Brasserie de Houtrib

Houtribhaven 2 8242 PC Lelystad Nederland Kaart
31-320260286

Over het restaurant Brasserie de Houtrib

Goed eten is niet ingewikkeld

Als een brasserie tot drie keer toe is uitgeroepen tot het ‘Leukste restaurant van Flevoland’, dan weet je wat je als gast kunt verwachten. De ligging aan een van de bekendste havens van Lelystad is een grote sfeermaker. Het hartelijke personeel is behalve professioneel ook heel behulpzaam. Je kunt kiezen uit verschillende Houtribmenu’s in verschillende prijsklassen. Leg speciale wensen voor aan de bediening, zij helpen je graag. Ook kinderen zijn hier van harte welkom. De speciale kinderkaart ligt al voor hen klaar.

Meer informatie over restaurant Brasserie de Houtrib

• Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
heerlijk gegeten, sfeervol restaurant
Luuk H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Zou zeggen studentencafe. Alleen gemiddelde leeftijd is 50+. Kwaliteit inkoop is goedkoop. In keuken wel geprobeerd er iets lekkers van te maken, maar dat is dan moeilijk. Vriendelijk personeel, werkstudenten. Maar als je koemelkallergie aangeeft en dan mousseline krijgt (aardappelen met melk/boter) is er echt iets mis gegaan.
Biefstuk is waterig. Cuisson is wel als gevraagd. Patat erg lekker. Druk. Zie mensen om me heen zwaaien om aandacht personeel... dat wel heel goedlachs is. Dus wel gezellig!
Rietje S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Gezellige entourage en een heerlijke sateschotel
Jeanette C.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Alles prima geregeld
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Jong personeel zonder veel ervaring. Niet echt leiding aanwezig om hen aan te sturen. Gerechten worden zonder uitleg geserveerd, verder wordt er ook geen uitleg over de wijn gegeven. Niveau heeft iets weg van een eetcafe. Kan beter maar dan moet er beter in personeel worden geinvesteerd, met een paar mooie jonge vrouwen ben je er nog niet.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Heerlijk eten en vriendelijke bediening, je boeft niet lang op je eten te wachten.
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
+ lekker eten, en vriendelijke bediening, leuk restaurant, mooi uitzicht.
- vrijwel geen groente, en we moesten vragen om drinken
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Wij hadden gehoopt dat, na 4 jaar en een eerdere teleurstellende ervaring met de gerechten, deze keer een verbetering aan te treffen. Echter... Als voorgerecht: bietencarpaccio met geitensalade. Op de bieten etc. niets aan te merken maar de geitensalade kwam in harde, koude driehoekjes gesneden op de bieten. Wellicht een plakje geitenkaas met wat honing en wat warm gemaakt waardoor deze gesmolten was, zou beter overkomen.
Mijn hoofdgerecht was mixed grill. Ik kon niet bepalen of het hierbij ging om een stukje biefstuk en wellicht varkenshaas. In ieder geval waren deze zo ontzettend droog en "opnieuw" hard dat ik mij afvroeg hoe dit gegrild kon zijn. Daarbij een paar stukjes kip die voor 90% gaar waren. De rauwe stukken zijn blijven liggen. En een lang stuk bot met??? klein stukje vlees maar wat het was? Klein toefje aardappelpuree en spercieboontjes en groene asperge puntjes waren de enige punten die het geheel moesten opkrikken.
Mijn echtgenote had sliptong maar zij gaf al direct aan: Als ik met mijn ogen dicht had moeten raden welke vis dit zou moeten zijn....... ik zou het niet geweten hebben". Beiden 2 glazen sauvignon Blanc en ik 1 glas merlot.
De zaak zat vol met deelnemers aan de hiswa te lelystad en de gelegenheid voldoet als je genoegen neemt met een "toeristen menu". Was opnieuw een teleurstelling en bij deze houden we het dan ook zo
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Vriendelijke dames en vlotte service en heerlijk eten , vooral het voorgerecht was super .
Fijn om zo’n goed restaurant op loopafstand van huis te hebben.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
De bediening was zeer spontaan en gezellig. We hebben heerlijk gegeten, het was veel we konden het niet op.
We hebben genoten, tot een volgende keer.
Groet, Dick Brouwer
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Niet bijzonder. Kinderpersoneel in de bediening. Weinig sfeervol. Prijs/kwaliteit slecht. Komt nauwelijks boven snackbarkwaliteit uit.
Rudolph S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Entrecote te doorbakken, portie ravioli ver beneden de maat en qua maaltijd onvoldoende, afspraak rond aandacht festiviteit niet nagekomen
John V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Aan de buitenkant niet uitnodigend. Binnen gezellig. Vier "gerechten" gegeten. De tomatensoep, brood, carpaccio en de fish and chips. Soep echt lekker, zelf het brood lekker vers. Fish and chips kon alleen wat zout em peper gebruik, verder helemaal goed. De carpaccio was wat dik gesneden. Over het algemeen helemaal goed.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Goede keuken....
Goede keuken....
Gewoon goed en mooie lokatie...
M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Zonde van de tijd en het geld. Smaak goed maar borden koud en de gerechten lauw. Halverwege was het eten al koud. Alleen de friet was heet. Wijn was lekker.
Henny R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Als je de buitenkant van het restaurant ziet verwacht je niet dat het binnen zo gezellig is als het is. We werden snel en vakkundig geholpen. Mijn varkenshaas was in eerste instantie niet gaar genoeg. Dit is prima opgelost.
Lena S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Mooie plek! Lekker eten. De gerookte zalm als voorgerecht was fantastisch. Een frisse salade bij het hoofdgerecht misten we wel
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Lekker gegeten, aardige bediening en een heerlijke locatie aan het water.
J K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Tientallen keren geweest en (bijna) altijd goede ervaringen. Vooral de sliptongen zijn er heerlijk. Concept van menu’s in verschillende prijsklassen is ook aantrekkelijk.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk gegeten, goede wijn, snelle vriendelijke bediening!