Brasserie de Berken

Borgerweg 21 9462 RA Gasselte Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie de Berken

Culinaire oase in een prachtig heidegebied

Brasserie De Berken vormt het ideale begin- of eindpunt van een wandeling door natuurgebied Het Drouwenerzand. Uiteraard zijn fietsers ook meer dan welkom, net als mensen die hun auto het liefst gewoon voor de deur parkeren. Met uitzicht op het prachtige heidegebied is het goed toeven op het terras en ook binnen voel je je naast de houtkachel of met een krantje aan de leestafel al snel thuis. Geniet van heerlijke seizoensgerechten die met veel liefde en passie worden bereid door de keukenbrigade. Wedden dat die wandeling er misschien niet eens van komt?

Meer informatie over restaurant Brasserie de Berken

bushalte lijn 59 voor de deur
  • : Parkeerplaats bij de brasserie

21 april t/m 27 augustus
Woensdag t/m zondag 11.00 uur
Woensdag 12 en donderdag 13 juli gesloten
Vr. 6 t/m zo. 8 oktober gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Super lekker gegeten en gedronken. Goede en vriendelijke bediening. Prima prijskwaliteit verhouding. We gaan hier zeker vaker genieten van het eten.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Super lekker gegeten, geweldig en vriendelijke bediening. Goede prijskwaliteit verhouding. We gaan hier zeker vaker eten.
Ati V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Heerlijk gegeten bij de Berken. Goede en aardige bediening, die meedacht om een Natriumarm menu samen te stellen. Zeker een aanrader en als we in de buurt zijn komen we graag weer langs.
Fam. Van Gent
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Na de winterstop weer eens heerlijk gegeten. We werden verrast met een heerlijke amuse bij ons glaasje wijn, daarna een verrukkelijk soepje en een hoofdgerecht om je vingers bij af te likken! Alles al weer mooi in de paas sfeer versierd en de bediening is zoals vanouds geweldig!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in een zeer ontspannen sfeer. Doe maar of je thuis bent. We komen zéker terug.
Koen E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Wat een fijn restaurant! Heerlijk gegeten, bijzonder menu en het personeel is erg gastvrij.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben hier vanavond voortreffelijk gegeten ! Alle gerechten heerlijk smaakvol en meer dan genoeg voor een goed gevulde buik
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prettige ambiance in ruim restaurant, met lekker(e) biologisch waar voor je geld. Top
nandaschols .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Dit restaurant is een absolute aanrader! Verrassende keuken, prettige bediening, fijne sfeer. Ondanks het feit dat het bij ons 'om de hoek' is, hadden we hier nog nooit gegeten. De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat de buitenkant van het gebouw er niet zo uitnodigend uitziet en niet doet vermoeden dat er zo'n goed restaurant achter schuilgaat! We komen zeker terug!
tomorrow .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zaterdag 26 November weer heerlijk gegeten bij Brasserie de Berken in Gasselte. Ongeveer elk kwartaal wisselen er diverse gerechten op de kaart waardoor er elke keer genoeg te kiezen valt. In de Brasserie wordt ook gewerkt met diverse lokale ingrediënten zoals geitenkaas en geitenvlees van de geitenboerderij in Nooitgedacht. De bediening is prima en correct. Als hoofdgerecht hadden we gisteren de parelhoen. Wat een heerlijk mals stuk gevogelte werd er voorgeschoteld. Wij vinden de Brasserie een echte aanrader voor zowel lunch als diner! Bij de Brasserie is er keuze uit diverse voor- hoofd- en nagerechten en menu's. Een 3- gangen menu v.a. € 27,50 is een prima prijs voor voortreffelijk eten.
resttest .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren bij smullend luisteren geweest. Onderhoudend. Bediening was zoals gewoonlijk uitstekend. Wat het eten betreft vond ik het jammer dat er geen keuze was dit keer, een keuze tussen op z'n minst vis of vlees zou fijn zijn geweest. Persoomlijk vond ik het eten dit keer minder als anders: kippelever was nogal rood en niet warm, de vis was voor een deel erg taai en nogal smakeloos, de hoeveelheid viel mij tegen. Enkele bijlagen bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes had er wel bij gemogen.Het nagerecht was heerlijk. Al met al minder dan ik gewend ben van de Berken.
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Als iets goed is moet je het niet voor jezelf houden, vandaar dat wij onze ervaring willen delen. Gasselte kan trots zijn op brasserie de Berken, en nog belangrijker, ze kunnen er heerlijk eten. Locatie is mooi, bediening TOP!!
Gelukkig kunnen toeristen ook deze culinaire ervaring meemaken, het is een verrijking van je vakantie. Dus ga het zeker ns proberen en ervaar zelf. Ps we hebben 4x in 1 week genoten maar kunnen maar 1 datum opgeven.
bertenagaath .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vooraf mosterdsoep, heerlijk. Hoofdgerecht knapzakje, voortreffelijk. Nagerecht irish coffee. Bediening is super. Dit was de 3e keer dat we hie gegeten hebben. Klasse.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Eens in de zoveel tijd komen we naar Brasserie de Berken. Met name speciaal voor hun appeltaart! De aller allerbeste van Nederland! Maar ook voor de service en het andere eten is het hier geweldig!
Meindert_1 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het is niet mijn gewoonte om een review te schrijven, maar voor Brasserie De Berken maak ik graag een uitzondering. Wat een geweldig restaurant in een schitterende omgeving met zeer vriendelijk personeel. Minstens één keer per jaar eten we hier met veel plezier
Lorance W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Vorig jaar zomer hier geluncht en dat is erg goed bevallen! Mooie locatie en erg belangrijk: Super vriendelijke mensen!!
marjajos .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vrijdag avond weer eens heerlijk gegeten bij Brasserie de Berken in Gasselte. De venkel soep was was vol smaak. Voor 't hoofd gerecht had ik voor de runderhaas puntjes gekozen. Heerlijk gekruid en malse stukjes vlees. Lekker met groenten van het seizoen. Een waar feestje op t bord!! Aangezien ik daarna al aardig vol zat heb ik t etentje afgesloten met een heerlijke kop koffie. Ik ga er binnenkort zeker weer eten en dan kies ik voor één van die andere gerechten van de kaart die ook zeer uitnodigend waren.
Familie-Lamers .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
*Zeer gastvrij.
*Ziet er gezellig - mooi en schoon uit.
*Erg gezellig terras.
*Het eten is uitstekend.

Kortom hier komen wij heel graag.
Edske M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Een familiedag in Gasselte. Warm welkom met koffie en heerlijk gebak.
Daarna een mooie wandeling in de omgeving en het weer werkte mee.
Bij terugkomst scheen de zon en mochten we op het terras een drankje nemen en we kregen daar ook onze soep geserveerd. De mosterdsoep was heerlijk, maar ook de anderen lieten hun soep goed smaken.
Onze kleine neef kreeg alvast zijn bord patat en genoot er zichtbaar van.
Daarna het hoofdgerecht en het nagerecht weer binnen genuttigd. De bediening was erg vriendelijk, behulpzaam en meedenkend.
Het eten was zeer smaakvol.
We hebben een zeer geslaagde middag gehad, zeker ook dankzij de gastvrijheid en het heerlijke eten in de Brasserie de Berken.