Brasserie de Blaeskaek

Meer informatie over restaurant Brasserie de Blaeskaek

• Af te huren
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Tja, op zich prima gegeten hoor, alleen het is het allemaal net niet. 13 in dozijn kaart, weinig attente jongen in de bediening, (net begonnen zonder enige ervaring, wel vriendelijk) en de eigenaar staat achter de bar al even onattent te zijn. Stokbrood kruidenboter vooraf besteld, duurde lang alvorens dit geserveerd werd. Het mandje nog lang niet leeg of daar was het hoofdgerecht al. In plate vorm opgediend terwijl we van de gewone kaart hebben besteld. De zin in de tekst dat alles in eigen huis wordt gemaakt kunnen ze beter schrappen, want zowel de kruidenboter als de groene pepersaus over de biefstuk heeft weinig karakter en kan zo bij elke groothandel zijn ingekocht. Nee, voor ons is het een eenmalig bezoek geweest. Voor hetzelfde geld en zelfs nog minder zijn er gezelliger en betere eetcafe's te vinden in Leeuwarden.
Harry-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Dat de soep niet zo heet wordt opgediend als het duo van Hete Soep van de Leeuwarder Courant ons in hun recensie in de LC onlangs deed geloven, is bij binnenkomst direct duidelijk. Een uiterst vriendelijke ontvangst door de junior gastheer, die ons vieren naar een mooi tafeltje bij het raam begeleidt. De stamtafel huisvest een gezellig edoch druk gezelschap van ruim twintig babbelende vrouwen, maar voor ons eerder gezellig dan storend. Een mooie laagdrempelige menukaart wordt ons overhandigd, met eerlijke gerechten tegen een zeer schappelijke prijs. Ik ga zelf voor de pittige en rijkelijk gevulde kippensoep met een vleugje madame Jeanette. Een heerlijke soep met een pepertje, zoals je deze zelden aantreft in een vergelijkbare brasserie. Een super binnenkomer dus. Mijn tafelgenoten kiezen respectievelijk voor de salade carpaccio en de gemengde salade met geitenkaas. Mooi opgemaakt en voortreffelijk van smaak aldus de recensie van onze tafel. Ik vervolg met met een kwalitatief uitstekende kogelbiefstuk met champignon roomsaus met verse friet en salade. De dame tegenover mij kiest hetzelfde hoofdgerechten en naast ons valt de keuze eensgezind op de Tortilla. Tot besluit een heerlijke Irish Coffee met als grootste verrassing toch wel de eindafrekening. Want waar in Leeuwarden kun je met vier personen nog heerlijk en gezellig eten voor nog geen tachtig euri (inclusief drankjes) voor ... met z n vieren? Een aanrader dus De Blaeskaek en alles vers en huisgemaakt!
Van de stamtafel - met de twintig vrolijke dames - rekent een ieder apart af... Heel bijzonder dat dit gewoon nog kan. Kortom De Blaeskaek (whats in a name?) is zeker een aanwinst voor Leeuwarden!
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Wat een heerlijk gezellige huiskamersfeer in dit nieuwe bedrijf. Wij hadden de kogelbiefstuk en de zalm. De kogelbiefstuk was erg lekker en mals, de keuze van saus was champignonsaus, de zalm was perfect gebakken met heerlijke citroenboter. Een lekkere frisse gemengde salade en frites. Het eten is prima en ruim voldoende, voor een tientje heb je een compleet hoofdgerecht. De service is goed, men heeft aandacht voor je en heeft verstand van het product wat er op de kaart staat. Ze doen precies wat ze zeggen. Niet pretentieus, alle waar naar zijn geld en eerlijk eten.
Dikkebuik .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Met zijn vijven gegeten. Voor 2x salade geitenkaas 2x champignonsoep 1x salade carpaccio Nette porties. Hoofd 2x saté 1x biefstuk 1x hamburger 1x zalm. Saté mooie royale porties, vlees ziet er smakelijk en mooi gegrild uit. Biefstuk is taai als een schoenzool opmerking overgemaakt direct een andere voor gekregen. Burger en zalm smakelijk en netjes gepresenteerd. Na mooie sorbet en twee coupes Mont Blanc prima nagerechten. Alleen jammer dat de Irish coffee en de koffie al ruim eerder werden geserveerd dan de desserts. Absoluut minpunt is dat het lang duurt voor dat er geserveerd wordt. De bediening was niet allert in de informatievoorziening. Als bediening en keuken er een tandje bij doet kan het goed komen.