Brasserie De Hofvlietvilla

Pannekoekendijk 6 8011 BJ Zwolle Nederland Kaart
31-382038011

Over het restaurant Brasserie De Hofvlietvilla

Brasserie de Hofvlietvilla in Zwolle; Beleef een stukje ‘historie’ in combinatie met de gastvrijheid van het enthousiaste team en geniet van heerlijke gerechten. Bij de Hofvlietvilla in Zwolle kun je terecht voor een lunch, diner en gewoon voor een hapje en drankje.

Vanuit de Serre heb je een prachtig uitzicht over de stadsgracht en daarnaast is de Hofvlietvilla ook uiterst geschikt voor een vergadering, feestjes of andere gelegenheden.
Ontdek dit prachtige restaurant in Zwolle en kom snel eens langs!

Wil je een arrangement, zoals een high tea of high wine reserveren? Laat het weten in het opmerkingenveld tijdens het maken van je online reservering.

Arrangementen

6,9

Jouw recensie over het restaurant Brasserie De Hofvlietvilla

Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Salades zeer mager en essentiele ingredienten (rilette en humus) ontbraken. Na aandringen werden deze nabezorgd maar het bleef mager. Na wat soebatten kregen we, op een rekening van 50 euro, 1 thee en 1 cappuccino gratis maar bleek later dat er een koffie aan toe was gevoegd. Mooie locatie om wat te drinken, lunchen kan elders beter en met een betere prijs/kwaliteitverhouding.
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
‘Salade met rilette van eend, granaatappelpitjes en balsamico’ bestond uit wat blaadjes sla, een enkel dun soort broodbeleg lapje eendenvlees (waar is de rilette?), welgeteld vier (!) granaatappelpitjes en ook de balsamico was ver te zoeken. ‘Salade met humus’ bevatte geen humus. Bij aanspreken hierop leek de bediening dit normaal te vinden voor salades van 10,50 euro en werd dit schoorvoetend zeer mager gecorrigeerd, wat niet tot resultaat heeft dat je je serieus genomen voelt. Uiteindelijk werd er 1 koffie en 1 thee van de rekening gehaald. Prijs/kwaliteitverhouding ernstig uit balans als je het mij vraagt. Heel jammer want het terras is erg leuk zo aan het water.
M. S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Bij de hofvlietvilla meerdere malen uitstekend geluncht en gedineerd. De grootte van de porties waren uitstekend, goed personeel en een prachtige ligging en ambiance. Tevens ook voldoende afwisseling in de kaart. Ik kom zeker terug!
Pleun S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
De bediening was heel aardig en niet te amicaal. De sfeer was goed, de belichting is heel fijn. Ik had de gegrilde tonijn die vond ik echt top. De bijgerechten ook erg lekker.
Agnes T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Geweldig terras aan het water. Prettige ambiance. De bediening wat slordig:( tafel werd pas schoongemaakt na dat we erom vroegen) Het eten was prima.
Petroesja K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We hebben met z'n vieren in alle rust kunnen genieten van een heerlijke high-tea en ondertussen gezellig bijkletsen.
Prima service van vriendelijk personeel.
Prachtige locatie.
Desirée Michelle O.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We wouden onze ouders vertellen dat we verloofd zijn met dit etentje.
Het restaurant heeft ons geholpen om dit op een super leuke manier te brengen.
Een eigen menu kaart!
Het eten was fantastisch en de service van het restaurant petje af! Wij komen hier graag nog een keer.
W. J. V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Wij waren met vrienden en hadden een gezellige avond. Het wachten op het hoofdgerecht duurde wel erg lang, ook het gereedschap voor dit gerecht was niet in orde, bij een biefstuk hoort een steakmes en geen broodjesmes. De leerling ober mag wel eerst goed ingewerkt worden voor deze bij de klant langs gaat voor het opnemen van de bestelling, o.a. de wijnkeuze.
A O.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Erg mooie locatie, het zit er prima. Jammer dat het personeel erg traag is, lang wachten op menukaart, drinken en ook wachten, wachten op de volgende gang. Seinen helpt niet, er wordt slecht opgelet. Eten is ok maar kwaliteit/prijs is over de top. Zo ongeveer 10 x dit restaurant bezocht, maar helaas weinig verbetering ondervonden. Jammer.
Margreet H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Vreemd dat er al sinds 2015 geklaagd wordt over de bediening en er sindsdien blijkbaar nog niets ten goede veranderd is.
Robine W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hebben met een groep van 6 gegeten. Het duurde 1,5 voordat het eten kwam.. en de bediening was slecht.
Zonder drinken kwam uiteindelijk het hoofdgerecht.
Jammer..
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Lokatie en inrichting is top, eten en service kan er net mee door. Prijs/kwaliteit kan veel beter. Salades zijn als lunch wel erg mager. Had wel wat meer in gekund als vulling en doe er dan wat meer brood per persoon bij dan twee brokjes per persoon. Overigens lekker brood. Nadien nog bij de Deen super bolletjes gehaald vanwege de trek, dat kan toch niet de bedoeling zijn? En dan voor sla, een glas drinken en een koffie ruim 32 euro afrekenen. Wel vriendelijk personeel, maar tot twee keer toe stond de dame bij ons aan de tafel met drank en eten wat niet voor ons bestemd was. Onze cappuccino ging eerst ook andere tafels langs en was dus al aardig afgekoeld voordat wij hem kregen. Gelukkig was het kopje wel goed voorverwarmd, want anders had ik hem teruggestuurd. Conclusie, leuke locatie, maar graag graag wat ruimere porties en kan ook wel iets verrassender. Niet veel bijzonders en dat zou je wel verwachten voor dit prijsniveau.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Lokatie en inrichting is top, eten en service kan er net mee door. Prijs/kwaliteit kan veel beter. Salades zijn als lunch wel erg mager. Had wel wat meer in gekund als vulling en doe er dan wat meer brood per persoon bij dan twee brokjes per persoon. Overigens lekker brood. Manlief kocht nadien bij de Deen super nog een paar bolletjes omdat hij nog trek had en de rest van de middag echt niet door kwam. En dan voor sla, een glas drinken en een koffie ruim 32 euro afrekenen. Wel vriendelijk personeel, maar tot twee keer toe stond de dame bij ons aan de tafel met drank en eten wat niet voor ons bestemd was. Onze cappuccino ging eerst ook andere tafels langs en was dus al aardig afgekoeld voordat wij hem kregen. Gelukkig was het kopje wel goed voorverwarmd, want anders had ik hem teruggestuurd. Conclusie, leuke locatie, maar graag graag wat ruimere porties en kan ook wel iets verrassender. Niet veel bijzonders en dat zou je wel verwachten voor dit prijsniveau.
Margot F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Trage en weinig proactieve bediening. Slechte prijs-kwaliteit verhouding. 18 euro (of zoiets) voor een half kopje rijst met twee lepels chili plus een paar een kommetje aardappeltjes en twee kommetjes met een beetje groente voor de hele tafel. De smaak was op zich oke maar voor die prijs was het matig. Het had dan óf bijzonder goed moeten zijn óf in ieder geval een portie groot genoeg om niet thuis nog een hele maaltijd te moeten eten.. Geen aanrader wat mij betreft.
En als je naar het toilet gaat is het net of er 10 luchtverfrissers helemaal leeggespoten zijn. Totaal niet pleziering voor al die mensen die allergisch/overgevoelig zijn voor sterke luchtjes
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ronduit matig. Prachtige locatie natuurlijk, maar met een standaardkaarten de service die wij hadden geen aanrader in Zwolle. Tot twee keer toe het verkeerde gerecht gebracht, en bij de derde keer één gerecht koud opgediend gekregen en het broodje bij de burger was zo vochtig dat deze uit elkaar scheurde. Daarnaast wordt er niets aan gedaan om de klant dan alsnog tevreden het pand uit te laten gaan. Wij komen hier zeker niet weer.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Op deze leuke locatie (met mooi uitzicht) geluncht met vier personen. Ondanks dat het restaurant rond het middaguur helemaal vol was, was de bediening vlot en vriendelijk. De salades (drie maal zalm en één maal eendenborst) waren niet al te groot en waren gemiddeld van smaak. Bij de salades wordt een schaal brood geserveerd. Ik betwijfel of de verse jus d'orange wel echt vers was. Maar, nogmaals, de locatie vergoedt veel.
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Vandaag met 5 pers geluncht. Men vroeg meteen wat wij wilden drinken.De lunchkaart kwam niet, die gebben we zelf maar gepakt. Een fantasieloze kaart, uiteindelijk gekozen voor kroketten en een Hofvlietsandwich. Deze laatste was niet bijzonder. Hard dik geroosterd brood met twee kleine plakjes ham. Er zijn zoveel lekkere lunchgerechten te bedenken ga eens inspiratie opdoen in Amsterdam. Zonde van deze prachtige amibiance. Ook de bij de borrel snacks kunnen veel aparter. Wij moesten trouwens eindeloos lang wachten tot jet kwam...
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een heerlijke warme nazomeravond op het geweldige terras van de prachtige Hofvlietvilla. Met mijn vrouw genoten van een uitstekend maandmenu (voorgerecht: carpaccio van zalm, hoofdgerecht: wildzwijn haas (voortreffelijk!!), desert: brownie, ijs, mocca bavarois). Alles even smakelijk bereid. Personeel: uitstekend, gezellig en attent. Kortom: kon niet beter !!
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wat een prachtige locatie en zowel binnen als buiten een genot om te zitten. We hebben heerlijk buiten gezeten waar je uitzicht over de gracht van Zwolle hebt. Het eten was ook echt lekker en heerlijk vers. We hadden warme breekbroodjes met goed beleg.

Wat ons helaas al snel opviel is de overvloed aan personeel dat gewoon niet oplet. We zaten al een hele tijd zonder menu om ons heen te kijken terwijl links en rechts personeel langs liep zonder naar je te kijken. Personeel stond ook gezellig met elkaar te kletsen, terwijl wij maar aan een leeg tafeltje zaten. Uiteindelijk moest ik zelf maar eens wuiven om een menukaart te krijgen en drinken te bestellen. Daarna duurde en duurde het weer voor ik eten kon bestellen, opnieuw zelf opvallend de aandacht trekkend. Terwijl we zeer lang op ons eten moesten wachten keek ik op Iens.nl en tot mijn verbazing werden dezelfde problemen met het personeel al maanden geleden aangegeven. Je gaat je afvragen of ze er iets mee doen en zo ja, hoe erg was het voorheen dan wel niet. Ook vind ik de constructie waarbij je alleen bij bepaalde serveersters iets kan bestellen of betalen echt niet fijn. Je krijgt dan steeds te horen 'ik zal zo even een collega voor u halen' en je zit weer te wachten.
veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Dit prachtige huisje heeft een speciaal plekje bij mij.
Toen het er nog leeg en vervallen bij stond was het al bijzonder.
Zo jammer dat het huisje er zo slecht aan toe was en het er maar stond te staan.

En nu is het helemaal opgeknapt en een prachtige brasserie geworden.
Wat kom ik hier graag eten en drinken en wat staat het huisje op een prachtige plek.

De reacties van de mensen om mij heen zijn heel verschillend maar ik schrijf hier op wat mijn ervaringen zijn.

Het eten is verschillend, de tosti zou ik zelf niet aanraden maar de broodjes pulled pork en de club sandwich zijn werkelijk fantastisch.

De service is wel even een puntje. Er worden veel fouten gemaakt, het is lang wachten en je ontvangt niet altijd een glimlach.
Zonde want hier kan zeker meer uit gehaald worden.