Brasserie De Drie Vissen

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
Nanniedenijsbik .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Afgelopen zaterdag bij de Drie Vissen geboekt voor het Comedydiner. We vonden dat de comedy te lang op zich liet wachten en over het niveau... laten we zeggen dat smaken verschillen.
Maar dat staat los van de kwaliteit van het diner. Die was goed. De prijs-/kwaliteitverhouding voor dit driegangenmenu was prima. Zowel de roodbaars als de fazant was uitstekend bereid. De timing van de gerechten was prima, zeker gezien het feit dat het restaurant vol zat en toch iedereen vanwege het arrangement ongeveer tegelijk moest eten. Bediening uitstekend dus, en ook zeer vriendelijk professioneel.
Het enige minpuntje was wat ons betreft de nogal zoete hand van de kok. De rode kool was echt mierzoet, en zelfs in de ratatouille was duidelijk suiker gebruikt. Dat vond ik jammer en het is misschien een aandachtspuntje.
LekkerEten1337 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk eten, fantastische prijs. Aanrader!
Echt een restaurant met een ongedwongen, gemoedelijke sfeer, waar je je echt gast voelt. De gastheer/eigenaar verstaat zijn vak en weet het iedereen naar de zin te maken. Het eten was uitstekend, net als de rest van de bediening. Tel daarbij de heel goede prijs-kwaliteit-verhouding en je begrijpt dat wij als we maar in de buurt zijn van Dongen graag omrijden om hier weer te gaan eten.
Leosnoeren .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vandaag een op de vis tour (of eigenlijk, garnalentour) gegaan bij de Drie Vissen. Als voorgerecht gekozen voor sissende garnalen. Erg smaakvol! Wel royaal in de knoflook maar dat vind ik niet erg! Daarna als hoofdgerecht de garnalen met risotto. Goed dat ik ernaar informeerde (ik heb een kaas allergie), maar de risotto kon ook zonder kaas worden bereid. Erg lekker gegeten, jammer dat de bestelde (en beloofde) potie extra frietjes niet meer kwam. Toen we klaar waren met eten werd wel gevraagd of we die nog hadden gekregen, maar helaas, niet dus. De eigenaar beloofde voor een volgende keer allerter te zijn en ik denk ook wel dat dat goed komt. Verder hebben we lekker buiten gezeten op het mooie terras. Fijn dat je echt de ruimte hebt en niet als "haringen in een ton" hoeft te zitten.
Suzanne_en_niels .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
We hebben hier een 5 gangen verrassingmenu gegeten. De vis gerechten waren lekker. De vleesgerechten vielen wat tegen. De bediening was zeer vriendelijk en stond ons ook netjes en professioneel te woord toen we een klacht hadden over het vlees hoofdgerecht. Er werd ons zelfs ook nog een nieuw hoofdgerecht aangeboden. De sfeer was ook goed, lekker ruimte aan en rondom je tafel enmooie inrichting.
Vincent1959 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Na ons vorige bedroevende etentje waren we uitgenodigd door Marc Janssen, eigenaar van de drie vissen, die wilde bewijzen dat onze ervaring een uitzondering was. Op ons verzoek hebben we de keuze helemaal aan De Drie Vissen overgelaten want we wilden nu aangenaam verrast worden. Het leek of we dit keer in ander restaurant aten met een andere kok. Tot en met de amuse waren we de vorige keer ook tevreden, maar nu werden we overdonderd door de lekkernijen die we voorgeschoteld kregen. Een voorgerecht met makreel en één met kalfstong waren nog maar het begin. De vegetarische verrassing was een uitmuntende soufflé met o.a. broccoli en dat is toch niet bepaald mijn lievelingsgroente. Ook de begeleidende romanesco zou ik nooit zelf bestellen, maar het was heerlijk! De frietjes ontbraken dit keer niet en waren heerlijk krokant. Voor het toetje alleen al gaan we zeker nog een keer terug want dit was het lekkerste dessert ooit! Ik heb onthouden dat het een taartje met witte chocola was en de rest ben ik vergeten.

Ze kunnen het dus wel daar in Dongen. Het is lang geleden dat we ergens zo lekker gegeten hebben. De enige reden dat we geen tienen geven is dat de wachttijd toch redelijk lang was en de porties voor een grote eter net iets ruimer mogen zijn. Wij gaan kijken wat ze er de volgende keer bij een onverwacht bezoek van terecht brengen. Wordt vervolgd...
HHhh .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Aangenaam verrast. Wilden een snelle hap maar het werd een culinair feestje! Na heerlijke amuse met dorade-tartaar en verrukkelijk sausje kwamen perfect gegaarde coquilles en vervolgens wildzwijnbief met allerlei lekkers eromheen op tafel. Top! De bediening was erg vriendelijk en het voelde ofdat we in een gezellige huiskamer zaten. Prijs/kwaliteitverhouding erg goed! Zeker niet de laatste keer dat wij hier kwamen...
Vincent1959 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
De drie vissen was ons aangeraden en het begon prima. Vriendelijke bediening, sfeervolle inrichting en stokbrood met boter, olijven en tapenade bij het drankje. Daarna ging het grondig mis. Door de wel erg sobere kaart met nou niet echt iets wat je thuis ook niet makkelijk kunt maken (sateh, mosselen, etc.) twijfelden we tussen het Oosterse vispannetje en de vegetarische verrassing. De bediening had geen idee uit welke ingrediënten de verrassing zou bestaan, maar we hebben het er maar op gewaagd. De amuse van rauwe bloemkool en wortel met knoflookmayonaise kon het lange wachten onvoldoende verzachten en dom genoeg sloegen we extra stokbrood af. De vegetarische verrassing bleek te bestaan uit een halve aubergine, gevuld met rijst die ten onrechte couscous werd genoemd. Over de rijst een minimale hoeveelheid gesmolten geraspte kaas. Verder siereden twee halve worteltjes, wat snippertjes broccoli en een streepje aardappelpuree het bord. De op de menukaart beloofde frietjes bleven achterwege. Waarschijnlijk mocht het streepje aardappelpuree de honneurs waarnemen. De grootste verrassing was echter het plastic dat uit de aardappelpuree tevoorschijn kwam. We hebben de indruk dat de puree uit een tube of zoiets kwam en er nogal slordig gewerkt was. Toen werd gevraagd of het gesmaakt had, heb ik gevraagd of het klopte dat er een stuk plastic in het eten zat. Navraag in de keuken leverde als resultaat op dat het inderdaad plastic was waarvoor bescheiden excuses werden aangeboden. Geen drankje van het huis wat toch wel op zijn plaats was. Duidelijk een gemiste kans om de blunder van de keuken goed te maken. Voor de dessertkaart of koffie hebben we maar bedankt. Hier komen we niet meer.
Beste Vinent1959,

Ik betreur het ten zeerste wat u gisteravond is overkomen en zou u graag nog even willen spreken voor nader uitleg en excuses! Daar u niet gereserveerd had heb ik verder geen gegevens van u dus zou u mij even willen bellen of een mail kunnen sturen naar info@dedrievissen.nl met uw gegevens om u te kunnen bereiken.

Vriendelijke groet,

Marc Janssen (eigenaar)
Brasserie De Drie Vissen

Reactie van proever:

Zojuist gebeld door eigenaar Marc Janssen die op het moment van ons bezoek niet in de zaak aanwezig was en duidelijk wel weet hoe het moet. Onze ervaring is voor hem onbegrijpelijk en op 12 oktober wil hij graag laten zien dat ze echt wel wat kunnen in de drie vissen. Klasse! Zien ze ons dus toch nog een keer!
Eet-Fans .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vandaag heerlijk wezen wandelen in de buurt van Dongen. Thuis gekeken naar een eetgelegenheid in de buurt. Ons oog viel al snel op Brasserie De Drie Vissen door de goedverzorgde en informatieve website. Telefonisch gereserveerd: Prima geregeld!

Bij aankomst gezellig ontvangen helaas konden we vanwege het weer niet buiten eten op het ruime terras met landelijk uitzicht. Wij mochten als gezin plaatsnemen aan een grote tafel achterin het restaurant. Tijdens het aperitief heerlijk genoten van stokbrood met boter, olijven en tapenade. Toen we tijdens het voorgerecht nog wat boter vroegen kregen we nog een compleet drieluik van smeersels en olijven !

Als amuse genoten we van een soort huzaren salade van mossel mooi geserveerd op bord met bestek. Lekker beginnen zo !
We bestelden een flesje Pinot Grigio voor bij de maaltijd.

De voorgerechtklassiekers carpaccio, vitella tonato en uiensoep waren heerlijk en prima verzorgd. Ook als voorgerecht de rolletjes gevulde lamsham genomen van het weekmenu. Een prachtig opgemaakt bord met idem dito elkaar versterkende smaken. Gaaf gedaan !

Tijdens het eten hebben we kennisgemaakt met de partner van de gastheer/eigenaar. Wat een spontane en hartelijke verschijning !

De hoofdgerechten varkenshaas met champignon saus, zalm met bearnaise saus en witvisje waren heerlijk en keurig opgemaakt. Deze gang ging vergezeld met een heerlijk "puntzakje" friet !

Na ijs met hangop en grand dessert. Oeps nog even en we krijgen aubuik :-)
Dat was snel verholpen door een dubbele espresso met een op aanraden van de gastheer Portugese likeur (die stond niet op de rekening: foutje of .....).

Toen ging het regenen met bakken en zijn wij als een speer huiswaarts gekeerd.
Hier komen we zeker nog eens terug !
R1983 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Wij komen hier regelmatig. prima keuken en leuke bediening.
Een kleine maar gevarieerde kaart en voor een mooie prijs een lekkere fles wijn.

Roëlla V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Gisteravond toevallig hier uitgekomen en met best wel hoge verwachtingen aangezien deze brasserie me al vaak was aanbevolen. Het was heerlijk weer dus lekker buiten gezeten op het gezellige terras. We werden heel vriendelijk welkom gehten en kregen meteen een mandje met (overheerlijk) brood, kruidenboter, een pesto en olijven.

De kaart is sober maar er is een specialiteitenkaart met daarop wisselende gerechten voor alle gangen.
Aangezien ik een kaasplankje zag staan bij de nagerechten besloot ik geen voorgerecht te nemen.
Ik koos voor de kalfsentrecote met een mousseline van groene kruiden.. Mijn partner koos de botervis met pesto-pasta maar dan zonder de pasta.
De kalfsectrecote was prima gebakken maar lag jammer genoeg op halfrauwe, niet schoongemaakte wortelen. Het sausje was lekker maar de mousseline was flauw. Ook het vlees was niet echt gekruid. Qua groenten kunnen we spreken over 4 stukjes wortel en 4 haricots verts en dat was alles. Daarbij een zak friet voor 2 personen dus echt ruim zijn de porties niet te noemen. De botervis was prima van smaak maar ook de rest erg karig.

Het kaasplankje was lekker, gelukkig kregen we van de eigenaar een mandje brood erbij (ik vind persoonlijk dat er sowieso brood bijhoort). We kregen calvados camembert, blauwaderkaas van danish blue, hollandse geitenkaas en een pestokaas. Daarbij een schaaltje honing en 3 stukjes walnoot.

Al bij al is de prijs/kwaliteit verhouding een beetje scheef te noemen.
Voor ons blijft het bij deze ene keer, sorry.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Afgelopen week hier gegeten. We hebben een hele leuke avond gehad. We waren in totaal met drie stellen, zes mensen dus. Het leuke van dit restaurant is dat je zowel herkenbare als wat meer exclusieve gerechten kan bestellen. Zo bestelde de één een varkenshaas en de ander een heerlijk stukje rogvleugel van het specials menu. Het eten was goed bereid, vers en lekker. Ook niet geheel onbelangrijk: de porties waren ruim voldoende.

De bediening was erg vriendelijk en kwam geregeld vragen of alles naar wens was.

In het restaurant heerste een gezellige en ongedwongen sfeer. Het interieur ziet er verzorgd uit al is het niet helemaal mijn eigen smaak. Tafels en stoelen zitten comfortabel en zijn lekker ruim opgezet.

Kortom, een geweldig ontspannen avond gehad!