Brasserie de Groot

31-204862240

Meer informatie over restaurant Brasserie de Groot

Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wie heeft de limoncello gemaakt in
godesnaaam? Wauwzerd! Ik heb dit voor het laatst geproefd in een pittoresk dorpje in Italië. Super stroperig en heerlijk zoet en fris. Aanradertje.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Laatst met m'n vriend na een drukke dag nog een afzakkertje gedaan op het Hugo de Grootplein. Lekker hapjes gegeten bij de groot en de zelfgemaakte ice tea, die overigens geserveerd werd met een glimlach, is een aanrader! We komen zeker weer.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Brasserie de Groot aan het Hugo de Grootplein is natuurlijk vernoemd naar onze 17e-eeuwse rechtsgeleerde Hugo de Groot. Zijn beeltenis prijkt groot op de ramen en op de wikkel van het bestek. De zaak zelf is echter nogal klein uitgevallen. Het eerste dat opviel was de vriendelijke begroeting door de dame achter de bar die ook verder zeer haar best deed. Maar hier eindigt het goede nieuws. Ik had de huisgemaakte runderburger van 220 gram met sla, ui, tomaat, kaas en friet. Het broodje van de burger stelde niets voor: gewoon een zacht, wit bolletje leek het wel. De burger zelf was zo'n drie centimeter dik en dat is natuurlijk absurd. Het vlees leek wel versneden met broodkruim of het was gewoon veel te fijn vermalen. Het ergste was echter dat het naar niets smaakte. Tip: hiervoor heeft men kruiden en specerijen uitgevonden. Verder lagen er twee schijfjes tomaat op de burger en een handje Indonesische gefrituurde uitjes die vreemd genoeg ook geen smaak hadden. De frieten waren echter prima. Het allerallerergste was echter de muziek die bestond uit een niet aflatende kwelling veroorzaakt door André Hazes. Hugo de Groot zou zich omdraaien in zijn graf!
Karsten D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Al sinds enige tijd precies wat ik zoek. Non-pretentieus gewoon een lekker bord eten. Vorige week gegeten en als daghap boerenkool stamppot met een worst of een gehaktbal. Oei, gehaktballen op. Ik zag even later iemand van de bediening naar buiten lopen. Terwijl wij genoten van de heerlijke Bruschetta stond er even later ineens een echte (niets uit zakjes) boerenkool stamppot met een halve worst en een halve bal voor ons. De bal was nog even snel vers gemaakt. Geen bedjes en schuimpjes hier maar attente mensen die er iets van proberen te maken. (Ditzelfde is me ooit gebeurd met een Cote Du Boeuf).
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Hier recent gegeten op een dinsdagavond, de tent zat goed gevuld. De kaart is eenvoudig maar erg goed geprijsd! Hebben beide de saté van varkenshaas genomen; een grote portie, mooi opgediend en erg smaakvol! We hebben die avond de huiswijn per glas gedronken, zowel de witte als de rode was bovengemiddeld goed. Kortom, wij komen hier binnenkort terug!
Salinas G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Eten hier heel regelmatig. Zowel binnen als buiten, met kussentjes en kleden erg gezellig. Lunch maar ook diner hier altijd erg goed en keurig personeel. prijs/kwaliteit prima in verhouding.
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Een leuke plek aan het Hugo de Grootplein. Ondanks de naam komt de Groot meer over als een eetcafe dan een brasserie, maar wel een leuk interieur. De bediening is erg vriendelijk en vlot, dus prima voor een snelle maaltijd voor een heel redelijke prijs. Het eten was helaas iets minder, wel grote porties (eigenlijk iets te groot). De hamburger die we bestelden was te veel doorbakken, een knapperig wit broodje past er niet zo goed bij en zonder sausje was het geheel nogal droog. Wel lekkere patat.
I-ris .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen weekend zonder reservering met 7 man om 21.00 uur nog een tafeltje weten te bemachtigen. Het terras was vol op het moment dat wij aankwamen, dus eerst een drankje binnen gedaan. Op het moment dat wij keuze hebben gemaakt stond voor ons buiten een tafeltje klaar. Vriendelijke bediening, je ziet dat de heren welke aan het werk waren plezier hebben in hun werk. Heerlijk gegeten en gedronken, kom zeker snel terug!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
vriendelijk ontvangen smiddags waar ik eerst vroeg om te kunnen eten met iemand in een rolstoel ja hoor prima regegelt heb er lekker gegeten en goed afgestemt op het voor gerecht zeker voor herhaling vatbaar prima ga zo door kom zeker nog eens terug
Meinouwtje .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Simpele kaart maar uitstekend uitgevoerd. Wat je op de kaart ziet is ook echt wat je krijgt. Vriendelijke bediening en zelfs de chef komt aan tafel vragen of alles naar wens is. Zeker voor herhaling vatbaar!
Emile K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Dit is geen goede keuken. Ik hoopte op restaurantkwaliteit, maar dit is echt de pot die ik thuis even snel in elkaar flans als ik haast heb. De soep was slap en het vlees was heel gewoon van smaak. Geen gekke dingen, vandaar ook een 6, maar ik ben blij dat ik er met een goede vriend zat die het ook allemaal niet zo erg vond. Het personeel leek zich te irriteren aan het feit dat we druk in gesprek waren. Dat kan echt niet.
Aimee B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Gisteren voor het eerst bij Brasserie de Groot gegeten. Wat een gezellige tent! Wij hadden gekozen voor de specials buiten de kaart! Ik had de zeebaarsfilet en mijn vriend had de lamsrack! Het eten was super! Ook de service was super! Zij hebben ook een enorme keuze aan bieren en wijnen! Zeker een aanrader!
Sophiedoets .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Afgelopen weekend heerlijk op het terras van de Groot geborreld. Ruime keuze uit zowel witte en rode wijn, met verassende opties zoals een witte Rioja! Na een ruime portie bittergarnituur toch nog blijven hangen voor een carpaccio (goed) en spareribs(uitstekend). Lekker eten, goede service; een aanwinst voor de buurt!
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Door de nog warme avondzon konden we nog neerstrijken aan een tafeltje buiten op het terras. Daar konden we nog de laatste zonnenstralen meepikken en dit maakte het al aangenaam toeven.
Hugo de Grootplein, waarover ik al vaker enthousiast een melding heb gedaan, is het sowieso aangenaam verblijven door de vele horeca gelegenheden die zich hier bevinden. Deze brasserie is een aangename vernieuwing en vervangt de schrale pizzeria die hier zat. De menukaart is eenvoudig maar de varkenshaas van sate en de spareribs waren overheerlijk. En dat met een biertje, aangename bediening en een zonnetje, dan hoor je mij niet klagen.