dessert. We hebben aangegeven dat we het wel erg lang vonden duren allemaal, maar hier werd erg laconiek op gereageerd; ze zouden het doorgeven......
Jammer, ze zouden er echt iets leuks van kunnen maken als er iets meer enthousiasme en energie in gestopt wordt.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Ik had niet gereserveerd, maar kon om 18.15u gelukkig toch eten, mits de tafel om om 20.00u weer vrij zou zijn: geen probleem. Het bedienend personeel was niet oplettend: ik heb 2x om een glas rode wijn gevraagd (niet vaker, want het personeel was druk of afwezig) en hier uiteindelijk 20 minuten op gewacht. Later kreeg ik een andere witte wijn dan ik besteld had. Het eten was niet bijzonder en met name te koud opgediend. De salade bij het Val Dieu kaasje bevatte teveel citroen (of was dit de dressing?). De kabeljauw was wel smaakvol, maar verreweg het lekkerst waren de weinige verse groenten. De prijs viel dan wel weer mee.
Vief07 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Op een zonnige middag is het goed toeven op dit mooi gelegen terras op de binnenplaats van de abdij. Onder het genot van een huisgemaakte icetea en een abdijbiertje (hoe kan het ook anders) van een lunch genoten. Hoewel het niet druk was vond ik dat we vrij lang moesten wachten op de salade en de broodjes. De salade van mijn tafelgenoot was niet bijzonder, de clubsandwich was wel heerlijk, alsmede de garnalenkroketjes. Absolute plus, het heerlijke brood dat er (in ruime mate) geserveerd wordt, zowel wit als bruin (spelt).
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Wauw...als we dit geweten hadden waren we hier eerder binnen gewandeld tijdens onze paar dagen weg Zuid-Limburg en om het carnavalsgedruis even te ontvluchten....
Als je niet in het hotel verblijft moet je wel weten dat ze er zitten en ook in het pand zelf is het even zoeken, maar deze smaakvolle brasserie met zeer attente en gastvrije bediening is zeer zeker de moeite waard.
Het eten is goed voor elkaar voor een schappelijke prijs. Een mooi voorgerecht van gravad lax en scampi, erg smaakvol. De gaaring van het hoofdgerecht (entrecote) was prima, rood besteld en zo kreeg ik hem ook. Mooie groente eronder en een soort gratin van pasta, lekker !
Als dessert chocolade mousse van Callebout chocolade...hier verwacht je donkere chocolade maar dit was van witte chocolade, wat erg zoet is(en naar mijn menig ook geen chocolade). Gelukkig een compote van bosvruchten die een stuk zuurder was ! Enig minpuntje; weinig lucht in de mousse. Maar dit is bijzaak als je al met al voortreffelijk hebt gegeten !
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Hier in een weekend hotelarrangement een drie gangen diner gegeten. Uitstekende gerechten. Netjes opgemaakte borden en goede smaakverhoudingen. de service is prima en erg verzorgd. Jammer alleen dat de "bar" pas laat in de avond open gaat, want om gezellig een aperitiefje te drinken, is dit wat moeilijker.
Het decor ( een oude abdij met al zijn bijgebouwen) is een uitstekende plek om gezellig te dineren.
Frieda G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Tijdens het wandelarrangement gegeten in de Kannunik. In het restaurant aan de wand afbeeldingen van Rolduc zoals het ooit was. Sfeervolle kleuren in het restaurant. Uitstekende, comfortabele stoelen, dit is soms weleens een punt in restaurants.
Vooraf scampi met gemarineerde Gravad Lax. Hoofdgerecht maishoen en voor tafelgenoot entrecote. Beiden met groentegarnituur, extra frietjes. Entrecote iets te rood aan een kant. Royale porties, we lieten het dessert voor wat het was. Redelijke keuze aan wijnen, fles uit de Languedoc genomen, goede wijn.Koffie met likeur sloot dit diner af. De avond ervoor het driegangen weekmenu van 27,50 gegeten. Ook dit was prima. Erbij een uitstekende fles Pinot Grigio. Het personeel is zeer vriendelijk. Het eten is redelijk tot goed, geen culinaire hoogstandjes, kun je hier ook niet verwachten. Je kunt hier goed eten voor een redelijke prijs, zeker als je het weekmenu neemt.
Enig minpuntje:de openingstijden van het restaurant zijn wat beperkt , diner van 18.00 uur tot 20.30. De bar De Verloren Zoon is pas 's avonds open. Jammer, zou zeer geschikt zijn om vooraf aan het diner iets daar te drinken. Terras buiten werd toen wij er waren matig bediend, misschien door de drukte van het Orlando Festival.
Joseenerik .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Prima gegeten en gedronken. Het stoofpotje was heerlijk, een voorgerecht met vis vonden we wat zurig. Personeel was wat vlak en kwam niet heel professioneel over. De ambiance maakte veel goed.
HCJM K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Verrassend lekker gegeten in een prachtige ambiance!
Na een wandeling door en om het indrukwekkend abdijcomplex Rolduc, gaan eten op het terras gelegen in de abdijtuin van Kloosterbrasserie De Kanunnik.
Heerlijk stoofpotje van kalfsvlees in Abdijbier van Rolduc bereid en een heerlijk bereide barramunda vis. De groenten waren vers en goed van smaak. Prijs / kwaliteit goed. Prettige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Luba K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Heerlijk gegeten in een hele mooie omgeving met vriendelijke bediening. Het voorgerecht kalfsmuis met tonijnsaus was heerlijk. Hoofdgerecht hoentje en kalfsstoofpotje (partner) met diversen groenten waren van goede kwaliteit en smakelijk.