Brasserie de Houtrib

Houtribhaven 2 8242 PC Lelystad Nederland Kaart
31-320260286

Over restaurant Brasserie de Houtrib

Goed eten is niet ingewikkeld

Als een brasserie tot drie keer toe is uitgeroepen tot het ‘Leukste restaurant van Flevoland’, dan weet je wat je als gast kunt verwachten. De ligging aan een van de bekendste havens van Lelystad is een grote sfeermaker. Het hartelijke personeel is behalve professioneel ook heel behulpzaam. Je kunt kiezen uit verschillende Houtribmenu’s in verschillende prijsklassen. Leg speciale wensen voor aan de bediening, zij helpen je graag. Ook kinderen zijn hier van harte welkom. De speciale kinderkaart ligt al voor hen klaar.

Meer informatie over restaurant Brasserie de Houtrib

Maandag: gesloten
Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben zalig gegeten in een gezellig druk restaurant! Met goede sfeer en tempratuur en de bediening was ook top!
Zéker voor herhaling vatbaar!!, maar volgende keer geen overheerlijke mosselen, aangezien ik van meerdere heb gehoord dat de kaart ook top is!
Tineke A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
vriendelijke en vlotte bediening. Ondanks dat het vrij druk was werden we snel geholpen. Het eten was erg lekker.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Met familie op zondag avond hier gegeten. Het weer was guur maar de sfeer in het restaurant was goed. Vriendelijk personeel en heerlijk eten. Heerlijk gamba's met knoflook als voorgerecht en de master steak was heerlijk zacht en mals. de groente viel tegen lag onder het vlees. Toetje granddessert was weer voortreffelijk. Zeker een aanrader als je iets te vieren hebt maar in de zomer met mooie weer is het waarschijnlijk nog sfeervoller.
MarthieC .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten samen met mijn vriendin. De eigenaar is tevens erg vriendelijk. Het personeel is jong maar ze maar ze hebben verstand van het eten en de wijn de we hadden besteld. Echt een aanrader dus.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Gezellig restaurant waar de eigenaar noch interesse heeft voor zijn klanten. Vraagt regelmatig of je onderweg nog leuke aanbevelingen heb aangetroffen en neemt deze vaak wel op.
Bediening is top en men wil ook graag wat van je aannemen.
De menu's zijn buitengewoon goed echt met zorg bereid.
Voor ieder die dit leest een aanbeveling!!!
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
's Zomers is de Brasserie de Houtrib een meer voor de hand liggend restaurant om te eten dan in de winter. Gelegen aan een jachhaven waar tiijdens het zeilseizoen altijd een gezellige drukte heerst. Maar half december was het restaurant behoorlijk gevuld. Wel met 2 gezelschappen, maar toch.

Menuprijs van 22,50 tot 32,50. Daarbij zit een karafje met 1/4 liter huiswijn wel bij inbegrepen en een nagerecht niet, wel koffie of thee, á la carte is ook mogelijk, maar daar gaan we niet voor.
Het eten was prima. Slibtongetjes die waren gebakken zoals het hoort en de saté was voldoende en lekker. (Er is keuze tussen kip of varkenssaté.)
Vooraf een standaard salade opgeleukt met tonijnsalade, gerookte kip of feta-kaas.
Niet verkeerd voor het 'groene' gedeelte. De soep-mogelijkheid hebben we niet geprobeerd.
Met een portie frites per gerecht zijn de 2 gangen voldoende.
Waarna we een kopje thee hebben gedronken.
Wat een minpuntje was, dat de thee wel op de rekening stond, hoewel het bij het menu hoorde. Deze vergissing is snel door de bediening hersteld.
Tijdens het diner kwamen er 3 dames in kerst-outfit (was behoorlijk warm voor deze 3) op een ingetogen manier veelal engelstalige kerstliedjes bij de tafeltjes zingen. Dat hebben we op prijs gesteld, zeker omdat het geluidsniveau niet overheersens is.
Met een broodje en beide een beerenburg vooraf betaalden wij 60,--.
We zullen hier vaker komen, zeker wanneer we met ons bootje in de kom van de haven liggen.
Lindavdsoeria .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heb nu een paar keer gegeten bij de houtrib en altijd super!
Mooie huiseigenaren en een mooie kaart (en mooie, goede mensen in de bediening).
Vrijwel altijd zit de zaak vol dus reserveren is aan te raden. Top adresje op top locatie!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Ik heb nu een aantal keer gegeten bij de Houtrib, iedere keer ben ik aangenaam verrast. Het eten is super lekker en ziet er mooi opgemaakt uit. Er is voor ieder wat wils en ze houden gelukkig ook rekening met allergieën of dieet wensen. Als je hier komt voel je je erg welkom door de vriendelijke bediening. Wat mij betreft op alle fronten een aanrader.
Irja28 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wij zijn tegelmatig te vinden in dit gezellige restaurant. Niet alleen omdat we ons thuis/welkom voelen wanneer we binnen stappen, maar ook door het heerlijke eten. Eten wordt mooi opgemaakt en de smaak is top. Een aantal van ons hebben zelf een horeca verleden. Dit maakt het voor horecapersoneel soms moeilijker. Wij zijn namelijk eigenwijs en willen altijd alles net even iets anders. Dit erbij, dat eraf. Hier wordt echter prima op ingespeeld. Door de laagdrempelige en toch professionele houding van het bedienend personeel, het heerlijke eten, de prijs kwaliteit verhouding en het mooie uitzicht is dit echt een aanrader!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Op zondag 19 juli gedineerd met de familie. Het eten is standaard echter goed klaargemaakt, de sfeer is prima en je hebt een leuk uitzicht over de jachthaven.
Het is wel wenselijk, als je een leuke plek wilt hebben voor het eten, om te reserveren.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Met vier collega's hier wezen eten. Het restaurant ligt werkelijk op een prachtige locatie, aan de haven met het daarbij behorende uitzicht. Als voorgerecht had ik carpaccio, smaakte prima alleen hadden die blokjes paprika voor mij niet echt gehoeven. Daarbij een mandje brood met twee soorten boter. Vervolgens kregen we de hoofdgerechten. Kogelbiefstuk met uien en champignons, Wienerschnitzel en sliptongen. Volgens mijn collega's was smaakte alles gewoon goed. Daarbij een bakje dikke patat met mayonaise.

Ik had als hoofdgerecht een voorgerecht namelijk de visschotel. Ik dacht eigenlijk dat je een schotel vol vis zou krijgen zoals paling, zalm e.d. Dit was niet het geval. Het was een mooi opgemaakt bord met een klein bolletje tonijnsalade en zalmsalade, vier kleine hoopjes inktvis en in het midden een klein plakje gerookte zalm. Het smaakte niet bijzonder, zeker de genoemde salades niet. De prijskwaliteit verhouding voor dit gerecht was wat mij betreft niet in verhouding. Het gerecht kost namelijk 13,75 m.i. echt te duur voor wat ik kreeg. Ik ben geen grote eter maar zelfs voor mij was de hoeveelheid minimaal. Jammer.

1 collega nam een nagerecht, Dame blanche. Drie bolletjes ijs met slagroom op een te warm bord waardoor het ijs erg snel smolt. Daarbij apart een schaaltje met, volgens de collega, zalige chocoladesaus.

Kortom, ik vond het n.a.v. eerdere recensies tegenvallen. Zeker niet slecht maar meer middelmatig/goed. Bediening was in orde, de wachttijd tussen de gerechten was prima.
Ik zal hier nog wel eens terugkomen maar zeker niet op korte termijn want daarvoor heeft het niet genoeg indruk op me gemaakt.
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Keurige Brasserie, mooie ambiance en lekker gegeten. De bediening was goed en de prijs kwaliteit is in goede balans. Kortom als je vrienden mee wilt nemen is dit een zeer goed locatie.
KBroq .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Wij hebben hier afgelopen vrijdag met gezelschap van 6 gegeten. Dit was inmiddels onze 3e keer hier. Restaurant zat wederom gezellig vol, maar je hebt niet het gevoel dat je op elkaars lip zit. Ik had als hoofdgerecht de vis van de dag. Dit keer een zeebaarsfilet. Heerlijk zacht en goed van smaak. Alle tafelgenoten waren meer dan tevreden.

Nog een uur nagetafeld. Een buitengewoon gezellige avond gehad met goed eten, lekkere wijn en een gezellige sfeer.
Koning007 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Gister met 4 mensen gegeten bij Brassery de Houtrib.
Heel gezellig en de bediening zeer vriendelijk. We aten de brass burger, een biefstuk en saté. De varkenshaas saté kwam volgens mij uit de diepvries en de magnetron; was zeer droog, te doorbakken en niet warm.
De rest was goed. Ook toen we er een opmerking over maakten, nadat ze ons gevraagd hadden hoe het gesmaakt had, kregen we geen reactie.
Hier kom ik niet weer,
Goedemiddag,

Wat super vervelend dat dit is voorgevallen bij u.. Om nou openlijk met u als gast in discussie te gaan betreft de saté lijkt mij niet handig.. Kunnen we elkaar contacten om dit even netjes te bespreken..
In afwachting van uw positieve bericht,

Guido Botter
0320260286
Wildelely .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Vrienden uitgenodigd samen uit eten te gaan. Uitstekende kaart, heerlijk gegeten, gezellige sfeer (maak je natuurlijk ook zelf).
Bediening vriendelijk, echter weinig professioneel. We lieten weten voor een fles wijn te gaan, die ons even later geopend werd gebracht, zonder dat we een keuze hadden kunnen maken. Voorproeven hoefde niet en we mochten zelf inschenken.
Verkeerde messen bij de vleesgerechten. Bij navraag werden er betere messen gebracht.
De volgende dag hebben onze vrienden telefonisch contact gezocht met het restaurant omdat ze vragen hadden over het door hen genuttigde voedsel. Men beloofde terug te bellen. Jammer genoeg is dit niet gebeurd, wat niet alleen onprofessioneel maar zeker niet netjes is. Voor de after sale service moeten we dan ook een lage onvoldoende aan de Houtrib toe kennen. Komen we weer terug? Zeker wel.
Goedenmiddag,

Wat super vervelend dat dit is voorgekomen.. Wij komen daarom nogmaals even in contact met jullie om dit netjes te bespreken..

Guido Botter
0320260286
Elwin A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Uitgenodigd door vrienden, weer eens gegeten bij Brasserie de Houtrib.
Een gezellig restaurant aan het water met diverse heerlijke menu's.

Ik heb gekozen voor een menu van € 21,50, een Ceasarsalade als voorgerecht (prima), Fish and Chips als hoofdgerecht (echt heerlijk!!!) en inclusief 1/4 liter wijn en een kop koffie.

Bij deze menuutjes hoort dus een kwart liter wijn per menu, maar daar werd niets over gevraagd, noch geserveerd. Daar moesten we dus zelf achteraan. Altijd jammer om te moeten doen.

Verder was iedereen tevreden met haar/zijn keuze. Een aanrader dus.

Als extra wil ik melden dat ze een heel mooi buitenterras hebben rondom het restaurant met zicht op de haven en het IJsselmeer, maar helaas (voor mij) kozen onze gastheer en -dame ervoor om binnen te dineren.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
De routeplanner bracht mij niet naar het restaurant - Aan Ut Water - waar ik eigenlijk wilde eten. Wel zag ik het bord naar de Houtrib en belandde daar op het terras met uitzicht op de jachthaven. Het uitzicht in de richting van het IJsselmeer werd wat belemmerd door de vele jachten en jachtjes in de haven. De bediening was vlot en correct. Soep van de dag was courgettesoep, die trok mij niet zo, dus gaf ik de voorkeur aan de toscaanse tomatensoep, een prima soep, die wel iets warmer had gemogen. De vis van de dag was vandaag zeebaars. De baars was iets te gaar, maar smaakte verder wel fijn. Het bedje van aardappelpuree was wat aan de lauwe kant, waardoor het wat kleverig smaakte. De bijgevoegde patat was echter prima van smaak en temperatuur. Inclusief drankje en koffie bedroeg de prijs € 29. Dat is een redelijke prijs/kwaliteitverhouding.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Op vaderdag met ons gezin hier gegeten, gezellig restaurant zat helemaal vol bij binnenkomst. Onze tafel was keurig vrijgehouden, aan het raam met een mooi uitzicht op de haven.
Voorgerecht met zalm viel bij iedereen goed in smaak. Hoofdgerecht de master steak was er goed, tip voor de kok, serveer de kalfsjus er apart bij. Sommige vonden het jammer van het vlees. Goede koffie toe. Leuk personeel en als wij in de buurt zijn komen we zeker nogmaals.
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Jos en Astrid weber.

Wij hebben zaterdag 22-02-20014 heerlijk gegeten in brasserie de Houtrib het eten vonden wij
erg goed en mooi opgediend . compliment voor de kok.
verder de aankleding was gezellig maar iets te rumoerig waarschijnlijk door het open karakter.
de bediening vonden wij jong en vlot kwamen ook direct met een alternatief op het door ons gekozen eten, alleen paste dat niet bij ons dus gelaten zo als we wouden .
dus het personeel was gewoon zeer goed vlot en attent .
Mask .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Het afgelopen half jaar meerdere malen gegeten bij "de Brass". Je kunt hier terecht voor een gezellige vrijdagmiddagborrel, een makkelijke maaltijd (sate, fish & chips) of een uitgebreid menu. Ook zijn er regelmatig gerechten buiten de kaart om. De chef kok draait er zijn hand ook niet voor om als er bijzondere suggesties zijn. Juist dan komen er af en toe culinaire hoogstandjes uit de keuken. Erg origineel en verrassend.
De sate, fish & chips en Brass burger zijn hun geld meer dan waard en ook de eendeborst is een aanraader. Na een zoutwaterbadje wordt deze heerlijk rose gebakken wist de eigenaar mij te vertellen, erg mals.
De bediening is jong, fris, leuk en proffesioneel. Hier heerst een echte huiskamersfeer.
Het is als het ware een clubhuis voor de zeilers, een al la carte restaurant voor Lelystad en omgeving en een prima plek voor feesten en partijen.
Ik ga hier zeker vaker komen, echt een top lokatie voor lelystad!!