Brasserie De Hofvlietvilla

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

6,3
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een heerlijke warme nazomeravond op het geweldige terras van de prachtige Hofvlietvilla. Met mijn vrouw genoten van een uitstekend maandmenu (voorgerecht: carpaccio van zalm, hoofdgerecht: wildzwijn haas (voortreffelijk!!), desert: brownie, ijs, mocca bavarois). Alles even smakelijk bereid. Personeel: uitstekend, gezellig en attent. Kortom: kon niet beter !!
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wat een prachtige locatie en zowel binnen als buiten een genot om te zitten. We hebben heerlijk buiten gezeten waar je uitzicht over de gracht van Zwolle hebt. Het eten was ook echt lekker en heerlijk vers. We hadden warme breekbroodjes met goed beleg.

Wat ons helaas al snel opviel is de overvloed aan personeel dat gewoon niet oplet. We zaten al een hele tijd zonder menu om ons heen te kijken terwijl links en rechts personeel langs liep zonder naar je te kijken. Personeel stond ook gezellig met elkaar te kletsen, terwijl wij maar aan een leeg tafeltje zaten. Uiteindelijk moest ik zelf maar eens wuiven om een menukaart te krijgen en drinken te bestellen. Daarna duurde en duurde het weer voor ik eten kon bestellen, opnieuw zelf opvallend de aandacht trekkend. Terwijl we zeer lang op ons eten moesten wachten keek ik op Iens.nl en tot mijn verbazing werden dezelfde problemen met het personeel al maanden geleden aangegeven. Je gaat je afvragen of ze er iets mee doen en zo ja, hoe erg was het voorheen dan wel niet. Ook vind ik de constructie waarbij je alleen bij bepaalde serveersters iets kan bestellen of betalen echt niet fijn. Je krijgt dan steeds te horen 'ik zal zo even een collega voor u halen' en je zit weer te wachten.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Dit prachtige huisje heeft een speciaal plekje bij mij.
Toen het er nog leeg en vervallen bij stond was het al bijzonder.
Zo jammer dat het huisje er zo slecht aan toe was en het er maar stond te staan.

En nu is het helemaal opgeknapt en een prachtige brasserie geworden.
Wat kom ik hier graag eten en drinken en wat staat het huisje op een prachtige plek.

De reacties van de mensen om mij heen zijn heel verschillend maar ik schrijf hier op wat mijn ervaringen zijn.

Het eten is verschillend, de tosti zou ik zelf niet aanraden maar de broodjes pulled pork en de club sandwich zijn werkelijk fantastisch.

De service is wel even een puntje. Er worden veel fouten gemaakt, het is lang wachten en je ontvangt niet altijd een glimlach.
Zonde want hier kan zeker meer uit gehaald worden.
QZ .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Mooie locatie, maar ik vond het eten heel gemiddeld en de bediening wat slordig. In ons gezelschap werd tot twee keer toe zoete witte wijn gegeven aan iemand die droge had besteld en andersom.
De carpaccio was bedolven onder een enorme hoop sla, het zag er weinig opgemaakt uit. Ik vind het altijd verzorgder als de sla mooi gedresseerd is in het midden en lekker aangemaakt. De parelhoen was lekker, maar het gehele bord, met puree en vruchten verraste weinig qua smaak. Het toetje, cake met vruchten en ijs, was ook niet meer dan dat, heel basic van smaak. Dus kortom, gezien de locatie en uitstraling had ik meer smaak en raffinement verwacht.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Tja, gevalletje leuk geprobeerd. Bediening (overigens in grote getale aanwezig) doet aan kluitjesvorming, achter de bar staan, kletsen met elkaar, maar vooral en helaas geen contact maken met gasten. Uiteindelijk maar naar de bar gelopen, en konden we bestellen. Koffie en spa rood, overigens moest zelfs die bestelling nog lang duren. Uiteindelijk een club sandwich besteld, duurde weer lang, maar wat een deceptie: paar dunne sneetjes brood met een druipende substantie ertussen, te vies om aan te pakken! Ik heb de club sandwich teruggestuurd. Geen excuses helemaal niks. 'Zal ik het maar van de rekening halen?' Was volgens deze jongen een passend antwoord. Jammer! Ik heb het maar zo gelaten. Decor: prachtige locatie aan het water. Niet echt rekening gehouden met het feit dat mensen die varen recht bij de mensen onder de tafel kunnen kijken. Inrichting verre van origineel. Truttig. Onsamenhangend. Is qua inrichting ook geen brasserie, nee jammer eens maar nooit weer!
Amv20 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het eten was goed. De kaart is relatief prijzig voor eenvoudige gerechten. De porties zijn oké en het eten is mooi opgemaakt. Het voorgerecht, een soepje, was helaas lauw. De gerechten werden niet tegelijkertijd geserveerd.
Locatie is mooi gelegen en een mooi uitzicht aan het water.
De bediening kwam ongeïnteresseerd over, het lijkt alsof ze nog te weinig ervaring hebben. Dat kan vele malen beter! Al meteen bij aankomst moesten we zelf naar de bar lopen, omdat de bediening straal langs ons heen liep. Eenmaal een plek gevonden duurde het lang voordat er iemand kwam waarbij we ons drankje konden bestellen, nadat we onze hand hadden uitgestoken.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Investeer in goede bediening!!!

Jammer, want deze plek is prachtig geworden. Eten is goed, uitzicht prachtig, maar jammer dat net als bij menig restaurant er bezuinigd wordt op goede mensen in de bediening!!!
Zij zijn de verkopers en sfeermakers die het verschil moeten maken. De keuken en het pand zijn er klaar voor, nu nog een enthousiast en kundige bedieningsbrigade, dan kan dit een top plek worden!

wel een plek om in de gaten te houden.....!
Etenvoortwee .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Met z'n vieren het jaarlijks vriendenetentje. Een gezellig tafeltje aan het raam met uitzicht op de binnenstad. Relaxte bediening. Lekkere witte wijn. Mooi opgemaakte en gevarieerde gerechten. Zelf vond ik het hoofdgerecht hert en wildzwijn met groenten erg lekker. De home made frieten waren zacht en melig. Ik hou zelf meer van franse frieten. De anderen vonden hun gerechten ook bijzonder smakelijk en het zag er allemaal mooi uit. Het desert gevarieerd ijs en mousse was erg fris en lekker. Een aanrader om gezellig en lekker te eten in een ongedwongen sfeer.
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Mooie locatie na restauratie van deze bijzondere villa/jachthuis. Doet denken aan periode begin 20ste eeuw. Soort huiskamergevoel. Wij zaten in aparte ruimte met plaats voor 8 personen aan 1 tafel. Als voorafje had ik Zwolse ham. Daar had ik iets bijzonders van verwacht, maar het was eigenlijk gewone salade met rauwe ham. Als hoofdgerecht koos ik voor het 'duet'. Hertenbiefstuk en ..... (Tweede ben ik vergeten). Eén van de twee was echt te taai. Niet goed te eten. Service was rommelig. Volgens mij heb ik wel 6 verschillende personen gezien. Eén ervan kwam wel erg vaak vragen of we nog wat wilden drinken. Kortom, nog wel wat punten op de "i" te zetten mbt het eten en de service. Hopelijk lukt dat, want bij de bijzondere plek, maar ook de prijsstelling past enige aanscherping. Moet mogelijk zijn.
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Op zondagmiddag een lunch gehad bij deze nieuwe brasserie. De sfeer en inrichting is echt top. Lekker ruim en licht. Meerdere personen van ons hadden een zogenaamde broodplank besteld. Het beleg wat jezelf had samengesteld was erg smaakvol, maar de broodjes vond ik niet vers overkomen. Een beetje aan de droge kant. De huiswijnen zijn ook prima. Fijn dat ze twee huiswijnen van zowel rood als wit hebben. Prima vertoeven.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Met een groep van zes personen wezen eten. Heerlijk eten (complimenten aan de keuken), goede service, mooie locatie. Ervaren personeel, stelt de goede vragen en is enthousiast. De prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Ik kom hier zeker terug!
Jelle T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Na een mooie fietstocht rondom onze woonplaats Zwolle, streken wij nieuwsgierig neer op het van afstand aantrekkelijk ogende terras. Eenmaal op het terras viel de sfeer wat tegen. Een dertien in een dozijn aankleding, terwijl er juist van deze locatie zoveel te maken is.
We werden vlot geholpen en men wees ons op hun lunchformule. Het duurde even, maar toen de lunch geserveerd werd viel deze tegen: mini-afbakbroodjes met weinig substantie en hoofdzakelijk smakeloos beleg. De gebruikte producten toonden weinig liefde voor voedsel. Ook dertien in een dozijn eigenlijk.
De rekening vonden we fors voor wat we gekregen hadden.
Qua locatie zouden we graag terug willen komen, maar dan moet de kwaliteit van het eten en de aankleding eerst drastisch verbeteren.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Prima gegeten in de serre van het restaurant met uitkijk op de stadsgracht. Altijd wat te zien. De carpaccio vooraf is een aanrader met lekkere kaascroutons, maar ook de spinaziesoep is verrassend lekker. Hoofdgerechten klassiek met goeie frieten. En de Pinot Grigio smaakte er top bij.

Uitstraling van het pand en de inrichting is prima. Schippert een beetje tussen brasserie en een "echt" restaurant. De bediening is gastvrij, maar sommigen moeten ook nog wel groeien in hun rol. Aanwinst voor Zwolle.
Ahulzebo .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Deze zaak heeft alles in zich om dé Brasserie van Zwolle te worden. Ik ben hier geweest voor een lunch met een wijntje. Wat ons direct opviel is dat de bediening en de eigenaar niet bewust zijn van de behoefte van de klanten. Door onervarenheid lijkt er desinteresse, wat geen fijn gevoel geeft. Het duurt veel te lang voordat de bediening voor het eerst contact maakt en ook daarna een bestelling opneemt. De lunch en de wijn waren goed qua prijs kwaliteit maar geen opsteker. Het pand en de ligging zijn fantastisch. Het interieur en aankleding is daarentegen alledaags. Dit pand verdient beter. En de gasten ook.
Rolinde V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Zaterdagochtend, 11.00uur. Bij binnenkomst groeten we de man die in de hal staat. Zonder op te kijken van z'n mobiel mompelt hij een groet terug. Dit blijkt later de eigenaar te zijn. Niet netjes, is mijn eerste gedachte.
Op de tafel staat alleen een kaart met de koffies. Geen kaart met informatie over gebak, broodjes of andere eetbare zaken. Als nieuwe zaak zijnde wil je toch laten zien wat je te bieden hebt?
Grote schuifdeuren staan open en het tocht. Voor ons en zeker voor de twee ouderen (80 en 85) in ons gezelschap is t te fris. De serveerster doet vriendelijk de deur een stuk dicht als we dat vragen. Het blijft tochten dus ze zegt dat ze de deur helemaal dicht zal doen en neemt onze bestelling op. Vervolgens vergeet ze de deur te sluiten.
Het wachten op de koffie duurt erg lang. De appeltaart vind ik niet bijzonder smaken, ik mis het frisse van de appel.
Als we een tweede kop koffie willen is er geen serveerster te bekennen en op meerdere tafeltjes om ons heen staan lege kopjes en glazen. We moeten zelf uiteindelijk een serveerster aanklampen om te vragen of we nog wat mogen bestellen. Wel is iemand erg druk met het indekken van gereserveerde tafels. Gemiste kans op meer omzet!
De eigenaar komt via de schuifdeur binnen en laat deze open staan. Een gast die t blijkbaar ook te fris vindt, sluit de deur weer. Eigenaar maakt praatje aan een tafeltje en zet vervolgens een andere schuifdeur open! Omgevingsbewust zijn en letten op wat er om je heen gebeurt lijkt me een vereiste in je zaak!
Serveerster ruimt af en morst grote kruimels van een gebaksbordje op onze (schone) tafel. Ik verwacht dat ze terugkomt met een doekje, maar helaas.
Ondertussen lopen er mensen over de rode droogloopmat naar binnen: het heeft geregend en de mat staat vol water dus het water spat op als de mensen erover lopen en men houdt met zomerschoenen aan géén droge voeten. Haal elk uur een trekker over je mat als je voor een mat kiest!
De tweede kop koffie die we krijgen is lauw.
Het bedrag dat we moeten betalen vind ik aan de hoge kant.
Als we na het afrekenen vertrekken, staat een serveerster vlakbij ons, maar 'tot ziens' zeggen in de zeker niet volle zaal doet ze niet.
Ik heb geen horeca-ervaring en mij valt alleen al dit op! Hier gaan eten ga ik dus niet doen. Jammer en onnodig.
Timmer101 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zaterdag avond heerlijk gezeten en erg lekker gegeten. Ambiance prachtig. Je hebt geen idee dat je in het centrum van Zwolle zit. Prachtig terras en ook binnen is het een plaatje. Vriendelijke en goede bediening en het eten was overheerlijk! Ze doen met z'n allen ontzettend hun best je een fijne avond te bezorgen. Aanrader om deze nieuwe brasserie te bezoeken!
Alteroma .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vandaag op verzoek van kleinzoon van 3 jaar hier gegeten. Ben eerst langs geweest om te vragen of ze ook geschikt eten voor kids hadden. Er was een aparte kindermenukaart en verantwoord eten werd mij verteld. We zijn nu net bijzonder teleurgesteld thuis van deze misser. Doorsnee, relatief duur eenvoudig eten en absoluut niet klantgericht. Het geheel komt bijzonder onplezierig over. We kregen een tafeltje met uitzicht op de fietsenstalling, het duurde eindeloos voor we bediend werden en ondanks herhaaldelijk vragen om tempo ivm leeftijd kleinzoon duurde het lang voor we drankjes, de menu kaart, eten kregen. Kleinzoon kreeg ondanks ons verzoek om gepast bestek grote vork en lepel. Degeen die gemachtigd was de bestelling op te nemen wist niet precies hoe t apparaat werkte. Op onze herhaalde klacht over het tempo werd niet ingegaan. Na bijna 2 uur zijn we na het nuttigen van een voor- en hoofdgerecht met in totaal 4 drankjes gefrustreerd en 90 euro armer vertrokken. Kleinzoon had standaard patat, appelmoes en hamburger gegeten en vooraf een Hammetje (op de kaart stond ham met meloen en aarbei, werd onrijpe meloen met wat ham). Dit kostte samen 15 euro. Wij hadden een carpaccio en een zalm vooraf en daarna beiden een dorado. Die werd geserveerd op een klein bedje groente. Per persoon samen 30 euro. Daarbij kregen we een klein bakje salade en frites. Die frites stond achteraf apart voor 2,50 eu op de rekening. Toen ik contact zocht met een ober en zwaaide, zwaaide die terug ipv naar ons tafeltje te komen. Ik heb bij verschillende personen mijn ongenoegen geuit, maar daar werd niet op ingegaan. Kortom een mislukt uitje en een absolute afrader.
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Heerlijk gedineerd bij Villa Hofvliet! Wat een prachtig uitzicht over het water en de stad, heel bijzonder.

Ik had vooraf een goed gevulde visbouillon. Mijn tafelgenote had gebakken mosselen op een mooie salade, lekker knapperig.

Als hoofdgerecht coq au vin, leuk om dat eens op de kaart te zien. Lekker gesudderd en gaar.

Jammer alleen dat ik een glaasje kraanwater vroeg en een flesjes chaudfontaine kreeg, dat is een verbeterpuntje. Verder helemaal top, ik kom hier zeker weer!