Brasserie De Hofvlietvilla

6,4
Kan beter
A O.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Erg mooie locatie, het zit er prima. Jammer dat het personeel erg traag is, lang wachten op menukaart, drinken en ook wachten, wachten op de volgende gang. Seinen helpt niet, er wordt slecht opgelet. Eten is ok maar kwaliteit/prijs is over de top. Zo ongeveer 10 x dit restaurant bezocht, maar helaas weinig verbetering ondervonden. Jammer.
Margreet H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Vreemd dat er al sinds 2015 geklaagd wordt over de bediening en er sindsdien blijkbaar nog niets ten goede veranderd is.
Robine W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hebben met een groep van 6 gegeten. Het duurde 1,5 voordat het eten kwam.. en de bediening was slecht.
Zonder drinken kwam uiteindelijk het hoofdgerecht.
Jammer..
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Lokatie en inrichting is top, eten en service kan er net mee door. Prijs/kwaliteit kan veel beter. Salades zijn als lunch wel erg mager. Had wel wat meer in gekund als vulling en doe er dan wat meer brood per persoon bij dan twee brokjes per persoon. Overigens lekker brood. Nadien nog bij de Deen super bolletjes gehaald vanwege de trek, dat kan toch niet de bedoeling zijn? En dan voor sla, een glas drinken en een koffie ruim 32 euro afrekenen. Wel vriendelijk personeel, maar tot twee keer toe stond de dame bij ons aan de tafel met drank en eten wat niet voor ons bestemd was. Onze cappuccino ging eerst ook andere tafels langs en was dus al aardig afgekoeld voordat wij hem kregen. Gelukkig was het kopje wel goed voorverwarmd, want anders had ik hem teruggestuurd. Conclusie, leuke locatie, maar graag graag wat ruimere porties en kan ook wel iets verrassender. Niet veel bijzonders en dat zou je wel verwachten voor dit prijsniveau.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Lokatie en inrichting is top, eten en service kan er net mee door. Prijs/kwaliteit kan veel beter. Salades zijn als lunch wel erg mager. Had wel wat meer in gekund als vulling en doe er dan wat meer brood per persoon bij dan twee brokjes per persoon. Overigens lekker brood. Manlief kocht nadien bij de Deen super nog een paar bolletjes omdat hij nog trek had en de rest van de middag echt niet door kwam. En dan voor sla, een glas drinken en een koffie ruim 32 euro afrekenen. Wel vriendelijk personeel, maar tot twee keer toe stond de dame bij ons aan de tafel met drank en eten wat niet voor ons bestemd was. Onze cappuccino ging eerst ook andere tafels langs en was dus al aardig afgekoeld voordat wij hem kregen. Gelukkig was het kopje wel goed voorverwarmd, want anders had ik hem teruggestuurd. Conclusie, leuke locatie, maar graag graag wat ruimere porties en kan ook wel iets verrassender. Niet veel bijzonders en dat zou je wel verwachten voor dit prijsniveau.
Margot F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Trage en weinig proactieve bediening. Slechte prijs-kwaliteit verhouding. 18 euro (of zoiets) voor een half kopje rijst met twee lepels chili plus een paar een kommetje aardappeltjes en twee kommetjes met een beetje groente voor de hele tafel. De smaak was op zich oke maar voor die prijs was het matig. Het had dan óf bijzonder goed moeten zijn óf in ieder geval een portie groot genoeg om niet thuis nog een hele maaltijd te moeten eten.. Geen aanrader wat mij betreft.
En als je naar het toilet gaat is het net of er 10 luchtverfrissers helemaal leeggespoten zijn. Totaal niet pleziering voor al die mensen die allergisch/overgevoelig zijn voor sterke luchtjes
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ronduit matig. Prachtige locatie natuurlijk, maar met een standaardkaarten de service die wij hadden geen aanrader in Zwolle. Tot twee keer toe het verkeerde gerecht gebracht, en bij de derde keer één gerecht koud opgediend gekregen en het broodje bij de burger was zo vochtig dat deze uit elkaar scheurde. Daarnaast wordt er niets aan gedaan om de klant dan alsnog tevreden het pand uit te laten gaan. Wij komen hier zeker niet weer.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Op deze leuke locatie (met mooi uitzicht) geluncht met vier personen. Ondanks dat het restaurant rond het middaguur helemaal vol was, was de bediening vlot en vriendelijk. De salades (drie maal zalm en één maal eendenborst) waren niet al te groot en waren gemiddeld van smaak. Bij de salades wordt een schaal brood geserveerd. Ik betwijfel of de verse jus d'orange wel echt vers was. Maar, nogmaals, de locatie vergoedt veel.
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Vandaag met 5 pers geluncht. Men vroeg meteen wat wij wilden drinken.De lunchkaart kwam niet, die gebben we zelf maar gepakt. Een fantasieloze kaart, uiteindelijk gekozen voor kroketten en een Hofvlietsandwich. Deze laatste was niet bijzonder. Hard dik geroosterd brood met twee kleine plakjes ham. Er zijn zoveel lekkere lunchgerechten te bedenken ga eens inspiratie opdoen in Amsterdam. Zonde van deze prachtige amibiance. Ook de bij de borrel snacks kunnen veel aparter. Wij moesten trouwens eindeloos lang wachten tot jet kwam...
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Een heerlijke warme nazomeravond op het geweldige terras van de prachtige Hofvlietvilla. Met mijn vrouw genoten van een uitstekend maandmenu (voorgerecht: carpaccio van zalm, hoofdgerecht: wildzwijn haas (voortreffelijk!!), desert: brownie, ijs, mocca bavarois). Alles even smakelijk bereid. Personeel: uitstekend, gezellig en attent. Kortom: kon niet beter !!
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wat een prachtige locatie en zowel binnen als buiten een genot om te zitten. We hebben heerlijk buiten gezeten waar je uitzicht over de gracht van Zwolle hebt. Het eten was ook echt lekker en heerlijk vers. We hadden warme breekbroodjes met goed beleg.

Wat ons helaas al snel opviel is de overvloed aan personeel dat gewoon niet oplet. We zaten al een hele tijd zonder menu om ons heen te kijken terwijl links en rechts personeel langs liep zonder naar je te kijken. Personeel stond ook gezellig met elkaar te kletsen, terwijl wij maar aan een leeg tafeltje zaten. Uiteindelijk moest ik zelf maar eens wuiven om een menukaart te krijgen en drinken te bestellen. Daarna duurde en duurde het weer voor ik eten kon bestellen, opnieuw zelf opvallend de aandacht trekkend. Terwijl we zeer lang op ons eten moesten wachten keek ik op Iens.nl en tot mijn verbazing werden dezelfde problemen met het personeel al maanden geleden aangegeven. Je gaat je afvragen of ze er iets mee doen en zo ja, hoe erg was het voorheen dan wel niet. Ook vind ik de constructie waarbij je alleen bij bepaalde serveersters iets kan bestellen of betalen echt niet fijn. Je krijgt dan steeds te horen 'ik zal zo even een collega voor u halen' en je zit weer te wachten.
veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Dit prachtige huisje heeft een speciaal plekje bij mij.
Toen het er nog leeg en vervallen bij stond was het al bijzonder.
Zo jammer dat het huisje er zo slecht aan toe was en het er maar stond te staan.

En nu is het helemaal opgeknapt en een prachtige brasserie geworden.
Wat kom ik hier graag eten en drinken en wat staat het huisje op een prachtige plek.

De reacties van de mensen om mij heen zijn heel verschillend maar ik schrijf hier op wat mijn ervaringen zijn.

Het eten is verschillend, de tosti zou ik zelf niet aanraden maar de broodjes pulled pork en de club sandwich zijn werkelijk fantastisch.

De service is wel even een puntje. Er worden veel fouten gemaakt, het is lang wachten en je ontvangt niet altijd een glimlach.
Zonde want hier kan zeker meer uit gehaald worden.
QZ .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Mooie locatie, maar ik vond het eten heel gemiddeld en de bediening wat slordig. In ons gezelschap werd tot twee keer toe zoete witte wijn gegeven aan iemand die droge had besteld en andersom.
De carpaccio was bedolven onder een enorme hoop sla, het zag er weinig opgemaakt uit. Ik vind het altijd verzorgder als de sla mooi gedresseerd is in het midden en lekker aangemaakt. De parelhoen was lekker, maar het gehele bord, met puree en vruchten verraste weinig qua smaak. Het toetje, cake met vruchten en ijs, was ook niet meer dan dat, heel basic van smaak. Dus kortom, gezien de locatie en uitstraling had ik meer smaak en raffinement verwacht.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Tja, gevalletje leuk geprobeerd. Bediening (overigens in grote getale aanwezig) doet aan kluitjesvorming, achter de bar staan, kletsen met elkaar, maar vooral en helaas geen contact maken met gasten. Uiteindelijk maar naar de bar gelopen, en konden we bestellen. Koffie en spa rood, overigens moest zelfs die bestelling nog lang duren. Uiteindelijk een club sandwich besteld, duurde weer lang, maar wat een deceptie: paar dunne sneetjes brood met een druipende substantie ertussen, te vies om aan te pakken! Ik heb de club sandwich teruggestuurd. Geen excuses helemaal niks. 'Zal ik het maar van de rekening halen?' Was volgens deze jongen een passend antwoord. Jammer! Ik heb het maar zo gelaten. Decor: prachtige locatie aan het water. Niet echt rekening gehouden met het feit dat mensen die varen recht bij de mensen onder de tafel kunnen kijken. Inrichting verre van origineel. Truttig. Onsamenhangend. Is qua inrichting ook geen brasserie, nee jammer eens maar nooit weer!
Amv20 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het eten was goed. De kaart is relatief prijzig voor eenvoudige gerechten. De porties zijn oké en het eten is mooi opgemaakt. Het voorgerecht, een soepje, was helaas lauw. De gerechten werden niet tegelijkertijd geserveerd.
Locatie is mooi gelegen en een mooi uitzicht aan het water.
De bediening kwam ongeïnteresseerd over, het lijkt alsof ze nog te weinig ervaring hebben. Dat kan vele malen beter! Al meteen bij aankomst moesten we zelf naar de bar lopen, omdat de bediening straal langs ons heen liep. Eenmaal een plek gevonden duurde het lang voordat er iemand kwam waarbij we ons drankje konden bestellen, nadat we onze hand hadden uitgestoken.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Investeer in goede bediening!!!

Jammer, want deze plek is prachtig geworden. Eten is goed, uitzicht prachtig, maar jammer dat net als bij menig restaurant er bezuinigd wordt op goede mensen in de bediening!!!
Zij zijn de verkopers en sfeermakers die het verschil moeten maken. De keuken en het pand zijn er klaar voor, nu nog een enthousiast en kundige bedieningsbrigade, dan kan dit een top plek worden!

wel een plek om in de gaten te houden.....!
etenvoortwee .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Met z'n vieren het jaarlijks vriendenetentje. Een gezellig tafeltje aan het raam met uitzicht op de binnenstad. Relaxte bediening. Lekkere witte wijn. Mooi opgemaakte en gevarieerde gerechten. Zelf vond ik het hoofdgerecht hert en wildzwijn met groenten erg lekker. De home made frieten waren zacht en melig. Ik hou zelf meer van franse frieten. De anderen vonden hun gerechten ook bijzonder smakelijk en het zag er allemaal mooi uit. Het desert gevarieerd ijs en mousse was erg fris en lekker. Een aanrader om gezellig en lekker te eten in een ongedwongen sfeer.
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Mooie locatie na restauratie van deze bijzondere villa/jachthuis. Doet denken aan periode begin 20ste eeuw. Soort huiskamergevoel. Wij zaten in aparte ruimte met plaats voor 8 personen aan 1 tafel. Als voorafje had ik Zwolse ham. Daar had ik iets bijzonders van verwacht, maar het was eigenlijk gewone salade met rauwe ham. Als hoofdgerecht koos ik voor het 'duet'. Hertenbiefstuk en ..... (Tweede ben ik vergeten). Eén van de twee was echt te taai. Niet goed te eten. Service was rommelig. Volgens mij heb ik wel 6 verschillende personen gezien. Eén ervan kwam wel erg vaak vragen of we nog wat wilden drinken. Kortom, nog wel wat punten op de "i" te zetten mbt het eten en de service. Hopelijk lukt dat, want bij de bijzondere plek, maar ook de prijsstelling past enige aanscherping. Moet mogelijk zijn.
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Op zondagmiddag een lunch gehad bij deze nieuwe brasserie. De sfeer en inrichting is echt top. Lekker ruim en licht. Meerdere personen van ons hadden een zogenaamde broodplank besteld. Het beleg wat jezelf had samengesteld was erg smaakvol, maar de broodjes vond ik niet vers overkomen. Een beetje aan de droge kant. De huiswijnen zijn ook prima. Fijn dat ze twee huiswijnen van zowel rood als wit hebben. Prima vertoeven.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Met een groep van zes personen wezen eten. Heerlijk eten (complimenten aan de keuken), goede service, mooie locatie. Ervaren personeel, stelt de goede vragen en is enthousiast. De prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Ik kom hier zeker terug!