Brasserie De Beproeving

Gangetje 6 2311 ER Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie De Beproeving

Leiden is een gezellige stad om te shoppen en uit eten te gaan! In dit restaurant weten ze alles van gezellig en lekker eten. Ze halen overal hun regionale producten vandaan en zorgen ervoor dat alles wat op tafel komt te staan vers is. Alles is gemaakt met net een beetje extra. Soms zie je dat in de presentatie en soms zit ‘m dat in een huisgemaakte, verse appeltaart. Kun je niet kiezen? Laat dat de kok dan doen met een maandmenu waar je lekkerste van deze brasserie kunt proeven. Tevens staan er op onze wijnkaart meer dan 25 soorten wijnen die allemaal ook per glas verkrijgbaar zijn.

Halve fles mineraalwater

keuken sluit elke dag om 22.00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie De Beproeving

Jan K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Verrassend restaurant in hartje Leiden. Gastvrij onthaal en persoonlijke, geïnteresseerde bediening. Beperkte kaart maar met voldoende variatie. Het restaurant werkt met een menu-formule: 3 gangen naar keuze voor een vaste prijs. De wijnen, die afkomstig zijn van een fijn Leids adres, sluiten hierop goed aan en zijn redelijk geprijsd. Bovendien op goede temperatuur geserveerd (dat is helaas lang niet overal zo!) Gerechten zijn uitstekend bereid, met een perfecte garing van zowel vis als vlees. Alles mooi vers, smaken goed op elkaar afgestemd. Smakelijke, leuk opgemaakte desserts. Bediening met aandacht voor de gasten, waardoor een avond bij De Beproeving nèt dat beetje extra krijgt. Minpuntje: mandje brood met tapenade mag iets guller.
Bedankt Jan voor de mooie en uitgebreide recensie. We nemen je tip graag mee en hopen je snel weer bij ons te zien!
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Lekkere informele sfeer, goede. Bediening en erg goed klaargemaakt gerechtjes. Echt onder indruk waren we.
Bedankt Frank! We hopen je snel weer te zien bij ons aan tafel.

Team De Beproeving
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijke gezellig en goed en betaalbaar
Dave V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Leuk restaurant, lekker eten, prima service en niet te duur. Met zijn tweeën uit eten, broodje en aioli erg lekker. Vooraf tonijn en geitenkaas, allebei heel smakelijk. Daarna eendenborst en tongfilet, gewoon goed. Toetje, golden blondie en stoofpeer. Stoofpeertje smaakte niet zo, bijbehorende caramelmousse was erg lekker. Onze vraag over de wijnfles werd nagevraagd en prima beantwoord. Extra chocolade mousse ipv bolletje ijs was geen probleem, keurig!
Bedankt Dave voor de mooie recensie en uitgebreide toelichting. We zijn erg blij om te horen dat je hebt genoten van onze lekkere gerechten en goede service. Graag tot snel!

Team Brasserie
Tieske K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk gegeten en vergeet de wijnen vooral niet (tip: neem het wijnarrangement). Prima bediening en puike kok, wij hebben genoten en komen zeker terug!
Bedankt Tieske, bedankt voor het delen van deze recensie en de tip! Graag tot snel in Leiden.

Team De Beproeving
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Ontzettend lekker gegeten voor een redelijk bedrag, fijne sfeer, mooi uitzicht, koolhydraat-arm eten was geen enkel probleem. Aanrader!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Gezellig restaurant het was goed bezet. 1 jongedame nam de bediening voor haar rekening dit deed ze erg goed.
Het eten was erg smakelijk en de wijn die we erbij dronken was goed.
Kortom deze brasserie is een aanrader.
Lia C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen, mooi opgediend, fijn en rustig personeel, prijs/kwaliteit is prima. Ga er zeker nog een keer eten.
Wat goed om te horen Lia! Daar doen we het voor. We zien je graag weer een keer terug.
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Onze absolute nummer één in Leiden!!!
Bedankt Christine! Hier doen we het voor!
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Met twee personen het driegangenmenu besteld. Heerlijk gegeten en goede bijpassende wijnen. Fijne service. Een aanrader.
Bedankt Pim. We kijken uit naar je volgende bezoek!
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken.
Aardige bediening en goed advies over de drankjes.
Het is een leuk ingericht restaurant met een goede sfeer.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Prima gegeten. Goede service en heerlijke wijnen.
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Lekker gegeten, vriendelijke mensen.
J.B V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
De 'keuken' van dit restaurant ontdekt via internet i.v.m. een overnachting in Leiden. (Museumbezoek) De kaart stond ons aan. Na de reservering een correcte bevestiging ontvangen. Er was een tafel voor ons gereserveerd en de ontvangst was zeer hartelijk. Bij het aperitief werd ook de wijnkaart overhandigd waarna zich een levendig gesprek ontwikkelde over wijnen. De eigenaar blijkt een groot kenner van deze materie en hij weet dat zeer goed te combineren met de smaak van de gerechten. Hij doet daar ook onderzoek naar en het resultaat is voortreffelijk. Wij hebben alle combinaties met de wijnen bij alle gerechten aan hem over gelaten en dat was een succes. De gerechten waren alle heel mooi om te zien en bovenal zeer smakelijk. Hier overheersen de inzichten van 'La cuisine Française. Heel fijn. Jammer dat het de betrokken avond (midden in de week) rustig was. Één voor ons toch wel belangrijke opmerking: De sfeer aan de buitenkant doet eerder denken aan een cafetaria dan aan een klasse-restaurant. Hoe dieper men in de zaak komt des te warmer wordt de sfeer. Ons advies: geef de gevel een andere uitstraling, lijkt ons ook goed voor de zaken. De papieren servetjes passen ook niet bij het niveau va het verstrekte eten, drinken en de service. Maar los hiervan; een aanrader.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Afgelopen zaterdag hebben wij hier met vrienden gegeten. Bijzonder en heerlijke gerechten die mooi werden gepresenteerd voor een goede prijs. Alles werd goed toegelicht inclusief het bijpassende wijnarrangement. Wij komen zeker nog een keer terug in dit prachtige restaurant!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Wederom genoten van al het lekkers. Daarnaast is de sfeer heel relaxed en is er alle tijd tussen de gangen. Wachttijd niet ingevuld omdat er geen juiste omschrijving is om de tijd tussen de gangen te beoordelen. Ontvangst en aandacht van chef/eigenaar worden zeer gewaardeerd. De bediening is zeer prettig.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk niet alledaags menu, met liefde bereid en geserveerd, op een locatie met uitzicht op een mooi stukje van Leiden.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Jammer dat er geen natte doekjes .bij de spareribs waren op je handen schoon te maken .. Maar top dat er een kan water op de tafel wordt gezet .Dat is bij ander slecht geregeld. Komen zeker een keer terug
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Heel jammer dat er niet met credit card betaald kan worden, dat doet het restaurant verdwijnen van mijn lijst met mogelijke locaties voor zakelijke diners. Helaas. Verder was men heel tevreden en onder de indruk dat 1 persoon alles deed.
Dan hebben we goed nieuws. We hebben de aanvraag gedaan om binnenkort met creditcard te kunnen betalen
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Bijzondere, erg smakelijke gerechten, voor een zeer redelijke prijs. Mooie inrichting.