Brasserie de Eerste Rang

Meer informatie over restaurant Brasserie de Eerste Rang

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Zondag

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Valet parking
Eten8,3/10
Service8,3/10
Decor8/10
Anita G. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Een heerlijke avond gehad op het verwarmde terras! Goede en snelle bediening, heren keurig gekleed in bedrijfskleding wat professioneel overkomt.

Goed ontvangen en we werden snel benaderd of we wat wilden drinken. Menukaart keurig en alle gerechten voorzien van een wijnadvies wat erg makkelijk is als je niet teveel kennis hebt van wijnen :-). Meerdere wijnen per glas te bestellen, maar gestart met een gin tonic!

Vooraf genoten van een Thaise noodle soep, erg smakelijk en goed gevuld met o.a. langoustine. Als hoofdgerecht genoten van de vis van de dag. Dit was de schol, goed gebakken en heerlijk gesmaakt met verse ravigotesaus! Garnituur prima voor elkaar met aardappelen, frites en verrassend smakelijke groente (courgette). Mayonaise leuk geserveerd in een emmertje. Leuk detail ook buiten wordt gewoon opgedekt met wit linnen erg verrassend, dat zie je niet zoveel meer!

We hadden echt het gevoel er even uit te zijn, hebben heerlijk gegeten en zijn goed en vriendelijk bediend, een pareltje voor de lekkere eter!
8601zc . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Heerlijk avondje! Gastvrije en vriendelijke bediening, vooraf trio garnaal, culinair hoor en heerlijk van smaak! De bavette was fantastico, de wijn heerlijk, opmaak van de borden perfect, kortom alles klopt bij deze Brasserie en wij komen zeker terug!
Johanna
Geert-Jan V. Expertproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Kleine kaart met spannend beschreven gerechten. Mijn disgenoten bleven vegetarisch met een crême brulée van geitenkaas, fraai geserveerd met flinterdun gesneden appel, witlof, radijs en Parmigiano. Leuke en goed uitgevoerde knipoog naar het gelijknamige nagerecht. Hun beider hoofdgerechten, de Thaise groentecurry en het filodeegje met feta en spinazie, zagen er bijzonder fraai uit en smaakten prima. Restaurants die hun vegetarische gasten zo serieus nemen verdienen een pluim.
Bij mijn tres van garnalen vooraf sprong de variatie op de garnalencocktail eruit. Het soepje was iets vlak.
Als hoofdgerecht koos ik een banale Wiener Schnitzel die het raststätte-niveau behoorlijk ontsteeg: knapperig, mals en precies goed gegaard vlees, met prima garnituur.
Onze Merlot en Chardonnay konden goed door de ballotage.
Voor de liefhebbers: De kleine wijnkaart bevat een Italiaanse Pomino Bianco en dat is een zeldzame maar voor mij zeer welkome verschijning die ik zo tegen de Afsluitdijk niet had verwacht.
Omzeilrestaurantje!
Petra Z. Meesterproever (28 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Met z'n tweeen hier wezen eten tijdens een hotelbezoek in Makkum. Wij werden niet naar onze tafel gebracht bij binnenkomst en er werd ook niet aangeboden onze jassen aan te nemen. Er was bijna niemand in de zaak, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Vooraf Carpaccio en een Zalm/aardappelsalade met toast genomen. De Carpaccio was veel te dik gesneden en de zalm was door de salade heen gevlogen. Als hoofdgerecht een Jodenhaas besteld. Deze was prima gebakken en de smaak was heerlijk. De Broccoli die erbij geserveerd werd, was bruin en hebben we niet opgegeten. De salade en de frietjes waren prima. Als nagerecht hadden we een aangeklede koffie. Heerlijke chocolade dingetjes met een kopje cappuccino. De huiswijn die we bij ons eten gedronken hebben, was prima. Van diverse borden, bakjes die wij geserveerd kregen, waren stukjes porcelein af, dit zou ik zelf niet serveren aan mijn gasten. Als ik weer in Makkum ben, ga ik hier denk ik niet meer eten. Jammer, want het is een mooie zaak.