Brasserie De Boerderij

Parkweg 2 6815 DJ Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie De Boerderij

Genieten in het park

Wat een toplocatie, midden in het schitterende Sonsbeek park, tussen al het groen. In dit monumentale pand geniet je in een hippe inrichting van Frans georiënteerde gerechten. Smaak en sfeer, dat is waar het om draait.

Meer informatie over restaurant Brasserie De Boerderij

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag 17:00 - 22:00
- Diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie De Boerderij

Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Prettige omgeving voor een hapje en drankje.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Lekker eten in een gezellige ambiance.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Brasserie De Boerderij, pittoresk gelegen aan de rand van de grote vijver in Park Sonsbeek, timmert de laatste jaren flink aan de weg. Alleen 'welke weg', dat is ook hen zelf nog niet duidelijk.

Het restaurant ademt de flair van een iets hautaine, op het hoger segment gerichte winkel, maar slaagt er vanavond op geen enkel gebied in deze belofte gestand te houden.

Wij, mijn vrouw en ik, werden 'weg gestopt' in een apart voorste deel van de boerderij. Hier stonden nog 4 tafeltjes en op een hoger gelegen deel stonden ook nog enkele tafels. Achter mijn vrouw was een donkere, open ruimte waar koude vandaan kwam omdat een slecht sluitende deur vanavond geen zin had. Mijn vrouw heeft deze meerdere keren zelf moeten sluiten; jammer. Het is onbegrijpelijk dat het management niet een simpel warm gordijn heeft opgehangen hier. Een misser!

Waar in de rest van de brasserie rustige muziek klinkt, was het in dit gedeelte geheel stil, waardoor wij nog meer het idee kregen 'afgezonderd' te zijn van de 'belangrijkere' (niet via Social Deal betalende) gasten. De verlepte bloemen op ons tafeltje maakten het geheel nog treuriger. Hierbij moet gezegd worden dat wij vaker bij de Brasserie hebben gegeten op basis van een Social Deal-voucher, en toen geen van de in deze recensie gemelde klachten hadden.

De ontvangst door een jonge bediende (maître d' was hij zeker niet), was netjes en hij vroeg ons direct of hij iets voor ons kon inschenken. Dat gebeurde keurig, alleen jammer dat hij 'vergat' te vragen of wij er misschien water bij willen hebben. En, waar wij gewend zijn bij dit soort restaurants een klein hapje ter begeleiding van de wijn te krijgen, bleef dat vanavond achterwege. De geklopte boter bleef daarom de gehele avond onaangeroerd en twee schaaltjes bleven de gehele avond leeg. Vergeten door de bediening. Weer jammer.

De eerste gang betrof rolletjes van zalm op citroen-couscous begeleid door een pinot grigio. Prima paartje. Bij het afruimen van onze borden na de eerste gang vroeg de bediening of de pinot grigio 'doorgeschonken' mocht worden of dat de volgende wijn al geserveerd mocht worden. Wij kozen voor doorschenken, niet beseffende dat nog geen vijf minuten later de tweede gang al uitgeserveerd werd: een paprikasoepje die finaal botste met de pinot grigio! Wederom een misser! Hier blijkt de onkunde van het bedienend personeel, en daar moet het management echt iets mee doen, wil zij zich kunnen meten met de bekende andere culinaire hoogvliegers in Arnhem. Deze vergelijking gaat vanavond in elk geval geenszins op.

De derde gang bestond uit een, te droog gebakken, zeebaars op een bedje van smakelijke, misschien iets te zoute, zeekraal, rode wijn, risotto en antiboise. Hier werd een Californische chardonnay bij geschonken. Wijn en spijs waren goed op elkaar afgestemd, hierover geen klagen.

De voorlaatste gang bestond uit een parelhoen voor mij en een kabeljauw voor mijn vrouw. De parelhoen was lekker en net voldoende sappig; de kabeljauw was ook iets te droog. De bijpassende wijn was een 'primitivo' volgens de bediening. En daar moesten we het mee doen, want voordat ik kon vragen 'wat voor primitivo', was de bediening alweer bij een ander tafeltje. Bijzonder was dat mijn vrouw ook een primitivo kreeg, terwijl zij had aangegeven geen vlees te eten maar vis. Foutje van de bediening, wederom. Werd bij uitserveren van de kabeljauw gecorrigeerd door een verdejo in te schenken.

We sloten af met een kaasplank en een zoet dessert met kokos. Ook hier weer een teleurstelling, want er is een kaaswagen aanwezig in het restaurant maar deze werd (in elk geval niet in het gedeelte waar wij zaten) niet gebruikt! Op mijn vraag of ik zelf een selectie uit de kaaswagen kon samenstellen, was het antwoord 'nee, dat doen wij voor u'. Onbegrijpelijk! Wat is er mooier dan je klanten zelf te laten kiezen uit de kaaswagen? Gelukkig werd er wel gehoor gegeven aan mijn wens voor oudere kazen.

Dus, Brasserie De Boerderij, tijd voor herbezinning. Wie willen jullie zijn en aan welke weg willen jullie timmeren? Zoals gezegd: op basis van de ervaringen van vanavond gaat de vergelijking met restaurants in het bovengemiddelde segment onmiddellijk mank. In deze restaurants wordt de gast van alle kanten omgeven door zorg, aandacht en rust. Daar loopt de bediening niet continue tegen elkaar op. Daar wordt niet met vaatdoekjes op tafels gegooid. Daar worden gasten niet voor donkere, tochtende open opslagruimtes geplaatst.

Wat wij vanavond ervoeren was kortweg 'arrogantie'; veel geld vragen voor betrekkelijk weinig. Met 'restaurantje spelen' gaat Brasserie De Boerderij de oorlog niet winnen in Arnhem. Herbezinning op jullie raison d' être, lijkt mij in elk geval een wijze stap.
Georgine B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Sfeer en inrichting restaurant is prima. Vond het wel jammer dat garderoberuimte gebruikt werd als rommelhok (rek met zakken wasgoed, trolly om spullen te verplaatsen). Kan wat chiquer.
kees K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Ontvangst en eten goed; moesten wel wat lang op nagerecht wachten, maar wellicht door drukte. Ambiance en sfeer is prima. Vriendelijk personeel.
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Meer dan goed restaurant. Eten is goed tot erg goed. Vooraf frisse tartaar van paprika met risottokroketjes, mooie gerechten. Ribeye met gerookte mayonaise was ook erg goed, alleen van quinoa moet je houden (en dat doe ik niet).
Hoofdgerechten: Hertfilet, zacht als boter, aardig gegarneerd. Varkenswang smolt ook op de tong en zwezerik-stukjes waren heerlijk. Heel gewone fabrieksfrietjes misstaan er een beetje bij. Beter gebakken aardappeltjes of gratin of zo.
Kaasplankje was op zich prima en desgevraagd gewoon brood erbij want vijgenbrood kan smaak van delicatere kazen in de weg zitten. Jammer dat we niet zelf kaas mogen selecteren, dat is leuker en dan weet je zeker dat je alleen kazen kiest die je graag wilt proeven.
De 'voordeur' is nauwelijks als zodanig herkenbaar (misschien een lamp erboven?) en medewerkers zijn pas te ontdekken na garderobe zodat je je wat ontheemd voelt. Muziek werd gelukkig snel overstemd door - het was gezellig druk - geroezemoes, maar staat anders te hard en is ook wat minder geschikt als begeleiding.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Afgelopen zaterdag ging ik met mijn vriend uit eten bij Brasserie De Boerderij in Sonsbeek.
Na een heerlijke ervaring afgelopen kerst leek ons dit fijn etablissement om met vrienden te dineren.

Helaas, de verwachtingen werden niet waargemaakt.

Het begon al bij de reservering: de simpele vermelding dat we gebruik wilden maken van de door jullie met kerst aan ons gegeven diner voucher was reden voor de bedrijfsleider om te antwoorden dat jullie voor Social Deal-reserveringen volgeboekt waren.
Ik had beter moeten weten...maar ik legde uit dat het geen Social Deal betrof, maar jullie eigen vouchers. Na veel vijven en zessen viel dan eindelijk het kwartje en bleek er nog wel een tafel vrij te zijn.

Bij binnenkomst werd er gereageerd dat mijn naam niet te vinden was in het reserveringenboek. Nadat ik mijn naam had gespeld bleek de situatie toch anders en stond de reservering gewoon genoteerd.

Vervolgens voltrok zich een ervaring waarbij de ene na de andere misser zich opstapelde:
Van het niet aanbieden van een alternatief amusegerecht (steak tartaar) toen één van onze disgenoten zei zwanger te zijn, via het keer op keer negeren van de lege glazen en het tot een half uur lang laten staan van leeggegeten borden evenals het weglopen bij de tafel nadat slechts 1 van de 4 personen een nieuw drankje had besteld tot en met het niet brengen van de rekening en als klap op de vuurpijl een fout in de rekening.
En beste mensen, het minste wat je dan nog kunt doen is luisteren en niet halverwege de feedback je omdraaien.
Het geven van een substantiële korting was nog het enige passende gebaar om ons nog enigszins te compenseren voor het geblunder.

Vanaf de begintijd van de reservering tot en met dat we de deur uit liepen hebben we ruim 4 uur tijd bij de Brasserie doorgebracht voor een 3-gangendiner zonder koffie oid na.

Ik vind het eeuwig zonde want het eten is echt superlekker en de locatie prachtig.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Meer dan prima restaurant! Echt een aanrader.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Prima, leuk, goed restaurant om met vrienden bij te praten en ondertussen lekker te eten. Zeer attente bediening. Goede prijs/kwaliteit.
mary B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Door de reservering v iens was het niet bekend dat wij zouden komen, dus advies bel altijd. Wel een tafel gekregen en perfect eten, goede bediening, goede wijn, kortom Top.
Mm-aria .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Een hele fijne plek met goede kwaliteiten. Zowel het eten als de bediening erg fijn. De smaken van het eten komen allemaal mooi samen. De bediening is vriendelijk en weet wat ze verkopen. Heerlijk gegeten.
jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
de verwachtingen waren hoog, echter te hoog helaas.
Door een engelstalige!! ober te moeten worden bediend is met een gemiddelde tafel niet handig.
Weinig aandacht, wel voor de 'bekende' gasten.
Niet meer komen, jammer.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Mooie ligging aan waterpartij, leuk terras.
s D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
eten perfect.een ober had zijn gedachten er niet bij vergat geregeld wat bestelling bier .tot twee keer en fleswater .hij was wel aardig maar vergeetachtig..een ober.... zo ontzettend vriendelijk met humor en vrolijk blonk uit een 10 met een griffel
Thea B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Ja op terugreis naar huis maar eerder ook vaak toen wij nog een bedrijf hadden vaak met zakenmensen ook wel met familie.
Thea B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het eten was heerlijk compliment voor de bediening de nieuwe inrichting beviel ons prima heerlijke stoelen. Thea Bodewes
joop L.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Op Zondag een aangepaste kaart; na uitleg werd alles in overleg_maar naar druk van mijn vrouw goed geregeld.
wij waren met 6 personen, en hebben tussen 500 en 600 Euro gespendeerd.
Eten is zeer goed,en het nagesprek leerzaam voor alle betrokkenen.
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk avondje uit gehad met vrienden, met de social deal bon en een wijnarrangement erbij was het een avond zoals er nog vele zouden mogen volgen. En die gaan er ook komen.
Jessie B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Wij hebben hier 'en famille' gegeten (groep van 10 personen). De brasserie is heel sfeervol, de ontvangst en bediening heel hartelijk en het eten was heerlijk en werd mooi opgemaakt geserveerd met prachtige wijnen (of andere drankjes). Voor de vegetariers mag de kaart nog wel iets uitgebreid worden, maar mijn vegetarisch gerecht was wel origineel (en veel origineler dan in menig ander restaurant). Kortom, een prima restaurant om nog eens terug te komen.
joop L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Wij komen binnenkort met een groep graag terug; dit was mijn tesamen met mijn vrouw.