Brasserie De Baron

Meer informatie over restaurant Brasserie De Baron

• Huisdieren welkom , Terras
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Zaterdag 11 juli streken we na het shoppen met z’n drietjes neer op het terras van de Baron in Uden.
De vriendelijke bediening legde uit hoe het format ‘shared dining’ werkte en we zaten al snel aan ons aperitief. Voor mij was dat m’n eerste Hugo (ik vroeg om een zoete witte wijn en toen werd dit drankje met o.a. een schijfje limoen, wat munt en ijsblokjes geopperd). Het bleek heerlijk licht en fris; dronk gemakkelijk weg en smaakte naar meer.
Er staan ook 3 maaltijdsalades en 6 main dishes op de kleine uitnodigende kaart. Eén van ons ging voor Baron’s Angus Burger (van 180 gram!) en deed het zich goed smaken.
Samen met mijn buurman koos ik voor de wat kleinere gerechtjes; niet alleen omdat je dan meerdere smaken kunt proeven, maar ook omdat we niet zo heel veel trek hadden.
We kozen voor de mosselen (venkel/knoflook//sinaasappel/Italiaanse kruiden) die bijzonder van smaak waren en geen sausjes nodig hadden èn de krokante kip (laagje van cornflakes/mango-chutney) die een mooie korst had en heerlijk op smaak was.
Daarnaast bestelden we de flammkuchen. Deze bestond uit een dunne bodem van brooddeeg; belegd met roomkaas/rode ui/tomaat/mozzarella/groene pesto die uit de oven kwam. Erg lekker! Onze tafelheer had nog frites besteld en die smaakten ook al goed.
Jammer genoeg hadden we geen plek meer over voor andere gerechtjes en kozen de dames voor alleen een drankje als afsluiter, maar moest de man van het gezelschap toch nog een cookies-nagerecht bestellen. Deze werd leuk gepresenteerd in een kleine springvorm en bestond uit o.a. een brownie, stroopwafelijs, chocoladesaus en slagroom.
Voor mij was de perfecte latte macchiato met een likeur 43 een mooie afsluiter van een heerlijk maal.
We komen zeker terug; gezien de prettige sfeer en om van wat andere gerechtjes te kunnen proeven.
BregjeAnne .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij De Baron. Dit concept zorgt ervoor dat je niet na een uur dineren weer buiten staat, erg leuk als je een lekkere invulling van je avond zoekt. Allergieën wordt erg goed rekening mee gehouden. Leuke jongens in de bediening, die graag meedenken! Kortom leuke avond uit voor een prima prijs!
Anne .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Wat een geweldig nieuwe kaart heeft De Baron. Concept "shared dining" waarbij je meerdere gerechtjes met elkaar kunt delen. Origineel, puur en stuk voor stuk geweldig van smaak. Presentatie, sfeer en bediening ook top! En de gin tonics zijn zeker een aanrader. Wij komen snel terug!
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Regelmatig kom ik hier voor zowel lunch als diner. Kaart is niet spannend maar over het algemeen wel lekker. Ongedwongen sfeer met een prima bediening. De nieuwe lunch kaart heeft me positief verrast. En leuk concept met kleinere broodjes waardoor je meer verschillende broodjes kunt proeven.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Gisteren 's middags koffie gedronken en 's avonds gedineerd bij Brasserie de Baron.
De koffie - met daarbij taart en mijn vrouw soep - was in een woord perfect.
Het diner was ook helemaal in orde; wat ons betreft beter dan je doorgaans van een brasserie zou verwachten. Goed van smaak en temperatuur, prima tempo van opdienen van de gerechten, goede porties en - voor zover wij het konden beoordelen - verse spullen.
De zaak zelf was leuk ingericht en had verscheidene mogelijkheden om te zitten: binnen, buiten op het terras en ook nog op een afgeschermd terras met terrasverwarmers.
Wat opviel vonden wij de fijne, losse manier van communiceren van de bediening, dat verhoogde de sfeer.
Al met al: aanrader dus.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Bij binnenkomst valt het meteen op dat het een gezellige, privacy gerichte zaak is waar je gewoon gezellig kunt eten en drinken.

We werden vriendelijk te woord gestaan en naar onze tafel gewezen. Hier kregen we de kaarten, het zijn er 2, en een krijtbord met de chefs specials.

De gewone kaart is uitgebreid genoeg om te kiezen uit een ruime diversiteit van gerechten, waaronder natuurlijk vlees, vis én vegetarisch!
De "chefs specials" is een aanvullend kaartje waar de chef zijn seizoensspecialiteiten aan de man probeert te brengen.

Wij kozen voor een 5 gangen menu genaamd: 't Zusje menu. Dit is een aparte kaart naast de gewone kaart.
Deze kost € 26,80 p.p. En is exclusief drank. Wat je hiervoor krijgt is kwalitatief goed eten voor een meer dan goede prijs!

Meestal heb ik een afkeer tegen laag geprijsde menu's omdat er dan gestoeid wordt met goedkopere producten die vaak niet erg goed smaken.

Bij de Baron is er geen twijfel over mogelijk dat er enkel verse ingrediënten gebruikt worden, die allen stuk voor stuk smaakte naar meer!

De wijnen zijn smaakvol te noemen, alleen is het eten niet volledig afgestemd op de wijnen en vice versa. Maar dit is natuurlijk geen pré voor een brasserie die "gewoon gezellig" als terechte slogan voert!

Kortom voor een gezellige avond uit eten voor een leuke prijs en eventueel een avondvullend menu bent u bij de Baron op het juiste adres!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vandaag voor het eerst bij Brasserie De Baron gegeten. Wat een verrassing! Prijs - kwaliteit verhouding perfect.
Wij hadden het 5 gangen menu voor 26.80 euro.
Vooraf kozen we voor de proeverij van voorgerechten. Maar voordat we dat kregen was er heerlijk brood met lekkere sausjes.

De proeverij was een kleine portie carpaccio, wat eendenborstfilet en wat pastasalade met zalm. Echt snoepen :)

Daarna was de keuze tomatensoep óf uiensoep óf een kleiner kopje van beiden. Ik heb het laatste gekozen, gewoon leuk om verschillende smaken te proeven. Beide soepen waren erg smaakvol.

Gang 3. Kipfilet of Gamba's. Onze gezelschap proefde beide gerechten en allebei waren ze erg lekker.

Een spoom van cassis, naar keuze met of zonder alcohol, erg lekker.

Hoofdgerecht: ik koos voor Ossenhaas, die erg mals was, de rest van het gezelschap had Varkenshaas, ook erg lekker. We hadden een klein ongelukje, 1 van ons wilde wat zout over het eten doen en het zoutvaatje ging kapot, gevolg: al het zout over het eten. Dit werd zeer goed opgelost door de bediening, een nieuwe maaltijd plus 1 drankje minder op de rekening als excuus.

Het wordt misschien eentonig, maar ook het dessert een proeverij van diverse gerechten was super.

Eén van ons was zwanger en daar werd goed rekening mee gehouden. Dat vind ik ook een pluspunt. Ze kreeg een aangepast voorgerecht en verder was al het eten goed doorbakken. Voor haar, want ik wil mijn ossenhaas graag medium en dat was prima gelukt.

Ik kan niet anders dan deze brasserie van harte aanraden!

ThaFizzy .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Gezellig lunch/diner café in het hartje van Uden, Noord Brabant. Je kunt hier met gerust hart een lange pauze in plannen tijdens het shoppen in dit gezellige stadje. Het is de sfeer van een bruin café, alleen zonder de nadelen van een bruin café: dus een hele goeie keuken.

Ik heb hier de lunch gebruikt.

De lunchkaart is net iets meer dan de standaardlunchgerechten. En de porties zijn gewoon goed te noemen. De prijs/kwaliteit klopt bijna, prijs is net ietsjes te hoog.

De bediening is vriendelijk en denkt op een goede manier met je mee. Er is ook een aparte lunchkaart voor kinderen.

De Baron heeft best veel klandizie. Een paar jaar geleden stonden nagenoeg dezelfde gerechten op tafel. Alleen de prijs is nu wel wat hoger. Die is meer gestegen in vergelijking met andere lunch/diners. Als je zo de prijzen los ziet, dan lijkt het wel wat veel. Maar de prijs wordt met het eten, bediening en sfeer net waargemaakt.