Brasserie de Bank

Meer informatie over restaurant Brasserie de Bank

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Sgh07 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Supervers eten. Voorgerecht coquilles wel klein maar erg lekker en mooi opgemaakt. Hoofdgerecht fish and chips met zeer vers bereide vis. Ook de salade als hoofdgerecht was super. Zeker een brasserie/restaurant om terug te keren.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
We logeerden een paar dagen in Harderwijk en hadden op het nieuwe terras iets gedronken.
Heerlijk geluncht, broodje met rilette van zalm. 's Avonds gedineerd een 3 gangen surprise menu met wijnarrangement. Mooie gerechten en uitstekende smaak. Zeer vriendelijk gastvrouwen.
Neej .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Zojuist genoten van een tussendoortje bij Brasserie de Bank, een mooi en professioneel restaurant direct tegen het centrum van Harderwijk aan. De prijzen zijn over het algemeen goed en het restaurant biedt waar voor je geld. De bediening is over het algemeen erg behulpzaam en klantvriendelijk. Het buitenterras is mooi ingedeeld, het enige jammere is het uitzicht direct op de drukke autoweg maar zelfs hier lijken ze mee bezig te zijn door een nieuw terras te maken in het achtergelegen Hortuspark van Harderwijk. De koffiespecialiteiten zijn hier zeker een aanrader en worden mooi opgemaakt geserveerd met bijvoorbeeld een hartje van melkschuim bovenop en een stukje verse boterkoek erbij. De ijskoffie was goed op smaak en lekker koud voor bij het warme weer buiten op het terras. Er zijn zowel schaduwplekken als zonplekken (voor het pand) beschikbaar op het terras en uiteraard ook nog een uitgebreide binnenomgeving. Eveneens hun speciale walnoot-caramel boterkoekdeeg geproefd, deze is heerlijk en zeker een aanrader. Een zoete smaak en een tintje romig, niet al te veel en goed vullend geserveerd op een schoteltje met servet. De chocoladetaart daar is eveneens goed op smaak en wordt netjes geserveerd. Er was voldoende personeel aanwezig en er werd meermaals gevraagd of alles naar wens was. Over het algemeen leek de leeftijd van het personeel tussen de 18 en 30 jaar en hadden een frisse uitstraling. De apparatuur die wordt gebruikt voor drankjes staat zichtbaar in het midden van de zaak en lijken allemaal van goede kwaliteit en merken te zijn. Met het nieuwe terras zou deze plek zeker een aanrader zijn, maar zelfs zonder is het een goede plek om lekker even te zitten of zelfs te dineren.
Caroline_buiter .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Ik ben hier al een keer of vijf geweest en elke keer kom ik met plezier terug. Aardig bediening, bijna altijd vlot geholpen en snel je gerecht op tafel. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding en ook heel lekkere gerechten! Altijd heerlijke boterkoek bij je koffie of thee... Ik ben helemaal fan van deze zaak. Op het terras kan het wel war luidruchtig zijn vanwege de nabij gelegen straat.
Ropela .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Altijd 2 vegetarische gerechten op de kaart. Geen geitenkaas met bieten, maar een origineel recept. De keuken tot laat open. Beperkte, maar afgewogen wijnkaart. Op vrijdag soms heel erg druk.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We kwamen hier bij toeval terecht omdat al onze voorkeuren vol zaten maar dat bleek toch een geluk bij een ongeluk te zijn. Een relatief jonge zaak maar met veel ambitie. Een open keuken waar met liefde en oog voor detail werd gekookt door de witte brigade. Grappig detail: chef en sous chef beiden met een echte vierkante baard en de andere koks opgeschoren haar.
Mooie, smakelijke gerechten met combinatie in de naam als uitgangspunt: Gambas en dragon, Rode ui en zuurkool, kabeljauw en linguini enz.
Alles goed van smaak, verrassende combinaties en mooie opmaak maakte het voor ons de moeite waard. Oud bankgebouw met veel bancaire accenten.
Bediening vriendelijk maar soms moeilijk te contact mee te krijgen.
Betaalbaar (voorgerechten onder 10,-; hoofdgerechten rond 20,-)
Frank_en_Gerda .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Hert met paddestoel gegeten. Prima van smaak en leuk verzorgt bord. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Mooie eigentijdse zaak.
Dennie S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Een uitstapje in Ermelo bracht ons in Harderwijk en bij het parkeren viel ons oog direct op het grote pand van "Brasserie de Bank" we wilden alleen even wat drinken met een klein hapje en dit was geen probleem. Op een originele manier presenteerde ze hun speciaal bieren. Ik mocht zelf in de koelkast snuffelen. Toen ik aangaf wel biertje ik wilde legde de vriendelijke dame mij uit dat ik het biertje ook zelf mocht pakken en zij het dan in het vervolg aan tafel direct zou openmaken. Qua interieur en uitstraling keken we onze ogen uit. Van de bar naar de keuken en de menukaart, ze hebben er echt over nagedacht.
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een paar geleden van een high-tea arrangement genoten. Eten was wel lekker, maar iets te gemakkelijk er af gemaakt en de bediening had best wat alerter mogen zijn.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Op een doordeweekse avond even een hapje gegeten. De Bank is best een grote ruimte, maar door wat verhogingen zijn er toch afzonderlijke plekken gemaakt. Dat werk aardig, maar het geheel houdt een wat koude uitstraling. De bediening was prima; vlot, attent, vriendelijk.
We aten een hoofdgerecht en een nagerecht. De hoofdgerechten - 1x snoekbaars en 1x tournedos - waren aardig, de tournedos wat flauw. Dat je er dan nog apart frites bij moet bestellen .. minpuntje. Als nagerecht hadden 2x chocolade "De Bank". Gewoon lekker.
Harold61 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Anderhalf uur wachten op het voorgerecht is echt te lang. Het bestelde brood vooraf kwam niet door. Bediening reageerde niet adequaat op vragen.
Gert- .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Waardeloze tent. Wanneer je aangeeft dat ergens allergisch voor bent, dan laten ze het inderdaad weg, maar er komt niets voor in de plaats. De toch al kleine porties worden dan wel helemaal ieniemienie.
Bert Wassen .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Een heerlijke lunch (kip met spek) gehad met een goed glas wijn. Van de bediening mocht ik 3 glazen witte wijn voorproeven. Een prima service! Voor de eerste keer hier een bezoek gebracht maar beslist niet de laatste keer. Eten van tafelgenoten zag er ook goed en smaakvol uit. Koffie met boterkoek als afsluiter was ook prima. Leuk gebouw van binnen en schone toiletten.
MVDL12 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Gisterenavond even snel een hapje wezen eten, omdat we geen tijd/zin hadden om te koken. Restaurant ziet er hip en eigentijds uit, en je kunt lekker dichtbij parkeren. Bediening is meer bezig met de keuken, dan met haar gasten. Qua eten opzich wel orgineel, maar uitvoering is matig.

Gazpacho niet op smaak, zalm aangemaakt met teveel komkommer waardoor hij waterig werd, kwarteleitje te hard gekookt (blauw), crostini's te keihard, coquilles weinig smaak, pata negra te dik gesneden, steaktartaar weinig structuur leek meer filet american, gepocheerde ei waarvan het eiwit nog rauw was..

Uiteindelijk langer op het toilet doorgebracht, dan in het restaurant. Blijkbaar iets niet goed gegaan! Al met al niet voor herhaling vatbaar qua eten, wellicht voor een drankje na een middagje shoppen?

Marleen-eten .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Erg leuk restaurant! Met veel plezier een high tea gehad. Erg lekkere hapjes, heerlijke zoetigheden en zeer royaal voor 1 persoon. Pure verwennerij!
Minpuntje is dat je geen theepot op tafel krijgt, dus iedere keer als je glas leeg is, is het wachten tot de bediening weer aan tafel komt. Verder echt een aanrader!

Ook een keer 's avonds gegeten. We moesten even wachten op een tafel, ondanks de reservering, dat was jammer. De steak tartare was heerlijk, mooi opgemaakt en prima portie. De vis was uitstekend gegaard en het chocoladedessert was werkelijk smullen. Zag er prachtig uit en smaakte nog lekkerder.

Restaurant is mooi ingericht, industrieel. Vriendelijk personeel. Ik vind het echt een top zaak!
Leentje62 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Afgelopen week lekker gegeten op het terras! Vriendelijk personeel in de bediening en in de keuken! Zeker een aanrader voor een avondje uit!
Smetsers .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Ter gelegenheid van de verjaardag van Ellen, mijn vrouw, smakelijke lunch gehad. Gezellige, attente bediening. Redelijk geprijsd.
Eve .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Brasserie de Bank, met 2 vriendinnen.
Vooraf: Creme brulee van geitenkaas met rode biet was heerlijk, mijn tafelgenoten hadden ook een heerljke steaktartaar met pata negra en truffelmayonaise.
Hoofdgerecht: Risotto van bospaddestoelen met dragon en kroketjes van epoise (zachte franse kaas). Dat smaakte ook goed. Mijn tafelgenoten hadden een lekkere salade (Gamba's en coppa di parma).
Bij mijn gerechten stand als advies een witte wijn, maar ik wilde liever rood. Deze hebben ze goed geadviseerd.
Bediening was correct.
De ambiance is groot en wat kil, letterlijk en figuurlijk. Er kwam tocht door de ramen en de temperatuur was niet zo hoog. de inrichting /het plafond is wat industrieel vormgegeven, rommelig hier en daar en komt ook wat koud over.
Agnes-Johannes .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Heerlijk gegeten voor een hele scherpe prijs! De zalmtartaar is echt fantastisch en ziet er zo mooi uit (bijna zonde om op te eten). Ook het vegetarische gerecht met witlof en pompoen is zalig. Leuke bediening, heel adequeaat ondankst dat er iets kleins mis ging. Lekker veel ruimte!
Maestro1 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Als je goed en origineel wilt eten, dan moet je zeker een bezoek brengen aan brasserie de Bank. De uitstraling van het restaurant is sfeervol, de gerechten van topniveau. Hier wordt echt gewerkt met verse ingrediënten en met toegewijde koks.

Elk gerecht is een kunstwerk met uitgebalanceerde originele smaken. Prijs/kwaliteit verhouding uitmuntend, ook de wijnen mild geprijsd. Als hoofdgerecht is de rib-eye een echte aanrader, als dessert zijn zowel de crème Brûlée als de bitterkoekjes dessert heerlijk.