Brasserie de Berken

Borgerweg 21 9462 RA Gasselte Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie de Berken

Culinaire oase in een prachtig heidegebied

Brasserie De Berken vormt het ideale begin- of eindpunt van een wandeling door natuurgebied Het Drouwenerzand. Uiteraard zijn fietsers ook meer dan welkom, net als mensen die hun auto het liefst gewoon voor de deur parkeren. Met uitzicht op het prachtige heidegebied is het goed toeven op het terras en ook binnen voel je je naast de houtkachel of met een krantje aan de leestafel al snel thuis. Geniet van heerlijke seizoensgerechten die met veel liefde en passie worden bereid door de keukenbrigade. Wedden dat die wandeling er misschien niet eens van komt?

Meer informatie over restaurant Brasserie de Berken

bushalte lijn 59 voor de deur
  • : Parkeerplaats bij de brasserie

Maandag t/m donderdag Gesloten
Vrijdag en zaterdag 17:00 - 22:00

9,2
Tomorrow .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zaterdag 26 November weer heerlijk gegeten bij Brasserie de Berken in Gasselte. Ongeveer elk kwartaal wisselen er diverse gerechten op de kaart waardoor er elke keer genoeg te kiezen valt. In de Brasserie wordt ook gewerkt met diverse lokale ingrediënten zoals geitenkaas en geitenvlees van de geitenboerderij in Nooitgedacht. De bediening is prima en correct. Als hoofdgerecht hadden we gisteren de parelhoen. Wat een heerlijk mals stuk gevogelte werd er voorgeschoteld. Wij vinden de Brasserie een echte aanrader voor zowel lunch als diner! Bij de Brasserie is er keuze uit diverse voor- hoofd- en nagerechten en menu's. Een 3- gangen menu v.a. € 27,50 is een prima prijs voor voortreffelijk eten.
Resttest .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren bij smullend luisteren geweest. Onderhoudend. Bediening was zoals gewoonlijk uitstekend. Wat het eten betreft vond ik het jammer dat er geen keuze was dit keer, een keuze tussen op z'n minst vis of vlees zou fijn zijn geweest. Persoomlijk vond ik het eten dit keer minder als anders: kippelever was nogal rood en niet warm, de vis was voor een deel erg taai en nogal smakeloos, de hoeveelheid viel mij tegen. Enkele bijlagen bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes had er wel bij gemogen.Het nagerecht was heerlijk. Al met al minder dan ik gewend ben van de Berken.
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Als iets goed is moet je het niet voor jezelf houden, vandaar dat wij onze ervaring willen delen. Gasselte kan trots zijn op brasserie de Berken, en nog belangrijker, ze kunnen er heerlijk eten. Locatie is mooi, bediening TOP!!
Gelukkig kunnen toeristen ook deze culinaire ervaring meemaken, het is een verrijking van je vakantie. Dus ga het zeker ns proberen en ervaar zelf. Ps we hebben 4x in 1 week genoten maar kunnen maar 1 datum opgeven.
Bertenagaath .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Vooraf mosterdsoep, heerlijk. Hoofdgerecht knapzakje, voortreffelijk. Nagerecht irish coffee. Bediening is super. Dit was de 3e keer dat we hie gegeten hebben. Klasse.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Eens in de zoveel tijd komen we naar Brasserie de Berken. Met name speciaal voor hun appeltaart! De aller allerbeste van Nederland! Maar ook voor de service en het andere eten is het hier geweldig!
Meindert_1 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het is niet mijn gewoonte om een review te schrijven, maar voor Brasserie De Berken maak ik graag een uitzondering. Wat een geweldig restaurant in een schitterende omgeving met zeer vriendelijk personeel. Minstens één keer per jaar eten we hier met veel plezier
Marjajos .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vrijdag avond weer eens heerlijk gegeten bij Brasserie de Berken in Gasselte. De venkel soep was was vol smaak. Voor 't hoofd gerecht had ik voor de runderhaas puntjes gekozen. Heerlijk gekruid en malse stukjes vlees. Lekker met groenten van het seizoen. Een waar feestje op t bord!! Aangezien ik daarna al aardig vol zat heb ik t etentje afgesloten met een heerlijke kop koffie. Ik ga er binnenkort zeker weer eten en dan kies ik voor één van die andere gerechten van de kaart die ook zeer uitnodigend waren.
Familie-Lamers .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
*Zeer gastvrij.
*Ziet er gezellig - mooi en schoon uit.
*Erg gezellig terras.
*Het eten is uitstekend.

Kortom hier komen wij heel graag.
Edske M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Een familiedag in Gasselte. Warm welkom met koffie en heerlijk gebak.
Daarna een mooie wandeling in de omgeving en het weer werkte mee.
Bij terugkomst scheen de zon en mochten we op het terras een drankje nemen en we kregen daar ook onze soep geserveerd. De mosterdsoep was heerlijk, maar ook de anderen lieten hun soep goed smaken.
Onze kleine neef kreeg alvast zijn bord patat en genoot er zichtbaar van.
Daarna het hoofdgerecht en het nagerecht weer binnen genuttigd. De bediening was erg vriendelijk, behulpzaam en meedenkend.
Het eten was zeer smaakvol.
We hebben een zeer geslaagde middag gehad, zeker ook dankzij de gastvrijheid en het heerlijke eten in de Brasserie de Berken.
Carolien P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Wij hebben een heerlijk 3- gangen menu gegeten en zijn super vriendelijk bediend. Wij geven daarom Brasserie de Berken een dikke tien met een griffel!
Ingridlb B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Fantastisch restaurant. Veel persoonlijke aandacht. Mijn ouders vierden hier hun 60 jarig huwelijk. Ze werden gefeliciteerd bij binnenkomst en er werd keurig afscheid genomen (met een kadootje). Eten was erg goed: zalm met knoflook en rundersteak gehad. Lekkere groenten erbij (knolselderijpuree mmmm, zoete rode kool, broccoli), zeer goed gebakken frieten. Proeverij als voorafje, echt een aanrader. Toetje met 'vuurwerk'.
Aan de buitenkant zouden wij niet gauw voor dit restaurant gekozen hebben. Dank zij de recensies op iens hadden we een vermoeden dat het goed moest zijn. En dat was het zeker.
Keizerina .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Vandaag geluncht in de Brasserie. ...prachtig gelegen. ..zeer kindvriendelijk...zeer attent....en bijzonder goed eten. Zo mogelijk vanuit eigen keuken. Zalige mostersoep, eigen gemaakte hartige taart en heerlijke gebakken broodjes. Ook de kinderen zijn verwend met vers gebakken frietjes etc. en een heerlijk en feestelijk gepresenteerd ijsje. Ik als jarige oma kreeg een kleine attentie mee. Ook tijdens de lunch werd er een feestelijk vuurwerkje op tafel gezet....Na de lunch nog een rondwandeling gemaakt in de prachtige natuur rondom de Brasserie.
We denken met veel plezier terug aan deze middag, zeker mede dankzij Brasserie de Berken.....
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Vanavond hier met vrienden gegeten... Alles klopt hier.
Gastvrije en vriendelijke bediening, je voelt je hier ontzettend welkom!
Eten was heerlijk, heerlijk en bijzondere amuse van het huis.
Voorgerechten heerlijk. De mosterdsoep is echt heel goed!!!
2 personen hadden rib-eye, garing was precies zoals aangegeven.
Eigenlijk geen plek meer voor dessert, maar zulke heerlijke dingen op de kaart, dus toch desserts gedaan... En wow, wat was de huisgemaakte chocoladetaart, met een bolletje ijs en slagroom heerlijk!
al met al, dit restaurant is een aanrader, graag tot de volgende keer!
John H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijke avond beleeft met onze familie. Met name binnen een uitstekende entourage, gastvrij personeel en verrassende streekgerechten. Alles klopt bij ' de Berken'. Tot de volgende keer !
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Vandaag ontzettend lekker gegeten. Tot in detail goed voor elkaar, kaarsen buiten aan, sfeervol ingericht, behaaglijke temperatuur, houtkachel aan, erg klantvriendelijk, eten erg smaakvol en mooi opgediend. Kan niet anders zeggen dan dat ik hier nog regelmatig terug zal keren. Ook prijs-kwaliteit erg goed. Echt een aanrader dus!
Corrie L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Voor de zoveelste keer, weer heerlijk gegeten.
Een hartelijk welkom, door de gezellige, service gerichte bediening.
Altijd weer een verrassende amuse, dit keer een heerlijke makreel mousse.
Tja en dan het voorgerecht, hoofdgerecht en toetje, zo lekker dat ik het hier niet ga opnoemen. Want dan krijg je er ongelooflijk veel zin in. Vlees,vis, vegetarisch aan alles is gedacht.
Kortom het is goed vertoeven en heerlijk eten bij Brasserie de Berken!
Koosje V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
We hebben weer heel erg lekker gegeten bij De Berken. De amuse was weer verrassend en voortreffelijk, een fijne makreelmousse. De gerechten zijn niet alleen geweldig, maar ook de aankleding op het bord is een kunstzinnige traktatie. De vis is altijd perfekt, witvis of iets met garnalen, het is bijzonder lekker De gastvrije sfeer en de persoonlijke bediening maken het eten tot een feest. De koffie is fijn van smaak, dus gauw maar weer een avondje reserveren bij De Berken.
Kayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Schitterend restaurant op een prachtige locatie met een gezellig terras en een prima keuken. Je kunt er heerlijk eten en drinken! Het bedienend personeel is vriendelijk en zorgt voor een prima sfeer. Kortom, een echte aanrader!
Toverhoed .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een hartelijk welkom bij de Brasserie. Ze hadden een heerlijke haring amuse. Zacht van smaak. In ons gezelschap bestelden 3 van de 6 mensen de knapzakjes. Heerlijk in bladerdeeg gevulde pakketjes met nootjes, abrikozen, pompoen enz. Verrukkelijk
We kregen alle ruimte om gezellig met elkaar te tafelen. Opnieuw heerlijk gegeten bij hun, een echte aanrader
Regenton .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Eerst hebben we genoten van een fantastische paddenstoelensoep. De soep was lekker romig en bevatte naast de paddenstoelen o.a. sla-uitjes, een fijne combi. De zalm was eveneens heerlijk. Zag er feestelijk uit, voorzien van o.a. verse sla en heerlijke frietjes. En dan niet te vergeten een lekker glas wijn, Saint Roch. Om het geheel goed af te sluiten hebben we gekozen voor een "kruidentuintje", een kruidenthee die zeker aan te bevelen is.
Dus ...... weer een gezellig, lekker avondje!!